Uzun süren bekleyişin ardından Lamborghini Urus, bugün resmi olarak duyuruldu. İtalyan markanın ilk SUV modeli, performans olarak sınıfında çıtayı bir hayli yukarı taşıyor!
SUV mu, süperspor mu: Yeni Lamborghini Urus!
2012’de tanıtılan konsept model ile benzerlik gösteren Urus, kozmetik olarak küçük değişiklikler barındırıyor. Farları incelen ve hava girişleri genişleyen otomobilin ızgarasındaki bal peteği formu kendini belli ediyor. İç mekanda lüks ve sportifliği birleştiren Lamborghini Urus’ta sportif direksiyon simidi ile kırmızı çalıştırma butonu dikkat çekiyor. Ayrıca butonun solunda ve sağında sürüş modlarını kontrol eden kollar yer alıyor.
Lamborghini Urus’ta toplam 6 adet sürüş modu yer alıyor. Strada, Sport, Corsa, Sabbia (Çöl), Terra (Toprak arazi) ve Neve (Kar) modlarının her biri aracı aerodinamik açıdan farklı ayarlara getiriyor. Örneğin; Terra modunda yükseklik artıp süspansiyonlar yumuşatılırken, Sport modunda ise araç olabildiğinde alçalıp yere basma kuvveti azaltılıyor.
Urus’un kaputunun altında tam bir canavar yatıyor
Volkswagen’in MLB platformunda yükselen Lamborghini Urus; 5.1 metre uzunluğa, 2 metre genişliğe ve 3 metre aks genişliğine sahip. Boş ağırlığı yaklaşık 2.1 ton olan otomobil biraz ağır görünürken, kaputunun yatan canavar ile bunu pek sorun etmiyor. 4.0 litrelik biturbo V8 motor ile güçlendirilen otomobil, sekiz ileri ZF otomatik şanzıman ile birleşince 650 beygir güç ve 850 Nm tork gibi değerler ortaya koyuyor.
0-100 kilometre hızlanması yalnızca 3.59 saniye olan Lamborghini Urus’un maksimum hızı 300 kilometre ile sınırlandırılmış. 17.3 inç boyutunda karbon seramik fren diskleri kullanan otomobil, bu bağlamda dünyanın en büyük frenlerine sahip aracı olmayı başarıyor. Lamborghini, devasa frenlerin varlığından dolayı müşterilerine 23 inç‘e kadar Pirelli P Zero Corsa lastik seçeneği sunabiliyor.
Urus’un üretimi, önümüzdeki yıl markanın Bologna’daki fabrikasında başlayacak. 171 bin dolarlık fiyat etiketine sahip olan araç, 2019 yılında hibrit motor seçeneğine de kavuşacak.
1 arasında 12
Read the whole post here.
SUV mu, süperspor mu: Yeni Lamborghini Urus!
2012’de tanıtılan konsept model ile benzerlik gösteren Urus, kozmetik olarak küçük değişiklikler barındırıyor. Farları incelen ve hava girişleri genişleyen otomobilin ızgarasındaki bal peteği formu kendini belli ediyor. İç mekanda lüks ve sportifliği birleştiren Lamborghini Urus’ta sportif direksiyon simidi ile kırmızı çalıştırma butonu dikkat çekiyor. Ayrıca butonun solunda ve sağında sürüş modlarını kontrol eden kollar yer alıyor.
Lamborghini Urus’ta toplam 6 adet sürüş modu yer alıyor. Strada, Sport, Corsa, Sabbia (Çöl), Terra (Toprak arazi) ve Neve (Kar) modlarının her biri aracı aerodinamik açıdan farklı ayarlara getiriyor. Örneğin; Terra modunda yükseklik artıp süspansiyonlar yumuşatılırken, Sport modunda ise araç olabildiğinde alçalıp yere basma kuvveti azaltılıyor.
Urus’un kaputunun altında tam bir canavar yatıyor
Volkswagen’in MLB platformunda yükselen Lamborghini Urus; 5.1 metre uzunluğa, 2 metre genişliğe ve 3 metre aks genişliğine sahip. Boş ağırlığı yaklaşık 2.1 ton olan otomobil biraz ağır görünürken, kaputunun yatan canavar ile bunu pek sorun etmiyor. 4.0 litrelik biturbo V8 motor ile güçlendirilen otomobil, sekiz ileri ZF otomatik şanzıman ile birleşince 650 beygir güç ve 850 Nm tork gibi değerler ortaya koyuyor.
0-100 kilometre hızlanması yalnızca 3.59 saniye olan Lamborghini Urus’un maksimum hızı 300 kilometre ile sınırlandırılmış. 17.3 inç boyutunda karbon seramik fren diskleri kullanan otomobil, bu bağlamda dünyanın en büyük frenlerine sahip aracı olmayı başarıyor. Lamborghini, devasa frenlerin varlığından dolayı müşterilerine 23 inç‘e kadar Pirelli P Zero Corsa lastik seçeneği sunabiliyor.
Urus’un üretimi, önümüzdeki yıl markanın Bologna’daki fabrikasında başlayacak. 171 bin dolarlık fiyat etiketine sahip olan araç, 2019 yılında hibrit motor seçeneğine de kavuşacak.
1 arasında 12
Read the whole post here.
Son düzenleme: