Merhaba
Malumunuz, yakıtların oktan değerleri var. Bu değerler İstanbul benzini için 95 , LPG için ise 90-110 arası bir skala olarak belirtiliyor. Görüldüğü üzere LPG oktanı 100 ortalamaya sahip. Bu durum Oktanın dan dolayı LPG yakıtın daha yüksek vuruntu kapasitesine sahip olduğunu gösteriyor.
LPG gibi bir yakıttan yüksek performans alınabilir mi. Kendimde şahit olduğum gibi bu yakıt yüksek devirde güç patlaması yaşatıyor.
Lpg düşük devirde kullanmak, yakıtın verimini düşürür mü?
Rampa çıkmak gibi motorun devir cevirmesi gerektiği durumlarda, LPG yakmak daha mantıklı değil mi?
LPG propan yakıtının yanma sıcaklığı 1950 derece iken benzin 2100 derece yanıyor. Bu durum aslında lpgnin daha soğuk yandığını gösteriyor. Peki neden LPG li arabalar aşırı ısınıp subab yakıyor. Bu durum montajın kalitesinden kaynaklı olamaz mı? (Fakir ve zengin karışım)
Bu durumda sizin düşünceleriniz nedir.
Malumunuz, yakıtların oktan değerleri var. Bu değerler İstanbul benzini için 95 , LPG için ise 90-110 arası bir skala olarak belirtiliyor. Görüldüğü üzere LPG oktanı 100 ortalamaya sahip. Bu durum Oktanın dan dolayı LPG yakıtın daha yüksek vuruntu kapasitesine sahip olduğunu gösteriyor.
LPG gibi bir yakıttan yüksek performans alınabilir mi. Kendimde şahit olduğum gibi bu yakıt yüksek devirde güç patlaması yaşatıyor.
Lpg düşük devirde kullanmak, yakıtın verimini düşürür mü?
Rampa çıkmak gibi motorun devir cevirmesi gerektiği durumlarda, LPG yakmak daha mantıklı değil mi?
LPG propan yakıtının yanma sıcaklığı 1950 derece iken benzin 2100 derece yanıyor. Bu durum aslında lpgnin daha soğuk yandığını gösteriyor. Peki neden LPG li arabalar aşırı ısınıp subab yakıyor. Bu durum montajın kalitesinden kaynaklı olamaz mı? (Fakir ve zengin karışım)
Bu durumda sizin düşünceleriniz nedir.