Makyajlı 2019 Mitsubishi ASX tanıtıldı

2020-mitsubishi-asx.jpg

2020-mitsubishi-asx.jpg

2020-mitsubishi-asx.jpg


Mitsubishi, 2009 yılında lanse ettiği ve dünyanın 90 ülkesinde satılan kompakt SUV sınıfındaki ASX modelini yeniledi.

En büyük pazarlarını Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya ve Çin’in oluşturduğu ASX, 2009 yılında lanse edildiğinden bu yana dünyanın 90 ülkesinde yaklaşık 1.32 milyon adet sattı. MMC’ın en çok satan üçüncü aracı olan ASX, şirketin küresel stratejisinde kilit bir rol üstleniyor.

Yeni ASX, şehir için tasarlanmış kompakt bir SUV. Hafif ve kompakt bir gövde ile sürücüye mükemmel bir hakimiyet alanı ve keyifli ve kolay bir sürüş imkanı sunuyor. ASX'te ayrıca, RISE güvenlikli gövde ve 'Önden Çarpışmayı Yumuşatma' (FCM) fren sistemi gibi özelliklerle güvenli bir sürüş dinamiği de yer alıyor.

Yeni ASX, Mitsubishi Motors'un ön tasarım konseptine yeni bir bakış açısı getiriyor. Tampon, ön ızgara ve çevresindeki tasarımı, güç ve sağlamlığını yansıtıyor. Sinyal lambalarını ve sis farlarını tamponun ucuna konumlandıran LED aydınlatma düzeni, ön görünüme Mitsubishi imzasını atıyor. ASX'in güçlü ve keskin hatlı arka tasarımına LED arka farlar damgasını vuruyor. Geliştirilmiş olarak sunulan Smartphone-link Display Audio (SDA) ile cep telefonu bağlantısı ileriye seviyeye ulaşırken 7 inçten sekiz inçe yükselen ekran boyutu ile de USB belleklerdeki videolar artık SDA ekranından izlenebilecek. Avrupa pazarlarına 5 ileri vitesli manuel şanzıman ya da 6 vitesli Spor Mod'lu INVECS-III CVT şanzıman ile uyumlu 2.0 L MIVEC 16 valf motor seçenekleri ve iki ve dört tekerden çekişli versiyonlarla satışa sunulacak.


Kaynaklar:
https://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/gms2019/
https://cdn.motor1.com


TEMSA ise Eclipse Cross'un satışlarından memnun olsa gerek, ülkemize 1.5turbo-1.6 atmosferik motor seçenekleri ile gelecek mi şeklinde gelen sorulara 'planlamada gözükmüyor' olarak cevap vermekle yetiniyor.

 
1.5 atmosferik lancerdaki motorun bloğunu alıp komple elden geçirdiler. Sadece emme kısmında subap zamanlaması varken egzoz kısmına da koydular, turbo koydular ve yağ soğutucusu doğal olarak geldi. Öte yandan düz bir turbo gömme işi olmadı, yakıt sistemini komple elden geçirdiler. Aracın yük ve tork ihtiyacına bağlı olarak direkt enjeksiyon(GDI, TSI bilindik adıyla) veya port enjeksiyon(MPI) sistemli bir çift enjeksiyonlu sisteme geçildi. Adamlar o kadar psikopat iş yapmış ki araçta 2 tane ECU var. Doğal olarak buna lpg takacak babayiğit marka çıkmadı. 4çekere iyi hükmedecek yeni nesil CVT koydular, 8ileri ve vites atar gibi hareket ediyor. Verimi çok daha iyi. Bu arada motorun parçalarını o kadar küçük toleranslarla üretmişler ki 0w20 ve 5w20 dışında yağ kullanmayın diyor Mitsubishi :)

Üstüne bir de EVO X, lancer, ASX'teki platformu alıp EVO'daki 4çekeri gömüp C sınıfı hothatch'ler gibi yol tutan bir araba çıkardılar.

km77.com'un slolom testini izlemenizi tavsiye ederim.

Dediler madem donanım lazım, kör nokta, şerit takip, adaptif cruze, çarpışma önleme gibi zaten güvenli olan şasiye bütün aktif sistemleri gömdüler. Üstüne yeni trend orta konsol yaptılar android auto ve apple carplay destekliyor. Dolu dolu bir makine yaptılar özetle.

Özetle ASX'in kopyası demek imkansız. ASX Lancer'in yerden yüksek ve bir iki özellik fazlası olan, yürüyen takımın biraz daha güçlü olduğu bir araba idi. ASX aslında tam bir mantık ve uzun ömürlü masrafsız japon arabası. Çok bir şey sunmuyor ama yakıt ekonomisi ile sorunsuzluk en üst düzeyde. Intense paket ASX gene fena değil ama bizim insanımız doyumsuz :)

TEMSA bu markanın yüz karasıdır, Bu markanın dünya çapında yılda sattığı arabalar ortada. Belli bir bilinirliği var.

ASX'in makyaj olayına gelirsek, irili ufaklı totalde 10 makyaj yedi model. 2013 - 2015 arası olan start stoplu modeller en alınası F/P araç. ASX/Lancer sahibi olmuş/kullanmış kişiler, Nissan QQ aldıklarında QQ'dan memnun değil.

Bir arkadaşım 2011 lancer'ını üretimi kalktı piyasası düşer diye satıp Dizel QQ aldı, ee bu benim benzinli lancer'dan pek farklı yakmıyormuş diyerek sattığına ve üstüne 20bin TL hava parası verdiğine pişman oldu :)

6yıldır mitsubishi araçlar kullanıyorum. Şu anda evimde 3 tane mitsubishi araba var ve yetkili servise orijinal cam değişimi dışında uğramıyorum çünkü müşteri yolunacak kaz gözüyle bakan ve ilginin sıfır olduğu bir TEMSA var. Müşteri odaklı bir marka değildir TEMSA. Arap kafasıyla yönetilen başarısız bir firma.
Qq kullanicisi olarak tek diyecegim 3 iyi tarafi var. En son guncel kasanin iyi taraflari konfor izolasyon ve motor. Gerisi cok cok zayif.
Yakit icinse sasirdim. Dizeli ile 5.5 yakaladim cok kolay istanbulda. Benzinli 1.2 kullaniyorum yakitim 6.5 eski kasadir belki orneklediginiz o baska tabi :D
 
Diğer konulara çok hakim değilim ancak diyeceğim şey Mitsubishi'nin özellikle
yeni ön tasarımı güzel, hoşuma gidiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius