Kumho Ecsta HS51 Nasıl Bir Lastiktir ? / Virajlarda çok yanağa biner mi ?

mete25

Panpa
4 Mar 2019
531
1,290
2,520
Ankara
Marka
BMW
Kumho Ecsta HS51' i nasıl bilirsiniz? Yüksek yanaklı lastiklerle virajda yanağa çok binme yapar mı? Deneyimleyen kullanan varsa tecrübelerini aktarabilir mi rica etsem?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kumho Ecsta HS51' i nasıl bilirsiniz? Yüksek yanaklı lastiklerle virajda yanağa çok binme yapar mı? Deneyimleyen kullanan varsa tecrübelerini aktarabilir mi rica etsem?
f/p lastiklerden biridir. Çok az lastik, yüksek yanakta yanağa binmeden viraj yapabiliyor. Yüksek yanaklı lastikte yanağa pek binsin istemiyorsanız sert yanaklı lastik almanız gerek. O konuda Premium contact 6 iyidir. Hangi ebatta kullanılacak, beklenti tam olarak nedir bilemiyorum ama hs51 dediğim gibi f/p lastikler arasında.
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
531
1,290
2,520
Ankara
Marka
BMW
f/p lastiklerden biridir. Çok az lastik, yüksek yanakta yanağa binmeden viraj yapabiliyor. Yüksek yanaklı lastikte yanağa pek binsin istemiyorsanız sert yanaklı lastik almanız gerek. O konuda Premium contact 6 iyidir. Hangi ebatta kullanılacak, beklenti tam olarak nedir bilemiyorum ama hs51 dediğim gibi f/p lastikler arasında.
Cenk hocam istediğim ebatta çok ciddi seçenek sıkıntısı var. 205/60/15 lastiklere bakıyorum. Şuanki 195/65/15 ebadını frenleme ve viraj esnasında (muhtemelen 2017 üretimi eski lastikler) olduklarından yetersiz buluyorum. Ayrıca taban genişliğini yetersiz, yanak yüksekliğini fazla bulduğumdan dolayı psikolojik olarak da güvensizlik mevcut. Aradığım ebatta mevcut olsa, hiç düşünmeden turanza t005 almak istiyordum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Cenk hocam istediğim ebatta çok ciddi seçenek sıkıntısı var. 205/60/15 lastiklere bakıyorum. Şuanki 195/65/15 ebadını frenleme ve viraj esnasında (muhtemelen 2017 üretimi eski lastikler) olduklarından yetersiz buluyorum. Ayrıca taban genişliğini yetersiz, yanak yüksekliğini fazla bulduğumdan dolayı psikolojik olarak da güvensizlik mevcut. Aradığım ebatta mevcut olsa, hiç düşünmeden turanza t005 almak istiyordum.
205 60 15'te t005 var ama hem 2022 üretimli hem de 2.200 lira civarlarında. Dediğin gibi zor bir ebat ve pahalı ama arayınca bir şekilde bulunuyor.


215 60 15'e baktım ama onda hiçbir şekilde lastik bulunmuyor. Yerinde olsam 16 jant bakar 205 55 16'dan devam ederim. Jant değişimi yapamam diyorsan 15 inç içindeki ebatlarda devam ederim diyorsan 2.200 lira gibi bir paraya 205 60 15 ebadında t005 alacağına orijinal ebat olan 195 65 15'ten devam edip premium contact 6 al 1500 liraya.

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
531
1,290
2,520
Ankara
Marka
BMW
205 60 15'te t005 var ama hem 2022 üretimli hem de 2.200 lira civarlarında. Dediğin gibi zor bir ebat ve pahalı ama arayınca bir şekilde bulunuyor.


215 60 15'e baktım ama onda hiçbir şekilde lastik bulunmuyor. Yerinde olsam 16 jant bakar 205 55 16'dan devam ederim. Jant değişimi yapamam diyorsan 15 inç içindeki ebatlarda devam ederim diyorsan 2.200 lira gibi bir paraya 205 60 15 ebadında t005 alacağına orijinal ebat olan 195 65 15'ten devam edip premium contact 6 al 1500 liraya.

Aslında birkaç gündür 205/55/16 ebadında jant-lastik takımı almak için bir ilanı kovalıyorum ancak adam beni illallah ettirdi. O yüzden ben de bir takım lastik alıp devam edeyim dedim. 195/65/15 ebadıyla en iyi lastik olsa da içime sinmeyecek gibi hissediyorum. O yüzden bir diğer orijinal ebat olan 205/60/15 e yöneldim. Bu ebatta kumhoların tanesi 1200 e geliyor. Fiyat olarak fazla uçmadan bu ebattaki başka alternatifleri de değerlendirebilirim eğer sizin öneriniz varsa. Teşekkürler bu arada..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aslında birkaç gündür 205/55/16 ebadında jant-lastik takımı almak için bir ilanı kovalıyorum ancak adam beni illallah ettirdi. O yüzden ben de bir takım lastik alıp devam edeyim dedim. 195/65/15 ebadıyla en iyi lastik olsa da içime sinmeyecek gibi hissediyorum. O yüzden bir diğer orijinal ebat olan 205/60/15 e yöneldim. Bu ebatta kumhoların tanesi 1200 e geliyor. Fiyat olarak fazla uçmadan bu ebattaki başka alternatifleri de değerlendirebilirim eğer sizin öneriniz varsa. Teşekkürler bu arada..
Yanak sertliği bakımından 60 yanakta hangi lastik ne kadar serttir bilemiyorum. Açıkçası tek mevzu da o değil. Yanakları serttir yığılma yapmaz ama tutuş kabiliyeti zayıftır öyle de bir işe yaramaz. Neticede 15 inç jant artık ekonomi ebatlı lastiklerin üretildiği jantlardan sayılır. Kumho Hs51 benim testlerde gördüğüm kadarıyla fiyatına göre iyi bir lastik olarak lanse ediliyor. Belki bir de Dunlop'ların yanakları sert olabilir. Direkt bu ebatta kullanan varsa mutlaka yorum yazacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
531
1,290
2,520
Ankara
Marka
BMW
Yanak sertliği bakımından 60 yanakta hangi lastik ne kadar serttir bilemiyorum. Açıkçası tek mevzu da o değil. Yanakları serttir yığılma yapmaz ama tutuş kabiliyeti zayıftır öyle de bir işe yaramaz. Neticede 15 inç jant artık ekonomi ebatlı lastiklerin üretildiği jantlardan sayılır. Kumho Hs51 benim testlerde gördüğüm kadarıyla fiyatına göre iyi bir lastik olarak lanse ediliyor. Belki bir de Dunlop'ların yanakları sert olabilir. Direkt bu ebatta kullanan varsa mutlaka yorum yazacaktır.
Haklısınız hocam. Bildiğim kadarıyla dunlop da yok bu ebatta. Bugün bir takım jant görmeye gideceğim. Eğer durumları kötü değilse almaya niyetim var. Bakalım..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Haklısınız hocam. Bildiğim kadarıyla dunlop da yok bu ebatta. Bugün bir takım jant görmeye gideceğim. Eğer durumları kötü değilse almaya niyetim var. Bakalım..
Hayırlısı olsun inşaallah hocam. 16 janta gecebilirsen çok rahat edersin en kral lastikleri de daha uygun fiyattan alırsın boylece
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
531
1,290
2,520
Ankara
Marka
BMW
Teşekkür ederim sayın moderatör. Kalabalık yaratmamak adına yeni konu başlığı açmamıştım. Cenk beyin son yanıtı ise diğer lastik konusuna karışmış sanıyorum.

Cenk bey, istediğim 16 lıkları almış bulundum. İlk etapta önümüzdeki kış elimdeki 195/55/16 ları bu jant ile değerlendirip bir sonraki yaz t005 leri alarak nihayetinde allah ömür verirse 195/65/15 leri kışlık takım, 205/55/16 ları yazlık takım yapıp kullanmayı planlıyorum. Detaylarını da benim aracın konu başlığı altında yazar çizerim. Teşekkür ederim katkılarınız için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Bedirhan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Teşekkür ederim sayın moderatör. Kalabalık yaratmamak adına yeni konu başlığı açmamıştım. Cenk beyin son yanıtı ise diğer lastik konusuna karışmış sanıyorum.

Cenk bey, istediğim 16 lıkları almış bulundum. İlk etapta önümüzdeki kış elimdeki 195/55/16 ları bu jant ile değerlendirip bir sonraki yaz t005 leri alarak nihayetinde allah ömür verirse 195/65/15 leri kışlık takım, 205/55/16 ları yazlık takım yapıp kullanmayı planlıyorum. Detaylarını da benim aracın konu başlığı altında yazar çizerim. Teşekkür ederim katkılarınız için.
Hocam hayırlı uğurlu olsun inşaallah en güzel seçim oldu.

Yalnız sportif sürüş mü arıyorsunuz, istediğiniz viraj yapabilen sağlam güzel bir lastik mi ?

Çünkü amacınız buysa ben 205 55 16 ebadında premium contact 6'dan bunu daha iyi sunan bir lastiğe denk gelmedim. Hatta şu kadar iddialı konuşabilirim ki lastik konularına ne kadar meraklı olduğumu bilen bilir, otomobil lastikleri tarihinde 205 55 16 ebatta böylesine sportif sürüş sunabilen başka bir lastik daha üretilmemiştir eminim. 55 yanağa rağmen sanki 45 yanak kullanıyormuşum gibi virajlarda bir his veriyor ve asla yanağın üstüne yığılmadığı gibi direksiyon hissiyatı efsane keskin. Bu sürüşü bu ebatta sunabilen hiç bir lastiği deneyimlemedim. Yani amaç sportif sürüşse şiddetle premium contact 6 öneririm t005 yerine.
 
Son düzenleme:

mete25

Panpa
4 Mar 2019
531
1,290
2,520
Ankara
Marka
BMW
Hocam hayırlı uğurlu olsun inşaallah en güzel seçim oldu.

Yalnız sportif sürüş mü arıyorsunuz, istediğiniz viraj yapabilen sağlam güzel bir lastik mi ?

Çünkü amacınız buysa ben 205 55 16 ebadında premium contact 6'dan bunu daha iyi sunan bir lastiğe denk gelmedim. Hatta şu kadar iddialı konuşabilirim ki lastik konularına ne kadar meraklı olduğumu bilen bilir, otomobil lastikleri tarihinde 205 55 16 ebatta böylesine sportif sürüş sunabilen başka bir lastik daha üretilmemiştir eminim. 55 yanağa rağmen sanki 45 yanak kullanıyormuşum gibi virajlarda bir his veriyor ve asla yanağın üstüne yığılmadığı gibi direksiyon hissiyatı efsane keskin. Bu sürüşü bu ebatta sunabilen hiç bir lastiği deneyimlemedim. Yani amaç sportif sürüşse şiddetle premium contact 6 öneririm t005 yerine.
Sağolun hocam teşekkür ederim. Sizi lastik başlıkları altındaki yorumlarınızdan biliyor ve takip ediyorum.

Aslına bakarsanız ben aracı öyle virajdan viraja atarak kullanan biri kesinlikle değilim ancak virajlarda kasanın verdiği güveni, bu ebattaki lastikler ile baltaladığımı hissediyor ve aracın daha iyisini( geniş taban- dar yanak) hakettiğini düşünüyorum. Tabiki aracı geniş taban ile daha fazla yormamak ve konfordan da ödün vermemek için bu değişiklikleri yapabileceğim aralık kısıtlı kalıyor. Ben orijinal ölçülerinden biri olan 205/55/16' nın bu araç için tam ideal ölçüler olduğunu düşünüyorum. Aracımın üzerinde ise şuan 6 yaşında Michelin Energy Saver' lar var. Önceki iki aracımda kullandığım ve ıslak-kuru zemin ayırmaksızın güzel yol tutan falken ziex310' lardan sonra bu lastikler bana özellikle ıslak zeminde erken gelen kaymalar ile güvensiz hissettirdi. Dolayısıyla lastikleri yaşı gereği yenileyecektim ancak tekrar aynı ebat ile değiştirmek bana saydığım nedenlerle mantıklı gelmedi. Yanağa binme eğilimi yaşar mıyım sorusu ise 65-60 gibi nispeten daha yüksek yanaklı lastikler hakkında aklımı kurcalayan bir problemdi. 55 yanak ile virajda beni çoğu lastik tatmin edecektir muhtemelen. Neden T005 in benim için daha uygun bir lastik olduğunu düşündüğüm konusuna gelirsek;

Aktarmadaki kayıpları olabildiğince bertaraf ederek zaten torku düşük olan aracımı bir nebze rahatlatmak adına tekerlerden olabildiğince yük atmaya çabalıyorum. Aldığım jant modelini seçerken de bu hususa dikkat ettiğimi belirtmeliyim. Bu bağlamda T005 in PC6 dan lastik başına 1.2 kg daha hafif olduğu görülüyor. Yuvarlanma direnci konusunda da keza T005 testlerde en iyi performansa sahip. Başıma gelmesinden korktuğum ve yoğun yağışlarda hızımı iyice düşürüp direksiyonu iki elle tutmama sebep olan aquaplaning e karşı direnç konusunda da T005 daha önde. Diğer verilerde PC6 daha iyi sonuç alsa da T005 de ortalamanın üstünde kalmayı becerebilmiş durumda. Haliyle benim beklentilerime T005 daha iyi cevap verebildiğini düşünmekteyim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Sağolun hocam teşekkür ederim. Sizi lastik başlıkları altındaki yorumlarınızdan biliyor ve takip ediyorum.

Aslına bakarsanız ben aracı öyle virajdan viraja atarak kullanan biri kesinlikle değilim ancak virajlarda kasanın verdiği güveni, bu ebattaki lastikler ile baltaladığımı hissediyor ve aracın daha iyisini( geniş taban- dar yanak) hakettiğini düşünüyorum. Tabiki aracı geniş taban ile daha fazla yormamak ve konfordan da ödün vermemek için bu değişiklikleri yapabileceğim aralık kısıtlı kalıyor. Ben orijinal ölçülerinden biri olan 205/55/16' nın bu araç için tam ideal ölçüler olduğunu düşünüyorum. Aracımın üzerinde ise şuan 6 yaşında Michelin Energy Saver' lar var. Önceki iki aracımda kullandığım ve ıslak-kuru zemin ayırmaksızın güzel yol tutan falken ziex310' lardan sonra bu lastikler bana özellikle ıslak zeminde erken gelen kaymalar ile güvensiz hissettirdi. Dolayısıyla lastikleri yaşı gereği yenileyecektim ancak tekrar aynı ebat ile değiştirmek bana saydığım nedenlerle mantıklı gelmedi. Yanağa binme eğilimi yaşar mıyım sorusu ise 65-60 gibi nispeten daha yüksek yanaklı lastikler hakkında aklımı kurcalayan bir problemdi. 55 yanak ile virajda beni çoğu lastik tatmin edecektir muhtemelen. Neden T005 in benim için daha uygun bir lastik olduğunu düşündüğüm konusuna gelirsek;

Aktarmadaki kayıpları olabildiğince bertaraf ederek zaten torku düşük olan aracımı bir nebze rahatlatmak adına tekerlerden olabildiğince yük atmaya çabalıyorum. Aldığım jant modelini seçerken de bu hususa dikkat ettiğimi belirtmeliyim. Bu bağlamda T005 in PC6 dan lastik başına 1.2 kg daha hafif olduğu görülüyor. Yuvarlanma direnci konusunda da keza T005 testlerde en iyi performansa sahip. Başıma gelmesinden korktuğum ve yoğun yağışlarda hızımı iyice düşürüp direksiyonu iki elle tutmama sebep olan aquaplaning e karşı direnç konusunda da T005 daha önde. Diğer verilerde PC6 daha iyi sonuç alsa da T005 de ortalamanın üstünde kalmayı becerebilmiş durumda. Haliyle benim beklentilerime T005 daha iyi cevap verebildiğini düşünmekteyim.
Düşük tork ve lastik ağırlığı konusuna pek bir şey diyemiyorum tabi. Pc6'da daha güçlendirilmiş yanaklar olduğundan dolayı ağırlığı bir miktar daha fazla olabilir. Su yüzeyinden geçişlerde ise ben pc6'yı ilk taktığımda fark ettiğim ıslak zeminde su birikintileri üzerinden sanki düz yolda geçiyormuş gibi hissettirdiğiydi. Bozuk satıha sahip yer yer birikmiş sularla dolu yollarda 140-150 gibi hızlarla geçtiğimde bile direksiyonda asla sağa sola çekme yapmadan sanki suyun üstünden atlıyor gibi hissettiriyor. Benim bu zamana kadar suyu bu derece iyi tahliye edebilen kullandığım nadir lastiklerden.

Neticede sizin lastik özelinde farklı plan ve beklentileriniz varsa t005'ten de devam edebilirsiniz. Benim tek derdim 55 yanağa geçmenize rağmen yanağa binme konusunda beklentinizi karşılayıp karşılayamama konusudur. Ama dediğiniz gibi ciddi viraj kasıp, limitlere kadar sert şekilde virajlara dalmıyorsanız 55 yanak, ekstra yumuşak üretilmediği sürece, yanağa zaten çok binmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım