Merhaba arkadaşlar Era'dan sonra 1 ay kadar araç aradım, bu sırada fiyatlar altınla dövizle birlikte bir miktar artış gösterdi, galeriler şahıslar derken gözüme kestirdiğim 113.500 km'de 2014 Comfort paket Sportage 1.6 GDI manuel sahibi olduk.
Araçla henüz 4.günümüzdeyiz, ama genel olarak ben bu koca oğlanı sevdim diyebilirim. Aradığım özellikler çok el değiştirmemiş olması, ağır kazası olmaması, yıpratılmamış kurcalanmamış bir araç olmasıydı, mümkünse lpg'de görmemiş olsun istedim, boya değişen aracına göre kabuldum. Şükür buna göre bir araç buldum gibi.
Aracım 9 senelik sahibinden galeriye konsinye satıştaydı. Sağ tarafta iki parça boya sağ ön çamurluk değişen. Bir kaç derin çiziği var, boyanan kapılarda vernik ve boya atmaları var ama aracı genel olarak değerlendirdiğimde motor tıkır tıkır çalışıyor, yağ kaçaklar su kaçakları yok, altı gayet düzgün, içi yaşına göre oldukça iyi durumda. Bunlarda hemen hemen herkesin şikayet ettiği vites topuzu derisi kavlamış, orta konsoldaki gri boyalı kısımda çizikler mevcut. Elimden geldiğince yavaş yavaş temizliğini yapacağım ayrıntılar var ama genel olarak bakımlı, üzülmemiş bir araç diyebilirim.
Araç en baz paket, bakarken concept plus en dolu paketlerde çok denk geldi ancak fiyat ile araçların gerçeklikleri arasında inanılmaz kopukluk vardı, birçok örnek çok kötü kullanılmıştı. Ankara dışına da iş güç nedeniyle çıkamadım.
Gelelim bu baz pakette neler var. Bazı comfortlarda mevcut olan koltuk ısıtma benim aracımda yok, otomatik katlanan aynalar, çift bölgeli otomatik dijital klima, yağmur sensörü, far sensörü, ledli gündüz farları, yokuş kalkış ve iniş desteği, bagajda bir adet içeride 1 adet olmak üzere toplam iki adet 12v çıkış, aux, usb bağlantı. Sesli arama, bluetooth özelliği olan (çok hılzı çalışıyor) bir multimedya, 6 hoparlör (ses kalitesi fena değil ama bu segment bir araçta daha iyisini beklerdim). ABS, ESP, follow me home aydınlatma, soğutmalı torpido, tek cam sadece tek tuşla inip kalkabiliyor, gözlüklük, ön ve arka kol dayama, 6 hava yastığı. 17 inç makyajlı kasada ortaya çıkan şık jantları var. tavan rayları standart.
Dolu paketlerde bunlara ek olarak, koltuk ısıtma, elektrikli koltuk, APA (kendi kendine park özelliği, iki parçalı (tek parçası açılır) tavan mevcut.
Araçla ilgili araştırdığım kadarıyla yağ yakma şikayeti olanlar var, iç mekandaki soyulmalar yine şikayet konusu, bunların dışında bir sorun göremedim. Genel olarak beklentim olan dirayetiyle ünlü bir suv gibi gözüküyor.
Öncelikle aracın kullanımını sevdim diyebilirim. Çok atak değil ancak anlatıldığı gibi bayık bir araç da değil, daha önce sahibi olduğu 1.6 dcvvt elantraya benzer şekilde kibar çalışan alt devirlerde atak, orta devirlerde durgun, üst devirlerde tekrar canlanan direk enjeksiyonlu 135 hp aliminyum bloklu (garip su kanalları olan) bir motoru var. Çok kibar çalışan oldukça sessiz bir motor. Sakin kullanımda anlatılanın tersine gayet makul bir tüketimi var, fotoları paylaşırım. Space star ve era ile aynı şartlarda 3-4 şehir içi ölçüm yaptım yakıt konusunda hiç de üzecek gibi gelmiyor. Dolayısıyla vsi 2 ya da 3 gibi oldukça pahalı sistemlerde sorun yaşanmadığı söylenen bu motora benzinle devam etmek istiyorum. Saç baş yolduran 1 saat 40 dk'lık bir şehir içi trafik sonunda 9,3 lt, sabah işe gelişte 7,3 lt gördüm. Ortalama 7,5- 8 arasında olacak gibi. 1400 kg üstünde bir araç için bana makul geldi.
