Lastik Basinci Hakkinda

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Kullandigim aracta ekli fotograftaki gibi bir lastik basinc tablosu var. On ve arkalarda farkli basinclar uygun gorulmus uretici tarafindan. Bunun mantigi nedir ?
On ve arkalari ayni basincta kullandigimda, araci limitlerde kullanmamama ragmen ciddi bir arkadan kayma egilimi gosteriyor arac..Arkalari 2.3 bar seviyesine getirdigimde bu sorun ortadan kalkiyor..Arac onden cekisli
 

Ekli dosyalar

  • 20170324_122342.jpg
    20170324_122342.jpg
    145 KB · Görüntüleme: 668
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
foto göremedim ancak basınçların ağırlık dengesi ile süspansiyon sistemi ile direkt ilgisi var. fabrika verilerinin dışına çıkmayı mantıklı bulmuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve sputnik

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
foto göremedim ancak basınçların ağırlık dengesi ile süspansiyon sistemi ile direkt ilgisi var. fabrika verilerinin dışına çıkmayı mantıklı bulmuyorum.

Tapatalk kullanmıyorum, mobilden eklenmedi
İlk gönderiye ekledim fotoğrafı
Her zaman fabrika verilerinde kullanmaya özen gösteririm, lastikçi tüm lastiklere eşit basınç basmış..Sonradan farkedip düzelttim
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
lastikçiler bunu hep yapıyor. kesinlikle anlamıyorum

Hahaha katılıyorum. Kafalarına göre hava basıyorlar, her yazlık kışlık lastik değişiminde illa lastik değiştikten sonra benzinliği ziyaret ediyoruz
Halbuki bir araçta en önemli şey lastik ve lastik için de en önemli şey doğru basınç..Neticede lastiğin içindeki havanın üzerinde gidiyoruz
Ama gel gör ki adamın işi sadece "lastik" olmasına rağmen o bile doğrusunu yapmıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Renard

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Normal arabaların çoğunda ağırlığın %55-60ı ön tarafta olduğu için önlerin basınçlarının daha fazla olması gerekir. Mesela 1300kg bir arabada dağılımı 60-40 ise öndeki ağırlık 780kg, arkadaki ağırlık 520kg olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Normal arabaların çoğunda ağırlığın %55-60ı ön tarafta olduğu için önlerin basınçlarının daha fazla olması gerekir. Mesela 1300kg bir arabada dağılımı 60-40 ise öndeki ağırlık 780kg, arkadaki ağırlık 520kg olur.

Mantıklı..Hiç aklıma gelmedi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler

cgkya

Profesör
16 Eyl 2016
293
447
1,395
Kullandigim aracta ekli fotograftaki gibi bir lastik basinc tablosu var. On ve arkalarda farkli basinclar uygun gorulmus uretici tarafindan. Bunun mantigi nedir ?
On ve arkalari ayni basincta kullandigimda, araci limitlerde kullanmamama ragmen ciddi bir arkadan kayma egilimi gosteriyor arac..Arkalari 2.3 bar seviyesine getirdigimde bu sorun ortadan kalkiyor..Arac onden cekisli
En basitinden motor ön tarafta olduğu için ön lastiklere daha fazla yük bindiğini tahmin edebilirsiniz bu nedenle arka lastik basınçları önlerden düşüktür. Lastik ne kadar şişikse yere temas eden yüzeyi o kadar küçülür. Arkası boş ve hafif olan bir aracın arka lastiklerinin yerle teması da zayıfsa limitlerde sapıtma ihtimali çok artar.

Benim araç bayiden çıkarken lastik basınçları tamam mıdır diye özellikle sordum, kontrol edildi hiç merak etmeyin dendi. Olması gereken önler 31, arkalar 27 iken hepsine 40 basıldığını fark ettim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
En basitinden motor ön tarafta olduğu için ön lastiklere daha fazla yük bindiğini tahmin edebilirsiniz bu nedenle arka lastik basınçları önlerden düşüktür. Lastik ne kadar şişikse yere temas eden yüzeyi o kadar küçülür. Arkası boş ve hafif olan bir aracın arka lastiklerinin yerle teması da zayıfsa limitlerde sapıtma ihtimali çok artar.

Benim araç bayiden çıkarken lastik basınçları tamam mıdır diye özellikle sordum, kontrol edildi hiç merak etmeyin dendi. Olması gereken önler 31, arkalar 27 iken hepsine 40 basıldığını fark ettim :)

Ağırlık dağılımı hiç aklıma gelmedi..Daha önce kullandığım araçlarda böyle bir şeyle karşılaşmadım..Veya dikkatimden de kaçmış olabilir
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Motoru önde olan araçlarda, hafif olan arka tarafın ağırlığı artmadığı sürece ( yolcu, yük v.s ) ön lastiklerden daha fazla hava basılması pek mantıklı değil. Böyle olunca arka tarafın sekmesi, kopması daha kolay olacaktır.

Zaten öne ve arkaya ne kadar hava basılması gerektiğinin konuşulmasının aciliyetinden evvel, araçlarınıza nerede hava basıyorsunuz bunu merak ediyorum. Benzinliklerde kullanılan hava basıncı kontrol aletlerini 32-33 psi diye ayarlıyoruz ama ben hiç sanmıyorum gerçekten ayarladığımız psi derecesinde bir basınç verdiğini. Önce bunu çözmek lazım.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Motoru önde olan araçlarda, hafif olan arka tarafın ağırlığı artmadığı sürece ( yolcu, yük v.s ) ön lastiklerden daha fazla hava basılması pek mantıklı değil. Böyle olunca arka tarafın sekmesi, kopması daha kolay olacaktır.

Zaten öne ve arkaya ne kadar hava basılması gerektiğinin konuşulmasının aciliyetinden evvel, araçlarınıza nerede hava basıyorsunuz bunu merak ediyorum. Benzinliklerde kullanılan hava basıncı kontrol aletlerini 32-33 psi diye ayarlıyoruz ama ben hiç sanmıyorum gerçekten ayarladığımız psi derecesinde bir basınç verdiğini. Önce bunu çözmek lazım.

O basınçların ben de doğru olduğunu düşünmüyorum
Önler 2.6 bar arkalar 2.3 bar olarak yola çıkıyorum ve 10 dk sonra lastik ısınınca bir bakıyorum basınç göstergesine ön sol 2.7 ön sağ 2.8 arka sol 2.5 arka sağ 2.4 olmuş..Tabloya göre araç uçan halı gibi gidiyor yolda
Hoş lastikler soğuduktan sonra gene aynı değerlere dönüyor o da ayrı bir sorunsal :confused:

Bu arada lastikler 225/40/18 ve tablodaki basıncı basıyorum
Daha önce kullandığım Audi'de yolcu sayısına göre de binecek yolcu sayısına göre farklı basınç değeri uygulamam gerektiği yazıyordu
Bunda da 160 ve üzeri gidilecekse gene farklı basınç uygulanması gerektiği yazıyor..Tam bir çılgınlık
Lastik havalarına her zaman dikkat ederim de ayda bir falan kontrol ederim bu kadarı da fazla
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
O basınçların ben de doğru olduğunu düşünmüyorum
Önler 2.6 bar arkalar 2.3 bar olarak yola çıkıyorum ve 10 dk sonra lastik ısınınca bir bakıyorum basınç göstergesine ön sol 2.7 ön sağ 2.8 arka sol 2.5 arka sağ 2.4 olmuş..Tabloya göre araç uçan halı gibi gidiyor yolda
Mutlaka fabrika verileri kıymetli bilgilerdir, bizler mühendis değiliz tabii ki ama ben de aracımın kapısında yazan değerlerden normal kullanım için yazanı uyguladığımda, kendime göre bastığım havadan pek farkı olmazken, yüklü halde belirtilen basınç değerlerini uyguladığımda evlere şenlik oluyor.

Normal kullanımda 205-55-16 ölçüsündeki lastiklerime ön arka 31 bar hava basın diyor. Ben de zaten öne ve arkaya 32 basıyordum normalde. Çok bir fark yok. Ama yüklü halde öne 35, arkaya 41 bar hava basın diyor ki bu sefer de arka kısım seke seke gidiyor. İlginç biraz yani. Tabii bunlar benzinliklerdeki aletlerle yapılan hava basınçları. Dediğim gibi, benzinliklerde hava bastığımız aletlere ben güvenemiyorum. Hepsi birbirinden farklı değerler çıkarıyor ortaya. Buna çözüm bulmam gerek.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Mutlaka fabrika verileri kıymetli bilgilerdir, bizler mühendis değiliz tabii ki ama ben de aracımın kapısında yazan değerlerden normal kullanım için yazanı uyguladığımda, kendime göre bastığım havadan pek farkı olmazken, yüklü halde belirtilen basınç değerlerini uyguladığımda evlere şenlik oluyor.

Normal kullanımda 205-55-16 ölçüsündeki lastiklerime ön arka 31 bar hava basın diyor. Ben de zaten öne ve arkaya 32 basıyordum normalde. Çok bir fark yok. Ama yüklü halde öne 35, arkaya 41 bar hava basın diyor ki bu sefer de arka kısım seke seke gidiyor. İlginç biraz yani. Tabii bunlar benzinliklerdeki aletlerle yapılan hava basınçları. Dediğim gibi, benzinliklerde hava bastığımız aletlere ben güvenemiyorum. Hepsi birbirinden farklı değerler çıkarıyor ortaya. Buna çözüm bulmam gerek.
Bu noktada arabama şükrediyorum arkada yaşam alanız zaten yok bas 39 32 geç her daim:D kalabalık olursak da kusura bakmayın benim araba iki kişilik diyorum yine kimseyi almıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu noktada arabama şükrediyorum arkada yaşam alanız zaten yok bas 39 32 geç her daim:D kalabalık olursak da kusura bakmayın benim araba iki kişilik diyorum yine kimseyi almıyorum
Aynen sen şanslısın o konuda. Gerçi biz de kalabalık seyahat etmeyiz, arka tarafta maksimum 2 yolcu oluyor. Toplasan 3 tane de valiz. Yani tam kapasiteyle uzun yolculuklara çıkmıyoruz. Zaten aksi olsa focus dar gelirdi :)
Fakat dediğim gibi şu benzinliklerdeki aletlerden kurtulmam gerek. O cihazlara hiç güvenmiyorum, hepsi farklı değerler gösteriyor. 32 bar'a ayarlıyorum ama 32 mi basıyor şüpheliyim :D
 

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Mutlaka fabrika verileri kıymetli bilgilerdir, bizler mühendis değiliz tabii ki ama ben de aracımın kapısında yazan değerlerden normal kullanım için yazanı uyguladığımda, kendime göre bastığım havadan pek farkı olmazken, yüklü halde belirtilen basınç değerlerini uyguladığımda evlere şenlik oluyor.

Normal kullanımda 205-55-16 ölçüsündeki lastiklerime ön arka 31 bar hava basın diyor. Ben de zaten öne ve arkaya 32 basıyordum normalde. Çok bir fark yok. Ama yüklü halde öne 35, arkaya 41 bar hava basın diyor ki bu sefer de arka kısım seke seke gidiyor. İlginç biraz yani. Tabii bunlar benzinliklerdeki aletlerle yapılan hava basınçları. Dediğim gibi, benzinliklerde hava bastığımız aletlere ben güvenemiyorum. Hepsi birbirinden farklı değerler çıkarıyor ortaya. Buna çözüm bulmam gerek.
Aletle basıp bununla kontrol etsek? Düzgünmüdür bunlar?
Capture+_2017-03-24-17-05-22-1.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford

mbaykal26

Düz Yol Gazcısı
1 Ocak 2018
4
2
245
Arkadaşlar istasyonda ya da kendi kendi ölçü aletinizle farketmez yaptığınız ölçülerde sıcaklık referansınız nedir? Uzun yolu geçtim, şehir içinde yaptığınız yoldan bağımısız olarak sadece hava sıcaklığına göre bile ciddi değişiklik gösteriyor. Mesela hava 20 derecenin altındaysa 35 bildiğiniz basınç 33 oluveriyor. Sıcak havalarda bu 36-37 oluyor. Referans soğuk hava basıncıdır. Yoksa ben 36 şişirdim dediğinizde lastikleriniz yaptığınız yol ve/veya hava sıcaklığına bağlı olarak ısındıysa o anda yapacağınız ayarın manası pek kalmıyor ya da ekstra hava basmanız gerekir ki soğuduğu zaman istediğiniz hava basıncını yakalayın.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım