Makyajlı 2019 Mitsubishi ASX tanıtıldı

2020-mitsubishi-asx.jpg

2020-mitsubishi-asx.jpg

2020-mitsubishi-asx.jpg


Mitsubishi, 2009 yılında lanse ettiği ve dünyanın 90 ülkesinde satılan kompakt SUV sınıfındaki ASX modelini yeniledi.

En büyük pazarlarını Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya ve Çin’in oluşturduğu ASX, 2009 yılında lanse edildiğinden bu yana dünyanın 90 ülkesinde yaklaşık 1.32 milyon adet sattı. MMC’ın en çok satan üçüncü aracı olan ASX, şirketin küresel stratejisinde kilit bir rol üstleniyor.

Yeni ASX, şehir için tasarlanmış kompakt bir SUV. Hafif ve kompakt bir gövde ile sürücüye mükemmel bir hakimiyet alanı ve keyifli ve kolay bir sürüş imkanı sunuyor. ASX'te ayrıca, RISE güvenlikli gövde ve 'Önden Çarpışmayı Yumuşatma' (FCM) fren sistemi gibi özelliklerle güvenli bir sürüş dinamiği de yer alıyor.

Yeni ASX, Mitsubishi Motors'un ön tasarım konseptine yeni bir bakış açısı getiriyor. Tampon, ön ızgara ve çevresindeki tasarımı, güç ve sağlamlığını yansıtıyor. Sinyal lambalarını ve sis farlarını tamponun ucuna konumlandıran LED aydınlatma düzeni, ön görünüme Mitsubishi imzasını atıyor. ASX'in güçlü ve keskin hatlı arka tasarımına LED arka farlar damgasını vuruyor. Geliştirilmiş olarak sunulan Smartphone-link Display Audio (SDA) ile cep telefonu bağlantısı ileriye seviyeye ulaşırken 7 inçten sekiz inçe yükselen ekran boyutu ile de USB belleklerdeki videolar artık SDA ekranından izlenebilecek. Avrupa pazarlarına 5 ileri vitesli manuel şanzıman ya da 6 vitesli Spor Mod'lu INVECS-III CVT şanzıman ile uyumlu 2.0 L MIVEC 16 valf motor seçenekleri ve iki ve dört tekerden çekişli versiyonlarla satışa sunulacak.


Kaynaklar:
https://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/gms2019/
https://cdn.motor1.com


TEMSA ise Eclipse Cross'un satışlarından memnun olsa gerek, ülkemize 1.5turbo-1.6 atmosferik motor seçenekleri ile gelecek mi şeklinde gelen sorulara 'planlamada gözükmüyor' olarak cevap vermekle yetiniyor.

 
Mitsubishi'nin ülkemizdeki durumunu (binek araç kısmında) beğenmiyorum. Mitsubishi demek uzun süredir Fuso ve L200 demek gibi geliyor bana (bu kısımda iyiler, Isuzu NPR/NKR vb. ve Mitsubishi Fuso o boyutlarda en çok tercih edilen kamyonetler, onlardan daha ufak almak isteyenler ise Hyundai/Kia kamyonetleri tercih ediyor). Binek kısmında bildiğim kadarıyla sadece Eclipse Cross var. Eskiden Lancer, Colt, Outlander, Pajero onlardan sonra Asx, Attrage, Mirage gibi şimdiye göre daha fazla binek araç seçeneği vardı. Ülkemizdeki durumunun şirketin bir kısmının Nissan'a satılmasıyla ilgili olduğunu düşünmüyorum.

Üstte yazınca aklıma geldi, Mitsubishi şu an Isuzu'dan farklı bir profil çizmiyor
NPR/NKR vb.-FUSO serisi
Dmax-L200
+ olarak bir de Eclipse Cross. Ticari araç markası gibi yönetiliyor desek yanlış olmaz.

Düzenleme: İmla.
 
Son düzenleme:
yok beya lancer pajero satıyodu yine
Geçmişte yaptığın aslında bugününü belirlerdi demek istediğim, yoksa kötü araç üretiyorlar demiyorum. Ancak o dönem bir yerlerde hata yaptılar ki bu haldeler. İstediğin kadar iyi araç yap, satamadıktan sonra koca bir hiçsin bu piyasada. Sağlamlığı ve arazi performansıyla ünlü bir firma (Evo hariç) bu SUV fırtınasını çok daha önceden görmeliydi. Zaten gelecekte bu yönde ilerleyecekler ama çok geç kaldılar. Renault-Nissan can suyunu verir sonra toparlarlar diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Geçmişte yaptığın aslında bugününü belirlerdi demek istediğim, yoksa kötü araç üretiyorlar demiyorum. Ancak o dönem bir yerlerde hata yaptılar ki bu haldeler. İstediğin kadar iyi araç yap, satamadıktan sonra koca bir hiçsin bu piyasada. Sağlamlığı ve arazi performansıyla ünlü bir firma (Evo hariç) bu SUV fırtınasını çok daha önceden görmeliydi. Zaten gelecekte bu yönde ilerleyecekler ama çok geç kaldılar. Renault-Nissan can suyunu verir sonra toparlarlar diye düşünüyorum.

otomobil sektörüne dair hiç bi firmadan ümidim yok hacı :D Yakın süreçte Türkiyede otomobil sektörü mefta:D
 
İnsanların biraz huyuna gitmeleri lazım ki satsınlar, örneğin gidip 2.0 150ps atmosferik ile getirirse hem vergiden hem yakıttan hemde gidişinden bu nea** diyen vatandaş almaz. Tasarım işini çözen Japon abiler birde ufak motor ve otomatik seçeneğinden yürüseler insanlarda ki sağlamlık algısıyla beraber Kadjar'dan Mokka'dan iyi müşteri çalarlar. Gerçi TR pazarı ne kadar umurlarında bilemiyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
ABD'de Outlander satışları ile dSuv pazarında ciddi bir söz sahibi olduklarını görüyorum. Güney Amerikada Asx ciddi bir satış rakamları yakalıyor. Eclipse Cross AB pazarında beklentinin üzerinde ilgi gördü. Yani demem o ki firma araç yapmasına yapıyor ama küresel bir satış hedefi yok. Bölgesel öne çıkan araçların üzerine oynuyor.

bu SUV fırtınasını çok daha önceden görmeliydi.

Atecalar, Karoqlar, Mokkalar yokken "kompakt Suv" mottosuyla Asx vardı(2010). Görmesine gördü aslında hatta pazara yeterince erken oyuncu koydu. Ama malesef kötü yönetilen şirket politikaları ile bu komik satış rakamlarına mahkum kaldı.
 
ABD'de Outlander satışları ile dSuv pazarında ciddi bir söz sahibi olduklarını görüyorum. Güney Amerikada Asx ciddi bir satış rakamları yakalıyor. Eclipse Cross AB pazarında beklentinin üzerinde ilgi gördü. Yani demem o ki firma araç yapmasına yapıyor ama küresel bir satış hedefi yok. Bölgesel öne çıkan araçların üzerine oynuyor.



Atecalar, Karoqlar, Mokkalar yokken "kompakt Suv" mottosuyla Asx vardı(2010). Görmesine gördü aslında hatta pazara yeterince erken oyuncu koydu. Ama malesef kötü yönetilen şirket politikaları ile bu komik satış rakamlarına mahkum kaldı.

Küresel satış hedefi olmayan otomobil firması mı olur. Tabi ki hedefleri vardır. Erken oyuncu koydu ama demek ki bu oyuncu yeteri kadar hazır değildi, satış rakamları da bunu destekliyor. Demek istediğim tek modelden ibaret değil aslında, ben marka kimliğimle tamamen bu mantıkta mücadele edeceğim demek. (Jeep, RR gibi ki Mitsubishi'nin böyle bir potansiyeli var bence). Ben potansiyeli olan ama yolunu ve mottosunu kaybetmiş bir marka görüyorum açıkcası. Mesela sen yıllarca Pajero ile Paris-Dakar'a ambargo koymuş bir markasın, nasıl çekilirsin bu platformdan
Avrupa- ABD satış rakamları burda. Outlander'ın Avrupa'nın en çok satan hibriti ve Eclipse Cross'un kıpırdanması hariç çok parlak bir tablo yok ortada. Dediğim gibi Renault- Nissan yardımıyla 3-5 yıl içinde toparlayacaklarını düşünüyorum.
http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2018-compact-suv-segment/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2018-subcompact-suv-segment/
http://carsalesbase.com/european-sales-2018-ev-phev-segments/
http://carsalesbase.com/european-sales-2018-compact-midsized-crossover-segments/
http://carsalesbase.com/european-sales-2018-small-crossover-segment/
 
Son düzenleme:
Bu yoruma kadar Eclipse Cross'un 1.5'i atmosferik zannediyordum. :)
1.5 atmosferik lancerdaki motorun bloğunu alıp komple elden geçirdiler. Sadece emme kısmında subap zamanlaması varken egzoz kısmına da koydular, turbo koydular ve yağ soğutucusu doğal olarak geldi. Öte yandan düz bir turbo gömme işi olmadı, yakıt sistemini komple elden geçirdiler. Aracın yük ve tork ihtiyacına bağlı olarak direkt enjeksiyon(GDI, TSI bilindik adıyla) veya port enjeksiyon(MPI) sistemli bir çift enjeksiyonlu sisteme geçildi. Adamlar o kadar psikopat iş yapmış ki araçta 2 tane ECU var. Doğal olarak buna lpg takacak babayiğit marka çıkmadı. 4çekere iyi hükmedecek yeni nesil CVT koydular, 8ileri ve vites atar gibi hareket ediyor. Verimi çok daha iyi. Bu arada motorun parçalarını o kadar küçük toleranslarla üretmişler ki 0w20 ve 5w20 dışında yağ kullanmayın diyor Mitsubishi :)

Üstüne bir de EVO X, lancer, ASX'teki platformu alıp EVO'daki 4çekeri gömüp C sınıfı hothatch'ler gibi yol tutan bir araba çıkardılar.

km77.com'un slolom testini izlemenizi tavsiye ederim.

Dediler madem donanım lazım, kör nokta, şerit takip, adaptif cruze, çarpışma önleme gibi zaten güvenli olan şasiye bütün aktif sistemleri gömdüler. Üstüne yeni trend orta konsol yaptılar android auto ve apple carplay destekliyor. Dolu dolu bir makine yaptılar özetle.

Özetle ASX'in kopyası demek imkansız. ASX Lancer'in yerden yüksek ve bir iki özellik fazlası olan, yürüyen takımın biraz daha güçlü olduğu bir araba idi. ASX aslında tam bir mantık ve uzun ömürlü masrafsız japon arabası. Çok bir şey sunmuyor ama yakıt ekonomisi ile sorunsuzluk en üst düzeyde. Intense paket ASX gene fena değil ama bizim insanımız doyumsuz :)

TEMSA bu markanın yüz karasıdır, Bu markanın dünya çapında yılda sattığı arabalar ortada. Belli bir bilinirliği var.

ASX'in makyaj olayına gelirsek, irili ufaklı totalde 10 makyaj yedi model. 2013 - 2015 arası olan start stoplu modeller en alınası F/P araç. ASX/Lancer sahibi olmuş/kullanmış kişiler, Nissan QQ aldıklarında QQ'dan memnun değil.

Bir arkadaşım 2011 lancer'ını üretimi kalktı piyasası düşer diye satıp Dizel QQ aldı, ee bu benim benzinli lancer'dan pek farklı yakmıyormuş diyerek sattığına ve üstüne 20bin TL hava parası verdiğine pişman oldu :)

6yıldır mitsubishi araçlar kullanıyorum. Şu anda evimde 3 tane mitsubishi araba var ve yetkili servise orijinal cam değişimi dışında uğramıyorum çünkü müşteri yolunacak kaz gözüyle bakan ve ilginin sıfır olduğu bir TEMSA var. Müşteri odaklı bir marka değildir TEMSA. Arap kafasıyla yönetilen başarısız bir firma.
 
Son düzenleme:
Intense paket ASX gene fena değil ama bizim insanımız doyumsuz :)

2011 model İnvite Asx kullanıcısı olarak 2018 Corolloda yağmur ve far sensörü gibi iki basit donanımın olmadığını görüp vazgeçmiş biri olarak derim ki, 2011 model İntense paket pek çok sıfır araçta sunulmayan özellikleri sunuyor aslında. İnsanların memnuniyetsizliğinden mütevellit gibi geliyor bana tabi bir de multimedya ekranın çirkinliği buna sebep olabilir.

Sen böyle güzel güzel anlatınca sevemediğim Eclipse Cross alasım geldi :)
 
Ankette aradığım bir seçenek: "Gereksiz hamle nedir?"

Aga kaçıncı makyajı bu ASX'in, 5234523452 falan oldu galiba, kasa eskidi kaldırmıyor artık, zorlamasınlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İyi güzel hoş da yemini kim verecek bu hayvanın mesajı:D
ix35 - sportage 1. GDI kardeşler 12-13lt yakarken kimse bu kadar laf etmedi. Eclipse Cross'tan çok da sattılar. Adamlar dayanamayıp GDI motorlara lpg taktılar. Hepsi dayanamayıp elden çıkardı araçları, ne 4çeker ne de turbo güçlü bir motor vardı...

Eclipse cross verdiği özellikler karşısında iyi bile yakıyor. Sadece ülkemizdeki akaryakıt fiyatları karşısında yılda 10bin'den az yapan ve eclipse cross'u sunduğu özellikler için alan kişi memnun olur. Maalesef ülkemize uygun bir araç değil. Avrupa ve Amerika pazarına çıkmış bir araç...

Yerden yüksek gösteriş için alacak adam bir sürü alternatif bulabilir önden çeker ve hatta dizel ama aracın sunduğu özellikerin çoğunu bulamayabilir.

Bu arada motordaki sistem:
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20180613-WA0010_cr.jpg
    IMG-20180613-WA0010_cr.jpg
    139.1 KB · Görüntüleme: 27
  • IMG-20180613-WA0014_cr.jpg
    IMG-20180613-WA0014_cr.jpg
    145.4 KB · Görüntüleme: 27
  • IMG-20180613-WA0013.jpg
    IMG-20180613-WA0013.jpg
    83.2 KB · Görüntüleme: 30
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams