AÇIK Mercedes Benz W204 C200 Cdi Aracım İnanılmaz Fazla Yakıyor.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Awacs
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
157
28
Marka
Ford
Selam arkadaşlar, yaklaşık 1 ay önce 222.000 kilometrede servis bakımlı bir mercedes aldık. Çok çok sakin kullanımda bile 12`nin altına inemiyorum. Aracın öyle bir performansı olsa sorun yok da cidden hem gitmiyor hem de aşırı fazla yakıyor. 13-14 litreleri görmek için gaza biraz dokunmanız bile yetiyor desem sanırım yanlış olmaz. Daha önce w204 kasanın dizel modellerini kullanan arkadaşlar var mı? Varsa eğer yakıt durumlarını paylaşabilirlerse çok memnun olurum.
Açıkçası tam depo ile 450-480 kilometre ancak gidebiliyorum, yardım eden arkadaşlar olursa gerçekten beni çok mutlu eder.
 

fabrika verisi şehir içi 11 litre gözüküyor normal gibi
Verilerdeki araç benzinli.
 

fabrika verisi şehir içi 11 litre gözüküyor normal gibi
Aşağıda yazılmış galiba, bendeki model dizel hocam.Benzinlisi nasıl yakıyor acaba bu böyleyse?. Teşekkürler. :)

evet yanlış bakmışım sizinki 6 8 civarı olması lazım enjektörler de sıkıntı olabilir sadece mercedes bakan özel servislere danışabilirsiniz atatürk oto sanayide vardı bir tane ama nasıllar bilmiyorum
Sabah 14 küsürleri gördüm hafif-ortalama gazlamayla, 9.5 yaksın razıyım. :) Bu arada yurt dışında ikamet ediyorum hocam, yine de bir servise götürmek lazım galiba.

Enjektör ve turboyu kontrol ettirin, bunun dışında hava filtresini de değiştirip deneyebilirsiniz.
Açıkçası bir yerlerde sıkıntı olduğunu düşünüyorum ben, gazlayayım desem 14`ü geçiyor. En iyisi bir servise göstermek galiba. Araç performanslı olsa sıkıntı yok da gitmeyince insan şikayet ediyor. Teşekkürler tavsiye için. :)
 
Konuyu tekrar gördüm de aklıma DPF'nin tıkanmış olma ihtimali geldi.
Hocam dpf tıkalı değil gibi geldi bana, normalde dpf tıkalıyken aracın performansının belirgin derecelerde düşmesi gerekiyor diye biliyorum. Birkaç defa sakin kullanıp sonuçları gözden geçiricem, olmadı arabayı bir yerlere göstermek lazım diye düşünüyorum.
 
Lastik basınçları da normal hocam, 10`un altında yaksa razıyım. Kuzenimde e280, yakın arkadaşımda da e 250 var ve onlar bile bu kadar yakmıyor. ´Acaba motor çok mu eziliyor bu ağırlığın altında?` şeklinde düşünmeye başladım inanın. :)
Hocam fabrika verisi 6.1 litre. :D Problem olduğu aşikar. En yakın zamanda baktırın daha büyük dert açmadan. Motorun ezileceğini zannetmiyorum çok ağır bi kasa değil sonuçta. 1600devirde 270 tork vermesi gerekiyor. Hacimle beraber rahat rahat yürümesi gerekir diye düşünüyorum.
 
Hocam fabrika verisi 6.1 litre. :D Problem olduğu aşikar. En yakın zamanda baktırın daha büyük dert açmadan. Motorun ezileceğini zannetmiyorum çok ağır bi kasa değil sonuçta. 1600devirde 270 tork vermesi gerekiyor. Hacimle beraber rahat rahat yürümesi gerekir diye düşünüyorum.
Hocam bugün hafif gazlamalı kullandım, yine 12-14 arasında gidip geldi. Sorun olmamasını umut etmemin sebebi ise aracı alalı daha yeni 1.5 ay civarı oldu. :D Her gün bir sıkıntısı ile uğraşıyorum desem yalan olmaz, bugün de sağ ayna kafayı yedi. 1.5 sene fiesta kullandım ve onun bana kazandırdığı en büyük alışkanlık ise sorunsuzluk kavramını anlamamdır. Hiçbir gün beni böyle sorunlarla uğraştırmıyordu desem haklı sayılırım. Yazılım attırsak bir tık rahatlama ile düşüş olabilir mi acaba?
 
