LUCID AIR & Faraday Future & TESLA

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
11,127
Marka
Zirai Traktör
Bilmem bilirmisiniz ama LUCID markası 1 2 gün önce yeni full elektrikli Tesla rakibi olan Air modelini tanıttı. Aracın tanıtım yayınını izledim. Ve kararım EF-SAA-NEEE. Adamlar ciddi bir iş ortaya koymuşlar. Araç CLS, E Serisi, S-Class ın biribirine harmanlanmış hali olarak lanse edildi lükslük konfor ve genişlik anlamında. Güvenlik olarak XC-90 kadar başarılı olacağız diyorlar. Performans olarak da Porsche zikredildi. Aracın tasarımını Vw Scirocco consept'in tasarımcısı yapmış ve baya başarılı olmuş açıkcası. Araçta 29 adet hoparlör bulunacakmış ve ses sistemleri konusunda baya iddialılar. Esasında lükslük babında baya iddialılar. Bir jer kadar lüks yaptik diyorlar. Otonom sürüş sistemi var dememe bile gerek yok artık diye düşünüyorum bu tarz araçlarda. Farlarö baya iyi olmuş. Hatta 21. Yüzyılın "Pop-up Farları" diye de konuşuluyor. Aracın satışına 2018 sonuna doğru başlanacakmış ve birebir üretilecekmiş. Motor olarak ise 2 çeşit sunuyorlar. Bir 100 lük var birde 130 luk. 100 olan 400 miles yol yapabiliyor. 130 olan 2.5 saniyede 0-100 ve 1000hp güç değerine ayrıca 300 miles yol yapabiliyor. Valla bu araç bence tam Tesla killer olmuş. Şarj süresi ile ilgilide bir şey duymadım veya okumadım. Fakat o konuda da başarılı olacaktırlar diye düşünüyorum. Ön siparişler alınmayada başlanmış. Lansman videosundan çektiğim bir kaç SS'i buraya atıyorum.





https://2.bp.blogspot.com/-DxHCmTic..._gokKphxqfM6kYyc0NX_DPd6wCLcB/s1600/Lucid.gif
Aracın "Pop-up farları" gif şekli.
Lansman videosu bu.
http://www.carscoops.com/2016/12/lucid-motors-reimagines-pop-up.html?m=1
Buda okuduğum bir yazı.
@istanbul sen bu araç ile ilgili ne düşünüyorsun? Sence Tesla bu araca karşı bi aksiyon alırmı?
Birde arkadaşlar Faraday Future mevsuzu var. Bu araçta SUV olacak. İlgili video ve linkide paylaşıyorum. Faraday Future daha tanıtılmadı ve tanıtımı 2017 CES fuarı deniyor. Bence bu araçta baya iyi olacak.
http://www.carscoops.com/2016/12/faraday-future-prototype-smacks-around.html?m=1
@istanbul peki Faraday Future'ın Model X'i geçmesini nasıl yorumluyorsun ve sence bu araçta nasıl olacak? Herkes bu araçlar ile ilgili fikirlerini belirtsin bakalım neler düşünüyormuşuz Otopark.com Ailesi ve Forumdaşları olarak :).
 
Son düzenleme:
valla ön konsolu sevmedim, sanki tabletleri biraz yan koyayım düz koyayım şöle koyayım dercesine olmuş emanet gibi geldi o gözüme hoş depil
 
valla ön konsolu sevmedim, sanki tabletleri biraz yan koyayım düz koyayım şöle koyayım dercesine olmuş emanet gibi geldi o gözüme hoş depil
Çok iyi olmuş yalnız üst ekranlar evdeki fazla tabletleri değerlendirmek için yapılmış projelere benzemiş. :)
Akşama doğru bikaç tane video izleyecem araç ile ilgili tabletler hakkında ona göre yorum yapacağım. Borda fotoğraflar çok net ve detaylı değil o yüzden ne yorum yapmak istemiyorum. Bence hoş duruyor ilk intiba olarak. Ben bu tarz tablet tasarımlari seviyorum (Renault hariç).
 
Oldum olası sevemedim böyle arabaları bana oyuncak gibi geliyor bu yüzden ilgimi bile çekmiyorlar arastirmiyor, ilgilenmiyorum.
 
Otomobil kavramı açısından çok büyük değişikliklere tanık oluyoruz son zamanlarda. Bence başarılı olacak bu araç, ön farları da efsane olmuş bu arada. Bu arada Türkiye yerli otomobil yapacaktı ne oldu ona?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Otomobil kavramı açısından çok büyük değişikliklere tanık oluyoruz son zamanlarda. Bence başarılı olacak bu araç, ön farları da efsane olmuş bu arada. Bu arada Türkiye yerli otomobil yapacaktı ne oldu ona?
2019 başı gibi tanıtılacak deniyor. Marka adı DESEN diye açıklanmıştı.
 
Oncelikle benim icin 0-100 degerleri veya ultraluks olmasi birsey ifade etmiyor.
Onemli olan sarj hizi ve en az 600 km menzil sunulmasi. Tabi birde otopilot. Istanbul ankara arasini hic sarj gerektirmeden 110 km sabit hizda kat edebilen. 1 saati asmadan sarj olup geri donebiliyor ise super. Alimda fiyati 50 bin tlyide asmamasi gerek. O yuzden gecici anlik hevesler icin uretilen faraday veya luksun luksu lucid felan hikaye. Tesla model 3 efsaneee
 
Bilim kurgu filmi tanıtımı gibi olmuş bu biraz. Böyle teknolojiler bilim kurgu filmlerinin gerçek olabilme ihtimalini artırıyor. Yalnız çok güzel ya yolda görsem kız arkadaşım yanımdaysa gözlerini kapatırım görmesin diye abi.
+Aaa aşkım şurdaki kadına bak napıyo
-Hangi kadın aşkım ?
+Yok bişey

+Aşkım şu kız sence de çok güzel değil mi?
-Ne diyosun ya sen ne kızı sapık mısın
+(neyse arabayı görmedi en azından)
 
Oncelikle benim icin 0-100 degerleri veya ultraluks olmasi birsey ifade etmiyor.
Onemli olan sarj hizi ve en az 600 km menzil sunulmasi. Tabi birde otopilot. Istanbul ankara arasini hic sarj gerektirmeden 110 km sabit hizda kat edebilen. 1 saati asmadan sarj olup geri donebiliyor ise super. Alimda fiyati 50 bin tlyide asmamasi gerek. O yuzden gecici anlik hevesler icin uretilen faraday veya luksun luksu lucid felan hikaye. Tesla model 3 efsaneee
Ali hocam Renault Zoe iş yapar mı? 2. el 60.000 tl'ye vardı bir tane ama satılmış, şimdi 66.000'lik var satışta 1 tane. Çok para gibi geliyor ama İstanbul şehir kullanımı için yüz güldürür mü sence?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Şimdi, anlık hızlanmalar, yüksek güçler ile arka planda göz ardı edilmiş 3 önemli sıkıntının kimse fark edemiyor. Bu sorunlar nelerdir
Hızlandıkca azalan menzil,
Bataryanın ısınması
Şarj sorunları.
Bir zamanlar en güclü tesla olan 85D için ele alırsak, arabanın menzili 450 mil menzile göreceli olarak ulaşabiliyor. Fakat bu menzili saate 20 mil hız ile yani saate 32 km hızla ulaşabiliyor. Yapılan bir teste dümdüz Hollanda belçika yollarında Tesla Model s P85d 723 km menzile ulaşabildi. Saate 40 km hızı aşmamak, klima ve camları aşmamak şartı ile yapıldı.
Saate 90 km hız ile otobanda seyrederseniz, menziliniz en fazla 370 km olacaktır. Aceleniz olurda 120 km hız ile giderseniz, bu menzil topu topu 250 km olacaktır. Sözde 700 beygir ve 2,5 saniyede 100 km hıza çıkan arabanız, saate 90 km hızla 370 km menzili ancak sunacaktır. Tek şarj ile istanbuldan ankaraya gitmek isteseniz. en cok saate 75 km hız ile kullanmanız gerekecektir.
graph1.jpg

Gelelim batarya ısınmasına, Bir p85d, dip gaz bastıktan sonra en fazla 1 dakika boyunca maksimum güc alabilirsiniz. Batarya ısınır, gücünüz yarı yarıya düşer. 700 beygirden 350 beygire. Bu güç ile saate 200 km hızda en fazla 3 dakika daha ilerledikten sonra , batarya iyice ısınır , limitasyona girer motor gücünüz 200 beygire düşer. güç bela 160 km hızı tutarsınız. Çünkü araba 2,7 ton. Biraz daha tam gaza devam ederseniz. totalde 8 dakika içinde en fazla 160 beygir güc üreten saate 145 km hızla yürüyen bir teslanız olur. Aşağidaki Video Otobanda kullanılan, Tesla Model X P90DL nin seyir sırasındaki ikazını görebilirsiniz. Batarya başlangıcta 450 KW tam güc verebiliyor. Gösterge paneli içindeki analog güc göstergesi, sarı kesik kesik cizgiler giderek güç çıkışını limitlendiriyor. Özelikle Optimus Prime nikli Model X , 9,24 dakikadan sonra sahibi tarafında dillendiriliyor. 220 km hızla yaptığı seyri bataryaları soğutmak için yavaşlatmak zorunda kalıyor. Fakat ayağınızı gazdan çekersenizde bataryalar ısınmaya devam edecektir. Isınma sorunları nedeniyle bataryanın ömrüde göz önünde bulundurularak genelde, tesla sahipleri 145 km hızın üstünde seyretmezler.


Gelelim en gıcık konuya,
Tesla uzun yol seyri arabası olabilir, ama yüksek sürat aracı değildir. Yüksek sürat, menzili kısalttığı gibi, bataryayıda ısıtır. belki her 150 km de bir şarj istasyonu olabilir. Yüksek süratt yapıp ısınmış batarya ile şarj istasyonuna girebilirsiniz. Sonucta bir limitasyon var. Tam gaz basar, ivmelenir, batarya ısınır , motorlar 160 beygire düşer. bu 160 beygir sizin 160 170 km hızınızı tutmaya yeter. Ama şarj istasyonunza girip aracı şarj etmek isterseniz, korkunç bir süre ile karşıkarşıya kalabilirsiniz. Normalden 2 veya 2,5 kat bir şarj süresisizi bekliyor olacaktır. Isınmış batarya şarj süresini uzatır. Saate 450 km şarj özelliği sunan süperşarj istasyonları, ısınmış bataryalarda 200 km saatlik şarj ancak yapabilir.
Bu video en güzel örnek, Nissan leaf ama sonucta aynı. Soğuk havalara rağmen uzun yolda Nissan Leaf bataryası bir türlü soğumuyor. Sürekli ikaz, Arabayı şarja taksanda ısınıyor, yolda aksanda ısınıyor. Uzun yolda hiç birşey yapmadan dinlendirilmesi gerekiyor.


Bu sebeblerden dolayı, otobanda saate 75 mili, yada 120 km hızı aşarak ilerleyen tesla pek göremezsiniz. Özet geçersek
Hızlı gidersen menzilin azalır,
Hızlı gidersen Motor gücün düşer
Hızlı gidersen çok yavaş şarj olursun.
 
Son düzenleme:
Bu haritayı ele alalım,
Model S 85 D için İstanbul Ankara arasını saate 80 km hız girdim. Yapılan mesafe ise 406 km.
Bu yolda 400 beygir gücündeki motorunun sadece 24 beygirini kullanman gerekiyor.
Saate 80 km hızı24 beygir ile tutacaksın. Korkma Tesla Autopilot ve Hız sabitleme sistemleri 20 beygir ile bile bu hızı tutar.
 

Ekli dosyalar

  • er.jpg
    er.jpg
    296.9 KB · Görüntüleme: 208
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...