LPG Oktan ve Sıcaklık sorunsalı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Malumunuz, yakıtların oktan değerleri var. Bu değerler İstanbul benzini için 95 , LPG için ise 90-110 arası bir skala olarak belirtiliyor. Görüldüğü üzere LPG oktanı 100 ortalamaya sahip. Bu durum Oktanın dan dolayı LPG yakıtın daha yüksek vuruntu kapasitesine sahip olduğunu gösteriyor.
LPG gibi bir yakıttan yüksek performans alınabilir mi. Kendimde şahit olduğum gibi bu yakıt yüksek devirde güç patlaması yaşatıyor.

Lpg düşük devirde kullanmak, yakıtın verimini düşürür mü?
Rampa çıkmak gibi motorun devir cevirmesi gerektiği durumlarda, LPG yakmak daha mantıklı değil mi?

LPG propan yakıtının yanma sıcaklığı 1950 derece iken benzin 2100 derece yanıyor. Bu durum aslında lpgnin daha soğuk yandığını gösteriyor. Peki neden LPG li arabalar aşırı ısınıp subab yakıyor. Bu durum montajın kalitesinden kaynaklı olamaz mı? (Fakir ve zengin karışım)

Bu durumda sizin düşünceleriniz nedir.
 
Geçenlerde denk geldim bu videoya. Buğra çok güzel anlatmış.
 
Sanayide dükkanı olan bi arkadaşım turbo 131 yapmıştı bütün benzin sistemini deposu boruları dahil söküp atmış sadece lpg ile çalışıyordu. Benzinle çalışsa daha iyi olmaz mı dediğimde turbo lpg ile daha uyumlu ve daha çok verim alıyorum demişti. Videoda da bunu destekleyici söylemler var. Lpgden hiçbir zaman performans beklentim olmadığı için araştırmadım
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
@stan Ben çeşmeye tatile gelirken, Manisadan Bornovaya hayvani bir yokuş var sizin. Kaçış yolu felan olan yer . Ben orda vites 3 le devir çevirte çevirte çıktım. Arabanın havalandırmasını sıcağa alıp üstüme üflettiğimde, sanki afterburner suratıma vuruyor gibiydi. :0
Benzinde çıksak aynımı olurdu :)

ddffeaa72411ec55b6e7b3db42e7abaf.jpg
 
@stan Ben çeşmeye tatile gelirken, Manisadan Bornovaya hayvani bir yokuş var sizin. Kaçış yolu felan olan yer . Ben orda vites 3 le devir çevirte çevirte çıktım. Arabanın havalandırmasını sıcağa alıp üstüme üflettiğimde, sanki afterburner suratıma vuruyor gibiydi. :0
Benzinde çıksak aynımı olurdu :)

ddffeaa72411ec55b6e7b3db42e7abaf.jpg
Valla teknik bir açıklamam yok. Ama özellikle civic varken sabuncubeli ramplarını minimum 4000rpm ile, 6000rpm üstünü görerek çooooook çıkmışlığım vardır. Zaten daha altında araba boğuluuor, o sebeple illa öyle çıkmak lazım. Bir kere de bir şey olmadı, olmaz da.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...