Lpg'nin Motora Zararları ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dibine kadar Lpg ile yaşayan biri olarak söylüyorum kaldı ki çevremde de kullanmış olan ve kullanan hala mevcut. Kendi kullandığım araba eski gelmiş 21 yaşına ve 10 yıldır bizde araba iki ay üstüne bin hopla zıpla tık etmez üçüncü ay geldi mi Lpg den dolayı ufak ufak arızalar, kışın zor çalışmalar hatta çalışmamalar,yüksek ısınması falan liste uzar gider. Çevremdeki tanıdıklarımın arabaları da belli bir müddet çok iyi ancak illa ki bi yerinden açık veriyor. Kısaca babam Lpg li arabaya tövbe etti. Çünkü gerçekten bir arabanın her anlamda potansiyelini çok baltalıyor.
 
Kesinlikle azaltır. Lpg ile benzin arasında temel bir fark vardır. Benzinin yapı olarak hafif bir yağlama etkisi vardır ve bu, motorun içerisinde yanma odasında sürtünmeyi, dolayısıyla harareti ve aşınmayı azaltır. LPG'de ise böyle bir durum söz konusu değildir. Motorun ömrünü kısaltan temel faktör budur.

Bunun dışında, LPG sisteminin ilk montajını yapan ustalar da aracın geleceğini çok etkiliyor. Günümüz araçlarında elektronik kontrollü yakıt enjeksiyon sistemleri olduğu için LPG sistemi entegre edilirken yazılımsal olarak da çok ince ayarlamalar yapılması gerekiyor. Ayrıca sistem orjinal değil de sonradan eklenmiş olduğu için ayarının bozulması çok daha kolay oluyor.

Arabanın genel periyodik bakımına ek olarak LPG sisteminin de ayrı bir periyodik bakımının yapılması gerektiğini de unutmamak gerekir. Kendi filtreleri, kendi ayarları vs. O yüzden kısa zamanda LPG dönüşüm maliyetini çıkaracak kadar çok km yapıp aracını kısa sürede yenileyecek olanların tercihi olmalı diye düşünürüm.
 
Son düzenleme:
Benzine zam geliyor diye lpg taktırdım benzine zam kesildi 2 kere lpg'ye zam yaptılar amk spor gazetesi. Ya şimdi biraz kullanıma bağlı. Şöyleki ben sabah ise gidiyorum aksam isten geliyorum yeri geliyor geceleri apacileri toplayıp gazlıyorum haftasonu colugu çocuğu alıp geziyorum falan artık benzin hafiften incir ağacına doğru evrilmeye başlamıştı yani mecbur taktırdım. Bi de ismi ecotec olan motorun 60lt benzin ile 600km civarı yol yapması da büyük etken tabi...
 
Yanma odasının derecesini arttırıyor diye biliyorum içten içe yiyor motoru resmen ama bizim ülkede şart ben bile taktırmayı düşünüyorum.
 
Arkadaşlar doğru montaj ve kaliteli olan markaları taktırırsanız hiç bir sorun yaşamazsınız.Bilinenin aksine, Lpg daha temiz bir yakıt olduğu için motor yağınız daha uzun süre gider.Kurumlaşma daha az olur.Motor ömrü daha uzun olur.
 
Bendeki Fabrikasyon LPG i10 için konuşuyorum . El kitabında geçen maddeler
160 bin kmde bir buji değişimi
105 bin kmde bir Enjektör kontrolü
30 binde bir lpg filtre değişimi
15 bin km de bir bakım

Bunlar aracın resmi kullanma klavuzu bilgileri. Artık ne kadar yıpratıp yıpratmadığı Koreli Japon ve Alman mühendisleri tarafından bu şekilde belirtilmiş.
1,0 Mpi motorumun kökeni, japon mitsubishi olup, 2009 da Koreli hyundai yetkilileri tarafından güncellenmiştir. Alman tasarımcılar ise i10 modeline takmayı uygun bulunmuştur.
 
Arkadaşlar doğru montaj ve kaliteli olan markaları taktırırsanız hiç bir sorun yaşamazsınız.Bilinenin aksine, Lpg daha temiz bir yakıt olduğu için motor yağınız daha uzun süre gider.Kurumlaşma daha az olur.Motor ömrü daha uzun olur.
Bilinenin aksine, lpg daha temiz bir yakıt olduğu için motor yağı değiştirmenize gerek kalmaz, araç kendi kendine carbon clean yapar. Motor ömrü 300bin km daha uzar.
 
şöye bir ikilem var lpg kurum yapmadan temiz şekilde yanıyor benzin kurumlu ve daha verimsiz yanıyor,ama eğer motor fabrika çıkışı lpg uyumlu üretilmediyse bu temiz ve kurumsuz yakıt motoru bitiriyor çünkü lpg benzine oranla daha yüksek sıcaklıkta ve gaz halinde yanıyor buda üretilen motorun benzinin yanma sıcaklığı ve sıvı formuna göre ayarlanmış parça dayanımını etkiliyor misal üst kapak contası silindir enjektör gibi ,eğer bunlar fabrika çıkışı lpg ye göre ayarlanırsa ve öyle üretilirse motor hem düzgün çalışır hemde daha verimli olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve kaanc5
Bakın internette LPG yakarak 400 bin km kullanılan araba var. İnanaıyorumki daha fazla km yapan arabada vardır. Ama bu adam arabasını sürekli logladığı için biliyoruz.
Pejo 408 1,8 araba 399,000 kmdir lpg yakıyor. Araba 478,000 km de. Bu adam sonradan lpg taktığı için tüm raporlarını incelemek gerek bence.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/144809.html
Buda 436 bin km lpg yakan bir bmw
http://www.spritmonitor.de/en/detail/152371.html
Buda bir diğer Bmw 400 bin geçmiş.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/127213.html

Bu arabalar halen yol alıyor, Lpg hizmete daha erken girmiş olsaydı acaba kaç km yaparlardı bilinmez.
Burda raporlanan diğer lpg ve 3000000 km aşmış arabalar:
http://www.spritmonitor.de/en/overv...dels.html?fueltype=3&minkm=300000&powerunit=2

Burda bir tane ilgimi çekem araba var, 1,0 motor bir citroen c1. 317K km yol almış lpgde , kmsi 347 binde.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/244239.html
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
LPG ile uyumsuz motorlar ya da eski tip motorlar çabuk yıpranıyor. Ancak yeni nesil motorlarda bakımları düzgün yapılırsa sıkıntı yaşamazsınız. Aracın motor kapasitesini ve nasıl tepki verecek biliyorsanız, yol durumu ve kullanım şeklinize dikkat ederseniz LPG'nin motor ömrünü etkileyeceğini düşünmüyorum. Motor ömrüne etkisi çok olsaydı Honda gibi bir markanın LPG'Lİ sıfır araç satacağını düşünmezdim. Neticede markanın prestiji daha önemlidir.
 
Bızdeki emektar 2000 model 2.0 focusta 2002den beri takılı öyle abartıldığı gibi kışın çalışmıyor bozulup duruyor gücü çok düşürüyor gibi konular mevzu degil sen arabana bakma sonra lpgyi suçla bizimki ilk günki gibi tek mars calısıyor yilda 1 kez bakima girip bujisi filitreleri yagı degisiyor o kadar lpg bütce dostudur abartıldıgi kadarda cekisten düşürmez
 
Bir araba Lpg ile çok fazla km yapabilir kendi kullandığım arabada 320.000 km de ve LPG'li ancak o arabalar o km yi nasıl yaptı asıl sorulması gereken soru bu.Bir de fabrikadan Lpg'li çıkan araba ile o arabanın benzin li olanını performansını, yıllar sonra ki kondisyonunu karşılaştırmak lazım.Kendi kullandığım araba yı bile benzine aldığım zaman bariz bir performans farkı daha bir stabil çalışıyor.
 
2008 yılında sıfır alıp 11bin km sonra lpg taktırdığım clio3 1.2 16V aracımda 71bin km'de iken bariz çekiş kaybı ve aşırı yakma durumu baş gösterdi, bi kaç bşey yaptırdım ama düzelmedi en son motoru açtırdım, bir de ne görelim subaplar tamamen bitik motor kapağı da kısmen zarar görmüş durumdaydı. Aracım full servis bakımlıydı ve servideki usta valla bugüne kadar yağsız kalan motorlar dışında bu km'de böyle bitik motor ilk defa görüyorum tebrik ederim dedi :) neyse diyeceğim o ki LPG takıldı mı motor virüsü kapmış oluyor ve zamanla yavaş yavaş kemirmeye başlıyor artık nerde patlak verirse orda cartayı çekiyor :)
 
2008 yılında sıfır alıp 11bin km sonra lpg taktırdığım clio3 1.2 16V aracımda 71bin km'de iken bariz çekiş kaybı ve aşırı yakma durumu baş gösterdi, bi kaç bşey yaptırdım ama düzelmedi en son motoru açtırdım, bir de ne görelim subaplar tamamen bitik motor kapağı da kısmen zarar görmüş durumdaydı. Aracım full servis bakımlıydı ve servideki usta valla bugüne kadar yağsız kalan motorlar dışında bu km'de böyle bitik motor ilk defa görüyorum tebrik ederim dedi :) neyse diyeceğim o ki LPG takıldı mı motor virüsü kapmış oluyor ve zamanla yavaş yavaş kemirmeye başlıyor artık nerde patlak verirse orda cartayı çekiyor :)
Tam bu noktada fabrika çıkışı lpg avantajı ortaya çıkıyor. Güçlendirilmiş kapaklar/contalar, çok daha yüksek sıcaklıklara dayanıklı sübaplarla satılan fabrika çıkışı lpg'li motorlarla bu sorunlar baş göstermez diye düşünüyorum.
 
Biraz sürücüye bağlı bir durum, motor hararetini tetikleyen bir agresif sürüş söz konusu ise durum yaşanabilir. Derlerki motor sıkışmadığı sürece, yani rahat rahat devir çevirdiği sürece motor ısınmaz. Rampa çıkarken vites düşürmek yerine yüksek vitesde motor boğulursa sıkıntı olur. hem yanlış, hemde zararlı. Bu her araba için geçerli. Yalnız lpgde tolerasn daha aşağıda kaldırğından biraz daha az gaza basarak tırmanmak , yada daha yüksek devire çıkabildiği bir vitesde ilerlemek mantıklı olacaktır.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...