Hocam bugün hafif gazlamalı kullandım, yine 12-14 arasında gidip geldi. Sorun olmamasını umut etmemin sebebi ise aracı alalı daha yeni 1.5 ay civarı oldu. :D Her gün bir sıkıntısı ile uğraşıyorum desem yalan olmaz, bugün de sağ ayna kafayı yedi. 1.5 sene fiesta kullandım ve onun bana kazandırdığı en büyük alışkanlık ise sorunsuzluk kavramını anlamamdır. Hiçbir gün beni böyle sorunlarla uğraştırmıyordu desem haklı sayılırım. Yazılım attırsak bir tık rahatlama ile düşüş olabilir mi acaba?
Hocam problemi saptamadan yazılımla motoru daha fazla yormayın bence. Üzücü bir deneyim olmuş sizin adınıza. :(
 
Hocam problemi saptamadan yazılımla motoru daha fazla yormayın bence. Üzücü bir deneyim olmuş sizin adınıza. :(
Hocam ben alıştım bile şimdiden w204`ün üzücü deneyimlerine. :) Daha geçen hafta arka lambalarını değiştirmiştim bugün de sağ ayna bozuldu kendi kendine. Ayna kapandıktan sonra yarım açılıyor artık. Uygun bir vakit bulursam işinden anlayan bir ustaya göstermeyi düşünüyorum.
 
Hocam aracın garantisi yok mu? Yurt dışında galeriden alınan ikinci el araçlara da tüketici hakları kanununa göre 2 seneye kadar garanti vermeleri lazım. 14 güne kadar geri verme garantisi, 6 ay muadil bir araçla değişim yapma garantileri gibi şeyler olur AB Hukuku'nda. Legal Advise Insurance tarzı bir şeyiniz varsa mutlaka araştırın bence. Bu kadar sorun çıkarıp bu kadar çok yakması kesinlikle anormal çünkü. Aynı aracı bir akrabam 7 senedir kullanıyor, daha periyodik bakım haricinde servise uğramışlığı yok.
 
Geçmiş olsun diyeyim, normal şartlarda bu civarlarda yakması imkansız bu motorun.
Ben İngiltere tabanlı şu siteden bakıyorum gerçek tüketim değerlerine genelde;
Sizin araç ile kullanıcıları 37-56 MPG yani 5 - 7,6 l/100 km aralığında yakmışlar.
Bir arıza tespiti yerinde olacaktır, motorun çalışması, gürültüsü, egzoz gaz durumu nasıl acaba?
Hocam inanın bana motorda herhangi bir belirti yok sorunlar adına, egzoz da normal gibi. Sadece sabahları soğuk havada biraz duman çıkarıyor ki buhar gibi bir rengi var daha çok. Teşekkürler bu arada. :)
 
Hocam aracın garantisi yok mu? Yurt dışında galeriden alınan ikinci el araçlara da tüketici hakları kanununa göre 2 seneye kadar garanti vermeleri lazım. 14 güne kadar geri verme garantisi, 6 ay muadil bir araçla değişim yapma garantileri gibi şeyler olur AB Hukuku'nda. Legal Advise Insurance tarzı bir şeyiniz varsa mutlaka araştırın bence. Bu kadar sorun çıkarıp bu kadar çok yakması kesinlikle anormal çünkü. Aynı aracı bir akrabam 7 senedir kullanıyor, daha periyodik bakım haricinde servise uğramışlığı yok.
Hocam galeriden almadım, onun dışında hemen hemen her galeri 3 ay kadar garanti veriyor ama bunun sorun oluşma durumunda pek bir geçerliliği yok diyebilirim. Daha 6 ay olmadı galiba, benim kuzenim b250 aldı ve motorunda çok ciddi sıkıntılar çıktı. Galeri herhangi bir ödeme yapmadı diye biliyorum ben. Evet avrupa'da tüketici hakları yasalarla korunuyor ama genellikle galericiler yönetmeliği iyi biliyor ve bir şekilde kendilerini kurtarmayı başarıyorlar. Ki ben sonradan geldim, yönetmeliğe tam olarak hakim değilim. Evet belki uzun bir süreç sonrası hakkımı alırım ki olması gereken de bu zaten ama benim o kadar enerjim yok inanın bana. Cidden çok yoruldum ben bu tarz konularda sıkıntı yaşamaktan, her ne kadar yaptığım yanlış bir şey olsa da pek peşine düşmüyorum artık böyle konuların. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. :)
 
Son düzenleme:
Hocam galeriden almadım, onun dışında hemen hemen her galeri 3 ay kadar garanti veriyor ama bunun sorun oluşma durumunda pek bir geçerliliği yok diyebilirim. Daha 6 ay olmadı galiba, benim kuzenim b250 aldı ve motorunda çok ciddi sıkıntılar çıktı. Galeri herhangi bir ödeme yapmadı diye biliyorum ben. Evet avrupa'da tüketici hakları yasalarla korunuyor ama genellikle galericiler yönetmeliği iyi biliyor ve bir şekilde kendilerini kurtarmayı başarıyorlar. Ki ben sonradan geldim, yönetmeliğe tam olarak hakim değilim. Evet belki uzun bir süreç sonrası hakkımı alırım ki olması gereken de bu zaten ama benim o kadar enerjim yok inanın bana. Cidden çok yoruldum ben bu tarz konularda sıkıntı yaşamaktan, her ne kadar yaptığım yanlış bir şey olsa da pek peşine düşmüyorum artık böyle konuların. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. :)

Çok geçmiş olsun öncelikle. Demek ki Fransa'da biraz daha farklı bu durumlar. Almanya ve Avusturya'da galeriler 2 sene garanti vermek zorunda. Bu alım satım kontratında da yazıyor. O nedenle galeri fiyatları daha pahalı oluyor. Benim araç da ikinci eldi ve aldığımın haftası bir sensörü bozuldu. Gittim 2 saat içinde değiştirip verdiler. Ancak normalde kesinlikle dediğiniz gibi yırtmak için kırk takla atıyorlar. Türkiye'den beter esnaflar var buralarda. Bunun için de işte Hukuk Sigortaları oluyor. O sigortayla açıyorsun davayı ve cebinden 5 kuruş çıkmadan sigortan o adamdan avukatları aracılığıyla her türlü paranı alıyor. Bence bu sigortanın var olması dahi esnafın ne derece dürüst olduğunun göstergesi ancak başka türlü firma sahipleriyle gerçekten baş edemiyorsun. Bir dava 10bin eurolardan başlıyor zira ve firma sahibi de normal vatandaşın bu fiyatları veremeyeceğinin farkında. O nedenle çok rahat davranıyorlar. Sigortan varsa ise tavırlar hemen değişiyor. Bunun dışında devletin tüketici hakları kurumları da bir yere kadar baskı kurabiliyor (Türkiye'deki Türketici Hakları Komisyonu daha etkili) ancak elden aldıysanız pek şansınız yok gibi. Çıkan masraflar çok çok can sıkıcı bence. Ben satıp başka araç almayı düşünürdüm sanırım. Bu kadar çok sorun gerçekten normal değil bence. Mercedes'te daha da anormal. Ya çok kötü kullanılmış bir araç ya da 'pazar günü malı' denen şanssız ürünü almış olma ihtimaliniz yüksek. İleride de dikiş tutmazsa eziyete döner.
 
Çok geçmiş olsun öncelikle. Demek ki Fransa'da biraz daha farklı bu durumlar. Almanya ve Avusturya'da galeriler 2 sene garanti vermek zorunda. Bu alım satım kontratında da yazıyor. O nedenle galeri fiyatları daha pahalı oluyor. Benim araç da ikinci eldi ve aldığımın haftası bir sensörü bozuldu. Gittim 2 saat içinde değiştirip verdiler. Ancak normalde kesinlikle dediğiniz gibi yırtmak için kırk takla atıyorlar. Türkiye'den beter esnaflar var buralarda. Bunun için de işte Hukuk Sigortaları oluyor. O sigortayla açıyorsun davayı ve cebinden 5 kuruş çıkmadan sigortan o adamdan avukatları aracılığıyla her türlü paranı alıyor. Bence bu sigortanın var olması dahi esnafın ne derece dürüst olduğunun göstergesi ancak başka türlü firma sahipleriyle gerçekten baş edemiyorsun. Bir dava 10bin eurolardan başlıyor zira ve firma sahibi de normal vatandaşın bu fiyatları veremeyeceğinin farkında. O nedenle çok rahat davranıyorlar. Sigortan varsa ise tavırlar hemen değişiyor. Bunun dışında devletin tüketici hakları kurumları da bir yere kadar baskı kurabiliyor (Türkiye'deki Türketici Hakları Komisyonu daha etkili) ancak elden aldıysanız pek şansınız yok gibi. Çıkan masraflar çok çok can sıkıcı bence. Ben satıp başka araç almayı düşünürdüm sanırım. Bu kadar çok sorun gerçekten normal değil bence. Mercedes'te daha da anormal. Ya çok kötü kullanılmış bir araç ya da 'pazar günü malı' denen şanssız ürünü almış olma ihtimaliniz yüksek. İleride de dikiş tutmazsa eziyete döner.
Açıkçası pek dikiş tutacak gibi durmuyor hocam, dışı çok güzel ama içerisi leş gibi kullanılmış orası kesin. Prosedürleri tam olarak bilmesem de fransa´da bu tarz adalet içerikli konularda ciddi çok çaba sarfetmek gerekiyor hakkını alabilmek için. Benim diğer araca çarpıp kaçmışlardı büyük bir marketin parkında, dükkan sahibi tanıdık olduğu için kameralara bakıp bakamayacağımızı sordum ve o da ´ parklardan görüntü alma iznimiz yok, uzun zaman önce sıfır kilometre araç aldım ve onun da başına sizinkinin benzeri bir olay geldi ` dedi. Ve dahası olay yerinden görüntü almak adına yapabilecek bir şeyim kalmayınca polise gittim. Onlar da pek umursamadılar, yani söyleyebileceğim tek şey ´kişisel görüşüm olan` fransa`nın adalet konusunda ikinci sınıf bir ülke olduğudur. Bu arada 10 bin rakam olarak çok küçük gibi dursa da avrupalılar için çok ciddi anlamda büyük bir para, şirketlerle baş edebilmek çok zor cidden. Bence ülke farketmeksizin adalet kavramı cebinizdeki parayla doğru orantılı bir şekilde işliyor. Her neyse, mercedes biraz daha sorun çıkarırsa cidden yolcu gibi duruyor. :)
 
Son düzenleme: