KAPALI Maksimum 90.000 TL'ye Araç Önerisi

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Merhabalar
Patron sağolsun şirket araçlarını alıyorlar altımızdan,
Biz de 2 kişi her gün halkalı-kurtköy gitmek için bir araç bakmaya başladık.
Kriterler:
Yeni model yılı (2017 ve üstü tercih)
Az yaksın - mümkünse dizel (günde ortalama 150'den yılda en az 30k km'miz olacak muhtemelen)
Otomatik vites
Bakımları çok can yakmasın
Yol gürültüsü çok almasın

Yeni polo bakıyorduk ama fiyatlar yüksek geldi, alternatifler, tavsiyeler nedir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Merhabalar
Patron sağolsun şirket araçlarını alıyorlar altımızdan,
Biz de 2 kişi her gün halkalı-kurtköy gitmek için bir araç bakmaya başladık.
Kriterler:
Yeni model yılı (2017 ve üstü tercih)
Az yaksın - mümkünse dizel (günde ortalama 150'den yılda en az 30k km'miz olacak muhtemelen)
Otomatik vites
Bakımları çok can yakmasın
Yol gürültüsü çok almasın

Yeni polo bakıyorduk ama fiyatlar yüksek geldi, alternatifler, tavsiyeler nedir?

2017 model dizel otomatik olarak ; Megane, Toyota, Astra ve Focus bulabilirsiniz o fiyatlara. Hatta Elantra, Cerato da bulunabilir. Bunlarin tamami Polo’dan iyi otomobillerdir.
Sahsen tercih edecek olsam Ford veya Toyota arasinda gider gelirdim.
 

Focuscu

Düz Yol Gazcısı
12 Ocak 2019
19
35
120
Antalya
Marka
Ford
Ben de nickimden anlaşılacağı gibi focus tavsiye ederim. Her yönden tatmin eder sizi. Yalnız 2017 modeli yüksek olabilir belki donanımı style ya da trend x tercih ederseniz fiyat düşebilir. Poloyla kıyas olmaz sonuçta c sınıfı bir araba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
2017 model dizel otomatik olarak ; Megane, Toyota, Astra ve Focus bulabilirsiniz o fiyatlara. Hatta Elantra, Cerato da bulunabilir. Bunlarin tamami Polo’dan iyi otomobillerdir.
Sahsen tercih edecek olsam Ford veya Toyota arasinda gider gelirdim.

Ben de nickimden anlaşılacağı gibi focus tavsiye ederim. Her yönden tatmin eder sizi. Yalnız 2017 modeli yüksek olabilir belki donanımı style ya da trend x tercih ederseniz fiyat düşebilir. Poloyla kıyas olmaz sonuçta c sınıfı bir araba.

İki tane focus tavsiyesi geldi, bakınalım bir, style trend vs. pek fark etmez ama yakıt durumu nasıl onun bilmiyorum. Bir de bakım konusunda yağını değiştirip biner miyiz, ekstra bir sıkıntı çıkarma olasılığı ne focuslarda?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,210
45,801
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İki tane focus tavsiyesi geldi, bakınalım bir, style trend vs. pek fark etmez ama yakıt durumu nasıl onun bilmiyorum. Bir de bakım konusunda yağını değiştirip biner miyiz, ekstra bir sıkıntı çıkarma olasılığı ne focuslarda?
En doğru bilgiyi kullanıcısı olan @Cenk verecektir. :)
Estagfurullah. Takip edebildiğim kadarıyla biliyorum sadece. Mk3,5 kasalarda karşılaşılabilecek yegane sorun direksiyon kutusu problemidir. Hor kullanılırsa araç, çukurlara falan dan dun girilirse ses yapmaya başlar. Sakin kullanırsanız ses belli belirsiz olur. Sadece siz dikkat ederseniz, kulak kesilirseniz duyulur. Sert kullanırsanız sol ön taraftan lokurtu şeklinde bu sesi duyarsınız. Özellikle parke taşlı yollarda duyulur. Değişim bir işe yaramaz. Yeni gelecek parça da böyle. Arızadan ziyade bu parçanın olayı bu. Direksiyonun işleyişine bir etkisi yok. Olayı tamamen ses çıkarması.

Trim sesi alırsınız. Ön göğüsten gelir, biraz da kapı içlerinden gelir. Onun da şiddeti yine aracın hor kullanılıp kullanılmamasına bağlı. Ama çok temiz kullansanız da trim sesinden kaçış yok.

Opsiyon satılan bi xenon farların adaptif özelliğinde ( viraj içinde sağa sola dönme olayı ) sorun yaşayanlar oldu. Merceklerden biri dönerken diğerinin geç dönmesi, hareket etmesi gibi sorunlar görüldü. Çözümü nasıl oldu, nasıl halledildi bilemiyorum.

Otomatik vitesleri dayanıklıdır ama bir çift kavrama standartları içinde dayanıklı. Tam otomatik sağlamlığı beklememek lazım. Neticede çift kavrama ne olacağı belli olmaz. Onu bilerek almak gerek. Ama benzinlide ki kuru kavrama yahut eski powershift'ler gibi sorunlu değildir. 1-2 kullanıcıda şanzıman sınırlı hatası uyarısı gördüm. Arıza kodları silinip yola devam edilebileceği gibi mekatronik değişimi de gerekebiliyor. Ama bunu dediğim gibi 1-2 kullanıcıda gördüm sadece.

1.6 tdci psa motorudur o zaten taş gibidir de 1.5 tdci Ford'un kendi motoru. Bu motora özel kronik bir soruna forumlarda rastlamadım. Kişiye özel üretim hatası yahut kullanımdan kaynaklı problem ihtimali elbet var ama ilk cümlede bahsettiğim direksiyon kutusu kronikliği seviyesinde bir arızasını duymadım.

Titanium donanımların style ve trend x paketlere göre daha iyi yalıtımı olduğunu söyleyen kullanıcılar duydum. Kendi açımdan bunun gerçekliğini doğrulayamam. Ama hatırı sayılır şekilde bunu duydum. Yinede bundan bağımsız olarak titanium donanım almaya gayret gösterirseniz iyi olur.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
İki tane focus tavsiyesi geldi, bakınalım bir, style trend vs. pek fark etmez ama yakıt durumu nasıl onun bilmiyorum. Bir de bakım konusunda yağını değiştirip biner miyiz, ekstra bir sıkıntı çıkarma olasılığı ne focuslarda?
1.6 tdci motorlarda istanbul içi 5.5 - 6.5 arası. Biz dizel manuel Focus şirket aracını biraz sert kullanıyorduk, şefin elinde 6.3, benim elimde de en fazla 6.5 oluyordu. Yeni 1.5 motorlar muhtemelen bir tık daha az yakar.
Eğer az yaksın diyorsanız, madem iki kişi gideceksiniz, Fiesta'nın 1.5tdci modellerini öneririm. Onlar hakikaten çok az yakıyor. Clio dci ile yarışacak kadar az yakıyor. İstanbul'da bile en kötü senaryoda 5.0 görür, uzun yollu karma kullanımda 4'e kadar düşebilir. Clio neden önermiyorsun derseniz, yol gürültüsü =)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

Focuscu

Düz Yol Gazcısı
12 Ocak 2019
19
35
120
Antalya
Marka
Ford
Estagfurullah. Takip edebildiğim kadarıyla biliyorum sadece. Mk3,5 kasalarda karşılaşılabilecek yegane sorun direksiyon kutusu problemidir. Hor kullanılırsa araç, çukurlara falan dan dun girilirse ses yapmaya başlar. Sakin kullanırsanız ses belli belirsiz olur. Sadece siz dikkat ederseniz, kulak kesilirseniz duyulur. Sert kullanırsanız sol ön taraftan lokurtu şeklinde bu sesi duyarsınız. Özellikle parke taşlı yollarda duyulur. Değişim bir işe yaramaz. Yeni gelecek parça da böyle. Arızadan ziyade bu parçanın olayı bu. Direksiyonun işleyişine bir etkisi yok. Olayı tamamen ses çıkarması.

Trim sesi alırsınız. Ön göğüsten gelir, biraz da kapı içlerinden gelir. Onun da şiddeti yine aracın hor kullanılıp kullanılmamasına bağlı. Ama çok temiz kullansanız da trim sesinden kaçış yok.

Opsiyon satılan bi xenon farların adaptif özelliğinde ( viraj içinde sağa sola dönme olayı ) sorun yaşayanlar oldu. Merceklerden biri dönerken diğerinin geç dönmesi, hareket etmesi gibi sorunlar görüldü. Çözümü nasıl oldu, nasıl halledildi bilemiyorum.

Otomatik vitesleri dayanıklıdır ama bir çift kavrama standartları içinde dayanıklı. Tam otomatik sağlamlığı beklememek lazım. Neticede çift kavrama ne olacağı belli olmaz. Onu bilerek almak gerek. Ama benzinlide ki kuru kavrama yahut eski powershift'ler gibi sorunlu değildir. 1-2 kullanıcıda şanzıman sınırlı hatası uyarısı gördüm. Arıza kodları silinip yola devam edilebileceği gibi mekatronik değişimi de gerekebiliyor. Ama bunu dediğim gibi 1-2 kullanıcıda gördüm sadece.

1.6 tdci psa motorudur o zaten taş gibidir de 1.5 tdci Ford'un kendi motoru. Bu motora özel kronik bir soruna forumlarda rastlamadım. Kişiye özel üretim hatası yahut kullanımdan kaynaklı problem ihtimali elbet var ama ilk cümlede bahsettiğim direksiyon kutusu kronikliği seviyesinde bir arızasını duymadım.

Titanium donanımların style ve trend x paketlere göre daha iyi yalıtımı olduğunu söyleyen kullanıcılar duydum. Kendi açımdan bunun gerçekliğini doğrulayamam. Ama hatırı sayılır şekilde bunu duydum. Yinede bundan bağımsız olarak titanium donanım almaya gayret gösterirseniz iyi olur.


Cenk hocam açıklamış çok güzel. Standart bir bakım dışında şanzıman ıslak kavrama olduğu için sanırsam 45000 km ve katlarında şanzıman yağı değişimi gerekiyor. Ben yaptırdım 7 lt yağ aldı :) ekstra olarak masraf bunu söyleyebilirim. Onun dışında çift kavrama olmasına rağmen 30000 km de hiç yamuğunu görmedim. Son olarak da araç 120 beygir gibi hissettirmiyor daha fazlaymış gibi atik ve kıvrak. Hacim çok çok önemli değilse tavsiye ederim sonuç olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,210
45,801
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Cenk hocam açıklamış çok güzel. Standart bir bakım dışında şanzıman ıslak kavrama olduğu için sanırsam 45000 km ve katlarında şanzıman yağı değişimi gerekiyor. Ben yaptırdım 7 lt yağ aldı :) ekstra olarak masraf bunu söyleyebilirim. Onun dışında çift kavrama olmasına rağmen 30000 km de hiç yamuğunu görmedim. Son olarak da araç 120 beygir gibi hissettirmiyor daha fazlaymış gibi atik ve kıvrak. Hacim çok çok önemli değilse tavsiye ederim sonuç olarak.
Açıkçası çift kavramaların geneline pek sıcak değilim. Daha doğrusu şehir içi yokuşlarda, trafikte kullanım açısından tam otomatiği daha rahat ve sağlam buluyorum. Ama yinede çift kavramalar özelinde konuşmak gerekirse bu 1.5 tdci'da ki powershif Ford'un yeni 8 ileri tam otomatiğe geçmeden önce ki jübilesi gibi oldu. Bu zamana kadar çift kavramada bir türlü dikiş tutturamamışken güzel bir şanzıman çıkardılar ortaya. İlk gaz tepkisi olsun, motorla uyumu olsun, yeterli derecede sağlamlığı olsun gayet güzel. 1.5 tdci motoru olduğundan çok daha performanslı hissettiriyor bu şanzıman. S-Max, Mondeo, Galaxy, Kuga v.s hangisinde olursa olsun bu şanzımanın tepkileri, sürüşü beğenildi. Tesadüf olmasa gerek. Düzgün kullanım ve zamanında, bilinçli bakımla sorun yüzdesi minimuma iner diye tahmin ediyorum. Fabrikasyon yahut kullanımdan kaynaklı bir hata olmadığı müddetçe zamanı geldiğinde kavrama değişimi hariç bir masraf açmama potansiyeli dediğiniz gibi yüksek.
 

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
C sınıfında uzun dönem tecrübem çok yok lakin kiralama yada tanıdıklar vasıtası ile sevdiğim için arada focus kullanıyorum kuzenimde Megane var bir de onu biliyorum.
Focus da çoğu şeyi @Cenk anlatmış benim tek ekleyeceğim 1.5tdci 1.6 ya göre 1 litre daha az yakiyor 30.000km de 2000tl yapar + - değerlendirmesinde aklınızda olsun
Megane da ise 1.5dci zaten az yakan bir motor herkes biliyor yalıtımi üst paketlerde bariz daha iyi boşunda ise eh işte kötü değil kuzenimde lpg atmosferik kombinasyonu var ve İstanbul da 7.5 litre lpg ile geziyor haftasonu istanbul-Kandıra arası yazlığına gidiyor 2 çocuk + hafif bagaj 6 litre ile gidiyor kullandığımda performans olarak çok bir sorun görmedim aklınızda bulunsun derim eğer sizde aşağı yukarı aynı yakarsanız dizele göre yılda 3500tl yakıt tasarrufu demeka alırken de 25.000tl cebinizde kalabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
@babayimben merhaba, bende benzer bir araç bakıyorum ki bütçemde sadece biraz daha fazla .. zaten çok farklı seçenek te olmuyor bu bütçe ve nispeten sağlam otomatiklerde ...

Aslında sizin ihtiyaçlarınız için 308 de uygun olabilir. Tam otomatik olması avantaj ve yol sesi konusunda da başarılı. Bakım maliyetlerini bilemiyorum ama çok pahallı olacaklarını da sanmam. Makyajlı kasa Active donanımlarda aslında gayet yeterli ekipmanla geliyorlar..

Bunların dışında çift kavramalı otomatiklerde olası seçenekler arkadaşların da dediği gibi Focus , Megane ve Kia/Hyundai grubu .. Kia/Hyundai nin dct leri için çok iyi şeyler duymadım. Kavramayı kolay bitirdikleri söyleniyor...

Focus iyi güzel.. evde kullanıyoruz ancak bütçenize göre alabileceğiniz TrendX donanım hakkaten boş ve iç mekan kalitesi de iyi değil. Kapılar falan sert, ses sistemi kötü, bluetooth veya park sensörü bile yok bizdekinde ... he arba ama özünde iyi.. motor gerçekten çok güçlüymüş gibi hissettiyor ancak mutlak performans da 120hp kadar gidiyor, ki gayet yeterli... sürüşü güzel, süspansiyon sistemi de başarılı. bizimkinde pek bir trim sesi yok henüz 30k olduk...

Alabileceğiniz Touch+ bir Megan ile biraz daha fazla donanım, biraz daha kaliteli bir iç mekan, daha tutumlu bir motor ve biraz daha sessiz bir kabininiz olabilir.. bagajı geçtim, o konuda birşey yazmamışsınız... ne kaybedersiniz (focus a göre) , bir miktar performans kaybınız olur, genel kanıya göre biraz daha kötü bir şanzıman(megane 4 te edc denemedim, haftasonu inşallah) , biraz daha hissis (ama yeterli) sürüş ve belki biraz daha basit (megane 4 ü deneyemedim) süspansiyon sistemi... şanzıman olarak edc içinde çok sorun duymadım. 80-100k da kavrama biter o ayrı, ona yapacak birşey yok
 

Diaspolis

Panpa
Destekçi
Beta Programı
27 Ara 2017
2,557
1
5,978
4,270
Sahsen tercih edecek olsam Ford veya Toyota arasinda gider gelirdim.
+1
1.5 dizel powershift focusa bindim bir çok kez o araç trendx paket olduğu için bayağı boştu ama güzel araç, yakıt tüketimi fena değildir, corolla da keza öyle yakıt tüketimi bakımından iyi ama bir kez bindim bu dizel corollaya pek gitmiyor gibi bir izlenim verdi bana :):D
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
1.5 dci edc clio alırdım 2015 2016 falan
Clio zaten şirket arabamızdı, çok konforsuz ve gürültülü, pek düşünmüyoruz o sebeple.

Hocam rapid'lere de bakıyordum da, kullanıcı deneyimi soracağım kimse yok, siz kullandınız mı fiyat bandına göre mi tavsiye ettiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
1.6 tdci motorlarda istanbul içi 5.5 - 6.5 arası. Biz dizel manuel Focus şirket aracını biraz sert kullanıyorduk, şefin elinde 6.3, benim elimde de en fazla 6.5 oluyordu. Yeni 1.5 motorlar muhtemelen bir tık daha az yakar.
Eğer az yaksın diyorsanız, madem iki kişi gideceksiniz, Fiesta'nın 1.5tdci modellerini öneririm. Onlar hakikaten çok az yakıyor. Clio dci ile yarışacak kadar az yakıyor. İstanbul'da bile en kötü senaryoda 5.0 görür, uzun yollu karma kullanımda 4'e kadar düşebilir. Clio neden önermiyorsun derseniz, yol gürültüsü =)
Fiesta 1.5 TDCI otomatik seçeneği var mı? Düz vites pek düşünmüyoruz
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
C sınıfında uzun dönem tecrübem çok yok lakin kiralama yada tanıdıklar vasıtası ile sevdiğim için arada focus kullanıyorum kuzenimde Megane var bir de onu biliyorum.
Focus da çoğu şeyi @Cenk anlatmış benim tek ekleyeceğim 1.5tdci 1.6 ya göre 1 litre daha az yakiyor 30.000km de 2000tl yapar + - değerlendirmesinde aklınızda olsun
Megane da ise 1.5dci zaten az yakan bir motor herkes biliyor yalıtımi üst paketlerde bariz daha iyi boşunda ise eh işte kötü değil kuzenimde lpg atmosferik kombinasyonu var ve İstanbul da 7.5 litre lpg ile geziyor haftasonu istanbul-Kandıra arası yazlığına gidiyor 2 çocuk + hafif bagaj 6 litre ile gidiyor kullandığımda performans olarak çok bir sorun görmedim aklınızda bulunsun derim eğer sizde aşağı yukarı aynı yakarsanız dizele göre yılda 3500tl yakıt tasarrufu demeka alırken de 25.000tl cebinizde kalabilir
Eyvallah hocam da lpgye antipatisi var arkadaşın, pek bakmadık
Dizel otomatik ikilisi kesin gibi yani
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Clio zaten şirket arabamızdı, çok konforsuz ve gürültülü, pek düşünmüyoruz o sebeple.


Hocam rapid'lere de bakıyordum da, kullanıcı deneyimi soracağım kimse yok, siz kullandınız mı fiyat bandına göre mi tavsiye ettiniz?
Ben manuel'ini deneyimledim. Yalıtım vasat. Yol tutuş vasat ama limitlerini zorlamadıkça tehlike arz edecek kadar da değil. Standart sürüşü rahat bir arabadır. Geniş, kullanışlı iç mekanı var ama hemen her yer sert plastik. Sakin sürüşü benimsemiş çocuklu aile aracı profiline uygun diyebilirim. Arkadaşım da dsg'lisini almıştı, yaklaşık 3 senedir İzmir'de kullanıyor. Hiç sormadım ama memnun kalmasa kesin satardı.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım