20w50 ile 5w50'yi karıştırın o zaman sizin bileceğiniz iş ama bu karışımları kimsenin önermediği aşikar. Sizin de şuan neden rektefiye yaptıracağınız az çok belli oluyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Evet, şimdi mobil ve liqui için inceledim. Mobil'de karıştır ya da karıştırma demiyor. Liqui ise:

http://www.liquimoly.co.rs/e-shop/files/pdf_documentation/pdf_file/393_3755-3756 Top Tec 4600 5W-30_EN.pdf

Full effectiveness can only be ensured when the product is not mixed!

Full effectiveness demek istediği yağın özelliğini tam olarak göstermesi için, senin koyduğun iki yağda zaten gereken specleri sağlıyor. Hiçbir sorun çıkarmaz.
Üniversitede 4 ay eğitimini aldığım içten yanmalı motor ve endüstriyel yağlama tekniklerinde sürekli olarak farklı viskozite yağları karıştırdık, triboloji laboratuarında onlarca yağ testi yaptık ve benim bilgilerim de viskozite karışımının bir sorun teşkil etmeyeceği yönünde. Hatta cağnım profum toyota versosunun motoruna kendi karışım viskoziteli yağını koyardı, hala öyle mi bilmiyorum :D
Hatta hocalarla yazın akdeniz bölgesinde 0-20, 5-30 kullanılmaz diyen ustaların arkasından az tşk muhabbeti yapmadık allahafetsin :D
Fakat insanın içi pek rahat etmiyor tabi, ben zorundalıktan viskozite karışımı yaptım, aynı yağı koymak daha iyi olur.
Mevzu farklı katkıların birbiri arasında nasıl bir kimyasal tepkimeye gireceğini kestiremiyor olmamız. Yoksa katkısız 10 farklı viskoziteyi karıştır küsüratl müsüralı bi yağ olsun :D
 
iPhone'da ekran videosu çekme özelliği geldi yeni iOS ile, o sayede alabildim :)
Her zamanki gibi yanlış zamanlama benim için :) Sırf log almak için yeni vagcom kablosu almıştım :)

Şu kompresyon testini Ankarada nazlanmadan adam akıllı yapacak bir yer yokmu? Bende merakımdan gidip ölçtürmek istiyorum ama bu işlem için aracın soğuması lazım diye biliyorum.
 
Her zamanki gibi yanlış zamanlama benim için :) Sırf log almak için yeni vagcom kablosu almıştım :)

Şu kompresyon testini Ankarada nazlanmadan adam akıllı yapacak bir yer yokmu? Bende merakımdan gidip ölçtürmek istiyorum ama bu işlem için aracın soğuması lazım diye biliyorum.

Motor ılıkken test yapılıyor da interneti araştırdım, sağa sola sordum, adam gibi yapan yer yok.

Vcds candır, boşa gitmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Motor ılıkken test yapılıyor da interneti araştırdım, sağa sola sordum, adam gibi yapan yer yok.

Vcds candır, boşa gitmez.
Boşa gitmez tabi de golfümü satınca elimde kalan kabloyu neredeyse bedavaya birine vermiştim. Log alacağım aklıma gelmedi tabi o zamanlar.

Adam gibi yapan yer çok arasak belki buluruz da uğraşmak istemiyorlar, yaz geliyor birde cumartesileri sanayide rutin bakım dışında iş yaptırabilene aşk olsun...
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Üniversitede 4 ay eğitimini aldığım içten yanmalı motor ve endüstriyel yağlama tekniklerinde sürekli olarak farklı viskozite yağları karıştırdık, triboloji laboratuarında onlarca yağ testi yaptık ve benim bilgilerim de viskozite karışımının bir sorun teşkil etmeyeceği yönünde. Hatta cağnım profum toyota versosunun motoruna kendi karışım viskoziteli yağını koyardı, hala öyle mi bilmiyorum :D
Hatta hocalarla yazın akdeniz bölgesinde 0-20, 5-30 kullanılmaz diyen ustaların arkasından az tşk muhabbeti yapmadık allahafetsin :D
Fakat insanın içi pek rahat etmiyor tabi, ben zorundalıktan viskozite karışımı yaptım, aynı yağı koymak daha iyi olur.
Mevzu farklı katkıların birbiri arasında nasıl bir kimyasal tepkimeye gireceğini kestiremiyor olmamız. Yoksa katkısız 10 farklı viskoziteyi karıştır küsüratl müsüralı bi yağ olsun :D
Iklim şartları önceden di mineralli yağlar zamanında şimdi yağlar tam sentetik 0w20 de 5w30 da koruma sağlamakta. Hatta şuan 1.8 Hybrid corollada 0w16 önerilmekte.

Ama her zaman fikrim motor yağına katkı katılmaması ama herkesin kendi aracı isteyen istediğini kullanır bu arada konuyu fazla baltalamayalım yağ konusunda :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve yaso
Buji değiştirme işini kendiniz yapabiliyor musunuz hocam? Öyleyse bir test kiti alıp kendiniz ölçün.

Ohooo, son 2 yıldır bujimi başkasına değiştirtmedim. Bakalım, bulcam bi çözüm de çok önemi kalmadı. Şimdilik derdim şu sealımsı şeylerle boşlukları doldurmak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Ya benim bmw ci ustam vardı, araba su eksiltince basınç testi yapmıştık. Ondan rica edeyim de onla yapayım en iyisi.
Bence yeni bir otomobil alınırken kaporta-şasi ekspertizinden sonra yapılması gereken ilk test kompresyon testi. Dyno'ların kalibrasyon problemini geçtim, en doğru sonuç vereninde bile bir çok etken var motor gücünü düşük çıkarabilecek. Bakım durumu, ateşleme, benzinin kalitesi vs. Ama kompresyon testiyle motorun kendisinin sağlığı ne durumda 10 dakikada her şey kabak gibi ortaya çıkıyor.
 
yağ.jpg


Yani diyor ki 5w-30, 5w-40, 0w-30, 0w-40 olduğu sürece başta dexos 2, yoksa ACEA A3/B4 özelliğine sahipse bu yağları birbirine karıştırabilirsiniz
@Ozgur Gunes @alianil
 
Son düzenleme:
Ekli dosyayı görüntüle 17978

Yani diyor ki 5w-30, 5w-40, 0w-30, 0w-40 olduğu sürece başta dexos 2, yoksa ACEA A3/B4 özelliğine sahipse bu yağları birbirine karıştırabilirsiniz
@Ozgur Gunes @alianil

O değil de Özgür, başlığını baya kirlettik şuan fark ettim :(

Başlığı kirletelim onu boşver de bu ACEA specleri emisyon için var, yani mesela ACEA C3 değil de sallıyorum B3 koydun diye araban bozulmaz. Emisyon ve yakıt tüketimi değişebilir. API SN/CF falan da bununla ilgili.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Başlığı kirletelim onu boşver de bu ACEA specleri emisyon için var, yani mesela ACEA C3 değil de sallıyorum B3 koydun diye araban bozulmaz. Emisyon ve yakıt tüketimi değişebilir. API SN/CF falan da bununla ilgili.
Evet öyle de, o specleri belirleyen şeyler hths, tbn ve sülfatlanmış kül gibi değerler zaten. Örneğin C3 spec olabilmesi o yağın hths > 3.5 olması lazım. Hepsi birbirine bağlı
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R