KAPALI LPG Patlatma sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Bu başlığı daha öncede açmıştım ama bulamadım sorun kendiliğinden çözülmüştü şimdi yeniden başladı. Opet ve Parkkonak harici bir yerden gaz almıyorum. İlçeye giderken parkkonak yolumun üstünde oluyor ucuz olduğu içinde oradan alıyordum (tokatta 3 liradan satan tek yer). Uzun aradan sonra 2 3 gün önce Opet'ten fulledim bu hava filtresi patlama olayı tekrar başladı. Parkkonaktan aldığımda araçta hiçbir sorun olmuyor aksine dahada uzun gidiyor, ama opetten alınca gaz kokusu geliyor aracın içine, hava filtresi ya da manifold patlatma yapıyor üstelik daha az gidiyor. Arabada mı sorun var yoksa aldığım şubede mi sorun anlayamadım ben. Benzine dizele su falan katılıyorda lpgde de böyle bir şey olabilir mi?
 
opet lpgnin ateşleme karakteri çok ilginç, shell veya bpden alırsanız düzelir büyük ihtimalle.
Corsa'nın bobini sıkıntıdaydı ne zaman opet alsam aptal aptal teklerdi, dediğiniz patlama olayı da oluyordu.
Mümkünse lpg hiç yaptırmamalı, manifoldu falan deliyorlar çok kötü olay.
 
Son düzenleme:
opet lpgnin ateşleme karakteri çok ilginç, shell veya bpden alırsanız düzelir büyük ihtimalle.
Corsa'nın bobini sıkıntıdaydı ne zaman opet alsam aptal aptal teklerdi, dediğiniz patlama olayı da oluyordu.
Mümkünse lpg hiç yaptırmamalı, manifoldu falan deliyorlar çok kötü olay.
Benden önce takılmış ya r19'dan bahsediyorum. Benzin tüketimi şehir içi bilmiyorumda şehir dışı zaten 4 5 litre yakıyor neden takılır buna lpg anlamadım. Bende benzinde kullanıyorum şu an hava filtre kazanını kırar diye. Opetten aldığım depo bitene kadar yapacak bir şey yok sanırım zaten %50sini ben %50sini de motor soluduğu için kısa sürede biter..
 
benzinde biraz ısıtıp devirli kullanırsan teklemeden çabuk biter, azıcık soğusun tekliyordu bende.
bunu istemezsen tankın vanasını açtır uçup gitsin
 
Bu kazan kırılması kolay bir şey mi hocam? Patlatma çok şiddetli olmuyor ama yinede kafama takılıyor
bilmem ki, lpg patlamasından kırılmaz heralde turbo yapan da vardır çünkü ona, ki tasarımında lpg delikleri oluştuğu için en zayıf nokta orasıdır bişey olsa da ordan gider büyük ihtimal.
 
Merhaba, Benim öğrenci yıllarımda yaşadığım bir sorundu. Araç 1997 model 1.4ie tek nokta enjeksiyonlu Tipoydu. Araç başlangıçta yavaş yavaş daha sonra arabanın içine ses gelecek şekilde pat diye ses çıkarıyordu. Kaputu kaldırdığımda motor üst plastiği çatladı daha sonra kırıldı, hava filtresi falan darma duman oldu. Kocaeli sanayide isim vermeyim bir tamirciye götürdüm. Bobinler değişecek dedi değiştirdik düzelmedi. bujiler değişecek dedi değişti düzelmedi. buji kabloları dedi değiştirdik düzelmedi, ismini hatırlayamadığım bir kaç sensör değişecek dedi değiştirdim düzelmedi. motorun içinde hava kaçakları oluyor dedi içerde contalar değişecek dedi değişti düzelmedi, tabi o zamanlar çok anlamadığım için ne dediyse yaptım tüm paramı arabayı tamir ettirmek için kullandım. Daha birsürü şeyler yapıldı her seferinde de parasını çatır çatır aldı. En sonunda yine düzelmedi, bu sefer de bu bizlik değil dedi başka yere git dedi. Elektrikçiye yönlendirdi, elektrikçiye gittim elektrikçi baktı bizlik olay yok dedi motorcuya yönlendirdi. Başka motorcuya gittim bu sefer o baktı bizlik değil dedi LPG ye yönlendirdi. O zamanlar yaşım daha 21. LPG'ci motorcuya, motorcu elektrikçiye, Elektrikçi LPG'ye derken dönüp durdum. Kimse kabul etmeyince LPG'cinin önüne çektim arabayı, artık gına gelmişti zaten abi bu arabaya bakmazsan burdan gitmem ne yaparsan yap dedim. Yaptıklarımı anlatıyorum bizlik değil deyip göndermek istedi. Zorla yalvar yakar açtım kaputu, bir kez bak dedim. Adam kaputu açar açmaz bozuk bu a**** dedi. İki oynadı bişeyler yaptı araba düzeldi. Gaz ayarı bozukmuş arabanın. Bu tek nokta enjeksiyonlu motorlarda ayarı kolay kolay yapamıyorlar. Sizin sorun buna benzer mi bilmiyorum ama bildiğiniz sağlam ayar yapabilen biri varsa LPG ayarını yaptırdıktan sonra arabanızı deneyin. Bu olay benim hiç unutmadığım bir anı. Yorum biraz uzun oldu kusura bakmayın.
 
Merhaba, Benim öğrenci yıllarımda yaşadığım bir sorundu. Araç 1997 model 1.4ie tek nokta enjeksiyonlu Tipoydu. Araç başlangıçta yavaş yavaş daha sonra arabanın içine ses gelecek şekilde pat diye ses çıkarıyordu. Kaputu kaldırdığımda motor üst plastiği çatladı daha sonra kırıldı, hava filtresi falan darma duman oldu. Kocaeli sanayide isim vermeyim bir tamirciye götürdüm. Bobinler değişecek dedi değiştirdik düzelmedi. bujiler değişecek dedi değişti düzelmedi. buji kabloları dedi değiştirdik düzelmedi, ismini hatırlayamadığım bir kaç sensör değişecek dedi değiştirdim düzelmedi. motorun içinde hava kaçakları oluyor dedi içerde contalar değişecek dedi değişti düzelmedi, tabi o zamanlar çok anlamadığım için ne dediyse yaptım tüm paramı arabayı tamir ettirmek için kullandım. Daha birsürü şeyler yapıldı her seferinde de parasını çatır çatır aldı. En sonunda yine düzelmedi, bu sefer de bu bizlik değil dedi başka yere git dedi. Elektrikçiye yönlendirdi, elektrikçiye gittim elektrikçi baktı bizlik olay yok dedi motorcuya yönlendirdi. Başka motorcuya gittim bu sefer o baktı bizlik değil dedi LPG ye yönlendirdi. O zamanlar yaşım daha 21. LPG'ci motorcuya, motorcu elektrikçiye, Elektrikçi LPG'ye derken dönüp durdum. Kimse kabul etmeyince LPG'cinin önüne çektim arabayı, artık gına gelmişti zaten abi bu arabaya bakmazsan burdan gitmem ne yaparsan yap dedim. Yaptıklarımı anlatıyorum bizlik değil deyip göndermek istedi. Zorla yalvar yakar açtım kaputu, bir kez bak dedim. Adam kaputu açar açmaz bozuk bu a**** dedi. İki oynadı bişeyler yaptı araba düzeldi. Gaz ayarı bozukmuş arabanın. Bu tek nokta enjeksiyonlu motorlarda ayarı kolay kolay yapamıyorlar. Sizin sorun buna benzer mi bilmiyorum ama bildiğiniz sağlam ayar yapabilen biri varsa LPG ayarını yaptırdıktan sonra arabanızı deneyin. Bu olay benim hiç unutmadığım bir anı. Yorum biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Sanayi yine bildiğimiz gibi
 
@firatim teşekkürler öncelikle zaman ayırıp yazdığınız için. Ben sorunu biliyorum aslında full enjeksiyonlu k7m motorlu benim araç ama eski tip lpg takılmış. O yüzden uyumsuz çalışıyor. Ama lpgyi farklı yerden alınca sorunsuz opetten alınca sorun çıkması kafamı karıştırdı benim
 
@firatim teşekkürler öncelikle zaman ayırıp yazdığınız için. Ben sorunu biliyorum aslında full enjeksiyonlu k7m motorlu benim araç ama eski tip lpg takılmış. O yüzden uyumsuz çalışıyor. Ama lpgyi farklı yerden alınca sorunsuz opetten alınca sorun çıkması kafamı karıştırdı benim
bence yakıtın alındığı yer tamamen tesadüf, sorun çıkarmıyor dediğiniz yerden uzun bi süre deneyin derim
 
bence yakıtın alındığı yer tamamen tesadüf, sorun çıkarmıyor dediğiniz yerden uzun bi süre deneyin derim
1 aydan uzun süredir opet'ten almıyordum hocam, 2 3 gün önce fulledim oradan ondan sonra tekrar başladı. patlatma olmadan 3 4 dakika önce aşırı şekilde gaz kokusu geliyor o zaman anlıyorum patlatacağını ama tekleme falan olmuyor nedense
 
1 aydan uzun süredir opet'ten almıyordum hocam, 2 3 gün önce fulledim oradan ondan sonra tekrar başladı. patlatma olmadan 3 4 dakika önce aşırı şekilde gaz kokusu geliyor o zaman anlıyorum patlatacağını ama tekleme falan olmuyor nedense
Ooo öyle patlatma, orda başka bir durum olabilir, bende boyuna ateşleme sorunu oluyordu çünkü...
Patlama o kadar şiddetli ve kokulu değildi
 
Bu depoyu fullemekle alakalı olabilir mi ya? Fulleyin diyorum 81 82 gibi duruyor zorla 90ana kadar dolduruyorlar acaba fazla gaz geliyorda bir yerlerden mi sızıp patlıyor? Olabilir mi böyle bir ihtimal. Bu zorla doldurmayı sadece opette rastlıyorum parkkonakta tabanca atınca çıkartıyorlar
 
Son düzenleme:
Bu depoyu fullemekle alakalı olabilir mi ya? Fulleyin diyorum 81 82 gibi duruyor zorla 90ana kadar dolduruyorlar acaba fazla gaz geliyorda bir yerlerden mi sızıp patlıyor? Olabilir mi böyle bir ihtimal. Bu zorla doldurmayı sadece opette rastlıyorum parkkonakta tabanca atınca çıkartıyorlar
Depo fullerken sonlara doğru yavaş dolması normal olan bir şey değil mi zaten?
 
Böyle bir şey dendi birde
Screenshot_20200603-220549_YouTube.jpg
 
bence arabada ateşlemeyle ilgili bir sıkıntı var ve opetin lpgsi biraz ilginç olduğu için sorunu ortaya çıkartıyor, çünkü Corsa'da da o şekildeydi iyice gidene kadar başka yakıt alın bence
 
bence arabada ateşlemeyle ilgili bir sıkıntı var ve opetin lpgsi biraz ilginç olduğu için sorunu ortaya çıkartıyor, çünkü Corsa'da da o şekildeydi iyice gidene kadar başka yakıt alın bence
Bobin buji ve kabloları hariç neye bakmam lazım hocam? Lpg sistemi hariç motor içi dışı komple elden geçti 1500km önce
 
Bobin buji ve kabloları hariç neye bakmam lazım hocam? Lpg sistemi hariç motor içi dışı komple elden geçti 1500km önce
Merhaba, Benim öğrenci yıllarımda yaşadığım bir sorundu. Araç 1997 model 1.4ie tek nokta enjeksiyonlu Tipoydu. Araç başlangıçta yavaş yavaş daha sonra arabanın içine ses gelecek şekilde pat diye ses çıkarıyordu. Kaputu kaldırdığımda motor üst plastiği çatladı daha sonra kırıldı, hava filtresi falan darma duman oldu. Kocaeli sanayide isim vermeyim bir tamirciye götürdüm. Bobinler değişecek dedi değiştirdik düzelmedi. bujiler değişecek dedi değişti düzelmedi. buji kabloları dedi değiştirdik düzelmedi, ismini hatırlayamadığım bir kaç sensör değişecek dedi değiştirdim düzelmedi. motorun içinde hava kaçakları oluyor dedi içerde contalar değişecek dedi değişti düzelmedi, tabi o zamanlar çok anlamadığım için ne dediyse yaptım tüm paramı arabayı tamir ettirmek için kullandım. Daha birsürü şeyler yapıldı her seferinde de parasını çatır çatır aldı. En sonunda yine düzelmedi, bu sefer de bu bizlik değil dedi başka yere git dedi. Elektrikçiye yönlendirdi, elektrikçiye gittim elektrikçi baktı bizlik olay yok dedi motorcuya yönlendirdi. Başka motorcuya gittim bu sefer o baktı bizlik değil dedi LPG ye yönlendirdi. O zamanlar yaşım daha 21. LPG'ci motorcuya, motorcu elektrikçiye, Elektrikçi LPG'ye derken dönüp durdum. Kimse kabul etmeyince LPG'cinin önüne çektim arabayı, artık gına gelmişti zaten abi bu arabaya bakmazsan burdan gitmem ne yaparsan yap dedim. Yaptıklarımı anlatıyorum bizlik değil deyip göndermek istedi. Zorla yalvar yakar açtım kaputu, bir kez bak dedim. Adam kaputu açar açmaz bozuk bu a**** dedi. İki oynadı bişeyler yaptı araba düzeldi. Gaz ayarı bozukmuş arabanın. Bu tek nokta enjeksiyonlu motorlarda ayarı kolay kolay yapamıyorlar. Sizin sorun buna benzer mi bilmiyorum ama bildiğiniz sağlam ayar yapabilen biri varsa LPG ayarını yaptırdıktan sonra arabanızı deneyin. Bu olay benim hiç unutmadığım bir anı. Yorum biraz uzun oldu kusura bakmayın.

Gaz ayarı da demişler ama bilemedim ateşleme bakımı görüp de yapması ilginç geldi 🤔
bazı bujilerde lpg/cng yazıyor şuan o geldi aklıma
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...