AÇIK Megane 1 Cabrio alacağım fikirlerinizi bekliyorum

szzrr

Senkromeççi
7
Öncelikle herkese merhaba. Hayırlısıyla pazartesi günü hasar kayıtsız makyajlı 1999 model 1.6 megane cabrio alacağım. Henüz ekspertize verilmedi alınmayacak derecede bir şey olmadıkça almayı düşünüyorum.
Duyan pek mantıklı bulmuyor bu aracı fakat ilk aracım olacak ve öğrenciyim, bir nevi heves atmalık zevkli bir araç olmasını umuyorum :)
Tente motorunda bir arıza varmış, sahibi yarı otomatik çalışıyor diyor ben daha görmedim aracı nasıl bir şey bilmiyorum. Sizce bu motoru yaptırmak veya değiştirmek ne kadara patlar? En çok dikkat etmem ve kaçınmam gereken noktalar nedir bu araçta? Şuan Mersin'deyim tam buraya göre bir araba fakat İstanbul'da okuyacağım okullar açılabilirse yağmurlu ve karlı havalarda çok sorun çıkarır mı tentesi? Tüplü olduğu için kapalı otoparka da koyamayacağım, insanların öylesine bıçakla tenteye zarar vermesinden korkmuyor değilim tabi... Kasko yaptırabilir miyim 10 yıldan eski araçlara yapılmıyor diyorlar, her şeyi geçtim benim için en önemlisi çalınmaya karşı bir sigorta en büyük korkum bu, kasko olmasa bile böyle bir şey var mı?

Ankara'da bu araç için önerebileceğiniz bir ekspertiz veya usta var mıdır?

Bir de şu olayı anlayamadım şimdi megane 1'lerde rxi, rte vs. donanım paketleri var ancak cabrio ayrı bir paket olarak mı geçiyor? Normal megane 1'lerin en donanımlısıyla ne farkı vardır, daha mı iyidir daha mı kötü?

Biraz uzun oldu kusura bakmayın fakat merak ettiğim noktalar bunlar, ilk aracım olacağı için de epey heyecanlıyım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Öhhömm :D

Hocam alacağınız araba 1.6 8v bir motora sahip. Motor kodu k7m. 90 bg 20-50 yağ kullanan reno 19 da da bulunan bir motor. Sebepsiz yere hararet yapabilir. Parçaları nispeten uygundur. Yatak boşaltması ile bildiğim bir motor. Hatta üretim kaynaklı bir durum olduğundan diğer reno modellerinden farklı olarak çok kalın bir yağ kullanılıyor.

Gelelim cabrio kısmına. Arka camları tente malum. Orjinal muşambasını alıp takmayla kimse uğraşmayıp kalın saçma sapan bir şey dikiyorlar. Tentelerinden su almalarıyla ünlüdürler. Ayrıca tente mekanizmasının parçaları piyasada yok çıkma vs bulunur belki ama tamirini pek hayal etmeyin. Genelde yapılan işlem tente mekanizmasını manuele çevirmek oluyor. Onarımı maliyetli olduğundan. Birde insanların alım gücü iyice zayıfladığından az havalı bişey arayanlar piyasalarını saçma şekilde şişirdi. Asla vermeyeceğim paraları gördüler.

Güvenlik kısmına gelirsek Allah vere araç takla filan atmasın kurtuluşunuz yok. Rollbar yok bu araçlarda. Pek çoğunda abs fren sistemide bulunmamakta. Bunları göze alın. Her araba satılır cabrioda öyle. Ancak ha deyince satılmaz ve özellikle cabrio alıcıları genelde en ufak sorunu bile tamiri pahalı olduğundan felaket gibi gösterip rakamı düşürmeye uğraşırlar. Nispeten haklılardır ama bu sorunlar genelde kullanmayı etkilemez kullanım konforunu etkiler.

Son olarak karamsar olmam sizi gönülsüz yapmasın. Bu yazdıklarım işin en kötü senaryosu. Bunları bilerek alırsanız karşılaşacağınız olası aksiliklerde hayata küsmezsiniz. Bu saydıklarımdan su alma olayını eksper raporuyla öğrenmenize maalesef imkan yok. Birde size tavsiyem alacağınız araba 22 yaşında. Hasar kayıtsız olmasına emin olun sizden başka kimse bakmayacaktır. Bu yaşta arabalarda böyle şeyleri kriter belirlemeyin kullanımı kendinize zehir etmeyin.
 
99 model makyajlı ise benim bildiğim K7M ile değil K4M ile satışa çıktı. Makyajsız modellerde K7M bulunuyor. Eğer K7M ise motora çok iyi baktırıp almalısınız. Şaşmazda reno ustası bir tanıdığım var yönlendirebilirim. K7m veya k4m güvenle baktırabilirsiniz ona. Daha önce bende bir şeyler yazmıştım bu motor hakkında bakabilirsiniz.

K7M hem sağlam hem hassas bir motor. Kesinlikle ustalık ister sökerken geri toplarken fabrika kitapçığına uymak çok önemli. Blok çatlamasının en önemli sebebi kapak saplamaları takılırken uygun değerde sıkmayan ustalardır. İlk önce 20nm tork ve 100 derece açı ile sıkılıp daha sonra tekrar gevşetilip 20nm tork ve 110 derece açı ile tekrar sıkılması lazım. Devirdaim pompası kronik olarak zayıf hararet yapmaya çok meyilli bir motoru var. Kale radyatörün yoksa kesinlikle takmalısın. Ayrıca genleşme kabındaki kapağın kesinlikle orijinal kapak olması lazım. Yoksa motor sürekli hava yapar su eksiltiyor sanarsın. Üst kapağın volan tarafında 2 tane yağ buhar hortumu var. Bunlar kesinlikle takılı ve hiçbir yerinde delik olmaması lazım. Boğaz kelebeğini ve hava filtresinden boğaza giden hortumu 6 ayda 1 temizlemeni öneririm. Yine aynı şekilde maf, map, rolanti. tps sensörlerini temizlemelisin. En önemliside egzoz manifoldu üstündeki oksijen sensörü. Ayrıca LPG sistemi kesinlikle sıralı olmak zorunda manifoldu döküm diye düz lpg sistemi takılıyor kesinlikle önermem motoru ateşe atmakla aynı şey. Sıralı lpg takıldıktan sonrada benzinden lpgye ilk geçişte aracın stop ediyorsa ya da boğuluyorsa lpg ayarının doğru olmadığını gösteriyor. Hem konuyu okuyan K7M sahipleri hemde almayı düşünenler için aklıma gelenleri yazmak istedim.
 
99 model makyajlı ise benim bildiğim K7M ile değil K4M ile satışa çıktı. Makyajsız modellerde K7M bulunuyor. Eğer K7M ise motora çok iyi baktırıp almalısınız. Şaşmazda reno ustası bir tanıdığım var yönlendirebilirim. K7m veya k4m güvenle baktırabilirsiniz ona. Daha önce bende bir şeyler yazmıştım bu motor hakkında bakabilirsiniz.
k4m bildiğim kadarıyla 2000 yılından itibaren geldi megane 1 lere.
 
Öhhömm :D

Hocam alacağınız araba 1.6 8v bir motora sahip. Motor kodu k7m. 90 bg 20-50 yağ kullanan reno 19 da da bulunan bir motor. Sebepsiz yere hararet yapabilir. Parçaları nispeten uygundur. Yatak boşaltması ile bildiğim bir motor. Hatta üretim kaynaklı bir durum olduğundan diğer reno modellerinden farklı olarak çok kalın bir yağ kullanılıyor.

Gelelim cabrio kısmına. Arka camları tente malum. Orjinal muşambasını alıp takmayla kimse uğraşmayıp kalın saçma sapan bir şey dikiyorlar. Tentelerinden su almalarıyla ünlüdürler. Ayrıca tente mekanizmasının parçaları piyasada yok çıkma vs bulunur belki ama tamirini pek hayal etmeyin. Genelde yapılan işlem tente mekanizmasını manuele çevirmek oluyor. Onarımı maliyetli olduğundan. Birde insanların alım gücü iyice zayıfladığından az havalı bişey arayanlar piyasalarını saçma şekilde şişirdi. Asla vermeyeceğim paraları gördüler.

Güvenlik kısmına gelirsek Allah vere araç takla filan atmasın kurtuluşunuz yok. Rollbar yok bu araçlarda. Pek çoğunda abs fren sistemide bulunmamakta. Bunları göze alın. Her araba satılır cabrioda öyle. Ancak ha deyince satılmaz ve özellikle cabrio alıcıları genelde en ufak sorunu bile tamiri pahalı olduğundan felaket gibi gösterip rakamı düşürmeye uğraşırlar. Nispeten haklılardır ama bu sorunlar genelde kullanmayı etkilemez kullanım konforunu etkiler.

Son olarak karamsar olmam sizi gönülsüz yapmasın. Bu yazdıklarım işin en kötü senaryosu. Bunları bilerek alırsanız karşılaşacağınız olası aksiliklerde hayata küsmezsiniz. Bu saydıklarımdan su alma olayını eksper raporuyla öğrenmenize maalesef imkan yok. Birde size tavsiyem alacağınız araba 22 yaşında. Hasar kayıtsız olmasına emin olun sizden başka kimse bakmayacaktır. Bu yaşta arabalarda böyle şeyleri kriter belirlemeyin kullanımı kendinize zehir etmeyin.
Öncelikle çok teşekkür ederim size değerli bilgileriniz için. Hararet meselesini hiç duymamıştım, çok sık mı olur dersiniz? Engellemek için bir şey yapılamaz mı?
Tente mekanizmasını kesinlikle manuele çevirmek istemiyorum :( Ne kadar olabilir ki en fazla? Adam 1500 fazladan düştü onu yaptırabilmem için, yetmezse üstüne de koyarım yeter ki yapılsın.

Dediğiniz gibi takla atarsam gidici olduğumun farkındayım :D Normalde de pek hızlı kullanan biri değilim otoban da olsa şehiriçi de olsa. Hayatımda lpgyi bırak benzinli araba hiç kullanmadığım için alışma sürecinde ekstra dikkatli olacağımı düşünüyorum. ABS bulunuyor sanırım bu pakette öyle okudum. Öğrenci olduğum için satmaya niyetlendiğimde gerekirse aylarca beklerim, o da sorun değil.

Hasar kaydını kendim sorguladım, bir adet kazası çıktı ama hasar kaydı yok. Telefonda bir yerinin değiştiğini söylemişti unuttum ön bölgede bir yerdi. Yağmurda su almaz diyordu herkes ancak biraz gerçekçi olmak gerek sanırım mutlaka alır gibi. Kötü yönlerini olabildiğince göstermeye çalıştığınız için sağ olun, az da olsa kötü duum senaryolarına hazırlandım kendi içimde şimdi 😁

Eksper raporunda karşıma çıkarsa kesin vazgeçmem gerek durumlar nedir onları bilmiyorum, sadece bu araç için değil genel olarak pek bilgi sahibi değilim.
 
99 model makyajlı ise benim bildiğim K7M ile değil K4M ile satışa çıktı. Makyajsız modellerde K7M bulunuyor. Eğer K7M ise motora çok iyi baktırıp almalısınız. Şaşmazda reno ustası bir tanıdığım var yönlendirebilirim. K7m veya k4m güvenle baktırabilirsiniz ona. Daha önce bende bir şeyler yazmıştım bu motor hakkında bakabilirsiniz.
Çok sevinirim yönlendirebilirseniz, tercihim bir ekspertiz raporu olması elimde ama dikkatli bakılması konusunda çok hassas birisiyim bende, bu anlattıklarınızdan sonra işi bilen birisinin bakması içimi daha rahat ettirir :) LPG'si ne bilmiyorum gidince araç başında biraz konuşuruz ama zaten ben her şekilde lpg sitemini daha yeni olan bir şeyle değiştirmeyi düşünüyorum elime biraz para geçtiğinde. Teşekkür ederim.
 
Bir ara Zonguldak İstanbul yapan lpg li siyah bir megane1 siyah cabrio vardı. Sanırım petlaslar yüzünden patlamıştı bir virajda.Onun konusunu bulan varsa ordan fikir sahibi olabilirsiniz
 
Bir ara Zonguldak İstanbul yapan lpg li siyah bir megane1 siyah cabrio vardı. Sanırım petlaslar yüzünden patlamıştı bir virajda.Onun konusunu bulan varsa ordan fikir sahibi olabilirsiniz
Cabrio değildi o coupeydi, ama mekanik olarak aynısıdır belki konu linkini bırakıyorum;

 
Cabrio değildi o coupeydi, ama mekanik olarak aynısıdır belki konu linkini bırakıyorum;

Şase güçlendirmeler dışında aynıdır herhalde. Evet ya Coupeymiş
 
k4m bildiğim kadarıyla 2000 yılından itibaren geldi megane 1 lere.
Baktım şimdi ilanlara 99 makyajlılarda hem 8 valf hem 16 valf var hocam. Normalde megane 1'ler 99 yılında makyaj geçirip 8 valf yerine 16 valf geldi yani ikisi aynı anda olmaması lazım, büyük ihtimal oyak mı mais mi kim satıyordu o zamanlar bilmiyorum ama eldeki k7mleri bir müddet daha makyajlıya koyup sattılar. Yurtdışındaki standartı bozmak konusunda üstlerine yok onların :D

Çok sevinirim yönlendirebilirseniz, tercihim bir ekspertiz raporu olması elimde ama dikkatli bakılması konusunda çok hassas birisiyim bende, bu anlattıklarınızdan sonra işi bilen birisinin bakması içimi daha rahat ettirir :) LPG'si ne bilmiyorum gidince araç başında biraz konuşuruz ama zaten ben her şekilde lpg sitemini daha yeni olan bir şeyle değiştirmeyi düşünüyorum elime biraz para geçtiğinde. Teşekkür ederim.
Motor içi fotoğrafı varsa atarsanız hem 16 valf mi değil mi hem de LPG sistemine bakmış oluruz. Eğer düz sistem LPG takılmışsa direkt eleyin aracı başınızı çok ağrıtır.
 
Cabrio değildi o coupeydi, ama mekanik olarak aynısıdır belki konu linkini bırakıyorum;

İnceledim konuyu biraz çok üzüldüm gerçekten ama ilk aracım nolursunuz korkutmayın beni böyle 😅
 
Baktım şimdi ilanlara 99 makyajlılarda hem 8 valf hem 16 valf var hocam. Normalde megane 1'ler 99 yılında makyaj geçirip 8 valf yerine 16 valf geldi yani ikisi aynı anda olmaması lazım, büyük ihtimal oyak mı mais mi kim satıyordu o zamanlar bilmiyorum ama eldeki k7mleri bir müddet daha makyajlıya koyup sattılar. Yurtdışındaki standartı bozmak konusunda üstlerine yok onların :D


Motor içi fotoğrafı varsa atarsanız hem 16 valf mi değil mi hem de LPG sistemine bakmış oluruz. Eğer düz sistem LPG takılmışsa direkt eleyin aracı başınızı çok ağrıtır.
Şimdi konuya şöyle bir güncelleme yapayım araç aslında makyajsız modelmiş ama kaput değiştirilip makyajlısınınki konulmuş 😕 Az önce konuştum sahibiyle kendisi bu şekilde belirtti bana. Biraz araştırdım makyajlı olan k4m makyajsız olan k7m motor kullanıyormuş. Sanırım bunların 16 valfli olanı yok 8 valf o yüzden benim alacağım da. Biraz hayal kırıklığına uğradım ama alacağım fiyata makyajlı kasa olsaydı da gerçi şüpheli olurdu uygun bir fiyata alacağımı düşünüyorum.
Güvenlik açısından biraz daha geriymiş makyajsız hali doğru mudur bu?

Motor içi fotoğrafı yok malesef ama sıralıymış lpg sistemi zaten düz olmaz dedi sahibi.
 
Şimdi konuya şöyle bir güncelleme yapayım araç aslında makyajsız modelmiş ama kaput değiştirilip makyajlısınınki konulmuş 😕 Az önce konuştum sahibiyle kendisi bu şekilde belirtti bana. Biraz araştırdım makyajlı olan k4m makyajsız olan k7m motor kullanıyormuş. Sanırım bunların 16 valfli olanı yok 8 valf o yüzden benim alacağım da. Biraz hayal kırıklığına uğradım ama alacağım fiyata makyajlı kasa olsaydı da gerçi şüpheli olurdu uygun bir fiyata alacağımı düşünüyorum.
Güvenlik açısından biraz daha geriymiş makyajsız hali doğru mudur bu?

Motor içi fotoğrafı yok malesef ama sıralıymış lpg sistemi zaten düz olmaz dedi sahibi.
Düz sistem takıyorlar maalesef emme manifoldu döküm olduğu için. Evet bir kaç araç hariç makyajlıda k4m makyajsızda k7m bulunuyor. Güvenlik yönünden makyajlılarda airbag sayısı fazla diye biliyorum. Makyajlıya çevrilmişse büyük ihtimal bir kazadan sonra toplarken makyajlı toplayalım demişlerdir önden kazası olduğuna göre hava yastıkları açılmış olabilir tamir edildi mi yenisi konuldu mu expertizde onada baktırın. Gergili kemerler majyajlıda var makyajsızda var mı emin değilim kemerlerede bir baktırın. Ustanın numarasını silmişim tekrardan istedim arkadaşlardan bulduğumda mesaj olarak atarım size.
 
Düz sistem takıyorlar maalesef emme manifoldu döküm olduğu için. Evet bir kaç araç hariç makyajlıda k4m makyajsızda k7m bulunuyor. Güvenlik yönünden makyajlılarda airbag sayısı fazla diye biliyorum. Makyajlıya çevrilmişse büyük ihtimal bir kazadan sonra toplarken makyajlı toplayalım demişlerdir önden kazası olduğuna göre hava yastıkları açılmış olabilir tamir edildi mi yenisi konuldu mu expertizde onada baktırın. Gergili kemerler majyajlıda var makyajsızda var mı emin değilim kemerlerede bir baktırın. Ustanın numarasını silmişim tekrardan istedim arkadaşlardan bulduğumda mesaj olarak atarım size.
Peki bekliyorum teşekkürler🙏
 
Arabayı yıkamada tazyikli suyla yıkayın orada almazsa normal yağmurda almaz zaten ama motorun çok nokta enjeksiyonlu ve sıralı sistem olmasına dikkat edin saç yoldurur yoksa
 
Hararet olayı şöyle, aslında bende tabiri yanlış kullandım. Arabada conta yakma durumu oluyor. Babamın r19 da aynı motor vardı. 6 sene kullandı ve sebepsiz yere 2 kez conta değiştirdi. Ayrıca bu araçlara genelde yarı sıralı diye tabir edilen ama aslında kara düzenin bir değişiğini takıyorlar. Daha tam sıralı takan görmedim. Onda da gaz kelebeğinin yarısını kapatıyorlar bir sebepten. Performans olarak hiçbir beklentiniz olmasın. Ayrıca önden kazalı belliki çünkü makyajlı kasanın tampon far kaput ve ön çamurluklar hatta ön panel dahil farklı eski kasadan. Yani kimse keyfi olarak onca şeyi değiştirme masrafına girmez. Airbaglere arkadaşların dediği gibi baktırın. Emniyet kemeri fişeklerine baktırın. Bu tip parçalar kolay bulunmuyor. Genelde hep kazalı arabalardan parça satıldığından bunlarda patlak oluyor. Çok daha güncel laguna aracıma bile bu fişekleri bulana kadar 6 ay aradım :)
 
Arabayı yıkamada tazyikli suyla yıkayın orada almazsa normal yağmurda almaz zaten ama motorun çok nokta enjeksiyonlu ve sıralı sistem olmasına dikkat edin saç yoldurur yoksa


Tazyikli su ile yıkamak yerine gerçekten su dökülürse daha verimli olabilir. Tazyikli suda çünkü ciddi miktarda su yok. Aksine çok az su harcanıyor. Buna dikkat etmek gerek.
Şimdiye kadar diri megane cabrio göremedim maalesef. Umarım bulursunuz. Bence coupeleri de düşünün derim. Üstelik eski bir megane 1kullanıcısı olarak imkanınız var ise k4m yani 2000 model üzeri alın. Hem motor olarak çok daha iyi hemde hararet gibi bir sorunla karşılaşmazsınız diye biliyorum çünkü çelik conta var..
 
Arkadaşlar aracı aldım. Biraz enayilik etmişim gibi gelebilir size çünkü usta yağ yaktığını, motorun üflediğini ve direksiyon kutusundan ses geldiğini söyledi, üstüne marş verirken sanırsam kayıştan iğrenç bir çığlığımsı ses geliyor. Yine de aldım valla. Aracı henüz Ankara'dan Mersin'e getirdim, sanayiye götürecek zamanım olmadı konuyu tekrardan güncelleyeceğim.

Bir de aldıktan sonra fark ettim ki ilk tescil tarihi 2008, bu beni baya korkuttu acaba pert mi diye sigortacı tanıdığa danıştım geri dönmesini bekliyorum.