Merhaba
Bu gün motorun egzos sıcaklığını 30 dakika bayınca ölçtüm. Benim aracımın motoru çok özel. Çıkan egzos gazı sıcaklıkları normal benzinli arabaya göre ortalama 200 - 300 derece daha yüksek çıktı. Benim arabam bu durumla baş edebilen bir teknolojiye sahip. Sonradan dönüştürülen motorların nasıl bir durum ile karşı karşıya kaldığını anlatmak istedim.
Normal egzos gazı sıcaklığı benzinlide yüksüz iken 400 -450 derece. Fakat benim lpg arabam 650 dereceden aşağı düşmüyor.
Normal benzinli motorları saate 100 km hızla giderken 650 derece operasyon sıcaklığı ile ilerliyor. Fakat ben hypermiling yaparken bile 700 derece altına düşmüyor.
Benzinliler, maksimum yük altında yol alırken 900 derece sıcaklığa ulaşabilirken, benim daha motor yükü %60 - 70 lerde iken 950 dereceyi aşıyor. Maksimum yükte 1000 dereceyi aştığımı biliyorum.
Yani LPG ucuz bir yakıt ama , 300 derecelik bu artış için aracınızda nasıl bir önlem alıcaksınız.
Lpg dönüşümü yapmadan önce bunları düşünmeyi unutmayın.
Bu gün motorun egzos sıcaklığını 30 dakika bayınca ölçtüm. Benim aracımın motoru çok özel. Çıkan egzos gazı sıcaklıkları normal benzinli arabaya göre ortalama 200 - 300 derece daha yüksek çıktı. Benim arabam bu durumla baş edebilen bir teknolojiye sahip. Sonradan dönüştürülen motorların nasıl bir durum ile karşı karşıya kaldığını anlatmak istedim.
Normal egzos gazı sıcaklığı benzinlide yüksüz iken 400 -450 derece. Fakat benim lpg arabam 650 dereceden aşağı düşmüyor.
Normal benzinli motorları saate 100 km hızla giderken 650 derece operasyon sıcaklığı ile ilerliyor. Fakat ben hypermiling yaparken bile 700 derece altına düşmüyor.
Benzinliler, maksimum yük altında yol alırken 900 derece sıcaklığa ulaşabilirken, benim daha motor yükü %60 - 70 lerde iken 950 dereceyi aşıyor. Maksimum yükte 1000 dereceyi aştığımı biliyorum.
Yani LPG ucuz bir yakıt ama , 300 derecelik bu artış için aracınızda nasıl bir önlem alıcaksınız.
Lpg dönüşümü yapmadan önce bunları düşünmeyi unutmayın.