Araç yüksekliğine rağmen virajlarda beklediğimden dirayetli, çok fazla yana yatmıyor. İlk bir kaç gün çok konforlu gelmişti, tabiri caizse puf pufdu
ama bu süreçte lastik havaları 20-22'lere kadar düşmüş, muhtemelen konforun asıl sebebi buymuş
Süspansiyonlar genel olarak sert, ancak sesli çalışmıyor, büyük lastiklerle şehir içi kasis engel vs rahatlıkla sessizce aşıyor. Yürüyen aksamını çok beğendim. Vites aralıkları kısa, 6 ileri şanzımanın geçişleri güzel. Genel olarak sürüşü konfor odaklı yapılmış bir makina, sensörlerin izin verdiği sürece 2 psi kadar lastikleri indirmek iyi olacak gibi, önerilen 35 psi biraz sert oldu açıkcası, önceki hali çok daha konforluydu.
Araçta kozmetik kusurlar yavaş yavaş sırasıyla giderilecek ama en kısa zamanda yağ ve filtreler değişecek (kaputta 5w40 castrol önerilirken, Türkçe kitapçık ve uluslar arası kitapçıkta 5w30 API service SM, ILSAC GF4 veya üstü diye geçiyor. Servis PO koyup geçiyor. Ben mobil düşünüyorum bakalım, iyice araştıracağım ama yağ konusu biraz karışık gibi. Filterleri Mann set olarak sipariş verdim. Marş motorunda yağsızlıktan kaynaklanan bir ses var, o yapılacak, sağ arka kapının camı üstündeki tuştan kontrol edilmiyor, kayınpeder (elektrikçi-mekanikçi usta) ön sol cam kontrol panelinden olduğunu düşünüyor kolay çözeriz dedi. Torpido gözünün yan tırnakları kayıp onları servisten temin etmeye çalışacağım, sanırım polen filtresi değişimi sonrası kaybetmişler.
Üzerinde bir senelik riken kışlık lastikler var, 1-2 ay içinde bir takım yazlık alınacak, bu konuda önerilerinize açığım. Umarım bu arkadaş da uzun yıllar ERA'can gibi bize kendini sevdirir ve hizmet eder.
Güzel bir temizlik sonrası konuya fotoğrafları da ekleyeceğim.
Araçla henüz 4.günümüzdeyiz, ama genel olarak ben bu koca oğlanı sevdim diyebilirim. Aradığım özellikler çok el değiştirmemiş olması, ağır kazası olmaması, yıpratılmamış kurcalanmamış bir araç olmasıydı, mümkünse lpg'de görmemiş olsun istedim, boya değişen aracına göre kabuldum. Şükür buna göre bir araç buldum gibi.
Aracım 9 senelik sahibinden galeriye konsinye satıştaydı. Sağ tarafta iki parça boya sağ ön çamurluk değişen. Bir kaç derin çiziği var, boyanan kapılarda vernik ve boya atmaları var ama aracı genel olarak değerlendirdiğimde motor tıkır tıkır çalışıyor, yağ kaçaklar su kaçakları yok, altı gayet düzgün, içi yaşına göre oldukça iyi durumda. Bunlarda hemen hemen herkesin şikayet ettiği vites topuzu derisi kavlamış, orta konsoldaki gri boyalı kısımda çizikler mevcut. Elimden geldiğince yavaş yavaş temizliğini yapacağım ayrıntılar var ama genel olarak bakımlı, üzülmemiş bir araç diyebilirim.
Araç en baz paket, bakarken concept plus en dolu paketlerde çok denk geldi ancak fiyat ile araçların gerçeklikleri arasında inanılmaz kopukluk vardı, birçok örnek çok kötü kullanılmıştı. Ankara dışına da iş güç nedeniyle çıkamadım.
Gelelim bu baz pakette neler var. Bazı comfortlarda mevcut olan koltuk ısıtma benim aracımda yok, otomatik katlanan aynalar, çift bölgeli otomatik dijital klima, yağmur sensörü, far sensörü, ledli gündüz farları, yokuş kalkış ve iniş desteği, bagajda bir adet içeride 1 adet olmak üzere toplam iki adet 12v çıkış, aux, usb bağlantı. Sesli arama, bluetooth özelliği olan (çok hılzı çalışıyor) bir multimedya, 6 hoparlör (ses kalitesi fena değil ama bu segment bir araçta daha iyisini beklerdim). ABS, ESP, follow me home aydınlatma, soğutmalı torpido, tek cam sadece tek tuşla inip kalkabiliyor, gözlüklük, ön ve arka kol dayama, 6 hava yastığı. 17 inç makyajlı kasada ortaya çıkan şık jantları var. tavan rayları standart.
Dolu paketlerde bunlara ek olarak, koltuk ısıtma, elektrikli koltuk, APA (kendi kendine park özelliği, iki parçalı (tek parçası açılır) tavan mevcut.
Araçla ilgili araştırdığım kadarıyla yağ yakma şikayeti olanlar var, iç mekandaki soyulmalar yine şikayet konusu, bunların dışında bir sorun göremedim. Genel olarak beklentim olan dirayetiyle ünlü bir suv gibi gözüküyor.
Öncelikle aracın kullanımını sevdim diyebilirim. Çok atak değil ancak anlatıldığı gibi bayık bir araç da değil, daha önce sahibi olduğu 1.6 dcvvt elantraya benzer şekilde kibar çalışan alt devirlerde atak, orta devirlerde durgun, üst devirlerde tekrar canlanan direk enjeksiyonlu 135 hp aliminyum bloklu (garip su kanalları olan) bir motoru var. Çok kibar çalışan oldukça sessiz bir motor. Sakin kullanımda anlatılanın tersine gayet makul bir tüketimi var, fotoları paylaşırım. Space star ve era ile aynı şartlarda 3-4 şehir içi ölçüm yaptım yakıt konusunda hiç de üzecek gibi gelmiyor. Dolayısıyla vsi 2 ya da 3 gibi oldukça pahalı sistemlerde sorun yaşanmadığı söylenen bu motora benzinle devam etmek istiyorum. Saç baş yolduran 1 saat 40 dk'lık bir şehir içi trafik sonunda 9,3 lt, sabah işe gelişte 7,3 lt gördüm. Ortalama 7,5- 8 arasında olacak gibi. 1400 kg üstünde bir araç için bana makul geldi.
Araç yüksekliğine rağmen virajlarda beklediğimden dirayetli, çok fazla yana yatmıyor. İlk bir kaç gün çok konforlu gelmişti, tabiri caizse puf pufdu


Araçta kozmetik kusurlar yavaş yavaş sırasıyla giderilecek ama en kısa zamanda yağ ve filtreler değişecek (kaputta 5w40 castrol önerilirken, Türkçe kitapçık ve uluslar arası kitapçıkta 5w30 API service SM, ILSAC GF4 veya üstü diye geçiyor. Servis PO koyup geçiyor. Ben mobil düşünüyorum bakalım, iyice araştıracağım ama yağ konusu biraz karışık gibi. Filterleri Mann set olarak sipariş verdim. Marş motorunda yağsızlıktan kaynaklanan bir ses var, o yapılacak, sağ arka kapının camı üstündeki tuştan kontrol edilmiyor, kayınpeder (elektrikçi-mekanikçi usta) ön sol cam kontrol panelinden olduğunu düşünüyor kolay çözeriz dedi. Torpido gözünün yan tırnakları kayıp onları servisten temin etmeye çalışacağım, sanırım polen filtresi değişimi sonrası kaybetmişler.
Üzerinde bir senelik riken kışlık lastikler var, 1-2 ay içinde bir takım yazlık alınacak, bu konuda önerilerinize açığım. Umarım bu arkadaş da uzun yıllar ERA'can gibi bize kendini sevdirir ve hizmet eder.
Güzel bir temizlik sonrası konuya fotoğrafları da ekleyeceğim.
Son düzenleme: