KAPALI Lpg için AFR ayarı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cemarmutcu

Düz Yol Gazcısı
27
35
Marka
Opel
Merhaba arkadaşlar,
Aylar önce aracın lpg sistemine AFR ayarı yaptirmistim. Tabi ayar oncesinde bilinçli bir kullanıcı olarak lpg enjektorlerini sifirladim, emme manifoldundaki nozullari 1.8mm'den 2.3mm'ye genislettim ve borularini kisaltmistim. Ayara gittigimde yaklasik %35 fakir karisimda aracin calisitigini gormustuk ve ayarlarin sonunda kusursuz hale getirmistik.
Gaz tepkileri mukemmel olmustu, yakit dusmustu. Lambda degeri tam olarak 1.00 olmustu. Ondan sonraki aylarda egzoz muayenesine gittigimde de AFR ayarinin faydasini gordum cunku aracin degerleri kusursuz sifir arac ayarinda cikmisti sasirmislardi.
Ancak ayara gitmeden once hava filtresini kontrol etmemistim ve ayardan sonraki zamanlarda bakim yaparken gordum ki hava filtresi cok kirli. Yeni filtre taktim derhal ancak yakit artti ve gaz tepkileri 2500 devir civari kesilme yasamaya basladi.
Bu sebeple Ankara'da tekrar Akif TEZEL hocamdan ayar kontrol randevusu aldim ve az once ayarlari kontrol ettik. Hava filtresi kaynakli sorun var zannetmistim ama komtrollerde gorduk ki regulator basinci dusmus. Tekrar basinci olmasi gereken ayara aldik ve teste denemelere devam ettik. Arac tekrar kusursuz hale geldi, gaz tepkileri iyilesti ve cekisi muazzam hale geldi. Zaten roll yapip ara hizlanmalardaki kontrollerde aracimin motorunun cok diri oldugunu degerlerden gozlemledi akif bey
Herkese tavsiye ederim. Afr ayarini ihmal etmeyin. Ariza lambaniz yanmasin, supap ve katalizorunuz zarar gormesin, motorunuz yipranmasin. Arac optimum lpg/hava karisimiyla calissin hem tasarruf edin hem aracinizdan keyif alin.

Herkese kazasiz belasiz surusler dilerim.
 
Merhaba arkadaşlar,
Aylar önce aracın lpg sistemine AFR ayarı yaptirmistim. Tabi ayar oncesinde bilinçli bir kullanıcı olarak lpg enjektorlerini sifirladim, emme manifoldundaki nozullari 1.8mm'den 2.3mm'ye genislettim ve borularini kisaltmistim. Ayara gittigimde yaklasik %35 fakir karisimda aracin calisitigini gormustuk ve ayarlarin sonunda kusursuz hale getirmistik.
Gaz tepkileri mukemmel olmustu, yakit dusmustu. Lambda degeri tam olarak 1.00 olmustu. Ondan sonraki aylarda egzoz muayenesine gittigimde de AFR ayarinin faydasini gordum cunku aracin degerleri kusursuz sifir arac ayarinda cikmisti sasirmislardi.
Ancak ayara gitmeden once hava filtresini kontrol etmemistim ve ayardan sonraki zamanlarda bakim yaparken gordum ki hava filtresi cok kirli. Yeni filtre taktim derhal ancak yakit artti ve gaz tepkileri 2500 devir civari kesilme yasamaya basladi.
Bu sebeple Ankara'da tekrar Akif TEZEL hocamdan ayar kontrol randevusu aldim ve az once ayarlari kontrol ettik. Hava filtresi kaynakli sorun var zannetmistim ama komtrollerde gorduk ki regulator basinci dusmus. Tekrar basinci olmasi gereken ayara aldik ve teste denemelere devam ettik. Arac tekrar kusursuz hale geldi, gaz tepkileri iyilesti ve cekisi muazzam hale geldi. Zaten roll yapip ara hizlanmalardaki kontrollerde aracimin motorunun cok diri oldugunu degerlerden gozlemledi akif bey
Herkese tavsiye ederim. Afr ayarini ihmal etmeyin. Ariza lambaniz yanmasin, supap ve katalizorunuz zarar gormesin, motorunuz yipranmasin. Arac optimum lpg/hava karisimiyla calissin hem tasarruf edin hem aracinizdan keyif alin.

Herkese kazasiz belasiz surusler dilerim.
Kusura bakmayın grupta yeniyim aracınız marka model bilgisi verebilir misiniz?
 
Bilgilendirme için teşekkür ederiz. Ancak şöyle bir durum var. Benim aracımda Prins Silverline tüp sistemi var ve otomatik AFR ayarlı olduğunu söylediler. Tekrar AFR ayarı yaptırmam gerekmediğini söylediler. Doğru mudur, bu konudaki fikirleriniz nelerdir.
 
Bilgilendirme için teşekkür ederiz. Ancak şöyle bir durum var. Benim aracımda Prins Silverline tüp sistemi var ve otomatik AFR ayarlı olduğunu söylediler. Tekrar AFR ayarı yaptırmam gerekmediğini söylediler. Doğru mudur, bu konudaki fikirleriniz nelerdir.

AFR ayarı, sürüş esnasındaki değerlerin okunup map bilgileri güncellenmesiyle yapılan bir işlemdir. Sistemin kendisi yapacağını pek sanmam.
 
Bilgilendirme için teşekkür ederiz. Ancak şöyle bir durum var. Benim aracımda Prins Silverline tüp sistemi var ve otomatik AFR ayarlı olduğunu söylediler. Tekrar AFR ayarı yaptırmam gerekmediğini söylediler. Doğru mudur, bu konudaki fikirleriniz nelerdir.

Kendinden ayar konusu şöyle oluyor,

Prins veya Zavoli gibi markalar, belli araçlara hazır çözüm sunuyorlar. Yani araca takılması gereken regülatör, boru çapı, nozzle, enjektör gibi tüm malzemeler hazır şeklinde lpg montajı yapacak olan firmaya teslim ediyor. Bunun yanında, araca özel yazılımı da hazır olarak beyne yüklü sunuyorlar.

Yani, montaj doğru yapıldığı ve araç stock olduğu sürece otomatikman araç düzgün afr ayarıyla çalışıyor.

Ama montajı yapan usta hata yaparsa, ya da aracın orjinalinden farklı bir setup varsa (yazılım gibi) o zaman baştan afr yapılması gerekir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve S.Asil
Arkadaşlar aracın kendi kendine AFR ayarı yapması teknik olarak bence mümkün değil. Yukarda arkadasimizin da yazdigi gibi, fabrikanin talimatlarina harfi harfine uyularak bir montaj yapilirsa ve araca onceden hazirlanan program yuklenirse afr ayari yapildigi zannedilir ama olmaz. Cunku aracin kondisyonu, baska problemler(vakum kacagi, lambda sensoru hatasi vs) gibi seyler sahada afr ayari yaparken anlasilabilecek unsurlar.
Lpg kitinin icinden cikan regulatorun basinc ayar vidasi farzedelim ki fabrikadan son kullaniciya ulasana kadar kargoda yarim tur dondu(olmaz ya, ihtimal dahilinde ama), eee ne oldu hazir programla afr ayari cop oldu.
O yuzden 150 liralik bu ayardan kacinmamak lazim. Hem surus keyfi, hem ekonomi, hem cevre sagligi hem de lpg'nin yanlis ayarlarindan dogacak ileri vadeli binlerce liralik masraftan kurtulmak ve onlem almak icin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve stan
Cevaplar için teşekkür ederim. Ancak şöyle bir durum var, afr ayarı yapan bir ustayla görüştüm ve Prins Silverline'a afr ayarı yapmaya gerek yok diye bir tepki aldım. Hala gitmem gerektiğini düşünüyorsanız, Ankara'da yönderebileceğiniz bir yer var mı?
Bu arada yakıt ve performans konusunda aracımın değerlerinin normal olduğu kanısındayım.
 
Cevaplar için teşekkür ederim. Ancak şöyle bir durum var, afr ayarı yapan bir ustayla görüştüm ve Prins Silverline'a afr ayarı yapmaya gerek yok diye bir tepki aldım. Hala gitmem gerektiğini düşünüyorsanız, Ankara'da yönderebileceğiniz bir yer var mı?
Bu arada yakıt ve performans konusunda aracımın değerlerinin normal olduğu kanısındayım.

onu diyen usta afr ayarı yapmayı bilmediği için diyor işte :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve stan
Cevaplar için teşekkür ederim. Ancak şöyle bir durum var, afr ayarı yapan bir ustayla görüştüm ve Prins Silverline'a afr ayarı yapmaya gerek yok diye bir tepki aldım. Hala gitmem gerektiğini düşünüyorsanız, Ankara'da yönderebileceğiniz bir yer var mı?
Bu arada yakıt ve performans konusunda aracımın değerlerinin normal olduğu kanısındayım.
Kardeşim ankarada bu işin öncülerinden olan AKİF TEZEL arkadaşımıza yaptırdığımı zaten konunun açıklama kısmında yazmıştım. Kesinlikle kendisiyle irtibata geç ve ayarlarını gözden geçirin.
 
Trabzon da afr vb ayarları adam gibi yapabilecek yer olsaydı belki ben de bugün lpg yi sökmemiş olurdum. Çaresiz yakıtına katlanıyorum arabamın artık.
 
Ben de izmirdeyim. İmzamdaki lancera istemeye istemeye lpg taktırdım. Benzinde psikolojik sınırım 40kr ortalamayı geçince mecbur kaldım diyelim.. Taktırma kararımdaki büyük etken LPG AFR ayarı oldu. İzmir'de bu işi sadece Özdin VAROL yapıyor. Kendisi ile lpg montajından önce görüştük ve bana zaten bildiğim bir lpg firmasını önerdi orada fiyat ve kitte anlaşıp montajı yaptırdım. Firma ile Özdin hocam görüşmeleri yapmışlar ve nozul çapıyla regülatör basıncını ayarlamışlar montaj biter bitmez, Özdin hocamla 1saat AFR ayarı yaptık. son 3-4 ay içinde 4-5 kere zengin karışım hatası alınca kendisine gösterdim ve regülatör basıncım ciddi artmış. Basıncı eski haline getirdik ve sorun çözüldü.

LPG'li araç kullanan kişilere tavsiyem ELM327 alıp torque pro ile LTFT ve STFT değerlerini kontrol etsinler. Ben zaten baktığım için ve yakıtta bir problem yaşamadığım için biraz öteledim zengin olması çok sorun değildi benim için... Ancak zırt pırt yakmaya başlayınca son zamanlarda gidip baktırdım ve sorun çözüldü.

Keza başka bir arkadaşımın da regülatör basıncı düşmüş fakir hatası alıyordu. Onun da basıncını düzelttiler sorun çözüldü.

AFR ayarı ile 1yılda 20bin km yaptım. Günlük kullanımda kesinlikle çok iyi. benzinden farkını ayırmak imkansızlaşıyor. Benzinde düzlükte 210 gördüğüm yerde lpg'de de görüyor. Benim tek fark ettiğim 5000 devir sonrası benzin kadar atik devirlenmiyor, regülatör basıncı yüksek iken benzinli gibi devirleniyordu. Zaten öyle kullanımlarda benzine aldığım için sorun olmuyor, lpg ekonomi için var basacaksanız benzinde basın.

Bu arada prins kitlerini direkt o araca göre getirmiyor bizim cahil ustalar. Arkadaşımın 1.8 lancerında prins kit var ve %30 fakir idi, Özdin hocam düzeltti ve arkadaşım çok memnun. Başka bir 1.8 lanceri olan arkadaşımın da eski sahibi uzun süre fakir binmiş ve katalizör biraz erimiş. Araç katalizör verimi düşük diye arıza ışığı yakıyor. afr ayarı yaptırdık, egzozcuya gidip katalizör işini de çözeceğiz.

Motorunuzun uzun ömürlü olması ve diğer kısımların da çabuk yıpranmaması için AFR ayarını kesinlikle tavsiye ediyorum. Çevremde önerdiğim herkes çok memnun kalıyor.

Atikerin regülatörleri çok kalitesiz, BRC taktırmayı çok istedim ama atiker grand 1800/9 iken brc 3500/9 olunca amortisi uzun sürecekti... Atikeri 1yılda amorti ettim. Ama atiker yüzünden ayda bir ltft ve stft, afr ve lambda değerlerine bakıyorum obd üzerinden...

simit tank 31lt civarında alıyor, önceden bir depo gazla 460-475km civarında gördüğüm oluyordu. Regülatör basıncı yükselince ve zengin hataları alınca 425-450lere düştü menzilim. Ben ayarları bakmaktan anlamam diyorsanız benzer koşulda menzil değişiminden anlayabilirsiniz 1 ihtimal ama değerleri okumayı öğrenmek lazım...

Eğer araç fakire düşerse menzil artar ancak fakir karışım motor ve egzoz sıcaklığını çok ciddi arttırıyor. Bir arkadaşımın nissan qq'su 45bin km'de subap yedi, katalizör eridi boşalttılar... Fakir karışım motorun baş düşmanı.. Alüminyum motorlarda silindirlerde ovalleşmeye bile sebep oluyor...

Aşırı zengin olmadığı sürece çok hafif zengin karışım iyidir, aldığınız yakıt kalitesi ile fakire düşmesini önlemiş olursunuz aşırı zengin de katalizör tıkayabilir o yüzden %5 kadar zengin karışım iyidir :)

İzmirde olanlar için LTFT, STFT, lambda ve afr değerlerini obd üzerinden okumak ve anlamak konusunda yardımcı olabilirim.

AFR ayarından önce motor bakımı, buji değişimleri, lpg kiti bakımı yaptırmak maksimum verimi almayı sağlar.
Aracım benzin tüketimini gösteriyor. Benzinde uzun dönem 5.8lt yakıyorum, zaten araca lpg taktırmadan önce de 6.2lt'lerde idi o zamanlar basıyordum da lpg'den sonra lastiklerin eskimesi(daha sakin sürüyorum) ve uzun yol yapıyor olmamla son zamanlarda ortalamam 5.8lt benzin olarak geziyor. Bu da lpg'de yaklaşık 7lt yapıyor. 31lt gaz ile 430-450 civarı gitmem de bunu destekliyor. 1 depo gazla lpg'de az menzil var ya diyen 1000km boyunca koltuğa yapışık giden cahilleri de usturuyorum :), benzinde 42kr yakacakken, lpg'de 24kr civarı yakıyorum ki çok memnunum bu durumdan. Önceden 2depo benzin alırdım aylık ve 1750km civarı yapardım. yaklaşık 800tl yakıt giderdi. şimdi 2000km'yi buluyor ve aldığım benzin dahil 500-550 oluyor. 9ay* 200tl lpg kiti direkt aylık fark ile ödedim, 10-11ayda amorti ettim. Muayeneyi saymıyorum çünkü zaten aracımın muayenesi gelmişti ondan 1ay önce taktırmıştım. sadece noterde ruhsat yenileme ekstram oldu. AFR ayarı ve ruhsat yenilemeyi de sayarsak 11ayda amorti oldu :)

Özdin hocam subap eriten araçlar için ayarlarda bazı işlemler yaparak maksimum ömürde olmalarını sağlıyorum dedi. 80bin km değil 100bin km bile gitse subaplar o bile avantaj. 5 yılda 100bin km yapacak gibiyim. Bu koşullarda 1yıl lpg kiti, 1yıl subaplar için amorti yapsam(ki subaplar çok tutmaz benim için tanıdık ustam var) 3-3.5bucuk yıllık net karım var. bu da yaklaşık 10bin TL net kar demek lpg ile... Her türlü dizelden ekonomik ve keyifli oluyor :)
 
Son düzenleme:
Ben de izmirdeyim. İmzamdaki lancera istemeye istemeye lpg taktırdım. Benzinde psikolojik sınırım 40kr ortalamayı geçince mecbur kaldım diyelim.. Taktırma kararımdaki büyük etken LPG AFR ayarı oldu. İzmir'de bu işi sadece Özdin VAROL yapıyor. Kendisi ile lpg montajından önce görüştük ve bana zaten bildiğim bir lpg firmasını önerdi orada fiyat ve kitte anlaşıp montajı yaptırdım. Firma ile Özdin hocam görüşmeleri yapmışlar ve nozul çapıyla regülatör basıncını ayarlamışlar montaj biter bitmez, Özdin hocamla 1saat AFR ayarı yaptık. son 3-4 ay içinde 4-5 kere zengin karışım hatası alınca kendisine gösterdim ve regülatör basıncım ciddi artmış. Basıncı eski haline getirdik ve sorun çözüldü.

LPG'li araç kullanan kişilere tavsiyem ELM327 alıp torque pro ile LTFT ve STFT değerlerini kontrol etsinler. Ben zaten baktığım için ve yakıtta bir problem yaşamadığım için biraz öteledim zengin olması çok sorun değildi benim için... Ancak zırt pırt yakmaya başlayınca son zamanlarda gidip baktırdım ve sorun çözüldü.

Keza başka bir arkadaşımın da regülatör basıncı düşmüş fakir hatası alıyordu. Onun da basıncını düzelttiler sorun çözüldü.

AFR ayarı ile 1yılda 20bin km yaptım. Günlük kullanımda kesinlikle çok iyi. benzinden farkını ayırmak imkansızlaşıyor. Benzinde düzlükte 210 gördüğüm yerde lpg'de de görüyor. Benim tek fark ettiğim 5000 devir sonrası benzin kadar atik devirlenmiyor, regülatör basıncı yüksek iken benzinli gibi devirleniyordu. Zaten öyle kullanımlarda benzine aldığım için sorun olmuyor, lpg ekonomi için var basacaksanız benzinde basın.

Bu arada prins kitlerini direkt o araca göre getirmiyor bizim cahil ustalar. Arkadaşımın 1.8 lancerında prins kit var ve %30 fakir idi, Özdin hocam düzeltti ve arkadaşım çok memnun. Başka bir 1.8 lanceri olan arkadaşımın da eski sahibi uzun süre fakir binmiş ve katalizör biraz erimiş. Araç katalizör verimi düşük diye arıza ışığı yakıyor. afr ayarı yaptırdık, egzozcuya gidip katalizör işini de çözeceğiz.

Motorunuzun uzun ömürlü olması ve diğer kısımların da çabuk yıpranmaması için AFR ayarını kesinlikle tavsiye ediyorum. Çevremde önerdiğim herkes çok memnun kalıyor.

Atikerin regülatörleri çok kalitesiz, BRC taktırmayı çok istedim ama atiker grand 1800/9 iken brc 3500/9 olunca amortisi uzun sürecekti... Atikeri 1yılda amorti ettim. Ama atiker yüzünden ayda bir ltft ve stft, afr ve lambda değerlerine bakıyorum obd üzerinden...

simit tank 31lt civarında alıyor, önceden bir depo gazla 460-475km civarında gördüğüm oluyordu. Regülatör basıncı yükselince ve zengin hataları alınca 425-450lere düştü menzilim. Ben ayarları bakmaktan anlamam diyorsanız benzer koşulda menzil değişiminden anlayabilirsiniz 1 ihtimal ama değerleri okumayı öğrenmek lazım...

Eğer araç fakire düşerse menzil artar ancak fakir karışım motor ve egzoz sıcaklığını çok ciddi arttırıyor. Bir arkadaşımın nissan qq'su 45bin km'de subap yedi, katalizör eridi boşalttılar... Fakir karışım motorun baş düşmanı.. Alüminyum motorlarda silindirlerde ovalleşmeye bile sebep oluyor...

Aşırı zengin olmadığı sürece çok hafif zengin karışım iyidir, aldığınız yakıt kalitesi ile fakire düşmesini önlemiş olursunuz aşırı zengin de katalizör tıkayabilir o yüzden %5 kadar zengin karışım iyidir :)

İzmirde olanlar için LTFT, STFT, lambda ve afr değerlerini obd üzerinden okumak ve anlamak konusunda yardımcı olabilirim.

AFR ayarından önce motor bakımı, buji değişimleri, lpg kiti bakımı yaptırmak maksimum verimi almayı sağlar.
Aracım benzin tüketimini gösteriyor. Benzinde uzun dönem 5.8lt yakıyorum, zaten araca lpg taktırmadan önce de 6.2lt'lerde idi o zamanlar basıyordum da lpg'den sonra lastiklerin eskimesi(daha sakin sürüyorum) ve uzun yol yapıyor olmamla son zamanlarda ortalamam 5.8lt benzin olarak geziyor. Bu da lpg'de yaklaşık 7lt yapıyor. 31lt gaz ile 430-450 civarı gitmem de bunu destekliyor. 1 depo gazla lpg'de az menzil var ya diyen 1000km boyunca koltuğa yapışık giden cahilleri de usturuyorum :), benzinde 42kr yakacakken, lpg'de 24kr civarı yakıyorum ki çok memnunum bu durumdan. Önceden 2depo benzin alırdım aylık ve 1750km civarı yapardım. yaklaşık 800tl yakıt giderdi. şimdi 2000km'yi buluyor ve aldığım benzin dahil 500-550 oluyor. 9ay* 200tl lpg kiti direkt aylık fark ile ödedim, 10-11ayda amorti ettim. Muayeneyi saymıyorum çünkü zaten aracımın muayenesi gelmişti ondan 1ay önce taktırmıştım. sadece noterde ruhsat yenileme ekstram oldu. AFR ayarı ve ruhsat yenilemeyi de sayarsak 11ayda amorti oldu :)

Özdin hocam subap eriten araçlar için ayarlarda bazı işlemler yaparak maksimum ömürde olmalarını sağlıyorum dedi. 80bin km değil 100bin km bile gitse subaplar o bile avantaj. 5 yılda 100bin km yapacak gibiyim. Bu koşullarda 1yıl lpg kiti, 1yıl subaplar için amorti yapsam(ki subaplar çok tutmaz benim için tanıdık ustam var) 3-3.5bucuk yıllık net karım var. bu da yaklaşık 10bin TL net kar demek lpg ile... Her türlü dizelden ekonomik ve keyifli oluyor :)

Çok güzel açıklamışsınız. Sizden rica etsem, müsait olduğunuz zaman elm327 üzerinden değerleri okumak ile ilgili ayrı bir başlık açabilir misiniz acaba?
 
Çok güzel açıklamışsınız. Sizden rica etsem, müsait olduğunuz zaman elm327 üzerinden değerleri okumak ile ilgili ayrı bir başlık açabilir misiniz acaba?
Müsait bir zamanda açayım. Elimde hali hazırda ekran görüntüleri var zaten...
Ayrıca elinde laptop olan için bilgisayara kuracağı scanmaster uygulaması ile oksijen sensörü verileri okumayı da az çok anlatabilirim.
Bir arkadaşımın oksijen sensörü sorununu bu şekilde doğru olarak adresledik. Sanayideki ustalar katalizörü değiştirelim diyordu. Oksijen sensörü değiştirerek çözüme ulaştık.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Müsait bir zamanda açayım. Elimde hali hazırda ekran görüntüleri var zaten...
Ayrıca elinde laptop olan için bilgisayara kuracağı scanmaster uygulaması ile oksijen sensörü verileri okumayı da az çok anlatabilirim.
Bir arkadaşımın oksijen sensörü sorununu bu şekilde doğru olarak adresledik. Sanayideki ustalar katalizörü değiştirelim diyordu. Oksijen sensörü değiştirerek çözüme ulaştık.

iyiymiş, bu tür konularla ilgiliyim ama bilgili değilim. Sevinirim :D
 
Arkadaşlar tekrardan herkese merhabalar,
Daha önce Prins Silverline LPG kitine ve BMW 318i 143hp manuel araca sahip olduğumu yazmıştım. Ayrıca LPG enjektörlerinin Kein marka olduğunu da belirteyim.
Aracımda herhangi bir sorun olmamasına rağmen ileriye dönük bir sıkıntı yaşamamak için, bayram öncesi Akif bey ile sözleştik ve AFR ayarını yaptık. Yaptık diyorum ancak bir şey yapamadık, yaklaşık 5 yıl ve 60 bin km önce yapılan ayarların hepsinin olması gerektiği gibi olduğunu söyledi Akif bey. Sadece LPG'ye geçiş sıcaklığıyla alakalı bir değişiklik yaptık. Bu değerin de en düşük 35 olabileceğini belirtti kendisi.
İlgi ve alakası süperdi buradan bir kez daha teşekkür ederim. Tercih edecek herkese şiddetle tavsiye ederim.
Ancak AFR ayarına boşuna girdiğim gerçeğini de söylemeden geçemeyeceğim. 5 yıl önce montaj yapılırken her şey olması gerektiği gibi doğru yapılmış, AFR ayarı da ya otomatik ya da sonradan doğru olarak yapılmış ve bugüne kadar gelmiş. Bu süreçte 1 takım bobin, 2 takım buji grubu değiştirdiğimi de belirteyim. Yani test sırasında bobin ve buji takımlarım çok eski değillerdi.
 
Arkadaşlar tekrardan herkese merhabalar,
Daha önce Prins Silverline LPG kitine ve BMW 318i 143hp manuel araca sahip olduğumu yazmıştım. Ayrıca LPG enjektörlerinin Kein marka olduğunu da belirteyim.
Aracımda herhangi bir sorun olmamasına rağmen ileriye dönük bir sıkıntı yaşamamak için, bayram öncesi Akif bey ile sözleştik ve AFR ayarını yaptık. Yaptık diyorum ancak bir şey yapamadık, yaklaşık 5 yıl ve 60 bin km önce yapılan ayarların hepsinin olması gerektiği gibi olduğunu söyledi Akif bey. Sadece LPG'ye geçiş sıcaklığıyla alakalı bir değişiklik yaptık. Bu değerin de en düşük 35 olabileceğini belirtti kendisi.
İlgi ve alakası süperdi buradan bir kez daha teşekkür ederim. Tercih edecek herkese şiddetle tavsiye ederim.
Ancak AFR ayarına boşuna girdiğim gerçeğini de söylemeden geçemeyeceğim. 5 yıl önce montaj yapılırken her şey olması gerektiği gibi doğru yapılmış, AFR ayarı da ya otomatik ya da sonradan doğru olarak yapılmış ve bugüne kadar gelmiş. Bu süreçte 1 takım bobin, 2 takım buji grubu değiştirdiğimi de belirteyim. Yani test sırasında bobin ve buji takımlarım çok eski değillerdi.
Değerli yorumunuz için teşekkürler, daha önceden aynı motora sahip 318i'miz vardı motoru narin bir araç.LPG montajcınızı biliyor musunuz?Demek ki gerçekten güzel bir iş çıkarmış ki 5 yıldır düzen bozulmuyor.

Bu arada çok zevkli bir araçtır güle güle bininiz.Özellikle üst devirlerde ki çıngıraklı-zırıltılı sesi çok güzel, kasa E46 zaten onun başarısını konuşmamıza gerek yok.Sırf motorundan korktuğumuz için satmıştık şimdi görüyorum ki kuruntu yapmışız olay ustada bitiyor.
 
Değerli yorumunuz için teşekkürler, daha önceden aynı motora sahip 318i'miz vardı motoru narin bir araç.LPG montajcınızı biliyor musunuz?Demek ki gerçekten güzel bir iş çıkarmış ki 5 yıldır düzen bozulmuyor.

Bu arada çok zevkli bir araçtır güle güle bininiz.Özellikle üst devirlerde ki çıngıraklı-zırıltılı sesi çok güzel, kasa E46 zaten onun başarısını konuşmamıza gerek yok.Sırf motorundan korktuğumuz için satmıştık şimdi görüyorum ki kuruntu yapmışız olay ustada bitiyor.

LPG montajını yapan yeri biliyordum ancak unuttum ismini cismini, belki gitsem İvedik'te bulabilirim. İşçiliğin nasıl olduğuyla alakalı pek bilgim yok aslında, oldukça gizli montaj yapmışlar onu biliyorum sadece. Uzun süredir bir sıkıntı'da yaşamadım, filtre değişiminden başka da bir şey yapmadım, o yüzden memnunum. Maşallah diyelim.

Araç konusundaki düşünceleriniz için teşekkür ederim. Narin bir motor olduğunu söylüyorlar evet ancak ben dedikleri gibi bir durumla karşılaşmadım. Bobin ve buji bozmayı seviyor, alt taraftan yağ terletmeyi de seven bir araç. Tabi ki bu biraz benim kullanımımla da alakalı, ince tam sentetik yağ ve devirli kullanıyorum. Onun dışında ne çekişiyle, ne de arıza durumuyla beni üzmedi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...