f/p lastiklerden biridir. Çok az lastik, yüksek yanakta yanağa binmeden viraj yapabiliyor. Yüksek yanaklı lastikte yanağa pek binsin istemiyorsanız sert yanaklı lastik almanız gerek. O konuda Premium contact 6 iyidir. Hangi ebatta kullanılacak, beklenti tam olarak nedir bilemiyorum ama hs51 dediğim gibi f/p lastikler arasında.Kumho Ecsta HS51' i nasıl bilirsiniz? Yüksek yanaklı lastiklerle virajda yanağa çok binme yapar mı? Deneyimleyen kullanan varsa tecrübelerini aktarabilir mi rica etsem?
Cenk hocam istediğim ebatta çok ciddi seçenek sıkıntısı var. 205/60/15 lastiklere bakıyorum. Şuanki 195/65/15 ebadını frenleme ve viraj esnasında (muhtemelen 2017 üretimi eski lastikler) olduklarından yetersiz buluyorum. Ayrıca taban genişliğini yetersiz, yanak yüksekliğini fazla bulduğumdan dolayı psikolojik olarak da güvensizlik mevcut. Aradığım ebatta mevcut olsa, hiç düşünmeden turanza t005 almak istiyordum.f/p lastiklerden biridir. Çok az lastik, yüksek yanakta yanağa binmeden viraj yapabiliyor. Yüksek yanaklı lastikte yanağa pek binsin istemiyorsanız sert yanaklı lastik almanız gerek. O konuda Premium contact 6 iyidir. Hangi ebatta kullanılacak, beklenti tam olarak nedir bilemiyorum ama hs51 dediğim gibi f/p lastikler arasında.
205 60 15'te t005 var ama hem 2022 üretimli hem de 2.200 lira civarlarında. Dediğin gibi zor bir ebat ve pahalı ama arayınca bir şekilde bulunuyor.Cenk hocam istediğim ebatta çok ciddi seçenek sıkıntısı var. 205/60/15 lastiklere bakıyorum. Şuanki 195/65/15 ebadını frenleme ve viraj esnasında (muhtemelen 2017 üretimi eski lastikler) olduklarından yetersiz buluyorum. Ayrıca taban genişliğini yetersiz, yanak yüksekliğini fazla bulduğumdan dolayı psikolojik olarak da güvensizlik mevcut. Aradığım ebatta mevcut olsa, hiç düşünmeden turanza t005 almak istiyordum.
Aslında birkaç gündür 205/55/16 ebadında jant-lastik takımı almak için bir ilanı kovalıyorum ancak adam beni illallah ettirdi. O yüzden ben de bir takım lastik alıp devam edeyim dedim. 195/65/15 ebadıyla en iyi lastik olsa da içime sinmeyecek gibi hissediyorum. O yüzden bir diğer orijinal ebat olan 205/60/15 e yöneldim. Bu ebatta kumhoların tanesi 1200 e geliyor. Fiyat olarak fazla uçmadan bu ebattaki başka alternatifleri de değerlendirebilirim eğer sizin öneriniz varsa. Teşekkürler bu arada..205 60 15'te t005 var ama hem 2022 üretimli hem de 2.200 lira civarlarında. Dediğin gibi zor bir ebat ve pahalı ama arayınca bir şekilde bulunuyor.
Bridgestone Turanza T005 205/60R15 91V | KolayOto.com
Bridgestone Turanza T005 205/60R15 91V ve tüm Bridgestone markalı oto lastiklerinde avantajlı fiyatlar, ücretsiz kargo, Bridgestone Turanza T005 205/60R15 91V hemen inceleyin!kolayoto.com
215 60 15'e baktım ama onda hiçbir şekilde lastik bulunmuyor. Yerinde olsam 16 jant bakar 205 55 16'dan devam ederim. Jant değişimi yapamam diyorsan 15 inç içindeki ebatlarda devam ederim diyorsan 2.200 lira gibi bir paraya 205 60 15 ebadında t005 alacağına orijinal ebat olan 195 65 15'ten devam edip premium contact 6 al 1500 liraya.
Yanak sertliği bakımından 60 yanakta hangi lastik ne kadar serttir bilemiyorum. Açıkçası tek mevzu da o değil. Yanakları serttir yığılma yapmaz ama tutuş kabiliyeti zayıftır öyle de bir işe yaramaz. Neticede 15 inç jant artık ekonomi ebatlı lastiklerin üretildiği jantlardan sayılır. Kumho Hs51 benim testlerde gördüğüm kadarıyla fiyatına göre iyi bir lastik olarak lanse ediliyor. Belki bir de Dunlop'ların yanakları sert olabilir. Direkt bu ebatta kullanan varsa mutlaka yorum yazacaktır.Aslında birkaç gündür 205/55/16 ebadında jant-lastik takımı almak için bir ilanı kovalıyorum ancak adam beni illallah ettirdi. O yüzden ben de bir takım lastik alıp devam edeyim dedim. 195/65/15 ebadıyla en iyi lastik olsa da içime sinmeyecek gibi hissediyorum. O yüzden bir diğer orijinal ebat olan 205/60/15 e yöneldim. Bu ebatta kumhoların tanesi 1200 e geliyor. Fiyat olarak fazla uçmadan bu ebattaki başka alternatifleri de değerlendirebilirim eğer sizin öneriniz varsa. Teşekkürler bu arada..
Haklısınız hocam. Bildiğim kadarıyla dunlop da yok bu ebatta. Bugün bir takım jant görmeye gideceğim. Eğer durumları kötü değilse almaya niyetim var. Bakalım..Yanak sertliği bakımından 60 yanakta hangi lastik ne kadar serttir bilemiyorum. Açıkçası tek mevzu da o değil. Yanakları serttir yığılma yapmaz ama tutuş kabiliyeti zayıftır öyle de bir işe yaramaz. Neticede 15 inç jant artık ekonomi ebatlı lastiklerin üretildiği jantlardan sayılır. Kumho Hs51 benim testlerde gördüğüm kadarıyla fiyatına göre iyi bir lastik olarak lanse ediliyor. Belki bir de Dunlop'ların yanakları sert olabilir. Direkt bu ebatta kullanan varsa mutlaka yorum yazacaktır.
Hayırlısı olsun inşaallah hocam. 16 janta gecebilirsen çok rahat edersin en kral lastikleri de daha uygun fiyattan alırsın boyleceHaklısınız hocam. Bildiğim kadarıyla dunlop da yok bu ebatta. Bugün bir takım jant görmeye gideceğim. Eğer durumları kötü değilse almaya niyetim var. Bakalım..
Hocam hayırlı uğurlu olsun inşaallah en güzel seçim oldu.Teşekkür ederim sayın moderatör. Kalabalık yaratmamak adına yeni konu başlığı açmamıştım. Cenk beyin son yanıtı ise diğer lastik konusuna karışmış sanıyorum.
Cenk bey, istediğim 16 lıkları almış bulundum. İlk etapta önümüzdeki kış elimdeki 195/55/16 ları bu jant ile değerlendirip bir sonraki yaz t005 leri alarak nihayetinde allah ömür verirse 195/65/15 leri kışlık takım, 205/55/16 ları yazlık takım yapıp kullanmayı planlıyorum. Detaylarını da benim aracın konu başlığı altında yazar çizerim. Teşekkür ederim katkılarınız için.
Sağolun hocam teşekkür ederim. Sizi lastik başlıkları altındaki yorumlarınızdan biliyor ve takip ediyorum.Hocam hayırlı uğurlu olsun inşaallah en güzel seçim oldu.
Yalnız sportif sürüş mü arıyorsunuz, istediğiniz viraj yapabilen sağlam güzel bir lastik mi ?
Çünkü amacınız buysa ben 205 55 16 ebadında premium contact 6'dan bunu daha iyi sunan bir lastiğe denk gelmedim. Hatta şu kadar iddialı konuşabilirim ki lastik konularına ne kadar meraklı olduğumu bilen bilir, otomobil lastikleri tarihinde 205 55 16 ebatta böylesine sportif sürüş sunabilen başka bir lastik daha üretilmemiştir eminim. 55 yanağa rağmen sanki 45 yanak kullanıyormuşum gibi virajlarda bir his veriyor ve asla yanağın üstüne yığılmadığı gibi direksiyon hissiyatı efsane keskin. Bu sürüşü bu ebatta sunabilen hiç bir lastiği deneyimlemedim. Yani amaç sportif sürüşse şiddetle premium contact 6 öneririm t005 yerine.
Düşük tork ve lastik ağırlığı konusuna pek bir şey diyemiyorum tabi. Pc6'da daha güçlendirilmiş yanaklar olduğundan dolayı ağırlığı bir miktar daha fazla olabilir. Su yüzeyinden geçişlerde ise ben pc6'yı ilk taktığımda fark ettiğim ıslak zeminde su birikintileri üzerinden sanki düz yolda geçiyormuş gibi hissettirdiğiydi. Bozuk satıha sahip yer yer birikmiş sularla dolu yollarda 140-150 gibi hızlarla geçtiğimde bile direksiyonda asla sağa sola çekme yapmadan sanki suyun üstünden atlıyor gibi hissettiriyor. Benim bu zamana kadar suyu bu derece iyi tahliye edebilen kullandığım nadir lastiklerden.Sağolun hocam teşekkür ederim. Sizi lastik başlıkları altındaki yorumlarınızdan biliyor ve takip ediyorum.
Aslına bakarsanız ben aracı öyle virajdan viraja atarak kullanan biri kesinlikle değilim ancak virajlarda kasanın verdiği güveni, bu ebattaki lastikler ile baltaladığımı hissediyor ve aracın daha iyisini( geniş taban- dar yanak) hakettiğini düşünüyorum. Tabiki aracı geniş taban ile daha fazla yormamak ve konfordan da ödün vermemek için bu değişiklikleri yapabileceğim aralık kısıtlı kalıyor. Ben orijinal ölçülerinden biri olan 205/55/16' nın bu araç için tam ideal ölçüler olduğunu düşünüyorum. Aracımın üzerinde ise şuan 6 yaşında Michelin Energy Saver' lar var. Önceki iki aracımda kullandığım ve ıslak-kuru zemin ayırmaksızın güzel yol tutan falken ziex310' lardan sonra bu lastikler bana özellikle ıslak zeminde erken gelen kaymalar ile güvensiz hissettirdi. Dolayısıyla lastikleri yaşı gereği yenileyecektim ancak tekrar aynı ebat ile değiştirmek bana saydığım nedenlerle mantıklı gelmedi. Yanağa binme eğilimi yaşar mıyım sorusu ise 65-60 gibi nispeten daha yüksek yanaklı lastikler hakkında aklımı kurcalayan bir problemdi. 55 yanak ile virajda beni çoğu lastik tatmin edecektir muhtemelen. Neden T005 in benim için daha uygun bir lastik olduğunu düşündüğüm konusuna gelirsek;
Aktarmadaki kayıpları olabildiğince bertaraf ederek zaten torku düşük olan aracımı bir nebze rahatlatmak adına tekerlerden olabildiğince yük atmaya çabalıyorum. Aldığım jant modelini seçerken de bu hususa dikkat ettiğimi belirtmeliyim. Bu bağlamda T005 in PC6 dan lastik başına 1.2 kg daha hafif olduğu görülüyor. Yuvarlanma direnci konusunda da keza T005 testlerde en iyi performansa sahip. Başıma gelmesinden korktuğum ve yoğun yağışlarda hızımı iyice düşürüp direksiyonu iki elle tutmama sebep olan aquaplaning e karşı direnç konusunda da T005 daha önde. Diğer verilerde PC6 daha iyi sonuç alsa da T005 de ortalamanın üstünde kalmayı becerebilmiş durumda. Haliyle benim beklentilerime T005 daha iyi cevap verebildiğini düşünmekteyim.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.