Manuel Araçlarda 1. Viteste Otomatik Gitme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecuetos
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ecuetos

Elit Apaçi
81
30
Marka
Renault
Merhabalar. Benim aklıma takılan bir soru var. Ben bu işlemi yaklaşık 3 senedir yoğun trafikte dur kalk yapmamak için kullanıyorum. Fakat araca zararı var mı yok mu hiç bilmiyorum. Merak ettiğimden dolayı sormak istedim. Örneğin araç 1. viteste ve hafif yoğunlukta bir trafik var. Sürekli dur kalk yapmak istemiyoruz. 1. Vitesteyken ayağımızı komple gaz pedalından kaldırıyoruz ve araç en düşük hıza kadar iniyor. Örneğin benim aracım Clio 4 10 KM hıza düşüyor ve gaza basmasam dahi sürekli 10 ile gidebiliyor otomatik olarak. Tabiki yokuş yukarı olunca bu mümkün değil. Yine hafif yokuşlarda v.s sıkıntı çıkartmıyor fakat çok dik yokuşlarda bu mümkün olmuyor. Bu şekilde yapmanın araca bir zararı var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Motorun rölanti devrinde gidiyor, düzde çok sıkıntı değil yokuşlarda zorlamaya gerek yok, zorlarsanız devir daha da düşüp stop etmeye kadar gidebilir, zarar verebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ecuetos
Bende yoğun ama akıcı trafikde aynısını yapıyorum.. önümdeki araçla arama yaklaşık 1-2 araçlık yer bırakıyorum.. öndeki araç dur kalk yaparken ben sabit ama yavaş bir hızda ilerliyorum.. eminimki birçok sürücüde bunu yapıyordur ve araç için zararlı değil aksine hem baskı balata için hem de yakıt tasarrufu için faydalı. her motor rölanti devrinde de olsa 1.vites deki tork sorunsuz sabit bir şekilde götürebilir aracı.. yokuşlar hariç.
 
Bu hareketi yapmadan kullandığım rotada arabamı debriaj bitirmeden eve getirmem mümkün değil, rolantinin daha da altına düşürmemeye özen gösteririm. Düzde zaten bırakınca kendisi devrinde gidiyor yokuş yukarı da gaz vererek rolantide (1000devir civarı) tutuyorum yıllardır da tüm arabaları böyle kullandık bi sorun yaşamadık. Debriaja sürekli bas çek yaparsanız baskı balata kaçırmaya başlar ısınmadan dolayı
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve ecuetos
Motorun rölanti devrinde gidiyor, düzde çok sıkıntı değil yokuşlarda zorlamaya gerek yok, zorlarsanız devir daha da düşüp stop etmeye kadar gidebilir, zarar verebilir.
Evet bir keresinde biraz eğimli yokuşta devam ettirdim fakat teklemeye başlayınca direk debriyaja basmıştım. Teşekkürler.

Bende yoğun ama akıcı trafikde aynısını yapıyorum.. önümdeki araçla arama yaklaşık 1-2 araçlık yer bırakıyorum.. öndeki araç dur kalk yaparken ben sabit ama yavaş bir hızda ilerliyorum.. eminimki birçok sürücüde bunu yapıyordur ve araç için zararlı değil aksine hem baskı balata için hem de yakıt tasarrufu için faydalı. her motor rölanti devrinde de olsa 1.vites deki tork sorunsuz sabit bir şekilde götürebilir aracı.. yokuşlar hariç.
Anladım teşekkür ederim yardımınız için.

Bu hareketi yapmadan kullandığım rotada arabamı debriaj bitirmeden eve getirmem mümkün değil, rolantinin daha da altına düşürmemeye özen gösteririm. Düzde zaten bırakınca kendisi devrinde gidiyor yokuş yukarı da gaz vererek rolantide (1000devir civarı) tutuyorum yıllardır da tüm arabaları böyle kullandık bi sorun yaşamadık. Debriaja sürekli bas çek yaparsanız baskı balata kaçırmaya başlar ısınmadan dolayı
Anladım. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak