HABER Makyajlı Mazda 6, yeni turbo motoruyla duyuruldu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alcantara
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Japon otomobil markası Mazda, orta lüks sınıfta yer alan modeli 6’nın makyajlı versiyonunu duyurdu. Yeni turbo motor seçeneğiyle karşımıza çıkan Mazda 6‘nın tüm detayları haberimizde!

Mazda 6’da SKYACTIV-G turbo motor sürprizi!


2018 Mazda 6, yeni iç mekan
Yenilenen otomobilin dış tasarımına göz attığımızda bizi büyük bir sürpriz karşılamıyor. Yeni ızgara ve krom detaylar ile beraber far ve stop yapısı güncel bir form kazanmış. İç mekanda yeni direksiyon simidi, soğutmalı ön koltuklar ile Nappa, ahşap ve süet detaylar dikkat çekiyor. 8 inçlik Mazda Connect bilgi-eğlence ekranı, 7 inçlik TFT sürücü bilgilendirme ekranı, 360 derece park asistanı, ve dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleme sistemi ise yeni “oyuncaklar” arasında yer alıyor.

Yeni Mazda 6’nın en büyük güncellemesi, şüphesiz motor tarafında gerçekleşmiş. 2.5 litre hacmindeki SKYACTIV-G motor, turbo güncellemesi ile T takısını almış. 250 beygir güç ve 420 Nm tork sunan motor, dinamik turbo basıncıyla düşük devirlerde yüksek tork elde edebiliyor. Bunun yanı sıra silindir deaktivasyonu ile 40-80 km arası hızlarda istenirse dört silindirin ikisi devre dışı bırakılabiliyor. Mazda mühendislerine göre, motora zarar vermeyen bu sistemin yakıt tüketimine ciddi katkısı bulunuyor.

Fiyatı henüz belli olmayan otomobil, önümüzdeki bahar aylarında satışa sunulacak.

1 arasında 14


2018 Mazda 6, yeni iç mekan













Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Turbo motora komple karşılar diye düşünüp sadece atmosferik motor üretiyor olmalarına pek ses etmiyordum. Ama demek ki turbo motora karşı değillermiş. Hayır, 2.5 litrelik motorun turbosunu yapabiliyorsan 1.5-1.6 hacimli motorun da turbosunu yaparsın. Mevzu düşük hacimli turbo motorların uzun dönem dayanıklılığı konusunda şüpheye düşmekse gücü abartmadan, daha güvenli sınırlar dahilinde sunarsın, daha dayanıklı motor malzemeleri kullanır üretirsin olur biter. Zaten kimse düşük hacimli turbo motorlardan 500 bin km kullanım ömrü olsun diye bir şey beklemiyor. Türkiye gibi otomobil fiyatlarının çok pahalı olduğu bir ülkede bile kimse bu kadar km yapmıyor turbo motorlarla. Mazda'nın işi gerçekten akıl erdirilecek gibi değil.
 
Turbo motora komple karşılar diye düşünüp sadece atmosferik motor üretiyor olmalarına pek ses etmiyordum. Ama demek ki turbo motora karşı değillermiş. Hayır, 2.5 litrelik motorun turbosunu yapabiliyorsan 1.5-1.6 hacimli motorun da turbosunu yaparsın. Mevzu düşük hacimli turbo motorların uzun dönem dayanıklılığı konusunda şüpheye düşmekse gücü abartmadan, daha güvenli sınırlar dahilinde sunarsın, daha dayanıklı motor malzemeleri kullanır üretirsin olur biter. Zaten kimse düşük hacimli turbo motorlardan 500 bin km kullanım ömrü olsun diye bir şey beklemiyor. Türkiye gibi otomobil fiyatlarının çok pahalı olduğu bir ülkede bile kimse bu kadar km yapmıyor turbo motorlarla. Mazda'nın işi gerçekten akıl erdirilecek gibi değil.
Butun keyfim kacti ya
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Beyler bir sakin sıkıştırma oranında skyactiv teknolojisinde fark var mı daha bilmiyoruz değil mi? 2,5 litre turbo benzinden 250 hp güç alıyorlar.Büyük ihtimalle hala atkinson çevirme-yüksek sıkıştırmaya koymuşlar turboyu.Downsizing değil yani.Turboya karşı değiller downsizinge karşılar @Cenk abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve bt
Beyler bir sakin sıkıştırma oranında skyactiv teknolojisinde fark var mı daha bilmiyoruz değil mi? 2,5 litre turbo benzinden 250 hp güç alıyorlar.Büyük ihtimalle hala atkinson çevirme-yüksek sıkıştırmaya koymuşlar turboyu.Downsizing değil yani.Turboya karşı değiller downsizinge karşılar @Cenk abi
Valla mazda markasinin gectigi yerde turbo yazisi olmamis. Gider vw gibi yag yakar olacak olan o
 
Beyler bir sakin sıkıştırma oranında skyactiv teknolojisinde fark var mı daha bilmiyoruz değil mi? 2,5 litre turbo benzinden 250 hp güç alıyorlar.Büyük ihtimalle hala atkinson çevirme-yüksek sıkıştırmaya koymuşlar turboyu.Downsizing değil yani.Turboya karşı değiller downsizinge karşılar @Cenk abi
Katılıyorum, 2.5lt hacimden atmosferik sistemle 200hp alabilirlerdi. Ya sistem farklı, ya da turbo basıncı çok düşük; sadece alt devir için koymuşlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
2,5 litre gibi bir motordan yağ yakacak korkusu yaşamak da ne bileyim bana abes geliyor.Değerlere bakınca aşırı beslemeden çok alt devir doldurmak için ve rekabette geri kalmamaya yapılmış gibi.
2.0lt hacimden sonra turboya ben de karşı değilim. :) Güzel yağlayıp güzel soğutursun, uzun uzun kullanırsın. Motor hacmi büyüdüğünde downsizing ile emisyon kotarmaktan ziyade güç boost'lamak için kullanılmış oluyor. Öyle olunca da günlük sakin kullanımda yormama gibi bir seçeneği bulunuyor. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ironi yavrucum o. Ama su var skyactive x elektrikli muhabbeti rafa mi kaldirilmis oldu merak ettigim o olacak.
2.0lt hacimden sonra turboya ben de karşı değilim. :) Güzel yağlayıp güzel soğutursun, uzun uzun kullanırsın. Motor hacmi büyüdüğünde downsizing ile emisyon kotarmaktan ziyade güç boost'lamak için kullanılmış oluyor. Öyle olunca da günlük sakin kullanımda yormama gibi bir seçeneği bulunuyor. :)
Emisyon değerleri için turboya geçmiş de olabilir.Sıkıştırma oranını ancak böyle absorbe ediyor olabilir mazda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Mazda'nın merkezi Hiroshima'dadır.İsmi ve logosu Pers tanrılarından Ahura Mazda'dan gelmekte(Bu buraya değil geyiğe olacaktı)
 
Beyler bir sakin sıkıştırma oranında skyactiv teknolojisinde fark var mı daha bilmiyoruz değil mi? 2,5 litre turbo benzinden 250 hp güç alıyorlar.Büyük ihtimalle hala atkinson çevirme-yüksek sıkıştırmaya koymuşlar turboyu.Downsizing değil yani.Turboya karşı değiller downsizinge karşılar @Cenk abi
Aslında benim anlatmak istediğim; mazda hani turbo motorlara karşıydı derken hacim küçültme furyasından ziyade dayanıklılık ve uzun ömürlük üzerine takıntılı olan ve bu uğurda da uzun yıllar atmosferikten vazgeçmemiş bir marka turbo motor üretmeye karar verebiliyorsa demek ki dayanıklılık ve uzun ömürlülük konusunda bir takım riskleri göze alabiliyor demektir. Normalde hacim küçültmenin haricinde turbo konusu zaten başlı başına uzun ömürlülük ve dayanıklılık konusunda soru işareti olan bir parçadır. Bende diyorum ki 2,5 litrelik motora turbo koyuyorsan, muhtemelen de motor ve parçaları uzun ömürlü olsun diye 2,5 litrelik turbo motorun gücünü kısıp daha az hp ile üretiyorsan, aynı mantığı 1,5 - 1,6 motorları da turbolayarak yapabilirsin. Neticede hacim küçültmeden kaynaklı sorunların büyük kısmı düşük hacim - yüksek güç ikilisinden çıkıyor. O sebeple 2,5 litrelik turboda yaptığın gibi 1,5 - 1,6 turbo motoru da üret ve 160-180-200 hp'ler elde etme de daha düşük ve motorun dayanıklılığı ile ömrünü optimum düzeyde daha uzun şekilde yapacak güçler al.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Butun keyfim kacti ya
Sıkma canını kardeşim. Mazda diğer üreticiler gibi hacim - güç oranında şov yapayım mantığıyla bir sürü arıza verme potansiyeline sahip motorlar üretmez. Turbo koyarsa da optimum dayanıklılık - güç ve ömür üçlemesini düşünerek üretim yapar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Aslında benim anlatmak istediğim; mazda hani turbo motorlara karşıydı derken hacim küçültme furyasından ziyade dayanıklılık ve uzun ömürlük üzerine takıntılı olan ve bu uğurda da uzun yıllar atmosferikten vazgeçmemiş bir marka turbo motor üretmeye karar verebiliyorsa demek ki dayanıklılık ve uzun ömürlülük konusunda bir takım riskleri göze alabiliyor demektir. Normalde hacim küçültmenin haricinde turbo konusu zaten başlı başına uzun ömürlülük ve dayanıklılık konusunda soru işareti olan bir parçadır. Bende diyorum ki 2,5 litrelik motora turbo koyuyorsan, muhtemelen de motor ve parçaları uzun ömürlü olsun diye 2,5 litrelik turbo motorun gücünü kısıp daha az hp ile üretiyorsan, aynı mantığı 1,5 - 1,6 motorları da turbolayarak yapabilirsin. Neticede hacim küçültmeden kaynaklı sorunların büyük kısmı düşük hacim - yüksek güç ikilisinden çıkıyor. O sebeple 2,5 litrelik turboda yaptığın gibi 1,5 - 1,6 turbo motoru da üret ve 160-180-200 hp'ler elde etme de daha düşük ve motorun dayanıklılığı ile ömrünü optimum düzeyde daha uzun şekilde yapacak güçler al.
Hocam senin dediğini ne için yapsın? Mazda'nın 2.0 atmosferik motoruna binemiyoruz diye mi yapsın? Adamlar 1.5 atmosferik motor seçeneğini 1.0ecotsi, 0.9tce, 1.0ecoboost gibi motorlara rakip olarak ürün gamında tutuyor. 1.4 tsi veya 1.5eb gibi motorların karşısına direk 2.0 atmosferik seçeneğini koyuyor (-ki imkanım olsa benim tercihim de o olur). Tüketimleri ve performansları da aşağı yukarı aynı oluyor. Sadece TR'deki vergilendirme için adamlar yeni motor geliştirmez. En büyük güzellikleri işte Avrupa'da 105hp civarı olan gücü TR'de piyasaya süeerken yazılım düzenlemeyle 120hp seviyesine çıkarırlar o kadar.
 
Hocam senin dediğini ne için yapsın? Mazda'nın 2.0 atmosferik motoruna binemiyoruz diye mi yapsın? Adamlar 1.5 atmosferik motor seçeneğini 1.0ecotsi, 0.9tce, 1.0ecoboost gibi motorlara rakip olarak ürün gamında tutuyor. 1.4 tsi veya 1.5eb gibi motorların karşısına direk 2.0 atmosferik seçeneğini koyuyor (-ki imkanım olsa benim tercihim de o olur). Tüketimleri ve performansları da aşağı yukarı aynı oluyor. Sadece TR'deki vergilendirme için adamlar yeni motor geliştirmez. En büyük güzellikleri işte Avrupa'da 105hp civarı olan gücü TR'de piyasaya süeerken yazılım düzenlemeyle 120hp seviyesine çıkarırlar o kadar.
Ki Türkiye için başka bir markadan 0.9 1.2 turbo beslemeli motor alsa bu sefer de sen mazdasin kendine gel tarzı yorum yapicaz. Adamlar düşük hacim turbonun karşısına nispeten küçük hacimli atmosferik sorunsuz performansli ve gene nispeten az yakan motor koyuyorlar. Bu turbo sanıyorum ki popüler kültür başlığı altına girdi. Hemen hemen aynı performansı sunan motora ama turbo yok diye burun kıvırıyoruz. Çok garip. Keşke mazda 6 2.0 atmosferige binebilsek söyle rahat rahat :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ki Türkiye için başka bir markadan 0.9 1.2 turbo beslemeli motor alsa bu sefer de sen mazdasin kendine gel tarzı yorum yapicaz. Adamlar düşük hacim turbonun karşısına nispeten küçük hacimli atmosferik sorunsuz performansli ve gene nispeten az yakan motor koyuyorlar. Bu turbo sanıyorum ki popüler kültür başlığı altına girdi. Hemen hemen aynı performansı sunan motora ama turbo yok diye burun kıvırıyoruz. Çok garip. Keşke mazda 6 2.0 atmosferige binebilsek söyle rahat rahat :(
Tam olarak böyle. Alabildiğin bütün performansı düşük devirde alıp bitirmek mi, yoksa performansı istediğinde yüksek devirlere çıkıp motorun sesini dinleyerek (kimine göre keyif, kimine göre konfor kaybı) gazlamak mı? Piyasada aslında bu seçenek sunuluyor ama ülkemizde zorunluluktan 1. seçenek tercih ediliyor. LPG dönüşümü yapmadan 1.5-1.6 atmosferik benzinli kullanımı çok nadir görülüyor artık. Mazda da olmasa neredeyse hiç gözükmeyecek zaten :)
 
Hocam senin dediğini ne için yapsın? Mazda'nın 2.0 atmosferik motoruna binemiyoruz diye mi yapsın? Adamlar 1.5 atmosferik motor seçeneğini 1.0ecotsi, 0.9tce, 1.0ecoboost gibi motorlara rakip olarak ürün gamında tutuyor. 1.4 tsi veya 1.5eb gibi motorların karşısına direk 2.0 atmosferik seçeneğini koyuyor (-ki imkanım olsa benim tercihim de o olur). Tüketimleri ve performansları da aşağı yukarı aynı oluyor. Sadece TR'deki vergilendirme için adamlar yeni motor geliştirmez. En büyük güzellikleri işte Avrupa'da 105hp civarı olan gücü TR'de piyasaya süeerken yazılım düzenlemeyle 120hp seviyesine çıkarırlar o kadar.
Yurt dışı için ya da 2.0 ve üstü hacimlerin o veya bu sebeple fiyat etiketine takılmadığı ülkeler için bu dediğin çok normal hocam. Ama neticede potansiyel bir müşteri olarak, hatta potansiyelden de öte bu markanın modellerinden birini almaya oldukça istekli bir müşteri olarak şöyle optimum düzeyde düşük hacim turbo motor isteğinde olmak doğal olarak beklentilerim içerisinde. 1.0 motorlar şehir içi kullanımlar için oldukça ideal. Fakat iş otoban süratleri, ara hızlanmalar ve sıkıştırılmalar olduğu vakit hem performans anlamında hem de uzun ömürlük ve sorunsuzluk anlamında haliyle şüpheli. Bu güçteki motorlara muadil 1.5 skyactive alsam her ne kadar mümkün olduğunca geliştirilmiş olsa da atmosferik motor yetersiz. Bu noktada potansiyel müşterilerin de beklentilerini karşılayacak bir motorun ürün gamına yerleştirilmesini istemek çok mantıksız olmasa gerek. Eminim ki benim gibi beklentiler içinde olup bu araçlardan alamayan bir çok kullanıcı vardır. Neticede başka ülkelerdeki müşterileri düşünüp 2.5 litrelik motora turbo koyulabiliyorsa zamanla 1.5 - 1.6 hacimli motorlara da aynı mantıkla bir ekleme yapılabilir. Mazda'nın Türkiye için satış hedefleri stratejisini bir kenara koyarsak böyle bir motor teknolojisini, üstelik rakiplerinden daha dayanıklı ve uzun ömürlü olarak üretip piyasaya sürebilen bir mazda'yı bir çok kullanıcı tercih edeceği gibi zaten ürettiği bu motorun maliyetini satışlarla çıkarır diye tahmin ediyorum. Hem müşteri memnun olur hem de marka.
 
Son düzenleme: