Krom nikelajları ve sembolleri siyaha çevirmek

LegacyOutbackH6

Teoman
Asfalt Kurutucu
14
Marka
Subaru
Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar, size danışmak istediğim bir soru var. Uzun zamandır arabamdaki krom parçaları, farların ve bagajdaki logonun etrafını, model yazılarını ve de mümkünse tavan raylarını siyaha kaplatmak veya boyatmak istiyorum. İnternette yaptığım araştırmalarda DIY şeklinde yapan bir sürü insan olduğunu gördüm, ancak benim elim öyle işlere pek yatkın değil maalesef. Bir endişem yapılan işin uzun ömürlü olmayıp sökülmeye veya dökülmeye başlaması.

Diğer bir endişem ise boyanmak için sökülen parçaların sonra geri monte edilirken düzgün edilmemesi, sizce bir sorun oluşur mu? Hiç bulaşmasam daha mı iyi olur 😀

Sizin daha önce gittiğiniz, memnun kaldığınız bir yer var mı?

Çok teşekkürler

not: Aracın şuanki görüntüsünü ekliyorum, sorduğum birkaç yer çok zor bulaşmasak daha iyi olur dedi, ondan çekindim ben de 😀 Camların altındaki çıtalar ve ızgara kaplandı, ancak
götürdüğüm yer diğer yerleri iyi yapamayabiliriz diyince ben de çok ısrar etmedim.
IMG_20200926_020734.jpg
IMG_20201012_181010.jpg
IMG_20200926_020614.jpg
 
Konu ile kısmen ilintili bir hikaye anlatayım , belki yol gösterir .

Geçtiğimiz aylarda eniştemin aracı Kaporta&boya işlemine girdi . 19 Yaşında koyu renk bir araç ...
Her parçası tek tek özenle söküldü , soyuldu sonra boyandı .
İlk zamanlar çok güzeldi , araba bayiden çıktığı günlere dönmüş gibiydi .
Sonrasında bir gördüğümde baktım ki , tavan raylarından birinin vidalarını koruyan kapak uçmuş . Fazla uzun zaman geçmeden birdahaki gördüğümde diğer kapakta uçmuştu .
Kapaklar ise tek olarak satılmıyor , tavan rayları ile beraber sattıkları için 2.000₺ gibi bir rakam çıkıyor ortaya .

Sözün özü , eğer gerçekten buna karar verdiyseniz sökülen parçaların düzgün takıldığından emin olun .
 
Yapacak insanlar olmaz diyorsa çok da zorlamamak gerek. Artık "ben demiştim" kapısını açmışlar bir kere. Olduracaklarsa da artık daha rahat davranabilirler. Keyfi işlem için bu riske girmeye bence değmez :)

Evet onlar da kendilerine güvenmeyince ısrar etmedim çok, içimde kaldı biraz ama, biraz araştırayım dedim :) sanırım en iyisi dokunmamak olacak
 
Konu ile kısmen ilintili bir hikaye anlatayım , belki yol gösterir .

Geçtiğimiz aylarda eniştemin aracı Kaporta&boya işlemine girdi . 19 Yaşında koyu renk bir araç ...
Her parçası tek tek özenle söküldü , soyuldu sonra boyandı .
İlk zamanlar çok güzeldi , araba bayiden çıktığı günlere dönmüş gibiydi .
Sonrasında bir gördüğümde baktım ki , tavan raylarından birinin vidalarını koruyan kapak uçmuş . Fazla uzun zaman geçmeden birdahaki gördüğümde diğer kapakta uçmuştu .
Kapaklar ise tek olarak satılmıyor , tavan rayları ile beraber sattıkları için 2.000₺ gibi bir rakam çıkıyor ortaya .

Sözün özü , eğer gerçekten buna karar verdiyseniz sökülen parçaların düzgün takıldığından emin olun .

En korkuğum şey benim de tam olarak bu, yapabilsem her şeyi kendim yapacağım düzgün olması için ancak zor bir işlem anladığım kadarıyla..
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
En korkuğum şey benim de tam olarak bu, yapabilsem her şeyi kendim yapacağım düzgün olması için ancak zor bir işlem anladığım kadarıyla..

@bt nin dediği gibi adamlar sorumluluğu üzerlerinden atma maksadıyla konuşmuşlar, birçok yer aynısını yapıyorsa ama siz de illa yaptıracağım diyorsanız kendiniz yapmayı deneyiniz. Örneğin tavan raylarının etrafını çok iyi şekilde maskeleyip plastidip, politech sıkabilirsiniz, çeşitli parçalarda kullananlar var, tavan rayında sonuç ne olur bilemiyorum önceden bir bilenle görüşmeniz yararınıza olur.

@dthhasan jantlarında plastidip kullanıyor belki fikir verebilir.

(Bir oto yıkamacı -folyo, film vs. işleri de yapıyorlar- benim tavan raylarını siyah folyo kaplamayı teklif etmişti. İstemediğim için kabul etmemiştim, istesem de güvenip teslim eder miydim bilmiyorum ama isterseniz adresini yazayım bir görüşün.)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve dthhasan