KAPALI Leon Tsi mi ACT Tsi mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan zeckakan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Etiketler Etiketler
    leon
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

zeckakan

Asfalt Kurutucu
12
Arkadaslar merhaba yaklasik 75bin TL civari bir limitim var.Leon almayi dusunuyorum. Tsi ile Act EcoTsi arasında 3bin TL gibi bir fark var. Act almaya değer mi?
Bir de 75bin civarı Leon harici sifir araç tavsiyeniz ne olur?
 
Hocam, act teknolojisi ilgili benim anladığım sonuç olarak çıkardığım durum şu şekilde ;
Hatırlıyorsanız, otoparkın act teknolojisine sahip golf testi sonucunda elde edilen verilere bakıldığında bir tasarruf sağlanmamıştı hatta daha fazla yakmıştı. Bu duruma bende şaşırmıştım, hatta bu konuyu rutin bakım sırasında vw servis danışmanına sordum verdiği cevapsa istanbul gibi trafiğin çok ve aşırı karmaşık olan yerlerde sistemin efektif çalışmadığını söyledi. Çünkü sistemin mantığı torkun ve beygirin belli değerler altında yeterli olduğu zamanlar iki silindire yakıt gitmemeyerek yakıt tasarrufu sağlamasına dayanıyor. İstanbul da da devamlı dur-kalk,ani frenler ya da ani gazlamalara sıkça ihtiyaç olduğu için sistem verimli olamıyor. Yani istanbul da yaşıyorsanız act almamanızı mantıklı olanı ama trafiğin normal olduğu sabit hızlarla uzunca süre gidildiği bir şehirde yaşıyorsanız aradaki 3bin tl ye aldığınız bu teknoloji efektif çalışabilir.
 
Bence gerek yok o farkı vermeye. 125 beygirde gayet yeterli @Deniz_Acikgul arkadaşım size bu konu hakkında bilgi verebilir 1.4 tsı 125 bg golf otomobilleri var. zaten golf testindeki olaydan @dumbledodge34 bahsetmiş. Act motor yerine 3500₺ leon fr plus paketi (Ön-Arka Park Sensörü + Optik Park Sistemi + Media System Plus + Alcantara Spor Koltuklar + Arka Kol Dayama), FR Dinamik Paketi (Adaptif Şasi Kontrol, Sport HMI, Progresif Direksiyon Sistemi) yada SEAT Ses Sistemi (Media System Plus ile sipariş edilmeliymiş toplamda 2100₺ tutuyor) alınabilir.
 
Bence 3 bin tl farkı verip act 150'lik olan motoru alın. Niye derseniz normal kullanımda 125'likten fazla yakmadığı gibi az bile yaktığı durumlar oluyor. Leon'u hızlanmalarda çok rahat bir şekilde yürütür. Uzun yolda daha ekonomik olabilir. Manuel şanzıman ile 73.500 gibi bir fiyat kalmış aklımda 1.4 tsi act manuel Leon Fr için. O fiyata güzel bir f/p oranına sahip.
 
Öncelikle ACT çalışması için gerekli kullanım tarzına sahipmisiniz. Düz yolda sabit hızla ilerliyormusunuz. boyuna rampa çıkıp, sürekli trafiğe girecekseniz act size yaramaz. ACT çalışması için arabanın beli bir devirde belli bir hızda sabit gitmesi gerekiyor.
 
Çoğunlukla uzun yol yapıyorum çünkü evden ise yürüyerek gidiyorum arabaya ihtiyaç duymuyorum. Uzun yolda rahat ve konforlu olması önemli benim için.
 
uzun yolda rahat ve konforlu olması sizin için önemliyse leon değil de golf daha mantıklı
golf ün alt yapısı, süspansiyon kalitesi, limitleri daha iyi.
zaten golf ile leon arasındaki fiyat farkını bu gibi etmenler oluşturuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zeckakan
Act alın hocam. Uzun yola ciktiginiz zaman baya fark ettiriyor. Ayrıca daha performansli. Act 150 passat kullanıyoruz sorunuz olursa severek cevaplarim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zeckakan
Bir önem listesi yapılacaksa act'yi
en sona yazarım. Yılda kaç km ıçızun yol yapıyorsunuz da,act devreye girecek de ne kadar tasarruf yaptıracak?

Bunun yerine leon'un olmazsa olmazı led paket ve sunroof alın,artan olursa alcantara koltuk ve multimedia eklenebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: zeckakan
125 lik motor golfte çok iyi iş çıkarıyor. Leon sormuşsunuz ama benzer olacağını düşünüyorum. Sakin kullanımda ve uzun yolda saçma bir şekilde çok az yakıyor. Dsg ile uyumu iyi. Gidiş tabi ne beklediğine bağlı ama bana fazlasıyla yetiyor. Hatta 150 nin gereksiz olduğunu düşünüyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir
 
  • Beğeni
Tepkiler: zeckakan
FR lerin hepsini kullandim. Dsg 150 lerin ikisi de birebir ayni ve manuellerden daha az tuketiyor. Ayrica act devreye girip cikarken hissettiriyor inceden sarsintiyla. Performansli kullaniyorsaniz devreye bile giremez. Motor cok guclu olsa kapar belki ama 150hp ufacık bir unitede gereksiz bence. Abd menşeili v8 lerde bile getirisi azdi yağ yakiyordu vs. Fiyat farki çoksa güzel amortisor, egzoz falan alirsiniz mis gibi.
 
Hocam, act teknolojisi ilgili benim anladığım sonuç olarak çıkardığım durum şu şekilde ;
Hatırlıyorsanız, otoparkın act teknolojisine sahip golf testi sonucunda elde edilen verilere bakıldığında bir tasarruf sağlanmamıştı hatta daha fazla yakmıştı. Bu duruma bende şaşırmıştım, hatta bu konuyu rutin bakım sırasında vw servis danışmanına sordum verdiği cevapsa istanbul gibi trafiğin çok ve aşırı karmaşık olan yerlerde sistemin efektif çalışmadığını söyledi. Çünkü sistemin mantığı torkun ve beygirin belli değerler altında yeterli olduğu zamanlar iki silindire yakıt gitmemeyerek yakıt tasarrufu sağlamasına dayanıyor. İstanbul da da devamlı dur-kalk,ani frenler ya da ani gazlamalara sıkça ihtiyaç olduğu için sistem verimli olamıyor. Yani istanbul da yaşıyorsanız act almamanızı mantıklı olanı ama trafiğin normal olduğu sabit hızlarla uzunca süre gidildiği bir şehirde yaşıyorsanız aradaki 3bin tl ye aldığınız bu teknoloji efektif çalışabilir.
golfte fark olmamasına rağmen leonda az yaktığından bahsediliyordu testte. hatta and ilk defa az tüketen bir tsi sürdüm diyordu. ama act li miydi sürdükleri pek hatırlamıyorum :)
 
ACT sistemi tam benzlik bir olay. Performans talebi olmayan uslu sürücüleri düşünerek yapılmış bir şey. Mühtemelen sakin sürüşlerde gaz pedalına olan basış oranına bakaraktan sürücünün ne yaptığını anlayıp act moduna geçiyor . Sürücünün agresif tutumu varsa bu mod devreye girmiyor. hatta ACT modunu en güzel Cruse control ile kullanıyorsunuz .

 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...