Lastiklere Nitrojen mi? Oksijen mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
pekı bır sorum var olduda bırı havasını aldı lastıgın yada bı sekılde ben arabanın lastık basınc ızlemesınden baktım bırısını sısırmem lazım aksam saatlerınden sonra oldumu sısırecek yer yok.muhendıs olarak cevabım neredeyse hıc fark yok o bır furya yakında gecer zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
pekı bır sorum var olduda bırı havasını aldı lastıgın yada bı sekılde ben arabanın lastık basınc ızlemesınden baktım bırısını sısırmem lazım aksam saatlerınden sonra oldumu sısırecek yer yok.muhendıs olarak cevabım neredeyse hıc fark yok o bır furya yakında gecer zaten
o bir furya yakında geçer zaten en olmayacak cevap zira 10 sene evvel de nitrojen dolumu yapılıyordu. lastikte nitrojen var ise ya nitrojen tamamlatılır ya da lastiğin havası komple indirilip o lastiğe sadece oksijen basılır. ayrıca bir de işgüzarlar lastik basıncını kontrol edip düşük görünce üstüne hava basmasın diye yeşil sibop kapağı kullanılır. ayrıca yazın kullanın kışın oksijenle gezin denir ama ben bu son iki maddeyi kale almadım :) insan lastik havasının nasıl olmasını arzu ediyorsa öyle yapsın bence. çok da şaapmamak lazım:)

buna bir örnek mesela bende OEM kutu içi filtre yok. BMC var. kimilerine göre OEM'e göre %60 daha iyi geçirgenlik sağlarken bunu yalanlayanlar palavra diyenler de yok değil. zaten her zaman karşıt görüşler olacaktır. İnsanız;sorgularız,inanmayız,aksini ispat ederiz,etmeyiz,inanırız falan :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Porsche
Bende nitrojenin zararını görmedim lastikci babamın amca oğlu olduğu için direk nitrojen basıyor . Geçen sene 28mayista yazlık lastiklerimizi taktirmistik , Kasım ortalarında kisliga geçtik havada hiç eksilme olmamıştı böyle bir yararı var .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Porsche
o bir furya yakında geçer zaten en olmayacak cevap zira 10 sene evvel de nitrojen dolumu yapılıyordu. lastikte nitrojen var ise ya nitrojen tamamlatılır ya da lastiğin havası komple indirilip o lastiğe sadece oksijen basılır. ayrıca bir de işgüzarlar lastik basıncını kontrol edip düşük görünce üstüne hava basmasın diye yeşil sibop kapağı kullanılır. ayrıca yazın kullanın kışın oksijenle gezin denir ama ben bu son iki maddeyi kale almadım :) insan lastik havasının nasıl olmasını arzu ediyorsa öyle yapsın bence. çok da şaapmamak lazım:)

buna bir örnek mesela bende OEM kutu içi filtre yok. BMC var. kimilerine göre OEM'e göre %60 daha iyi geçirgenlik sağlarken bunu yalanlayanlar palavra diyenler de yok değil. zaten her zaman karşıt görüşler olacaktır. İnsanız;sorgularız,inanmayız,aksini ispat ederiz,etmeyiz,inanırız falan :)
Hocam valla istanbulda yasadigim icin nitrojenlik bir durumum yok biliyorum eski arabada bende yesil kapak kullandim ama bunu anlatan baya bilgi gordum kendimde arastirdim nitrojen lastigin normal havadan daha gec isinmasina yol acar buda yol tutusa etki eder bu yuzden genelde test araclarinda normal hava kullanilir hatta.
 
Hocam valla istanbulda yasadigim icin nitrojenlik bir durumum yok biliyorum eski arabada bende yesil kapak kullandim ama bunu anlatan baya bilgi gordum kendimde arastirdim nitrojen lastigin normal havadan daha gec isinmasina yol acar buda yol tutusa etki eder bu yuzden genelde test araclarinda normal hava kullanilir hatta.
dediğim gibi her şeye bir karşı görüş var zaten. aksi olsa dünya dönmezdi.
 
dediğim gibi her şeye bir karşı görüş var zaten. aksi olsa dünya dönmezdi.
size tavsıyem kısın normal havayı kullanmanız olurdu. nıtrojen malum normaldede daha az hava kacagına sebep olur kısın ıse soguk bır yerde yasıyorsanız yanı eksı 5 lere rahat dusen bır yerde lastık yere yeterlı kadar tutunamayacagı ıcın lastık ısınamayıp sadece yol tutusta degıl lastıgın yeterı kadar hamur ozellıgı ıtıbarıyle ısınamayacagından konforunuzdanda calacaktır kagıt uzerınde. @kenblock arkadasımız ıcınse dedıgın dogru hatta lastıgın omrunu uzatır ama bunu kısın yaptırmanızı pek tavsıye etmem
 
size tavsıyem kısın normal havayı kullanmanız olurdu. nıtrojen malum normaldede daha az hava kacagına sebep olur kısın ıse soguk bır yerde yasıyorsanız yanı eksı 5 lere rahat dusen bır yerde lastık yere yeterlı kadar tutunamayacagı ıcın lastık ısınamayıp sadece yol tutusta degıl lastıgın yeterı kadar hamur ozellıgı ıtıbarıyle ısınamayacagından konforunuzdanda calacaktır kagıt uzerınde. @kenblock arkadasımız ıcınse dedıgın dogru hatta lastıgın omrunu uzatır ama bunu kısın yaptırmanızı pek tavsıye etmem
kış ve yaz ayrımı zaten var aynen öyle ben kışın arabamı zorlayıncı şartlarda ve aktif kullanmadığımdan bu değişime girmedim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...