Oncelikle bahsedildigi gibi bunu ayarla asabiliyorlar, benim 156 lpg liydi ve benzindeki performanstan cok ta uzak degildi, daha yakinlastirmak isteseydim bu mumkundu ama LPG nin amacina ters olarak yakit tuketimim %20-30 daha artacakti.Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..
Benzin akarı yok kokarı yok en pahalı gidiyorlar.Tartışmaya da girmiyorlar.Kafaları da daralmıyor değil mi? @Sailor @bt @Cagdas Cag @saracer
Hybrid yada Elektrikli araba alma imkanin varsa hic dusunme, tabiki en iyi alternatiftir.Lpg zaten bana gore cok mantikli degil. Lpg nin temel amaci basit. 10 litre benzin yakan bir araba lpg de 12 13 gibi birsey yakar. Tabi lpg eskiden cok ucuz oldugu icinde cogu insanin gecme sebebi olurdu.simdi hem lpg pahali , ustune ayar nedir bilmeyen ustalar turedi, ustune ekstra lpg taktirmak pahalandi ve kim ne derse desin motorun omrunden calmaya basliyorsunuz.
Dizel gene benim kafama gore mantikli degil.5 lirayi gecti gececek zaten pompada.alirken benzinliye gore daha fazla veriyorsunuz. Yetmedi bakiminada daha fazla veriyorsunuz. En ufak bir arizada ise benzinden cok daha masrafli ve yuklu seylerle ugrasirsiniz.sabah isinmasiydi turbosuydu vs ben bununlada ugrasmam.
E kardesim onu sevmezsin bunu sevmezsin ne yapcaz diyenlerede az yakan benzinli oneririm. Yeni kasa mazda 3 benzinli ile ortalama 6.5 gormuslugum var. Elbetteki bunu dahada cesitlendirebilirim.dusuk hacimli turbolu olanlarda kabulum. Cok zorlamadiginiz surece onlarinda az yakanlari makbul.
Veya son care gider hybrid e binerim.gelecegin teknolojisi emisyonlarla ugrasan dizeller degil elektrikliler sonucta.
Abi soyle diyeyim 3 litre yakan dizel bildigim kadariyla yok.su anda sehir icinde 6.5 civari yakan benzinli arabalar baya baya var. Zaten benim soyledigim degerler tamamen sehir ici . Sehir disi icin dizel bana gore i ih. Benim araba bile tek depoyla kadikoyden bodruma gidebiliyor 4 te 1 depoda kaliyor .Oncelikle bahsedildigi gibi bunu ayarla asabiliyorlar, benim 156 lpg liydi ve benzindeki performanstan cok ta uzak degildi, daha yakinlastirmak isteseydim bu mumkundu ama LPG nin amacina ters olarak yakit tuketimim %20-30 daha artacakti.
Hybrid yada Elektrikli araba alma imkanin varsa hic dusunme, tabiki en iyi alternatiftir.
LPG nin motora zararinin olmama ihtimali yok ama tabiki siz bunu gorur musunuz onu bilemem, malum taksiciler lpg li araclarla 100 binlerce km yol yapiyorlar, cok mu saglikli ? elbette hayir, zaten Allah a emanet gidiyor bir cogu. Binde 1 de olsa yangin patlama vs olaylari ile de karsilasabiliyoruz. Feribota binemiyorsun, bazi AVM ler almiyor vs vs.
Fakat dizel konusuna ben sahsen oldukca sicagim;
1. Daha yuksek torka sahip, rampada yorulmaz
2. her ne kadar mazot fiyati 5 i bulsa da, ayni litre ile daha cok yol katedebildigin icin hala ekonomik sayilir ve bu oran neredeyse yari yariya,
3. 0 km veya 5-10 bin km de alacaginiz bir dizel arac, uygun sekilde kullanilir ve agir bakimlari gelmeden satilirsa bence uzmez.
4. Periyodik bakimlari arasinda 100-200 tl den fazla fark olmaz ki bunu yakittan fazla fazla cikartirsiniz.
5. km si 70-80 bini asmamis dizel bir araba benzinliden cok daha rahat satilir
Citroën c2 var 3.5 falan yakıyor aklıma gelenAbi soyle diyeyim 3 litre yakan dizel bildigim kadariyla yok.su anda sehir icinde 6.5 civari yakan benzinli arabalar baya baya var. Zaten benim soyledigim degerler tamamen sehir ici . Sehir disi icin dizel bana gore i ih. Benim araba bile tek depoyla kadikoyden bodruma gidebiliyor 4 te 1 depoda kaliyor .
Ben her arabaya evladiyelik diye giristigim icin 100 bine gelmeden satilirsa dizel evet guzel. Yoksa benim gecirdigim gibi bir agir bakim uzebilir. Bakimlari biraz daha pahali dizelin ama alirken yaklasik 10 milyar fark daha vermemiz gerek dizele.yani bakim yormazsa fiyat yorabilir.
Herseyi gectim turbosuydu bu soguk havalarda nazli olusu , benzin kalitesiz olursa cikaracagi sorunlar vs dusundugum zaman kafam benzinliye gidiyor.