AÇIK Mazda 3 100 kmh'de 3000 Devir Normal mi?

Levent.gnc

Levent Gençosman
Taklacı Güvercin
10
35
Marka
Mazda
Merhabalar,
Mazda 3 sahibiyim. 2010 model BL kasa olarak geçiyor. (Manuel, benzinli)
Düz yolda, son vites, 100 km hızla giderken devir 3000 i gösteriyor. Bu deger yüksek mi normal mi bilemiyorum. Uzun yolda 120-140 hızlarina çıktığımda yüksek devirden dolayı motoru yipratabilecegimi düşünüyorum. Sürekli düşük hızlarda gitmekte mümkün olmuyor.
Sizin dusunceleriniz nedir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Motor şanzımanınız ne kadar aynı bilmiyorum ama önceden 2012 model benzin manuel mazda3 ü olan bir arkadaşıma sordum şöyle bir fotoğraf yolladı WhatsApp Image 2021-01-12 at 10.32.33.jpeg
 
Merhabalar, Mazda 3 ile alakalı direkt bilgim yok ama genelde 1.6 atmosferik benzinli motora sahip 5 ileri arabalar 3000 devirde 100-110 km/h arasında bir hız yaparlar. Yani normal bir değer sizinki. Bu çoğu benzer kombinasyona sahip araçta aynı maalesef. Düşük ihtimalle söylüyorum eğer Mazda 3'te durum böyle değilse debriyaj kaçırıyor olabilir aracınız.
 
1.6 atmosferiklerin çoğu böyle maalesef. R19'da tam 3binde 100 yapıyordu 120 130 sabit gitmek eziyet oluyordu. 5. Vites dişlisini değiştirebilirsiniz devir ve yakıt düşer ama çekiş azalır.
 
Merhabalar,
Mazda 3 sahibiyim. 2010 model BL kasa olarak geçiyor. (Manuel, benzinli)
Düz yolda, son vites, 100 km hızla giderken devir 3000 i gösteriyor. Bu deger yüksek mi normal mi bilemiyorum. Uzun yolda 120-140 hızlarina çıktığımda yüksek devirden dolayı motoru yipratabilecegimi düşünüyorum. Sürekli düşük hızlarda gitmekte mümkün olmuyor.
Sizin dusunceleriniz nedir?
Merak etmeyin bakımları aksatılmadıkça atmosferik benzinli motor kolay kolay yıpranmaz. 5. viteste 6000 devir üstü aralıksız şekilde 1 saatten fazla yol gittiğim oluyor. 2001 model 1.2 atmosferik aracım 200.000 km'ye dayandı, hiçbir sıkıntısı yok. Hele Japon motoruna hiçbir şey olmaz içiniz rahat olsun =)
 
Merak etmeyin bakımları aksatılmadıkça atmosferik benzinli motor kolay kolay yıpranmaz. 5. viteste 6000 devir üstü aralıksız şekilde 1 saatten fazla yol gittiğim oluyor. 2001 model 1.2 atmosferik aracım 200.000 km'ye dayandı, hiçbir sıkıntısı yok. Hele Japon motoruna hiçbir şey olmaz içiniz rahat olsun =)
Maşallah :)
 
Motor şanzımanınız ne kadar aynı bilmiyorum ama önceden 2012 model benzin manuel mazda3 ü olan bir arkadaşıma sordum şöyle bir fotoğraf yolladıEkli dosyayı görüntüle 32758
Öncelikle ilginiz için teşekkürler. Görseldeki araç büyük ihtimal otomotik. Manuel ile otomotik arasında ufak bir fark var. Bendeki 100 km de tam 3000 devir. Sanırım bu araçlar için normal değer.
 
Universal atmosferik vites oranı diyebiliriz buna :) Sinir bozucu olabiliyor ses ve tüketim açısından ama eğer o oran daha düşük olsa atmosferik motor o viteste muhtemelen ne topspeed görebilir ne de hızlanabilir.Örneğin benim aracım 1.4 atmosferik ve CVT şanzıman var,manuelde 6. oranda 160 ile giderken 2500 devir civarı oluyor ki bu da muazzam bir değer,gel gelelim o devir o hızda araçta kesinlikle hızlanma isteği olmuyor mutlaka vites düşürmek lazım daha fazla hız için,bu da atmosferik motorlarda gücü açığa çıkarmak için mutlaka devir çevirmesi gerektiğini,devir çevirmenin bu motorların doğasında olduğunu kanıtlar nitelikte.Benim şanzıman normalde sürekli değişken oranlara sahip olduğundan benim avantajım gaza basmadığım zaman 130 sabit giderken 2000 devirde olduğu için minimum tüketim ve ses oluyor,gaz bastığımda yürütmek için 4000 devir çevirmek şart ama bende de,manuel 5 ileri de şanzıman sabit oranlı olduğu için o devir bakî kalıyor,yani işin teknik özeti bu aslında.3000 devirde 100 o motorun optimum oranları,üç aşağı beş yukarı değişse akselerasyon-son hız verileri değişebilir ama dediğim gibi,"optimum" değerleri bu şekilde.
 
Universal atmosferik vites oranı diyebiliriz buna :) Sinir bozucu olabiliyor ses ve tüketim açısından ama eğer o oran daha düşük olsa atmosferik motor o viteste muhtemelen ne topspeed görebilir ne de hızlanabilir.Örneğin benim aracım 1.4 atmosferik ve CVT şanzıman var,manuelde 6. oranda 160 ile giderken 2500 devir civarı oluyor ki bu da muazzam bir değer,gel gelelim o devir o hızda araçta kesinlikle hızlanma isteği olmuyor mutlaka vites düşürmek lazım daha fazla hız için,bu da atmosferik motorlarda gücü açığa çıkarmak için mutlaka devir çevirmesi gerektiğini,devir çevirmenin bu motorların doğasında olduğunu kanıtlar nitelikte.Benim şanzıman normalde sürekli değişken oranlara sahip olduğundan benim avantajım gaza basmadığım zaman 130 sabit giderken 2000 devirde olduğu için minimum tüketim ve ses oluyor,gaz bastığımda yürütmek için 4000 devir çevirmek şart ama bende de,manuel 5 ileri de şanzıman sabit oranlı olduğu için o devir bakî kalıyor,yani işin teknik özeti bu aslında.3000 devirde 100 o motorun optimum oranları,üç aşağı beş yukarı değişse akselerasyon-son hız verileri değişebilir ama dediğim gibi,"optimum" değerleri bu şekilde.
Bilgi için teşekkürler. Dediğiniz gibi ses ve titreşim dışında rahatsız etmiyor. Sollamalarda hiç canımı sıkmıyor.
 
Merhaba, merakımı mazur görün.... Bu bilgi oldukça dikkatimi çekti... Sizin aracınız da atmosferik mi ? yoksa aşırı beslemeli mi ?
Motor ve şanzıman eşleşmesini merak ettim :)

Benimki turbolu 170 beygir, 250 Nm tork. TCT çift kavrama şanzımanli. Diğer mesajımda sanki benim araç atmosferik demişim gibi olmuş. Arkadaşın atmosferik aracı için normal olduğunu söylemek istemiştim :)

Saatte 100km'yi biraz geçkin bir hızda devir de 2000'i biraz geçmiş
IMG_20210112_154949.jpg
 
Son düzenleme: