Hibrit motorlu bu iki aracı test etmek için İzmir'in Ağustos sıcağında bu motivasyonu kendimde nasıl buldum ben de hayret ediyorum.Sanırım araba sevgim üşengeçliğimin önüne geçti.
HYUNDAI IONIQ :
İlk olarak durağım Hyundai bayiisi oldu.Çok sıcak karşılandım ve ioniq hakkında brifing aldım.Tek donanım seçeneğiyle 122.000 tl güncel fiyatıyla satılıyor.(03.08.2017)
Elektrik ünite:43 beygir
Motor:1.6 atmosferik 105 hp; 147 nm tork
Ağırlık: 1500 kg
Dingil mesafesi: 2700mm
Vites:6 ileri dct
0-100: 11.1 sn
Test yakıt tüketimi:7,0 Ortalama tüketimi:6,6
Ardından test sürüşüne çıktık.Test parkuru 12-13 km git-gel mesafeydi.Gidişte normal mode da dönüşte sport mode da kullandım.Dijital gösterge ekranı normal modda hız -şarj miktarı gösterirken sport modda kırmızı ve sarı renkte devir ve hız gösteriyor.Ekran yüksek çözünürlüklü baya bir albenili.
İLK İZLENİM: Oturma pozisyonu tamamen elektrikli koltuk sayesinde kolayca ayarlanıyor.Direksiyon 2 yönlü de ayarlanabiliyor.Çok alçak konumlayamıyorsunuz biraz yüksek oturuş pozisyonu hakim.Direksiyon üzerindeki deri pek kaliteli hissettirmedi.Tuşlar ve konsol butonları uzun ömürlü,dokunma hissi iyiydi.Kapı kolçakları deri kaplı; kapı gözleri yeterli.Burda ilginç bir ayrıntı vericem.Satış danışmanının söylediğine göre kapı içleri taşla kaplı.Bana plastik gibi geldi ama danışman bunlar taş dedi akşam parlıyormuş.Torpido gözü orta hacimde.Direksiyonun solunda küçük gözlerden yok.Arka camın geniş tutulması ve 2 parça olmasıyla arka görüşe çok hakimsiniz.Geri görüş kamerasının çözünürlüğünü beğenmedim.Orta ekranda multimedia içinde gezmek kolay ve doğal.Applecar'a çok rahat bağlanabildim.Dokunmatik hızlı çalışıyor.Ses açma kapama tuşu koydukları iyi olmuş uzun süre dokunmatiğe basmak zorunda kalmıyorsunuz.Ses sistemi Infinity ses sistemi var arabada.Ses çok yüksekte bile bozulmuyor netliğini çok beğendim.Jbl kadar var diyebilirim.2 usb girişi bir aux bir 12V soket ve kablosuz şarj edilebilme gibi donanımlar çok doyurucu.Arka şaft tüneli yüksek; 3.kişi ortaya oturunca zorlanır.Arka tarafta havalandırma kanalları var.Koltuklar sert,saran tarzda tasarlanmış(kumaş).Bagaj 500 lt yatay olarak yükleme alanı sunuyor dikey olarak fazla bir yeriniz yok.
SÜRÜŞ: El freni beklediğimiz gibi değil.Amerika pazarına göre tasarlanmış şekilde debriyaj yerinde push on/push off pedal olarak var.
Yukardaki görselde debriyajın orda görülüyor el freni.Sürüş esnasında dikkatimi çeken ilk şey motor-şanzıman uyumsuzluğuydu.Sarsıntılı vites değişimi yapıyor.Kickdown yaparken öne yığılıyorsunuz.20-30 km/sa hıza kadar elektrik ünite görevini net yaparken benzinli motora geçişte sarsıntı yapıyor ve her vites yükselmede ve düşürmede ayrıca sarsılıyorsunuz.Hızlanma gayet iyi mutlu ediyor.Sport modda hoparlörlerden sanal motor sesi veriyor kendinizi baya bir gidiyor hissediyorsunuz.Tekerlek sesi çok alıyor.Süspansiyon sönümlemeleri sert ama bunu virajda rijitlik olarak geri dönüyor.Esp kapatılamıyor.Rüzgar sesi 140 da gelmeye başlıyor bunda hava sürtünme katsayısının 0.24 gibi düşük olmasının avantajı çok.Görüş açıları gayet iyi kör nokta tespit edemedim.Ani frende dörtlüsünü yakıyor ama söndürmüyor sizin söndürmenizi bekliyor.Ayağınızı gazdan çekince küçük ve güçsüz elektrik ünitesini doldurmak için recharge yapıyor fakat fren hissiyatınızı baltalayacak kadar güçlü bir sürtünme yok ortada.Direksiyon sport modda iyi ağırlaşıyor.Tepkileri ani verebiliyor.IONIQ in dönüş çapı çok fazla geldi bana.Park ederken 2 kere ileri-geri yaptırdı.Focus kadar kötü olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
NOT:15 bin km de bir servise gidiyorsunuz.500 tl standart bakım ücreti.Piller 5 yıl garantili lityum-iyon polimer tip.
Sonuç: 122 bin lira donanımlar ve hibrit motor için çok olsada piyasa içinde bana çok gelmedi.i30 dizelle aynı para.Bana 2 tık fazla yakıyor gibi geldi.Test arabası olmasının ve İstanbuldan kara yoluyla geldiğini düşünürsek bu tüketim verileri makul seviyelere inecektir.Hyundai hibrit piyasasına girişini bence fena yapmamış.Ancak elektrik ünite güçsüz verilere sahip.Çabuk bitiyor ve yakıt tüketimini azaltmak yerine güce katkı sağlıyor.Ağustos sonunda Türkiye'ye ithal edilmeye başlanıcakmış.Şu an için ellerinde 4 arabaları varmış.
TOYOTA AURIS
İkinci durağım arabamı servise göstermek için gittiğim Toyota bayii idi.Arabamı check up a bırakmışken 1.8 hibrit motorlu e-cvt şanzımanlı premium donanımlı full Auris'i test etme fırsatı buldum.
Elektrik ünite:82 beygir
Motor:1.8 atmosferik atkinson çevirme
Ağırlık:1420 kg
Dingil mesafesi:2600 mm
Vites:E-cvt
0-100 : 10.9 sn
Test Tüketimi:5.1 lt/100 km Ortalama tüketimi:4,6 lt/100 km
Test sürüşüne başlarken dikkatimi çeken şey vites kolunun Lexus modelleriyle aynı olmasıydı.İlginç bir şekli ve kullanım tarzı var.Bir yerde sabit kalmıyor D ye çekiyorsunuz sonra ortaya geri geliyor vites topuzumsu şey.
İLK İZLENİM:Yumuşak deri kaplamalar elinizin kolunuzun dizinizin değdiği her yerde bulunuyor.Yanlar deri ortası kumaş koltuklar rahat ama destekler zayıf.1 usb 1 12V bir aux girişi var.El freninin manuel olması iç mekanın havasına yakışmamış.Özellikle hibrit full donanım bir arabanın teknolojik iç intibasına gölge düşürüyor.Multimedya sistemi maalesef arabanın en eksi noktası yavaş,bluetooth bağlantısı sırasında çok bekliyorsunuz.Apple car play android destek bulnmuyor.Dokunmatik yerine basmatik tarzı var.Tft ekran çözünürlüğü ve göstergelerin anlaşırlığı durumu kotarmış.Ses sistemi vasat.Yüksek seste üzmüyor ama ne bileyim işte ekstra değil yani.Klima anti-aging teknolojili dedikleri bir klima.Motor çalışmıyorken elektrik üniteden güçalabiliyor böylece yakıt harcamadan durduğu yerde gayet soğutuyor/(ısıtabilir bilmiyorum)Orta konsolda yeterince göz olmamasına takıldım.Ancak orta kol dayama gayet genişçe.Kapı gözleri genişçe.Direksiyonun solundaki göz kullanışlı.Torpido gözü ioniq e göre küçük.Arka şaft tüneli yüksek değil.Rahatlıkla 3 kişi arkaya oturabilir.Ön koltukların arkasında kanguru cepleri kullanışlı.Arka havalandırma kanalları bulunmuyor.Yerine küllük var... 350 lt civarı bagaj var.Uzunlamasına 2 tane büyük valiz alır o kadar.
Arka görüş kısıtlı.Kör noktaları var.Arka görüş kamerası kaliteli ancak direksiyonu çevirdikçe değişmeyen sanal çizgileri var.
SÜRÜŞ:Engine start butonuna basıyorsunuz ve ölüm sessizliği.. Motor sesi yok çalışıyor mu çalışmıyor mu anlamıyorsunuz.IONIQ te benzin motoru ve elektrik ünite birlikte çalışırken burda durum böyle değil.15 km kadarlık parkurda klasik cvt şanzıman sürüş zevkini baltalamıyor değil.Ancak bir kaç gün sonra alışınca takılmazsınız öyle diyeyim.Gaza fazla basınca gösterge kırmızı renge bürünüyor.Bayağı eğlenceli.Yalıtım diğer auris modellerine göre daha iyi yalıtılmış 140 tan sonra ses almaya başladı.Tekerlek sesi yok denecek kadar az.Dikkatimi çeken şey çok pinpirikli kör nokta uyarıcısı ve çarpışma önleyici fren oldu.20 metre önümdeki arabaya ikaz ışıklarını yakması can sıkıcıydı.Sürüş esnasında elektrik motoru çok fazla aktif görüyorsunuz IONIQ in aksine.Ayağı gazdan çeker çekmez recharge yapıp bataryaları doldurmak için elinden geldiğince fren yapıyor.Fren hissiyatı bu yüzden bir acayip.Alışmanız lazım.15 km boyunca alışamadım baya sert frenler yaptırttı bana.
Sonuç: 123.000 tl lik fiyat bana fazla geldi açıkçası.İç hacim olarak IONIQ daha çok şeyler veriyor.Orta donanım alıp otomatik park,çarpışma önleyici,kör nokta uyarıcısından vazgeçerdim.4,5 litrelerde şehir içi gezmek çok kolay elde edilebilir.Ancak motor hacmi yüzünden MTV sinin 1800 lira civarı olması işi gene kuruş hesaplarına bıraktırıyor.15 bin km de 550 tl standart bakımı var.Piller 7 yıl garantili.Şu an bataryayı yenilemek isterseniz fiyatı 2500 tl.
Hibrit teknolojisi hızlı adımlarla hayatımıza girmeye başlıyor.Dizel motorların ortadan kalkacağı dünyada kullanılacak teknolojilerin bebekliklerine ve ilk adımlarına şahitlik ediyoruz..
HYUNDAI IONIQ :
İlk olarak durağım Hyundai bayiisi oldu.Çok sıcak karşılandım ve ioniq hakkında brifing aldım.Tek donanım seçeneğiyle 122.000 tl güncel fiyatıyla satılıyor.(03.08.2017)
Elektrik ünite:43 beygir
Motor:1.6 atmosferik 105 hp; 147 nm tork
Ağırlık: 1500 kg
Dingil mesafesi: 2700mm
Vites:6 ileri dct
0-100: 11.1 sn
Test yakıt tüketimi:7,0 Ortalama tüketimi:6,6
Ardından test sürüşüne çıktık.Test parkuru 12-13 km git-gel mesafeydi.Gidişte normal mode da dönüşte sport mode da kullandım.Dijital gösterge ekranı normal modda hız -şarj miktarı gösterirken sport modda kırmızı ve sarı renkte devir ve hız gösteriyor.Ekran yüksek çözünürlüklü baya bir albenili.
İLK İZLENİM: Oturma pozisyonu tamamen elektrikli koltuk sayesinde kolayca ayarlanıyor.Direksiyon 2 yönlü de ayarlanabiliyor.Çok alçak konumlayamıyorsunuz biraz yüksek oturuş pozisyonu hakim.Direksiyon üzerindeki deri pek kaliteli hissettirmedi.Tuşlar ve konsol butonları uzun ömürlü,dokunma hissi iyiydi.Kapı kolçakları deri kaplı; kapı gözleri yeterli.Burda ilginç bir ayrıntı vericem.Satış danışmanının söylediğine göre kapı içleri taşla kaplı.Bana plastik gibi geldi ama danışman bunlar taş dedi akşam parlıyormuş.Torpido gözü orta hacimde.Direksiyonun solunda küçük gözlerden yok.Arka camın geniş tutulması ve 2 parça olmasıyla arka görüşe çok hakimsiniz.Geri görüş kamerasının çözünürlüğünü beğenmedim.Orta ekranda multimedia içinde gezmek kolay ve doğal.Applecar'a çok rahat bağlanabildim.Dokunmatik hızlı çalışıyor.Ses açma kapama tuşu koydukları iyi olmuş uzun süre dokunmatiğe basmak zorunda kalmıyorsunuz.Ses sistemi Infinity ses sistemi var arabada.Ses çok yüksekte bile bozulmuyor netliğini çok beğendim.Jbl kadar var diyebilirim.2 usb girişi bir aux bir 12V soket ve kablosuz şarj edilebilme gibi donanımlar çok doyurucu.Arka şaft tüneli yüksek; 3.kişi ortaya oturunca zorlanır.Arka tarafta havalandırma kanalları var.Koltuklar sert,saran tarzda tasarlanmış(kumaş).Bagaj 500 lt yatay olarak yükleme alanı sunuyor dikey olarak fazla bir yeriniz yok.
SÜRÜŞ: El freni beklediğimiz gibi değil.Amerika pazarına göre tasarlanmış şekilde debriyaj yerinde push on/push off pedal olarak var.
Yukardaki görselde debriyajın orda görülüyor el freni.Sürüş esnasında dikkatimi çeken ilk şey motor-şanzıman uyumsuzluğuydu.Sarsıntılı vites değişimi yapıyor.Kickdown yaparken öne yığılıyorsunuz.20-30 km/sa hıza kadar elektrik ünite görevini net yaparken benzinli motora geçişte sarsıntı yapıyor ve her vites yükselmede ve düşürmede ayrıca sarsılıyorsunuz.Hızlanma gayet iyi mutlu ediyor.Sport modda hoparlörlerden sanal motor sesi veriyor kendinizi baya bir gidiyor hissediyorsunuz.Tekerlek sesi çok alıyor.Süspansiyon sönümlemeleri sert ama bunu virajda rijitlik olarak geri dönüyor.Esp kapatılamıyor.Rüzgar sesi 140 da gelmeye başlıyor bunda hava sürtünme katsayısının 0.24 gibi düşük olmasının avantajı çok.Görüş açıları gayet iyi kör nokta tespit edemedim.Ani frende dörtlüsünü yakıyor ama söndürmüyor sizin söndürmenizi bekliyor.Ayağınızı gazdan çekince küçük ve güçsüz elektrik ünitesini doldurmak için recharge yapıyor fakat fren hissiyatınızı baltalayacak kadar güçlü bir sürtünme yok ortada.Direksiyon sport modda iyi ağırlaşıyor.Tepkileri ani verebiliyor.IONIQ in dönüş çapı çok fazla geldi bana.Park ederken 2 kere ileri-geri yaptırdı.Focus kadar kötü olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
NOT:15 bin km de bir servise gidiyorsunuz.500 tl standart bakım ücreti.Piller 5 yıl garantili lityum-iyon polimer tip.
Sonuç: 122 bin lira donanımlar ve hibrit motor için çok olsada piyasa içinde bana çok gelmedi.i30 dizelle aynı para.Bana 2 tık fazla yakıyor gibi geldi.Test arabası olmasının ve İstanbuldan kara yoluyla geldiğini düşünürsek bu tüketim verileri makul seviyelere inecektir.Hyundai hibrit piyasasına girişini bence fena yapmamış.Ancak elektrik ünite güçsüz verilere sahip.Çabuk bitiyor ve yakıt tüketimini azaltmak yerine güce katkı sağlıyor.Ağustos sonunda Türkiye'ye ithal edilmeye başlanıcakmış.Şu an için ellerinde 4 arabaları varmış.
TOYOTA AURIS
İkinci durağım arabamı servise göstermek için gittiğim Toyota bayii idi.Arabamı check up a bırakmışken 1.8 hibrit motorlu e-cvt şanzımanlı premium donanımlı full Auris'i test etme fırsatı buldum.
Elektrik ünite:82 beygir
Motor:1.8 atmosferik atkinson çevirme
Ağırlık:1420 kg
Dingil mesafesi:2600 mm
Vites:E-cvt
0-100 : 10.9 sn
Test Tüketimi:5.1 lt/100 km Ortalama tüketimi:4,6 lt/100 km
Test sürüşüne başlarken dikkatimi çeken şey vites kolunun Lexus modelleriyle aynı olmasıydı.İlginç bir şekli ve kullanım tarzı var.Bir yerde sabit kalmıyor D ye çekiyorsunuz sonra ortaya geri geliyor vites topuzumsu şey.
İLK İZLENİM:Yumuşak deri kaplamalar elinizin kolunuzun dizinizin değdiği her yerde bulunuyor.Yanlar deri ortası kumaş koltuklar rahat ama destekler zayıf.1 usb 1 12V bir aux girişi var.El freninin manuel olması iç mekanın havasına yakışmamış.Özellikle hibrit full donanım bir arabanın teknolojik iç intibasına gölge düşürüyor.Multimedya sistemi maalesef arabanın en eksi noktası yavaş,bluetooth bağlantısı sırasında çok bekliyorsunuz.Apple car play android destek bulnmuyor.Dokunmatik yerine basmatik tarzı var.Tft ekran çözünürlüğü ve göstergelerin anlaşırlığı durumu kotarmış.Ses sistemi vasat.Yüksek seste üzmüyor ama ne bileyim işte ekstra değil yani.Klima anti-aging teknolojili dedikleri bir klima.Motor çalışmıyorken elektrik üniteden güçalabiliyor böylece yakıt harcamadan durduğu yerde gayet soğutuyor/(ısıtabilir bilmiyorum)Orta konsolda yeterince göz olmamasına takıldım.Ancak orta kol dayama gayet genişçe.Kapı gözleri genişçe.Direksiyonun solundaki göz kullanışlı.Torpido gözü ioniq e göre küçük.Arka şaft tüneli yüksek değil.Rahatlıkla 3 kişi arkaya oturabilir.Ön koltukların arkasında kanguru cepleri kullanışlı.Arka havalandırma kanalları bulunmuyor.Yerine küllük var... 350 lt civarı bagaj var.Uzunlamasına 2 tane büyük valiz alır o kadar.
Arka görüş kısıtlı.Kör noktaları var.Arka görüş kamerası kaliteli ancak direksiyonu çevirdikçe değişmeyen sanal çizgileri var.
SÜRÜŞ:Engine start butonuna basıyorsunuz ve ölüm sessizliği.. Motor sesi yok çalışıyor mu çalışmıyor mu anlamıyorsunuz.IONIQ te benzin motoru ve elektrik ünite birlikte çalışırken burda durum böyle değil.15 km kadarlık parkurda klasik cvt şanzıman sürüş zevkini baltalamıyor değil.Ancak bir kaç gün sonra alışınca takılmazsınız öyle diyeyim.Gaza fazla basınca gösterge kırmızı renge bürünüyor.Bayağı eğlenceli.Yalıtım diğer auris modellerine göre daha iyi yalıtılmış 140 tan sonra ses almaya başladı.Tekerlek sesi yok denecek kadar az.Dikkatimi çeken şey çok pinpirikli kör nokta uyarıcısı ve çarpışma önleyici fren oldu.20 metre önümdeki arabaya ikaz ışıklarını yakması can sıkıcıydı.Sürüş esnasında elektrik motoru çok fazla aktif görüyorsunuz IONIQ in aksine.Ayağı gazdan çeker çekmez recharge yapıp bataryaları doldurmak için elinden geldiğince fren yapıyor.Fren hissiyatı bu yüzden bir acayip.Alışmanız lazım.15 km boyunca alışamadım baya sert frenler yaptırttı bana.
Sonuç: 123.000 tl lik fiyat bana fazla geldi açıkçası.İç hacim olarak IONIQ daha çok şeyler veriyor.Orta donanım alıp otomatik park,çarpışma önleyici,kör nokta uyarıcısından vazgeçerdim.4,5 litrelerde şehir içi gezmek çok kolay elde edilebilir.Ancak motor hacmi yüzünden MTV sinin 1800 lira civarı olması işi gene kuruş hesaplarına bıraktırıyor.15 bin km de 550 tl standart bakımı var.Piller 7 yıl garantili.Şu an bataryayı yenilemek isterseniz fiyatı 2500 tl.
Hibrit teknolojisi hızlı adımlarla hayatımıza girmeye başlıyor.Dizel motorların ortadan kalkacağı dünyada kullanılacak teknolojilerin bebekliklerine ve ilk adımlarına şahitlik ediyoruz..
Son düzenleme: