KAPALI Maksimum 90.000 TL'ye Araç Önerisi

babayimben

Enes
Panpa
842
48
Marka
Mercedes
Merhabalar
Patron sağolsun şirket araçlarını alıyorlar altımızdan,
Biz de 2 kişi her gün halkalı-kurtköy gitmek için bir araç bakmaya başladık.
Kriterler:
Yeni model yılı (2017 ve üstü tercih)
Az yaksın - mümkünse dizel (günde ortalama 150'den yılda en az 30k km'miz olacak muhtemelen)
Otomatik vites
Bakımları çok can yakmasın
Yol gürültüsü çok almasın

Yeni polo bakıyorduk ama fiyatlar yüksek geldi, alternatifler, tavsiyeler nedir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Estagfurullah. Takip edebildiğim kadarıyla biliyorum sadece. Mk3,5 kasalarda karşılaşılabilecek yegane sorun direksiyon kutusu problemidir. Hor kullanılırsa araç, çukurlara falan dan dun girilirse ses yapmaya başlar. Sakin kullanırsanız ses belli belirsiz olur. Sadece siz dikkat ederseniz, kulak kesilirseniz duyulur. Sert kullanırsanız sol ön taraftan lokurtu şeklinde bu sesi duyarsınız. Özellikle parke taşlı yollarda duyulur. Değişim bir işe yaramaz. Yeni gelecek parça da böyle. Arızadan ziyade bu parçanın olayı bu. Direksiyonun işleyişine bir etkisi yok. Olayı tamamen ses çıkarması.

Trim sesi alırsınız. Ön göğüsten gelir, biraz da kapı içlerinden gelir. Onun da şiddeti yine aracın hor kullanılıp kullanılmamasına bağlı. Ama çok temiz kullansanız da trim sesinden kaçış yok.

Opsiyon satılan bi xenon farların adaptif özelliğinde ( viraj içinde sağa sola dönme olayı ) sorun yaşayanlar oldu. Merceklerden biri dönerken diğerinin geç dönmesi, hareket etmesi gibi sorunlar görüldü. Çözümü nasıl oldu, nasıl halledildi bilemiyorum.

Otomatik vitesleri dayanıklıdır ama bir çift kavrama standartları içinde dayanıklı. Tam otomatik sağlamlığı beklememek lazım. Neticede çift kavrama ne olacağı belli olmaz. Onu bilerek almak gerek. Ama benzinlide ki kuru kavrama yahut eski powershift'ler gibi sorunlu değildir. 1-2 kullanıcıda şanzıman sınırlı hatası uyarısı gördüm. Arıza kodları silinip yola devam edilebileceği gibi mekatronik değişimi de gerekebiliyor. Ama bunu dediğim gibi 1-2 kullanıcıda gördüm sadece.

1.6 tdci psa motorudur o zaten taş gibidir de 1.5 tdci Ford'un kendi motoru. Bu motora özel kronik bir soruna forumlarda rastlamadım. Kişiye özel üretim hatası yahut kullanımdan kaynaklı problem ihtimali elbet var ama ilk cümlede bahsettiğim direksiyon kutusu kronikliği seviyesinde bir arızasını duymadım.

Titanium donanımların style ve trend x paketlere göre daha iyi yalıtımı olduğunu söyleyen kullanıcılar duydum. Kendi açımdan bunun gerçekliğini doğrulayamam. Ama hatırı sayılır şekilde bunu duydum. Yinede bundan bağımsız olarak titanium donanım almaya gayret gösterirseniz iyi olur.

Cenk hocam açıklamış çok güzel. Standart bir bakım dışında şanzıman ıslak kavrama olduğu için sanırsam 45000 km ve katlarında şanzıman yağı değişimi gerekiyor. Ben yaptırdım 7 lt yağ aldı :) ekstra olarak masraf bunu söyleyebilirim. Onun dışında çift kavrama olmasına rağmen 30000 km de hiç yamuğunu görmedim. Son olarak da araç 120 beygir gibi hissettirmiyor daha fazlaymış gibi atik ve kıvrak. Hacim çok çok önemli değilse tavsiye ederim sonuç olarak.

Açıkçası çift kavramaların geneline pek sıcak değilim. Daha doğrusu şehir içi yokuşlarda, trafikte kullanım açısından tam otomatiği daha rahat ve sağlam buluyorum. Ama yinede çift kavramalar özelinde konuşmak gerekirse bu 1.5 tdci'da ki powershif Ford'un yeni 8 ileri tam otomatiğe geçmeden önce ki jübilesi gibi oldu. Bu zamana kadar çift kavramada bir türlü dikiş tutturamamışken güzel bir şanzıman çıkardılar ortaya. İlk gaz tepkisi olsun, motorla uyumu olsun, yeterli derecede sağlamlığı olsun gayet güzel. 1.5 tdci motoru olduğundan çok daha performanslı hissettiriyor bu şanzıman. S-Max, Mondeo, Galaxy, Kuga v.s hangisinde olursa olsun bu şanzımanın tepkileri, sürüşü beğenildi. Tesadüf olmasa gerek. Düzgün kullanım ve zamanında, bilinçli bakımla sorun yüzdesi minimuma iner diye tahmin ediyorum. Fabrikasyon yahut kullanımdan kaynaklı bir hata olmadığı müddetçe zamanı geldiğinde kavrama değişimi hariç bir masraf açmama potansiyeli dediğiniz gibi yüksek.

yorumlara teşekkürler,

Cenk hocamın saydıkları ufak tefek şeyler, pek problem olarak dahi görünmüyor,
Çift kavramaya ben de pek sıcak değilim ama önümdeki iki seçenek (focus ve megane) ikisi de çift kavrama, mecbur kullanacağız öyle görünüyor.

Titanium paketlerin fiyatları çok yüksek, bize aksesuar vs lazım değil tamamen sağlamlık ve az tüketim üzerinden gidiyoruz. Şu yalıtım konusun ama enteresanmış, o konuyu araştırıp ona göre donanım seviyesi bakacağım.

Bir yandan da megane bakıyoruz, focus veya megane özellikle ilanlarda önerilecek araç çıkarsa yazabilir misiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
@babayimben merhaba, bende benzer bir araç bakıyorum ki bütçemde sadece biraz daha fazla .. zaten çok farklı seçenek te olmuyor bu bütçe ve nispeten sağlam otomatiklerde ...

Aslında sizin ihtiyaçlarınız için 308 de uygun olabilir. Tam otomatik olması avantaj ve yol sesi konusunda da başarılı. Bakım maliyetlerini bilemiyorum ama çok pahallı olacaklarını da sanmam. Makyajlı kasa Active donanımlarda aslında gayet yeterli ekipmanla geliyorlar..

Bunların dışında çift kavramalı otomatiklerde olası seçenekler arkadaşların da dediği gibi Focus , Megane ve Kia/Hyundai grubu .. Kia/Hyundai nin dct leri için çok iyi şeyler duymadım. Kavramayı kolay bitirdikleri söyleniyor...

Focus iyi güzel.. evde kullanıyoruz ancak bütçenize göre alabileceğiniz TrendX donanım hakkaten boş ve iç mekan kalitesi de iyi değil. Kapılar falan sert, ses sistemi kötü, bluetooth veya park sensörü bile yok bizdekinde ... he arba ama özünde iyi.. motor gerçekten çok güçlüymüş gibi hissettiyor ancak mutlak performans da 120hp kadar gidiyor, ki gayet yeterli... sürüşü güzel, süspansiyon sistemi de başarılı. bizimkinde pek bir trim sesi yok henüz 30k olduk...

Alabileceğiniz Touch+ bir Megan ile biraz daha fazla donanım, biraz daha kaliteli bir iç mekan, daha tutumlu bir motor ve biraz daha sessiz bir kabininiz olabilir.. bagajı geçtim, o konuda birşey yazmamışsınız... ne kaybedersiniz (focus a göre) , bir miktar performans kaybınız olur, genel kanıya göre biraz daha kötü bir şanzıman(megane 4 te edc denemedim, haftasonu inşallah) , biraz daha hissis (ama yeterli) sürüş ve belki biraz daha basit (megane 4 ü deneyemedim) süspansiyon sistemi... şanzıman olarak edc içinde çok sorun duymadım. 80-100k da kavrama biter o ayrı, ona yapacak birşey yok
Takip ediyorum sizin konuyu da, siz de bizim gibi uzun yol git gel yapıyorsunuz her gün.
Ben burada tavsiye alana kadar megane'a daha yakındım ama şimdi acaba focus mu diye düşünüyorum.
Sanırım iki araca da paralel bakıp bütçeye uygun hangisinde çıkarsa onu alacağız gibime geliyor.
 
Clio zaten şirket arabamızdı, çok konforsuz ve gürültülü, pek düşünmüyoruz o sebeple.

Hocam rapid'lere de bakıyordum da, kullanıcı deneyimi soracağım kimse yok, siz kullandınız mı fiyat bandına göre mi tavsiye ettiniz?
2016 model Aynı motor manueli var bizde. Motor performansı gayet yeterli iç hacim oldukça geniş bagaji da gayet başarılı. süspansiyon sonumlemesi biraz düşük ve sert bi araba. Içi sert plastik ama sağlamlık hissi var ses gevseme vs yapmaz. 1.4 motoru 3 silindir rolantide titreşimli çalışır biraz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
Merhabalar
Patron sağolsun şirket araçlarını alıyorlar altımızdan,
Biz de 2 kişi her gün halkalı-kurtköy gitmek için bir araç bakmaya başladık.
Kriterler:
Yeni model yılı (2017 ve üstü tercih)
Az yaksın - mümkünse dizel (günde ortalama 150'den yılda en az 30k km'miz olacak muhtemelen)
Otomatik vites
Bakımları çok can yakmasın
Yol gürültüsü çok almasın

Yeni polo bakıyorduk ama fiyatlar yüksek geldi, alternatifler, tavsiyeler nedir?
Hocam focus ya da megane olabilir hatta Octavia da düşünebilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
Piyasada ki belli başlı araçlar zaten önerilmiş, bende değişiklik olması adına başka bir araç önermek istiyorum. Bu aracı kullanmadım, öncelikle onu belirteyim, şuan bölümde bir hocamız kullanıyor ve ayak üstü muhabbetini yaptığımızda özellikle yakıtından çok memnun olduğunu söylemişti. Liftback tasarımıyla falan bagajının çok rahat olduğundan vs. bahsetti.

Servis garantisi devam eden bir 2017 Seat Toledo 1.4 TDI Start&Stop bakabilirsiniz bütçeniz dahilinde.
Örnek ilan;
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...oyasiz-plusfull-plusgarantili-618927553/detay
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve babayimben
Piyasada ki belli başlı araçlar zaten önerilmiş, bende değişiklik olması adına başka bir araç önermek istiyorum. Bu aracı kullanmadım, öncelikle onu belirteyim, şuan bölümde bir hocamız kullanıyor ve ayak üstü muhabbetini yaptığımızda özellikle yakıtından çok memnun olduğunu söylemişti. Liftback tasarımıyla falan bagajının çok rahat olduğundan vs. bahsetti.

Servis garantisi devam eden bir 2017 Seat Toledo 1.4 TDI Start&Stop bakabilirsiniz bütçeniz dahilinde.
Örnek ilan;
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...oyasiz-plusfull-plusgarantili-618927553/detay
@babayimben Rapid'i de Toledo'yu da kullandım. Toledo, Rapid'in yol tutuş ve donanım olarak bir tık gerisi, bagaj hacmi olarak muhtemelen daha geniştir. Kuzen araçlar. Hangisinin daha temizi bulunursa o alınasıdır.
 
Takip ediyorum sizin konuyu da, siz de bizim gibi uzun yol git gel yapıyorsunuz her gün.
Ben burada tavsiye alana kadar megane'a daha yakındım ama şimdi acaba focus mu diye düşünüyorum.
Sanırım iki araca da paralel bakıp bütçeye uygun hangisinde çıkarsa onu alacağız gibime geliyor.

Mümkünse bir şekilde kullanmaya da çalışın ...
focusun kötü yanı TrendX donanımında gerçekten boş olması ... Titanium ise bütçeyi zorlar sanırım ...
Benim içinse evde bir Focus daha olması biraz abuk bir durum olacak ... birde mağlesef benim bütçeme girebilecek titaniumların hepsi beyaz ve sedan kasa.. yani evdekiyle tıpa tıp...

Ben Megane yi bir test sürüşü yapacağım ..sonra internette gördüğüm bir iki modele gidip bakacağım .. kısmet artık .. ama canım sıkıldığı için en geç önümüzdeki hafta çözerim bir şekilde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
Piyasada ki belli başlı araçlar zaten önerilmiş, bende değişiklik olması adına başka bir araç önermek istiyorum. Bu aracı kullanmadım, öncelikle onu belirteyim, şuan bölümde bir hocamız kullanıyor ve ayak üstü muhabbetini yaptığımızda özellikle yakıtından çok memnun olduğunu söylemişti. Liftback tasarımıyla falan bagajının çok rahat olduğundan vs. bahsetti.

Servis garantisi devam eden bir 2017 Seat Toledo 1.4 TDI Start&Stop bakabilirsiniz bütçeniz dahilinde.
Örnek ilan;
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...oyasiz-plusfull-plusgarantili-618927553/detay

Hocam bu arabayı ben yaklaşık 2k km kadar kullanadım ..
Aslında özünde gayet yeterli bir araba... gidişi / tutuşu bile makul...

Benim aklımda kalan yegane problemi hakkaten sarsıntılı ve biraz da gürültülü olmasıydı .. motor hatırladığım kadarıyla 3 silindir.
Ben, bu araçtan daha sonra eve gelen ve aynı motoru kullanan VW Polo dan daha sarsıntılı bulmuştum ...

Onun dışında donanım olarak yeterli, bagaj olarak şahane bir araçtı .. çok kötü bir seçenek değil .. tek dert o sarsıntılı motordu benim için ... göreceli bir konu olabilir tabi... kimisi bunu hissetmez veya aldırış etmez..
 
Hayırlı olsun güle güle kullanin

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hayırlı olsun,

Touch mı donanım olarak, Touch Plus mı ?
Genel olarak nasıl, memnun musunuz ?

Teşekkürler.
Touch paket. Ankara'dan aldık, araç halen orada gidip getiremedik bile iş yoğunluğundan.
Hatta henüz aracı canlı bile göremedik maalesef :)
Kullanmaya başlayınca yorumlarımı yazarım
 
Teşekkürler.
Touch paket. Ankara'dan aldık, araç halen orada gidip getiremedik bile iş yoğunluğundan.
Hatta henüz aracı canlı bile göremedik maalesef :)
Kullanmaya başlayınca yorumlarımı yazarım

Hayırlı olsun... bende geçen hafta bayide inceledim .. aslında donanım olarak benim nazarımda pek bir eksiği yok .. sadece müzik sistemi çok kötüydü, ondan soğumuştum biraz araçtan...

Aslında, sanırım en çok piyasası dönen modeli... alıp, öyle ya da böyle kullanmak lazım ...

Neyse, tekrar hayırlı olsun... iyi günler de kullanın ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben