AÇIK Megane 2 1.6 5.viteste 3000 devirde 82 yapıyor.

gokhan_06

Gökhan Uymaz
Senkromeççi
6
39
Marka
Renault
Merhaba,
2006 model Renault Megane 2 1.6 16v manual vites techno plus paket aracım var.
5.vitesde 3bin devirde 82 yapıyor.
5.vitesde 3.800 devirde 100 yapiyor burda bir anormallik var gibi geldi bana.
Baski balata aldığımda yeni değişmişti. MAIS marka takılmış.Diger viteslerde sıkıntı yok.
Ben aracı aldıktan sonra yağlı kasnak ve elektrovanayı Mais olarak değiştirdim.
Boğaz kelebeği ile beyin arasındaki elektrik tesisatı değişti. (Enjeksiyonu kontrol edin hatası nedeni ile değişti.).
Şanzıman üzerinden yazan kodu kontrol ettirdim ve şanzıman orjinal dendi. (Şanzıman kodunun olduğu resim ektedir.).
Aracim kesiciyede girmiyor, 7bin devir ceviriyo cok rahat.
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190 yapiyor.

4.vitesde 7bin devirdeyken 5.vitese attığımda 5 bindevre düşmesi lazım, ama benim araç 6bin devre düşüyor.
5.vites 3bin devirdede 100-110 yapması lazımken 82km/h yapıyor.
Aracımın 5.vitesinde sıkıntı var gibi geldi bana. 5.vitesde 20km/h geriden geliyor aracım bunun sorunu ne olabilir, çözebilecek kimse var mı Ankara'da.
 

Ekli dosyalar

  • megane şanzıman kodu.jpg
    megane şanzıman kodu.jpg
    54.5 KB · Görüntüleme: 0
Ayna mahruti değişmiş gibi görünüyor. Birde sizin aracınız normalde 6500 devirde kesiciye girer diye biliyorum benim megane 2 aracım öyleydi. Siz dilerseniz yazılım varmı yokmu onada bir baktırın.
 
Megane II manuellerde genel olarak bu şikayetin olduğunu duymuştum ancak yanlış hatırlamıyorsam araçları dizeldi. F.book Megane II sayfasında araştırırsanız bulursunuz. Sadece 5. vites dişlisini değiştirerek bu şikayetlerinden kurtuluyorlardı. Devir hesabı yapanı görmedim sizin kadar detaylı, belki onlardaki durum farklıdır. 3 bin devirde 82km hız gerçekten çok azmış, daha önce 5. vites dişliniz tamir görmüş ve değişmiş olabilir.
 
şanzıman daha önce açılıp 5. vites dişlisinden işlem görmüş olabilir.
@Munferit sana tanıdık geliyor mu bu durum? =)
Bende 4 yoktu ya, 1-2-3-5 diye gidiyordu.
Şanzımanı açıp bakamadan eski sahibi geri satın aldı gitti. Sorun neydi tam bilmiyoruz. Ustanın yorumu dişlinin aynı takılmış olabileceği ya da o vitese hiç geçmiyor oluşuyla ilgili bir şeylerdi.

Rover 3K devirde 110 gidiyordu. Klasik 1.6 5 ileri devri.
 
Ayna mahruti değişmiş gibi görünüyor. Birde sizin aracınız normalde 6500 devirde kesiciye girer diye biliyorum benim megane 2 aracım öyleydi. Siz dilerseniz yazılım varmı yokmu onada bir baktırın.
Kaç tane ustaya gösterdim hiçbir cevapları olmadı. Uzun yolda gerçekten çok can sıkıcı. 110-120 km hızla gidebilmek için 4500-5000 devir çeviriyor.
Ayna mahruti yaklaşımınız mantıklı. Teşekkür ederim.
 
Megane II manuellerde genel olarak bu şikayetin olduğunu duymuştum ancak yanlış hatırlamıyorsam araçları dizeldi. F.book Megane II sayfasında araştırırsanız bulursunuz. Sadece 5. vites dişlisini değiştirerek bu şikayetlerinden kurtuluyorlardı. Devir hesabı yapanı görmedim sizin kadar detaylı, belki onlardaki durum farklıdır. 3 bin devirde 82km hız gerçekten çok azmış, daha önce 5. vites dişliniz tamir görmüş ve değişmiş olabilir.
Megane gruplarına yazdım da çok anlayan çıkmadı ve birkaç kişinin daha yazdığını gördüm.
 
Benim fikrim aracınızda bir problem olmadığı, ancak oranların fabrikasyon düşük seçildiği şeklinde.

Peki o zaman ben sizin için araştırayım. Ekran resimlerini paylaşıyorum. Bu durum için yurt dışından yeni 5. Vites dişlileri getirilmiş ve bir çok araca montajlanmış. Hatta ben yanlış biliyormuşum şikayetler 1.4 ve 1.6 benzinlideymiş. Yani sadece 5. Vites dişlisi ile sorunu çözüyorlar gibi görünüyor. Paylaştığım resimlerde dişlinin parça numarası da mevcut.
973E7C01-17E5-447A-9232-2396EE4964EE.jpeg
43255100-8564-4EF3-8E60-BF0FC5F05D07.jpeg
698BF25E-8E35-4AAA-8D05-A15D556D8C76.jpeg
6AA1294F-A2CD-47EA-9CF0-C22320910571.jpeg
9A16BA46-6E72-4FD1-8C9B-FB116EFA39A3.jpeg
C8E05473-0542-445E-94EE-23924C6903C0.jpeg
E92913E2-788C-4BD6-9966-C547E6A6629A.jpeg
11EC8500-AD58-486E-AF55-34A2C68FFC6C.jpeg
9935CC9E-529E-4301-8949-8D8639499FF9.jpeg
 
F.book üzerinden Megane 2 Club grubuna üye olup arama butonuna 5. Vites dişlisi yazarsanız benim paylaştıklarımdan daha fazla ve detaylı bilgi bulmanız mümkün.
 
10 yıl Megane dizel kullandım ama benzinliyle tecrübem olmadı. Bir şeyler yazmak için başkalarının da yorum yapmasını bekledim. Ben de son viteste 90 km hız ile ekonomik gitmeye ayarlandığını düşünüyorum. 100 beygirlik dizel 5 ileri vitese sahipti ve 2000 devir ile 90 km hız yapıyordu. Sonradan yazılım yaptırdığımda 6. vitesin eksikliği iyice kendini bell etmişti. 6 ileri şanzımanı taktırmaya niyetlenmiş ama cesaret edememiştim.
 
Ağam sorun dişli, megane Facebook sayfalarında falan son dişliyi değişip uzun yol için uygun hale getiriyorlardı yanlış değilsem bir bakinmanizi tavsiye ederim :)
 
Bu orijinal şanzımanda böyleyse yani şanzımana daha önce müdahale edilmediyse fabrika buna nasıl izin veriyor özellikle 1.6 motorda ? Gücü torku yerinde,neredeyse 130 ile 3000 devir yapabileceği bir potansiyeli varken bu nasıl olabiliyor anlamış değilim.Her türlü hem cebe,hem motora,hem insan konforuna zarar.Üstelik bu dişli topspeed yapmasına da engel oluyor fabrika bunu tasarlarken ne düşündü acaba,ara hızlanmasının hızlı olması lazım olan bir araç hiç değil hele atmosferik motorlarla,yürüsün diye yapıldıysa motor güç verileri kasa ağırlıkları bu aracın zaten hantal olmadığını gösteriyor.

Sonradan yapılma 5. vites dişlileriyle örneğin 3000 devirle 130 yaptığın varsayalım,4. vites ile aralarında uçurum olması lazım 5. vites oranlarının,bu da sürüşe otomatik olarak etki eder,özellikle atmosferik bir motorda sürüş keyfini doğrudan düşürür.Yani 6 ileri bir şanzıman düşündüğünüzde sanki 3 ten 6 ya atma durumu gibi bir durum olabilir,buna nasıl bir çözüm bulunuyor ? Benim aklıma pek yatmadı açıkçası,hem merak ediyorum hem şaşırıyorum.
 
Bu orijinal şanzımanda böyleyse yani şanzımana daha önce müdahale edilmediyse fabrika buna nasıl izin veriyor özellikle 1.6 motorda ? Gücü torku yerinde,neredeyse 130 ile 3000 devir yapabileceği bir potansiyeli varken bu nasıl olabiliyor anlamış değilim.Her türlü hem cebe,hem motora,hem insan konforuna zarar.Üstelik bu dişli topspeed yapmasına da engel oluyor fabrika bunu tasarlarken ne düşündü acaba,ara hızlanmasının hızlı olması lazım olan bir araç hiç değil hele atmosferik motorlarla,yürüsün diye yapıldıysa motor güç verileri kasa ağırlıkları bu aracın zaten hantal olmadığını gösteriyor.

Sonradan yapılma 5. vites dişlileriyle örneğin 3000 devirle 130 yaptığın varsayalım,4. vites ile aralarında uçurum olması lazım 5. vites oranlarının,bu da sürüşe otomatik olarak etki eder,özellikle atmosferik bir motorda sürüş keyfini doğrudan düşürür.Yani 6 ileri bir şanzıman düşündüğünüzde sanki 3 ten 6 ya atma durumu gibi bir durum olabilir,buna nasıl bir çözüm bulunuyor ? Benim aklıma pek yatmadı açıkçası,hem merak ediyorum hem şaşırıyorum.
bunu 1.4 8v mk1 paliolara da yapıyorlar, onlar da 3bin devirde 90ın altında kalıyor sanırım. 5 için 1.3mj dişlisi takıyorlar baya uzuyor ancak özellikle bu paliodaki gibi güç fakiri motorlarda büyük problem 5e atmak, 4te baya bi doldurmak gerekiyor hafif eğimlerde bile 5te yememe gibi durumlar oluyormuş ama düzlükte falan baya yakıt tasarrufu sağlıyor tabi
 
bunu 1.4 8v mk1 paliolara da yapıyorlar, onlar da 3bin devirde 90ın altında kalıyor sanırım. 5 için 1.3mj dişlisi takıyorlar baya uzuyor ancak özellikle bu paliodaki gibi güç fakiri motorlarda büyük problem 5e atmak, 4te baya bi doldurmak gerekiyor hafif eğimlerde bile 5te yememe gibi durumlar oluyormuş ama düzlükte falan baya yakıt tasarrufu sağlıyor tabi

İşte atmosferik ya,dişli uzatınca da böyle problemler meydana gelebiliyor o yüzden merak ettim nasıl oluyor diye.O segmentin yalıtım standartlarında o devir o hızda mümkün değil çekilmez,ki 8 valf motorlarda daha büyük problem devir çevirmediği halde gaz yememesi çünkü 16 valf kadar devir çevirmeyi de sevmiyorlar ne varsa orta devirlerde oluyor,ki mj oranı da o motora gerçekten çok büyük kalır.Megane'daki durumda 1.4 ve 16 motorda 16 valf diye biliyorum,hadi 1.4'e koydun oranı 1.6'ya niye koyarsın ? @FurkanKarka 'nın Megane Coupe'sinde bizzat bakmıştım kullanırken devre,5. viteste 3000 devirde 115 gibi bir hız yapıyor 1.6 K4M motor,önceki nesilde durum böyleyken 2. nesil Megane'da böyle olması ve bunun fabrika tarafından yapılıyor olması bana çok enteresan geldi.Motor çok devirli desek o da değil,vtec vari şekilde yırta yırta da dolan bir motor değil :D Mesela senin arabanın 1.3'ünde de bu durum enteresan,adamlar Fiorino şanzımanı takmış 2500 devirle gidiyorsun 100 ile giderken,170 li hızlarda motor bağırmaya ve dolayısıyla ölmeye başlıyor.Halbuki oranlar uzun olsa 1.3 multijet ve Egea çok daha yüksek hızı daha düşük devirde kaldırabilecek olan bir ikili.
 
Son düzenleme:
İşte atmosferik ya,dişli uzatınca da böyle problemler meydana gelebiliyor o yüzden merak ettim nasıl oluyor diye.O segmentin yalıtım standartlarında o devir o hızda mümkün değil çekilmez,ki 8 valf motorlarda daha büyük problem devir çevirmediği halde gaz yememesi çünkü 16 valf kadar devir çevirmeyi de sevmiyorlar ne varsa orta devirlerde oluyor,ki mj oranı da o motora gerçekten çok büyük kalır.Megane'daki durumda 1.4 ve 16 motorda 16 valf diye biliyorum,hadi 1.4'e koydun oranı 1.6'ya niye koyarsın ? @FurkanKarka 'nın Megane Coupe'sinde bizzat bakmıştım kullanırken devre,5. viteste 3000 devirde 115 gibi bir hız yapıyor 1.6 K4M motor,önceki nesilde durum böyleyken 2. nesil Megane'da böyle olması ve bunun fabrika tarafından yapılıyor olması bana çok enteresan geldi.Motor çok devirli desek o da değil,vtec vari şekilde yırta yırta da dolan bir motor değil :D Mesela senin arabanın 1.3'ünde de bu durum enteresan,adamlar Fiorino şanzımanı takmış 2500 devirle gidiyorsun 100 ile giderken,170 li hızlarda motor bağırmaya ve dolayısıyla ölmeye başlıyor.Halbuki oranlar uzun olsa 1.3 multijet ve Egea çok daha yüksek hızı daha düşük devirde kaldırabilecek olan bir ikili.
Bende de megane 2 vardı. Benim aracım 3000 devirde105 km/h civarı hız yapıyordu. Hatta pek çok kullanıcıda hız arttıkça haliyle içeri gelen motor sesinden şikayetçidir. Yurtdışında 6 ileri şanzıman seçeneğide var. Getirtip araçlara takma şansı olsa arabalar tadından yenmeyecek.
 
Merhaba,
2006 model Renault Megane 2 1.6 16v manual vites techno plus paket aracım var.
5.vitesde 3bin devirde 82 yapıyor.
5.vitesde 3.800 devirde 100 yapiyor burda bir anormallik var gibi geldi bana.
Baski balata aldığımda yeni değişmişti. MAIS marka takılmış.Diger viteslerde sıkıntı yok.
Ben aracı aldıktan sonra yağlı kasnak ve elektrovanayı Mais olarak değiştirdim.
Boğaz kelebeği ile beyin arasındaki elektrik tesisatı değişti. (Enjeksiyonu kontrol edin hatası nedeni ile değişti.).
Şanzıman üzerinden yazan kodu kontrol ettirdim ve şanzıman orjinal dendi. (Şanzıman kodunun olduğu resim ektedir.).
Aracim kesiciyede girmiyor, 7bin devir ceviriyo cok rahat.
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190 yapiyor.

4.vitesde 7bin devirdeyken 5.vitese attığımda 5 bindevre düşmesi lazım, ama benim araç 6bin devre düşüyor.
5.vites 3bin devirdede 100-110 yapması lazımken 82km/h yapıyor.
Aracımın 5.vitesinde sıkıntı var gibi geldi bana. 5.vitesde 20km/h geriden geliyor aracım bunun sorunu ne olabilir, çözebilecek kimse var mı Ankara'da.
Selamın aleyküm hocam, aynı sorun bende de var. 2008 model benimki siz sorunu çözdünüz mü ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Selamın aleyküm hocam, aynı sorun bende de var. 2008 model benimki siz sorunu çözdünüz mü ?
Aleykümselam, hala sorunu çözen çıkmadı. En son aks körüğü değişirken şanzıman yağı değiştirdim. Yağın rengi gri yağlı boya gibiydi. Usta şanzımanı açıp bakmak gerek. İçini görmeden bişey demek doğru olmaz dedi.