Lastik Basıncım Ne Olmalı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

furkan duman

Profesör
144
Marka
Volvo
lastik basınç.jpg



Merhaba arkadaşlar. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi ideal basınçlar veriliyor. Ancak biraz tereddütte kaldım. Ekonomik sürüş için 38 verirken normal sürüş için 33 verilmiş. Ben önceliği yol tutuş ve fren mesafesi olup en son yakıt ekonomisini düşünecek olsam kaç basmalıyım? Tam tersi öncelik ekonomi daha sonra tutuş ve fren mesafesi olursa kaç basmalıyım? Bu basınçlar her ikisi için de şehir içi ve şehirler arası fark eder mi? (Araçta max 3 kişi olacak şekilde). Ekonomik sürüş için dediği gibi 38 bastım ama en ufak bir çukur, yükselti, tırtık, şerit vs. de lastik patlayacakmış gibi hissediyorum.
 
Bu arada şuan üzerinde olan lastiklerim de yaklaşık 20-25 bin km yapmış Michelin Primacy 3 (maalesef).
 
Michelin lastikleri yumuşak hamurlu olduğu için hava değerlerini sık sık en geç 2 haftada bir kontrol etmek gerekiyor. Düşük hava basıncı olursa balon yapması kolay bir marka (ZP yani runflat modelleri hariç).

Konuya gelecek olursak tablonun açıklaması şu şekilde:

0 - 160 km arası kullanım tarzı normal ya da sportif:

Şehiriçi & Günlük kullanım (yüksüz) için: ön & arka 33 PSI

Şehirler arası kullanım (5 kişi + bagaj doluluğu yani yüklü) için: ön & arka 38 PSI

0 - 160 km arası ekonomik bir şekilde kullanılacaksa ve tüketiminde azalması için şehiriçi şehirdışı farketmez: ön & arka 38 PSI

160 km ve üstünde şehiriçi & günlük kullanım da (yüksüz): ön & arka 33 PSI

Şehirdışı (yüklü): ön arka 39 PSI

olarak vermiş.

1) Yakıt ekonomisini düşünerek yol tutuş vs unutup gerçekten sakin kullanacaksan 38 PSI,

2) Yakıt ekonomisini düşünmeden sportif kullanım + yol tutuşu ön planda tutacaksan 33 PSI hava basman doğru olacaktır.

3) 38 bastığında çukurda, tümsekte vs. lastik patlayacakmış gibi hissetmen haliyle hava basıncının 38 PSI'da oluşu, çukura tümseğe girdiğinde bu PSI değeri ile daha sert geçişler yapıyor olman ve bu yoldaki engebelerin amortisör sitemine olan sert geri bildirimin sonucudur.

4) Tavsiyem amortisörü de yormayayım, lastiği de çukur vs yormayayım diyorsan yüklü kullanımlar hariç 33 PSI idealdir. Maalesef o değerler (özellikle 38 PSI değeri) öncelikli olarak Avrupa yolları ve Avrupa kuralları düşünülerek verilmiş değerlerdir. Bizim ülkemizdeki yol koşulları ne yazık ki berbat durumda malum.

5) İlla 33 PSI'da ya da 38 PSI'da kullanacaksın diye bir şey yok. Örnek olarak 35 PSI'a da düşürüp deneyebilirsin konforunu yani çukur, tümsek durumunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkan duman
@AlkanExclusive detaylı açıklamanız için teşekkür ederim. Acaba 33-38 psi arası deneyen yada bilgisi olan arkadaş var mıdır? Yoksa artık kendim deneme yanılma yöntemiyle yapacağım.
 
Valla aslında deneme yanılmaya da pek gerek yok. En ideali 33 PSI.

Mesela benim araba için önler 29 PSI arkalar 32 PSI der. Eco gibi durumu da yok. Kış lastiği takınca bu değerleri 3 bar kadar arttırabiliyoruz, karda dişlerin arasına kar iyice sıkışsın diye. Kışın önler 32 arkalar 36 şeklinde kullanıyorum.

wear_patterns.jpg


Burada 33'e göre Eco'da 38 demesinin sebebi aslında tabanın yol ile olan temasını daha da azaltmak. Böylece daha az sürtünme olacağından yakıt tüketimi düşüyor. Ancak 33 PSI ile sakin kullanırsan da yakıt tüketimi düşer ki bu düşüş öyle 1 - 2 litre değil, normal olarak tükettiğin değerin %3 - 4 civarı daha az tüketmesini sağlar. Bu da devede kulak sayılabilecek bir değer.
 
Merhabalar. Ben sizin yerinizde olsam arabayı yalnız kullanacağım zamanlarda 33-34 arası hava basardım. 3 kişi+bagaj uzun yol yapacağım zaman da 35-36 arası hava basarım. Eğer 4 kişi+tepeleme bagaj gideceksem 38 yaparım. Yakıttan azıcık tasarruf edicem derken lastiği ortasından eskitmenin, amortisörü yormanın, konforsuz gitmek bence fuzuli :D
 
Aşırı yüklü kullanım yapılmayacaksa sıcak mevsimlerde hava basıncını minimum seviyede tutmakta fayda var. Performanslı sürüşte zaten lastik ısınıp hava basıncını bir miktar arttıracaktır. Sizin alt değerden daha fazla hava basmanıza gerek yok bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...