Mitsubishi, 2009 yılında lanse ettiği ve dünyanın 90 ülkesinde satılan kompakt SUV sınıfındaki ASX modelini yeniledi.
En büyük pazarlarını Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya ve Çin’in oluşturduğu ASX, 2009 yılında lanse edildiğinden bu yana dünyanın 90 ülkesinde yaklaşık 1.32 milyon adet sattı. MMC’ın en çok satan üçüncü aracı olan ASX, şirketin küresel stratejisinde kilit bir rol üstleniyor.
Yeni ASX, şehir için tasarlanmış kompakt bir SUV. Hafif ve kompakt bir gövde ile sürücüye mükemmel bir hakimiyet alanı ve keyifli ve kolay bir sürüş imkanı sunuyor. ASX'te ayrıca, RISE güvenlikli gövde ve 'Önden Çarpışmayı Yumuşatma' (FCM) fren sistemi gibi özelliklerle güvenli bir sürüş dinamiği de yer alıyor.
Yeni ASX, Mitsubishi Motors'un ön tasarım konseptine yeni bir bakış açısı getiriyor. Tampon, ön ızgara ve çevresindeki tasarımı, güç ve sağlamlığını yansıtıyor. Sinyal lambalarını ve sis farlarını tamponun ucuna konumlandıran LED aydınlatma düzeni, ön görünüme Mitsubishi imzasını atıyor. ASX'in güçlü ve keskin hatlı arka tasarımına LED arka farlar damgasını vuruyor. Geliştirilmiş olarak sunulan Smartphone-link Display Audio (SDA) ile cep telefonu bağlantısı ileriye seviyeye ulaşırken 7 inçten sekiz inçe yükselen ekran boyutu ile de USB belleklerdeki videolar artık SDA ekranından izlenebilecek. Avrupa pazarlarına 5 ileri vitesli manuel şanzıman ya da 6 vitesli Spor Mod'lu INVECS-III CVT şanzıman ile uyumlu 2.0 L MIVEC 16 valf motor seçenekleri ve iki ve dört tekerden çekişli versiyonlarla satışa sunulacak.
Kaynaklar:
https://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/gms2019/
https://cdn.motor1.com
TEMSA ise Eclipse Cross'un satışlarından memnun olsa gerek, ülkemize 1.5turbo-1.6 atmosferik motor seçenekleri ile gelecek mi şeklinde gelen sorulara 'planlamada gözükmüyor' olarak cevap vermekle yetiniyor.