Merhaba arkadaşlar,
Aylar önce aracın lpg sistemine AFR ayarı yaptirmistim. Tabi ayar oncesinde bilinçli bir kullanıcı olarak lpg enjektorlerini sifirladim, emme manifoldundaki nozullari 1.8mm'den 2.3mm'ye genislettim ve borularini kisaltmistim. Ayara gittigimde yaklasik %35 fakir karisimda aracin calisitigini gormustuk ve ayarlarin sonunda kusursuz hale getirmistik.
Gaz tepkileri mukemmel olmustu, yakit dusmustu. Lambda degeri tam olarak 1.00 olmustu. Ondan sonraki aylarda egzoz muayenesine gittigimde de AFR ayarinin faydasini gordum cunku aracin degerleri kusursuz sifir arac ayarinda cikmisti sasirmislardi.
Ancak ayara gitmeden once hava filtresini kontrol etmemistim ve ayardan sonraki zamanlarda bakim yaparken gordum ki hava filtresi cok kirli. Yeni filtre taktim derhal ancak yakit artti ve gaz tepkileri 2500 devir civari kesilme yasamaya basladi.
Bu sebeple Ankara'da tekrar Akif TEZEL hocamdan ayar kontrol randevusu aldim ve az once ayarlari kontrol ettik. Hava filtresi kaynakli sorun var zannetmistim ama komtrollerde gorduk ki regulator basinci dusmus. Tekrar basinci olmasi gereken ayara aldik ve teste denemelere devam ettik. Arac tekrar kusursuz hale geldi, gaz tepkileri iyilesti ve cekisi muazzam hale geldi. Zaten roll yapip ara hizlanmalardaki kontrollerde aracimin motorunun cok diri oldugunu degerlerden gozlemledi akif bey
Herkese tavsiye ederim. Afr ayarini ihmal etmeyin. Ariza lambaniz yanmasin, supap ve katalizorunuz zarar gormesin, motorunuz yipranmasin. Arac optimum lpg/hava karisimiyla calissin hem tasarruf edin hem aracinizdan keyif alin.
Herkese kazasiz belasiz surusler dilerim.
Aylar önce aracın lpg sistemine AFR ayarı yaptirmistim. Tabi ayar oncesinde bilinçli bir kullanıcı olarak lpg enjektorlerini sifirladim, emme manifoldundaki nozullari 1.8mm'den 2.3mm'ye genislettim ve borularini kisaltmistim. Ayara gittigimde yaklasik %35 fakir karisimda aracin calisitigini gormustuk ve ayarlarin sonunda kusursuz hale getirmistik.
Gaz tepkileri mukemmel olmustu, yakit dusmustu. Lambda degeri tam olarak 1.00 olmustu. Ondan sonraki aylarda egzoz muayenesine gittigimde de AFR ayarinin faydasini gordum cunku aracin degerleri kusursuz sifir arac ayarinda cikmisti sasirmislardi.
Ancak ayara gitmeden once hava filtresini kontrol etmemistim ve ayardan sonraki zamanlarda bakim yaparken gordum ki hava filtresi cok kirli. Yeni filtre taktim derhal ancak yakit artti ve gaz tepkileri 2500 devir civari kesilme yasamaya basladi.
Bu sebeple Ankara'da tekrar Akif TEZEL hocamdan ayar kontrol randevusu aldim ve az once ayarlari kontrol ettik. Hava filtresi kaynakli sorun var zannetmistim ama komtrollerde gorduk ki regulator basinci dusmus. Tekrar basinci olmasi gereken ayara aldik ve teste denemelere devam ettik. Arac tekrar kusursuz hale geldi, gaz tepkileri iyilesti ve cekisi muazzam hale geldi. Zaten roll yapip ara hizlanmalardaki kontrollerde aracimin motorunun cok diri oldugunu degerlerden gozlemledi akif bey
Herkese tavsiye ederim. Afr ayarini ihmal etmeyin. Ariza lambaniz yanmasin, supap ve katalizorunuz zarar gormesin, motorunuz yipranmasin. Arac optimum lpg/hava karisimiyla calissin hem tasarruf edin hem aracinizdan keyif alin.
Herkese kazasiz belasiz surusler dilerim.