HABER Makyajlı Mazda 6, yeni turbo motoruyla duyuruldu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alcantara
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yurt dışı için ya da 2.0 ve üstü hacimlerin o veya bu sebeple fiyat etiketine takılmadığı ülkeler için bu dediğin çok normal hocam. Ama neticede potansiyel bir müşteri olarak, hatta potansiyelden de öte bu markanın modellerinden birini almaya oldukça istekli bir müşteri olarak şöyle optimum düzeyde düşük hacim turbo motor isteğinde olmak doğal olarak beklentilerim içerisinde. 1.0 motorlar şehir içi kullanımlar için oldukça ideal. Fakat iş otoban süratleri, ara hızlanmalar ve sıkıştırılmalar olduğu vakit hem performans anlamında hem de uzun ömürlük ve sorunsuzluk anlamında haliyle şüpheli. Bu güçteki motorlara muadil 1.5 skyactive alsam her ne kadar mümkün olduğunca geliştirilmiş olsa da atmosferik motor yetersiz. Bu noktada potansiyel müşterilerin de beklentilerini karşılayacak bir motorun ürün gamına yerleştirilmesini istemek çok mantıksız olmasa gerek. Eminim ki benim gibi beklentiler içinde olup bu araçlardan alamayan bir çok kullanıcı vardır. Neticede başka ülkelerdeki müşterileri düşünüp 2.5 litrelik motora turbo koyulabiliyorsa zamanla 1.5 - 1.6 hacimli motorlara da aynı mantıkla bir ekleme yapılabilir. Mazda'nın Türkiye için satış hedefleri stratejisini bir kenara koyarsak böyle bir motor teknolojisini, üstelik rakiplerinden daha dayanıklı ve uzun ömürlü olarak üretip piyasaya sürebilen bir mazda'yı bir çok kullanıcı tercih edeceği gibi zaten ürettiği bu motorun maliyetini satışlarla çıkarır diye tahmin ediyorum. Hem müşteri memnun olur hem de marka.
Hocam sen Türkiye'deki potansiyel bir müşterisin. Avrupa'da olsan 1.5'i yetersiz görürsün, gider 2.0 motorlusunu alıp binersin. Yetersizlik konusunda da seninle ciddi ayrışıyorum. Belli başlı hukuki dayatmalar olmadıkça giriş seviyesi denebilecek 1.5 ve 2.0 motorlarında turbo ihtiyacı görmüyorum. 2.5 motora turbo koymak çok farklı. Kaldı ki, koydukları turbonun da küçük dokunuş halinde bir etkisi olmuş. Çok kastırsalar atmosferikten de alabilecekleri bir gücü almışlar. @DouglasAdams ın dediği gibi emisyona takılmış olabilirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Hocam sen Türkiye'deki potansiyel bir müşterisin. Avrupa'da olsan 1.5'i yetersiz görürsün, gider 2.0 motorlusunu alıp binersin. Yetersizlik konusunda da seninle ciddi ayrışıyorum. Belli başlı hukuki dayatmalar olmadıkça giriş seviyesi denebilecek 1.5 ve 2.0 motorlarında turbo ihtiyacı görmüyorum. 2.5 motora turbo koymak çok farklı. Kaldı ki, koydukları turbonun da küçük dokunuş halinde bir etkisi olmuş. Çok kastırsalar atmosferikten de alabilecekleri bir gücü almışlar. @DouglasAdams ın dediği gibi emisyona takılmış olabilirler.
Tabii diğer markalardan bildiğimiz bir turbolama işlemine benzer değilse bilemem. Bu motor tamamen piyasaya çıkıp testleri yapıldıktan sonra performans anlamında bariz bir iyileştirme mevcut ise aynı prensibi 1.5 atmosferik motoru öldürmeden ürün gamına yerleştirilmesi kişisel anlamda en azından benim beklentilerim için tatmin edici olacaktır. Eğer 1.5 atmosferik motor yerine turbolu 1.5 gelsin deseydim atmosferik sevenlere haksızlık olacaktı tabii ki. Ama 1.5 atmosferiğin yanına şayet performans ve tüketim verimliliği hususunda dayanıklılığı da bozmadan turbo versiyon eklenebiliyor olsa başka hiç bir markayı düşünmeden alırdım. Benim gibi tüketiciler için de oldukça iyi olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Tabii diğer markalardan bildiğimiz bir turbolama işlemine benzer değilse bilemem. Bu motor tamamen piyasaya çıkıp testleri yapıldıktan sonra performans anlamında bariz bir iyileştirme mevcut ise aynı prensibi 1.5 atmosferik motoru öldürmeden ürün gamına yerleştirilmesi kişisel anlamda en azından benim beklentilerim için tatmin edici olacaktır. Eğer 1.5 atmosferik motor yerine turbolu 1.5 gelsin deseydim atmosferik sevenlere haksızlık olacaktı tabii ki. Ama 1.5 atmosferiğin yanına şayet performans ve tüketim verimliliği hususunda dayanıklılığı da bozmadan turbo versiyon eklenebiliyor olsa başka hiç bir markayı düşünmeden alırdım. Benim gibi tüketiciler için de oldukça iyi olurdu.
1.5in yanına bir de performans için turbo 1.5 koyması mantıklı değil adamların bence. Zaten o isteğe karşı 2 var. sadece vergi sistemi 10 yıl geri kalmış bizim gibi ülkeler için de arge yapacaklarını sanmam
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams ve bt
1.5in yanına bir de performans için turbo 1.5 koyması mantıklı değil adamların bence. Zaten o isteğe karşı 2 var. sadece vergi sistemi 10 yıl geri kalmış bizim gibi ülkeler için de arge yapacaklarını sanmam
Ayni mantikla bakildiginda diger tum markalarin da 2.0 ve ustu hacimleri varken ve yurt disinda oldukca satiliyorken 1.0 1.2 1.4 1.5 1.6 motor uretip bize veya baska ulkelere gondermesi sacma. Diger markalarin da uretmemesi lazimdi. O kadar sacma bir hareketse diger markalarin da Turkiye'den surekli zarar etmesi gerekliydi. Zaten mazda'nin da boyle dusunmesinden dolayi Turkiye'de satislari ortada.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ayni mantikla bakildiginda diger tum markalarin da 2.0 ve ustu hacimleri varken ve yurt disinda oldukca satiliyorken 1.0 1.2 1.4 1.5 1.6 motor uretip bize veya baska ulkelere gondermesi sacma. Diger markalarin da uretmemesi lazimdi. O kadar sacma bir hareketse diger markalarin da Turkiye'den surekli zarar etmesi gerekliydi. Zaten mazda da aksi davrandigi icin satislari ortada.
diğer markalar emisyon testinin açığını kullanarak az yakıcaz/emisyon kısıcaz derdi ile motor ömrünü umursamadan hacim küçülttüler. tr de araba satıcaz diye değil. Mazdanın bu konuda aksi davranmasına saygı duyuyorum ben
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
diğer markalar emisyon testinin açığını kullanarak az yakıcaz derdi ile motor ömrünü umursamadan hacim küçülttüler. tr de araba satıcaz diye değil. Mazdanın bu konuda aksi davranmasına saygı duyuyorum ben
Bende bundan bahsediyorum. Emisyonu dusuk olan dusuk hacimli motor elbet uretilirdi. Ne gerek vardi turbolamaya. Mazda, Honda yillarca nasil yaptiysa ayni devam ederlerdi. Ticarette mantiksiz kelimesi yaptigin yatirimin karsiliginin kar olarak geri donememesine denir. Sizin mantiksiz dediginiz mevzu tamamen duygusaldir. Ticari yonden mantiksiz olmadigi kanitlanmistir. Ben mevzuya duygusal bakmiyorum.
 
Bende bundan bahsediyorum. Emisyonu dusuk olan dusuk hacimli motor elbet uretilirdi. Ne gerek vardi turbolamaya. Mazda, Honda yillarca nasil yaptiysa ayni devam ederlerdi. Ticarette mantiksiz kelimesi yaptigin yatirimin karsiliginin kar olarak geri donememesine denir. Sizin mantiksiz dediginiz mevzu tamamen duygusaldir. Ticari yonden mantiksiz olmadigi kanitlanmistir. Ben mevzuya duygusal bakmiyorum.
Evet üretilirdi hocam fakat 1lt atmosferik motor turbo olmayınca taş çatlasa 80bg. Kaç kişiye satacaklar o motor ile aracı? Ha üretilmiyor mu, üretiliyor. düşük hacimlerin kaçta kaçı atmosferik? satılan atmosferik motor başına kim bilir kaç tane turbolu satılıyor
 
Evet üretilirdi hocam fakat 1lt atmosferik motor turbo olmayınca taş çatlasa 80bg. Kaç kişiye satacaklar o motor ile aracı? Ha üretilmiyor mu, üretiliyor. düşük hacimlerin kaçta kaçı atmosferik? satılan atmosferik motor başına kim bilir kaç tane turbolu satılıyor
Tamam iste benimde demek istedigim tam olarak bu. 1.5 atmosferik motoru iptal etme satmaya devam et ama yanina 1.5 litreyi abartili gucler elde edip zorlamadan turbola ve o ihtiyaca sahip tuketicileri de kap. Bugun mazda'nin honda'nin araclarina koydugu 1.5- 1.6 atmosferik motor 270-320 torklu surus keyfi olmayan dizel motorlardan bile performans ve tuketim anlaminda geri kaliyor. Isin duygusal boyutunu dusunen tuketicileri bir yere kadar cekersin. 1.5 atmosferik motoru tutupta kendisinden daha verimli ve daha guclu motorlu araclarla ayni fiyata sattigin vakit satis adetleri de ortada. Tabii mazda'nin Turkiye'de buyuk satis adetleri elde etmeyi hedeflememek gibi bir stratejisi de var ki buna uygun motorlari getiriyorlar zaten ulkeye. Ama ticari anlamda hem de musterilerin beklentisinin tatmini anlaminda 1.5 atmosferik motorun yaninda aynisinin turbolu hali mantiksiz degil. Sadece petrol head dedigimiz otomobil tutkunlari nezdinde duygusal bir mantiksizlik oluyor. Son olarak soyle diyeyim; mazda diger markalar gibi Turkiye'de satis adeti olarak tepeleri hedefleyecek sekilde stratejisini degistirecek olsa yapacagi iki seyden biri dusuk hacim turbo ve daha sık servis agi olacak zaten.
 
Son düzenleme:
Tamam iste benimde demek istedigim tam olarak bu. 1.5 atmosferik motoru iptal etme satmaya devam et ama yanina 1.5 litreyi abartili gucler elde edip zorlamadan turbola ve o ihtiyaca sahip tuketicileri de kap. Bugun mazda'nin honda'nin araclarina koydugu 1.5- 1.6 atmosferik motor 270-320 torklu surus keyfi olmayan dizel motorlardan bile performans ve tuketim anlaminda geri kaliyor. Isin duygusal boyutunu dusunen tuketicileri bir yere kadar cekersin. 1.5 atmosferik motoru tutupta kendisinden daha verimli ve daha guclu motorlu araclarla ayni fiyata sattigin vakit satis adetleri de ortada. Tabii mazda'nin Turkiye'de buyuk satis adetleri elde etmeyi hedeflememek gibi bir stratejisi de var ki buna uygun motorlari getiriyorlar zaten ulkeye. Ama ticari anlamda hem de musterilerin beklentisinin tatmini anlaminda 1.5 atmosferik motorun yaninda aynisinin turbolu hali mantiksiz degil. Sadece petrol head dedigimiz otomobil tutkunlari nezdinde duygusal bir mantiksizlik oluyor. Son olarak soyle diyeyim; mazda diger markalar gibi Turkiye'de satis adeti olarak tepeleri hedefleyecek sekilde stratejisini degistirecek olsa yapacagi iki seyden biri dusuk hacim turbo ve daha sık servis agi olacak zaten.
hocam son cümlede tam olarak benim fikrimi yazdınız işte. olaya petrolhead olup duygusal olarak bakmıyorum. adamların TR de satmak gibi bir derdi yok ki 1.5i turbolamak için arge yapsın. avrupada da zaten 1.5ten daha performanslı olsun diyen 2 alıyor. E yani orası için de bir argeye gerek yok. Adamlara sadece ellerindeki 2.5lt yi turbolayıp onu daha performanslı hale getirmek kalıyor.
 
hocam son cümlede tam olarak benim fikrimi yazdınız işte. olaya petrolhead olup duygusal olarak bakmıyorum. adamların TR de satmak gibi bir derdi yok ki 1.5i turbolamak için arge yapsın. avrupada da zaten 1.5ten daha performanslı olsun diyen 2 alıyor. E yani orası için de bir argeye gerek yok. Adamlara sadece ellerindeki 2.5lt yi turbolayıp onu daha performanslı hale getirmek kalıyor.
Bende bunun degismesini isteyen potansiyel bir musteriyim aslinda. Tabii ki adamlarin Turkiye'ye yonelik stratejileri bu kadar sig iken yeni bir argeyle motor uretmeyecekleri asikar. Ama bir mazda galerisine giriyorum, 3'un etrafinda geziniyorum, tam benlik diyorum ve atmosferik motor gercegi yuzume carpiyor. Ee haliyle bu markayi seven ve bu markanin araclarindan birine sahip olmak isteyen bir musteri olarak daha performansli daha dayanikli ve daha tuketim verimliligi olan bir motor beklemek hakkim oluyor. Bunu da isterken 1.5 atmosferik sevenleri es gecmesinler diyorum zaten. Ama hepimizin hemfikir oldugu gibi once mazda'nin ona sahip olmak isteyenlerinin ve sevenlerinin ihtiyaclarina cevap verecek bazi kati kurallarini esnetmeye karar vermesi gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
Bende bunun degismesini isteyen potansiyel bir musteriyim aslinda. Tabii ki adamlarin Turkiye'ye yonelik stratejileri bu kadar sig iken yeni bir argeyle motor uretmeyecekleri asikar. Ama bir mazda galerisine giriyorum, 3'un etrafinda geziniyorum, tam benlik diyorum ve atmosferik motor gercegi yuzume carpiyor. Ee haliyle bu markayi seven ve bu markanin araclarindan birine sahip olmak isteyen bir musteri olarak daha performansli daha dayanikli ve daha tuketim verimliligi olan bir motor beklemek hakkim oluyor. Bunu da isterken 1.5 atmosferik sevenleri es gecmesinler diyorum zaten. Ama hepimizin hemfikir oldugu gibi once mazda'nin ona sahip olmak isteyenlerinin ve sevenlerinin ihtiyaclarina cevap verecek bazi kati kurallarini esnetmeye karar vermesi gerekiyor.
bunun çözümü bizim vergi sistemindeki saçmalığın düzelmesi de...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve bt
bunun çözümü bizim vergi sistemindeki saçmalığın düzelmesi de...
Vergi sistemi + mazda'nin politikasi diyelim. 2015'de focusu alirken mazda 3'un dizeli yok diye vazgecmek zorunda kalmistim. 1 sene sonra 2016'da daha yeni dizel motor getirdiler. Daha erken getirmis olsalardi bugun 1 tane daha mazda musterisine sahip olacaklardi. Hatta vergilerin bu kadar yukselmedigi yillarda dizel motor getirmis olsalardi suanki satislarina yakin bir o kadar daha musteri kazanmis olurlardi. Ford da global anlamda yuksekte yer almayi hedefleyen bir marka olmasina ragmen Turkiye'de musteri ihtiyaclarina yonelik ozellikte otomobiller getirmekte hep gec kaldi, gec karar verdi. Netice ortada. Insaallah mazda da kendi uretim anlayisindan fazla uzaklasmadan katiligini azaltir ve Turkiye'ye biraz agirlik verirse kaliteli bir arac binme firsatina sahip oluruz. Tabii dedigin gibi vergi sisteminin de degismesi sart.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Vergi sistemi + mazda'nin politikasi diyelim. 2015'de focusu alirken mazda 3'un dizeli yok diye vazgecmek zorunda kalmistim. 1 sene sonra 2016'da daha yeni dizel motor getirdiler. Daha erken getirmis olsalardi bugun 1 tane daha mazda musterisine sahip olacaklardi. Hatta vergilerin bu kadar yukselmedigi yillarda dizel motor getirmis olsalardi suanki satislarina yakin bir o kadar daha musteri kazanmis olurlardi. Ford da global anlamda yuksekte yer almayi hedefleyen bir marka olmasina ragmen Turkiye'de musteri ihtiyaclarina yonelik ozellikte otomobiller getirmekte hep gec kaldi, gec karar verdi. Netice ortada. Insaallah mazda da kendi uretim anlayisindan fazla uzaklasmadan katiligini azaltir ve Turkiye'ye biraz agirlik verirse kaliteli bir arac binme firsatina sahip oluruz. Tabii dedigin gibi vergi sisteminin de degismesi sart.
Hocam ekleyeyim 2011 den beri dizel kullaniyordu ama psa grubunun ortak motoruydu. Sonra 2015 de kendileri uretmeye basladi.
 
Hocam ekleyeyim 2011 den beri dizel kullaniyordu ama psa grubunun ortak motoruydu. Sonra 2015 de kendileri uretmeye basladi.
Iste o gecis donemine denk geldim ben sanirim. 2015'de arac degistirirken dizel motoru yoktu. Sonra teste geldigini ogrendim sanirim otomobil dunyamdan ogrenmistim iste o zaman uzuldum bayagi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor