Launch Control Hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

atahanerer

Profesör
Destekçi
61
26
Mesela bir BMW'de launch control yapıcak olursak OFF tuşuna(uzun süre bastığımızda dsc'yi kapatan kaymamızı sağlayan tuş) bir kere basıp çekiyoruz ve daha sonra fren gaz ile launch controlü aktif ediyoruz. Takıldığım nokta şu launch controlde amaç patinajsız en iyi kalkışı yakalamaktır ama biz OFF tuşuna basıyoruz bastığımız zaman Dynamic Traction Control Active diyor yani patinajsız bir şeyden bahsediyor fakat off ışığı yanıyor(kayma işaretli olan) göstergede ,Dynamic Traction Control patinaj çekmeyi önleyici bir şey mi yani ? Öyle olması lazım diye düşünüyorum fakat göstergede çıkan off sembolü kafamı karıştırıyor. Umarım derdimi anlatabilmişimdir, net bir açıklama yapabilcek varsa memnun olurum. Teşekkürler şimdiden
 
Dtc fren yapar arabayı yavaşlatır launch control de bunu ortadan kaldırıyo arabanızda opsiyon yoksa işe yaramaz anca burnout yaparsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Joker
dtc patinajı önler ama tekerleğe giden güçten kesinti yaptırır. Launch control ise gazı belii seviyede vererek optimum güç ve minimum zaman kaybı yaşatacak seviyede bir patinaj ile kalkışı sağlar.
 
Yüksek çekiş herzaman yüksek hız getirmeyebilir. Motorun ölmeyeceği ve fazla bir çekiş kaybı yaşatmayacak bir devirde devri sabitleyip kalmak işin özü, ha size ne sağlar, koltuktan biraz havalanabilirsiniz :D
 
Son düzenleme:
Mesela bir BMW'de launch control yapıcak olursak OFF tuşuna(uzun süre bastığımızda dsc'yi kapatan kaymamızı sağlayan tuş) bir kere basıp çekiyoruz ve daha sonra fren gaz ile launch controlü aktif ediyoruz. Takıldığım nokta şu launch controlde amaç patinajsız en iyi kalkışı yakalamaktır ama biz OFF tuşuna basıyoruz bastığımız zaman Dynamic Traction Control Active diyor yani patinajsız bir şeyden bahsediyor fakat off ışığı yanıyor(kayma işaretli olan) göstergede ,Dynamic Traction Control patinaj çekmeyi önleyici bir şey mi yani ? Öyle olması lazım diye düşünüyorum fakat göstergede çıkan off sembolü kafamı karıştırıyor. Umarım derdimi anlatabilmişimdir, net bir açıklama yapabilcek varsa memnun olurum. Teşekkürler şimdiden
Onun için fabrika çıkışı Launch Control yazılımı olması gerekiyor. Yoksa yapamazsınız.
 
Dtc modu bir elektronik differansiyel kilidi görevini yapıyor, patinaj çeken lastiğe fren uygulayıp 2 lastiğe aynı gücün gitmesini amaçlıyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
DTC direkt patinajı önleme sistemi. Sensör çekiş olan herhangi bir tekerde patinaj algıladığı an o tekere patinajı engelleyecek kadar fren uyguluyor.

Normalde sol ayakla frene basıp gaz verince şanzımana gereksiz ve zarar verecek miktarda yük biniyor. BMW 2.0 ve üstü motorlarında onu Launch Control yazılımıyla hallediyor.

LC'nin amacı daha çok bu yükü kaldırmak, artı olarak da kalkış anında devri düzgün aralıkta tutarak daha iyi kalkış sağlamak. Her ne kadar DTC kapalı olsa da LC kullanılırken müdahele ediyor zaten. LC'yi aktif etmek için onu kapatıyoruz gibi bir şey yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
DTC direkt patinajı önleme sistemi. Sensör çekiş olan herhangi bir tekerde patinaj algıladığı an o tekere patinajı engelleyecek kadar fren uyguluyor.

Normalde sol ayakla frene basıp gaz verince şanzımana gereksiz ve zarar verecek miktarda yük biniyor. BMW 2.0 ve üstü motorlarında onu Launch Control yazılımıyla hallediyor.

LC'nin amacı daha çok bu yükü kaldırmak, artı olarak da kalkış anında devri düzgün aralıkta tutarak daha iyi kalkış sağlamak. Her ne kadar DTC kapalı olsa da LC kullanılırken müdahele ediyor zaten. LC'yi aktif etmek için onu kapatıyoruz gibi bir şey yani.



Lc yapılırken sport + a alınır, buda dtc yi aktif eder, ekranda dinamik çekiş kontrolü aktif edildi diye yazar zaten.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Beyler DSG ile launch control yapsak şanzimanı elimize alırmıyız? (1.4 tsi 150 passat aracimiz)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...