KAPALI Mercedes C180 AMG mi? Audi A4 2.0 TDI mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mertkya

Asfalt Kurutucu
49
Marka
Seat
Merhabalar,

İki araç arasında kararsız kaldım yardımcı olur musunuz? Şuanda Leon aracım var, üst modellere geçeceğim biraz daha. Hafta içi iş ve üniversite arasında kullanacağım. Hafta sonu da gezinti. ( 21 Yaşındayım )

Audi A4 2.0 TDI 2013 Model ( Bilgisi olan arkadaşlar 150 hp ve 177 hp farkını da göz önünde bulundurup yorum yapabilirse daha iyi olur.)
Mercedes-Benz C180 AMG 2012 ( Bunda da 5 ileri ve 7 ileri farkı var bu konu ile birliktede yorumlayabilirsiniz. Bildiğim kadarı ile 5 ileri olan daha çok tutuluyor.)

Hangi aracı tercih etmeliyim.

Şimdiden bilgileriniz yorumlarınız için teşekkür ederim.
 
Merhabalar,

İki araç arasında kararsız kaldım yardımcı olur musunuz? Şuanda Leon aracım var, üst modellere geçeceğim biraz daha. Hafta içi iş ve üniversite arasında kullanacağım. Hafta sonu da gezinti. ( 21 Yaşındayım )

Audi A4 2.0 TDI 2013 Model ( Bilgisi olan arkadaşlar 150 hp ve 177 hp farkını da göz önünde bulundurup yorum yapabilirse daha iyi olur.)
Mercedes-Benz C180 AMG 2012 ( Bunda da 5 ileri ve 7 ileri farkı var bu konu ile birliktede yorumlayabilirsiniz. Bildiğim kadarı ile 5 ileri olan daha çok tutuluyor.)

Hangi aracı tercih etmeliyim.

Şimdiden bilgileriniz yorumlarınız için teşekkür ederim.
Ben kesinlikle mercedes tercih ederdim, hem vergi avantajı hem arkadan itiş olması, bütçeniz el verirse coupe, amg plus paketli ateş kırmızısı bir mercedes tadından yenmez valla.
 
Mercedes e lpg taktiracaksaniz hic ust segmente gecmeyin hocam size gore degil demek ki.
Açıkcası bu yorum biraz boş olmuş. LPG işini çok abartıyorsunuz. İster bmv ister mercedes olsun LPG sistemleri çok gelişti günümüzde. Ne kadar üst segment araç kullansanda tasarruf konusu doğmuş ise ben yaparım. Aracım daha az yakacakken neden daha fazla veriyim yakıta. Günümüz tükiyesinde birde. 5 Yıllığa vurduğun zaman yakıt tüketimini yarı yarıya tasarruf ediliyor. Şu üst segment araçlara LPG takılmaz ve BMW'en varsa yeminide düşünmeyeceksin kafasından acilen ayrılmanız gerekiyor.
 
Ya arkadaş, prins'in bentley için özel ürettiği vsi kiti mevcut. Mercedes C serisi bentley'den daha üstün bir araç mı da lpg takılmasın ?

Bırakın artık şu "bu arabaya lpg takılmaz" muhabbetini. Yıl 2019. Teknik açıdan takılabiliyorsa, güzel bir işçilikle takılır geçilir. Ne dizelin derdi çekilir, ne dpf'i çekilir, ne de kombine edildiği şanzımanı çekilir.

Ne klasik araç, ne de koleksiyonluk bir safkan AMG. Dümdüz kompresörlü motor. Lpg takmayıp da benzinde binen, parasını yok yere sokağa atıyordur. Neymiş efendim, Mercedes'e biniyorsa lpg takmayacakmış. :D:D Bırakın bu işleri artık. Yakıta haybeye vereceği parayı arabaya daha iyi bakarak harcasa, benzinde binerken sefalet yaşayan Mercedes'ten çok daha sağlam olur.

5g-tronic mi tutulmayan ? :) Dodge, hatta Porsche bile bu şanzımanı kullanmış. Deli gibi tork dayanımı var. 1000 Nm'ye kadar yolu var o şanzımanın. Yerine gelen 7g-tronic 750 Nm'ye kadar dayanıyor. 5 ilerinin oranı az, doğrudur. Fakat 5g-tronic'in de kendine göre avantajları var.

 
Açıkcası bu yorum biraz boş olmuş. LPG işini çok abartıyorsunuz. İster bmv ister mercedes olsun LPG sistemleri çok gelişti günümüzde. Ne kadar üst segment araç kullansanda tasarruf konusu doğmuş ise ben yaparım. Aracım daha az yakacakken neden daha fazla veriyim yakıta. Günümüz tükiyesinde birde. 5 Yıllığa vurduğun zaman yakıt tüketimini yarı yarıya tasarruf ediliyor. Şu üst segment araçlara LPG takılmaz ve BMW'en varsa yeminide düşünmeyeceksin kafasından acilen ayrılmanız gerekiyor.
Lpg isini abartmiyorum. Siz benzinle calisan bir motoru delip sokup daha sicak halde calisan lpg ye mahkum ediyorsunuz.lpg sistemi ne kadar gelisirse gelissin bir gun motorun omrunu bitirecek bundan kacis zaten yok.
Ne kadar ust segment olursa olsun tasarruf konusu varsa yorumu biraz bos olmus. Kac litre yakmasi lazim arabalarin 3 litre mi ? İnsanlarin lpg tercih etmesi butcesinden kaynakli. Siz kac ust segment arabada lpg gordunuz ?
Lpg nin tasarruf ettirmesinin sebebi ucuz olmasi. Yarin bir gun zam geldiginde kimse yuzune bakmayacak.
Taktirmasi zaten masrafli. Arabanin daha sık muayene gormesi cabasi. Yeni regulasyonlarla ugrasmasi dolum yeri bakimi filtresi ugrasmasi dert. Kapali garajlara eger saklama cabasina girismediyseniz dert. Arabanin ikinci el degerinin dusmesi ve yetkili servislerin bakim yapmamasi dert.
Benim en basta ki yorumum bu yuzdendi. Ust segment araclara lpg takilmasi biraz garip. Ust segment arabaya verilecek para varsa iki kurus daha verilip benzinde binilir. Yolda kalma ariza motor vs masrafi dusunulmez. İster mercedes ister baska marka lpg nin mantigi ucuz olsundur.
 
lpg bizim gibi ülkeler için şart oğlu şarttır. prins gibi kaliteli markaları tercih ederseniz performans da cüzi bir miktarda azalır. bizim benzin fiyatlarımızla da ciddi tasarruf yaparsınız. fakat c180 bu konseptin arabası değil. nasıl ki focus 1 e benzinde binmekte ısrar etmek mantıklı değilse c180 e lpg takmak da abesle iştigaldir.

başlığın sahibi arkadaşın leonu bırakıp bu iki araç arasında kalmasının sebebi üniversitede daha çok havam cıvam olsun ise ona tavsiyem hiçbirini almayıp leona binmeye devam etsin. mersonun havası şahinin arkasında gaz kuyruğuna girdiği anda söner... (kaldı ki ne a4 ne de c serisi havalı araçlar değiller)
 
lpg bizim gibi ülkeler için şart oğlu şarttır. prins gibi kaliteli markaları tercih ederseniz performans da cüzi bir miktarda azalır. bizim benzin fiyatlarımızla da ciddi tasarruf yaparsınız. fakat c180 bu konseptin arabası değil. nasıl ki focus 1 e benzinde binmekte ısrar etmek mantıklı değilse c180 e lpg takmak da abesle iştigaldir.

başlığın sahibi arkadaşın leonu bırakıp bu iki araç arasında kalmasının sebebi üniversitede daha çok havam cıvam olsun ise ona tavsiyem hiçbirini almayıp leona binmeye devam etsin. mersonun havası şahinin arkasında gaz kuyruğuna girdiği anda söner... (kaldı ki ne a4 ne de c serisi havalı araçlar değiller)
Dediklerinize tamamen katilmamla birlikte hangi lpg turu olursa olsun ki ister sivi prins kit ister baskasi buna dahil performansi gectim motorun omrunu yeme soz konusu.
 
Dediklerinize tamamen katilmamla birlikte hangi lpg turu olursa olsun ki ister sivi prins kit ister baskasi buna dahil performansi gectim motorun omrunu yeme soz konusu.
Sıvı lpg sisteminin hiçbir zararı mevcut değil. Sıvı lpg sistemi zaten orijinal benzin sistemini kullanıyor. O zaman benzinde de çalışıyor olması hatalı olmalı.

Gaz lpg sisteminin motor ömrüne etkisi minimize edilebilir. Ortadan da kaldırılabilir. Gaz sisteminin motora vereceği olası zarara kadar elde edilecek kar bedelinin, motor hasarı bedeliyle karşılaştırılmasını konuşmuyorum daha bakın. İş oraya gelince benzinin hiç şansı kalmayacak. Ben direkt kıyas derdindeyim. (Yoksa kendi aracımda 30 bin km'dir lpg kullanıyorum, şu anda bile elde ettiğim kar 6300 lira.)

Japonların taksilerinde de lpg var. Hadi Türkiye'yi bir kenara koydum, Japonların da mı kafası basmıyor ? Türkiye'de bile lpg'li taksi var bir dünya, kaç yüz bin km'leri devirmiş lpgde, ki öylesine bilinçsiz kullanılıyorlar. Ayrıca performans konuşulmuş, düzgün kalibre edilmiş sıvı lpg sisteminin performansı benzinden daha fazla oluyor :) Bu konu hakkında makaleler dahi var. Ben niye 100-120 sabit gidiyorken haybeye benzin yakayım lpg yakmak varken ? Motorda yük yok bir şey yok. Kendimi kötü hissederdim.

Lpg'nin aşması gereken en büyük sorunu, şu başlıkta da görüldüğü gibi önyargı.

Evet, insanımız lpg'yi ekonomi amaçlı tercih ediyor. Fakat bu amaçla tercih edilmesi, ne lpg'nin teknik olarak yapabildiklerini değiştirir, ne de alt gelir seviyesi yakıtı haline getirir. Yakıtla fark oluşturuluyorsa, depoma etanol atayım azıcık da sefil sanmasınlar. Böyle bir mantık mı var :)
 
Son düzenleme:
Sıvı lpg sisteminin hiçbir zararı mevcut değil. Sıvı lpg sistemi zaten orijinal benzin sistemini kullanıyor. O zaman benzinde de çalışıyor olması hatalı olmalı.

Gaz lpg sisteminin motor ömrüne etkisi minimize edilebilir. Ortadan da kaldırılabilir. Gaz sisteminin motora vereceği olası zarara kadar elde edilecek kar bedelinin, motor hasarı bedeliyle karşılaştırılmasını konuşmuyorum daha bakın. İş oraya gelince benzinin hiç şansı kalmayacak. Ben direkt kıyas derdindeyim. (Yoksa kendi aracımda 30 bin km'dir lpg kullanıyorum, şu anda bile elde ettiğim kar 6300 lira.)

Japonların taksilerinde de lpg var. Hadi Türkiye'yi bir kenara koydum, Japonların da mı kafası basmıyor ? Türkiye'de bile lpg'li taksi var bir dünya, kaç yüz bin km'leri devirmiş lpgde, ki öylesine bilinçsiz kullanılıyorlar. Ayrıca performans konuşulmuş, düzgün kalibre edilmiş sıvı lpg sisteminin performansı benzinden daha fazla oluyor :) Bu konu hakkında makaleler dahi var. Ben niye 100-120 sabit gidiyorken haybeye benzin yakayım lpg yakmak varken ? Motorda yük yok bir şey yok. Kendimi kötü hissederdim.

Lpg'nin aşması gereken en büyük sorunu, şu başlıkta da görüldüğü gibi önyargı.

Evet, insanımız lpg'yi ekonomi amaçlı tercih ediyor. Fakat bu amaçla tercih edilmesi, ne lpg'nin teknik olarak yapabildiklerini değiştirir, ne de alt gelir seviyesi yakıtı haline getirir. Yakıtla fark oluşturuluyorsa, depoma etanol atayım azıcık da sefil sanmasınlar. Böyle bir mantık mı var :)
Yani benzinin sogutma ozelligini ve aracin lpg de daha fazla tukettigini ve bunun nedenide benzin performansini elde edebilmek icin yaptigini ama kar marjinin lpg fiyatinin ucuz olmasindan kaynaklandigini goz ardi ediyoruz.yani arac benzinde 10 litre tuketiyorsa lpg de 13 litre tuketmek zorunda.
O zaman motorun delinmesini vs de geciyorum. Bazi motorlarda lpg icin yerleri var ama klasik motor icin konusursam iyi bir muhendislik semasi ile dogru lpg takildigini varsayiyorum.
Benzinin motoru korumaya yonelik katkilarinida geciyorum.yani sogutmasini yaglamasini goz onunde bulundurmuyorum.lpg de bunlar yok gerci.sanayi tabiri ile kuru yakit ne kadar kelime anlami dogru olmasada.
Lpg nin oktaninin benzinden yuksek oldugunu biliyorum elbette.ama daha az enerjiye sahip gerci daha fazla yakmasinin sebebini soylemistim.
Ayar vs yapilsada hicbir lpg nin benzinli ile ayni performasa sahip olacagini kesinlikle dusunmuyorum.daha az enerjiye sahip ve gaz halinde bir yakit icin ozellikle.silindire hava cekerken gaz da cekildigi icin havanin yerini aldigini dusunursek ki benzinde sivi daha yogun oldugu icin performans dusuklugu yasanmak zorundadir. Verim dusecektir kisaca.yanma hizlarinida goz onunde bulundurursak lpg nin benzine kiyasla sansi yok.avans ayari cok duzgun yapilsa bile fark elbette olusacaktir. Uzun vadede vuruntuya yol acarmi bilmiyorum.
Tabi bunlari bir kenara atar basite indirgersem bahsettiginiz etanol nasil avans ayarina etki ediyorsa lpg tam tersi etki edecektir.istanbul trafiginde oldukca sicaklik degerlerinin yukseldigini dusunursek lpg nin sicakliginin benzinden cok daha yuksek oldugunu dusunmek gerekir.tabi klasik subap erimesi bundan geliyor. Kac km de buna yol acar tahmin etmek zor. Yeni motorlarda kullanilan subaplarin, hafifletmek adi altinda yapildigini dusunursek erime sicakligi dusecektir.atmosferik motorlarda bu surec daha uzun olacaktir tipki taksiler gibi.
Aslinda lpg nin ihtiyac duydugu basinci saglayabilecek turbo motorlar lpg ye daha yatkin ama orneklerini cok gormedim.belki bahsettiginiz sivi lpg buna yoneliktir.


Tabi sivi sistem lpg konusunda uzman degilim cunku taktirmasi 8 10 milyar. 6.5 litre yakit yaktigim icin benzinde arastirma geregi duymamistim. Amorti etmesi cok uzun surdugunden benzin sistemini nasil kullanir bilmiyorum dogrudur.
Dedigim gibi 150 200 milyar veripte 3 5 e bakacak insanlara diyecek birseyim yok. Servis bakim yapmayacak garantiden cikacak 2. El fiyati dusecek ustune ben tasarruf pesinde kosmam acikcasi.Herkesin hobisi farkli sanirim.
 
Son düzenleme:
Yani benzinin sogutma ozelligini ve aracin lpg de daha fazla tukettigini ve bunun nedenide benzin performansini elde edebilmek icin yaptigini ama kar marjinin lpg fiyatinin ucuz olmasindan kaynaklandigini goz ardi ediyoruz.yani arac benzinde 10 litre tuketiyorsa lpg de 13 litre tuketmek zorunda.
O zaman motorun delinmesini vs de geciyorum. Bazi motorlarda lpg icin yerleri var ama klasik motor icin konusursam iyi bir muhendislik semasi ile dogru lpg takildigini varsayiyorum.
Benzinin motoru korumaya yonelik katkilarinida geciyorum.yani sogutmasini yaglamasini goz onunde bulundurmuyorum.lpg de bunlar yok gerci.sanayi tabiri ile kuru yakit ne kadar kelime anlami dogru olmasada.
Lpg nin oktaninin benzinden yuksek oldugunu biliyorum elbette.ama daha az enerjiye sahip gerci daha fazla yakmasinin sebebini soylemistim.
Ayar vs yapilsada hicbir lpg nin benzinli ile ayni performasa sahip olacagini kesinlikle dusunmuyorum.daha az enerjiye sahip ve gaz halinde bir yakit icin ozellikle.silindire hava cekerken gaz da cekildigi icin havanin yerini aldigini dusunursek ki benzinde sivi daha yogun oldugu icin performans dusuklugu yasanmak zorundadir. Verim dusecektir kisaca.yanma hizlarinida goz onunde bulundurursak lpg nin benzine kiyasla sansi yok.avans ayari cok duzgun yapilsa bile fark elbette olusacaktir. Uzun vadede vuruntuya yol acarmi bilmiyorum.
Tabi bunlari bir kenara atar basite indirgersem bahsettiginiz etanol nasil avans ayarina etki ediyorsa lpg tam tersi etki edecektir.istanbul trafiginde oldukca sicaklik degerlerinin yukseldigini dusunursek lpg nin sicakliginin benzinden cok daha yuksek oldugunu dusunmek gerekir.tabi klasik subap erimesi bundan geliyor. Kac km de buna yol acar tahmin etmek zor. Yeni motorlarda kullanilan subaplarin, hafifletmek adi altinda yapildigini dusunursek erime sicakligi dusecektir.atmosferik motorlarda bu surec daha uzun olacaktir tipki taksiler gibi.
Aslinda lpg nin ihtiyac duydugu basinci saglayabilecek turbo motorlar lpg ye daha yatkin ama orneklerini cok gormedim.belki bahsettiginiz sivi lpg buna yoneliktir.


Tabi sivi sistem lpg konusunda uzman degilim cunku taktirmasi 8 10 milyar. 6.5 litre yakit yaktigim icin benzinde arastirma geregi duymamistim. Amorti etmesi cok uzun surdugunden benzin sistemini nasil kullanir bilmiyorum dogrudur.
Dedigim gibi 150 200 milyar veripte 3 5 e bakacak insanlara diyecek birseyim yok. Servis bakim yapmayacak garantiden cikacak 2. El fiyati dusecek ustune ben tasarruf pesinde kosmam acikcasi.Herkesin hobisi farkli sanirim.
dediğiniz teorik dezavantajlar doğru. fakat bana göre gözardı ettiğiniz şey lpgnin sahada kullanımı. örneğin 120 hp 1.6 litrelik atmosferik bir motor iyi bir sistemle maksimum 105 hp ye düşer. bunu da normal kullanımda hissetmek güçtür. eğer piste girecekseniz de bir tuşla benzine alırsınız çok zor bir işlem değil. ayrıca lpg teorik dezavantajı olmasına rağmen pek bir sıkıntı çıkarmıyor (yakın çevremde birçok lpg kullanıcısı var. bu işte ucuza kaçmayanların büyük bir sıkıntı yaşadığını görmedim). buradan çıkan sonuç potansiyel sorunların üzerinde lpg firmaları da duruyor belli ki ona göre argelerini yapıyorlar. zaten sorunlu olsaydı sabundan bile tasarruf yapan (yapmak zorunda olan) milletimiz bu kadar tercih etmezdi.

eğer al satçı değilseniz bu benzin fiyatlarıyla emin olun kendisini çok kısa sürede amorti ediyor.

şahsen ben de bundan 7-8 sene evvel ön yargılıydım. en sonunda kaliteli bir markanın iyi bir sistemini taktırdım. gayet memnunum. günlük kullanıma çok uygun ve hatta benzinden daha uygun bir yakıt.

özellikle son paragrafta yazdığınıza katılıyorum. bir araca 100 binden fazla verecek bütçesi olup da ayda 200 tlnin hesabını yapmak da pek mantıklı değil. fakat sinan koçun 156sı, e46 3.18i, 316i gibi araçlara takılıp gayet keyifle binilir. aklınız da yakıtta kalmaz. ben daha ulaşılabilir otomobiller için konuşuyorum dediğim gibi. (150 hp act golf alıp da lpg taktırmam tabiki)
 
Yani benzinin sogutma ozelligini ve aracin lpg de daha fazla tukettigini ve bunun nedenide benzin performansini elde edebilmek icin yaptigini ama kar marjinin lpg fiyatinin ucuz olmasindan kaynaklandigini goz ardi ediyoruz.yani arac benzinde 10 litre tuketiyorsa lpg de 13 litre tuketmek zorunda.
O zaman motorun delinmesini vs de geciyorum. Bazi motorlarda lpg icin yerleri var ama klasik motor icin konusursam iyi bir muhendislik semasi ile dogru lpg takildigini varsayiyorum.
Benzinin motoru korumaya yonelik katkilarinida geciyorum.yani sogutmasini yaglamasini goz onunde bulundurmuyorum.lpg de bunlar yok gerci.sanayi tabiri ile kuru yakit ne kadar kelime anlami dogru olmasada.
Lpg nin oktaninin benzinden yuksek oldugunu biliyorum elbette.ama daha az enerjiye sahip gerci daha fazla yakmasinin sebebini soylemistim.
Ayar vs yapilsada hicbir lpg nin benzinli ile ayni performasa sahip olacagini kesinlikle dusunmuyorum.daha az enerjiye sahip ve gaz halinde bir yakit icin ozellikle.silindire hava cekerken gaz da cekildigi icin havanin yerini aldigini dusunursek ki benzinde sivi daha yogun oldugu icin performans dusuklugu yasanmak zorundadir. Verim dusecektir kisaca.yanma hizlarinida goz onunde bulundurursak lpg nin benzine kiyasla sansi yok.avans ayari cok duzgun yapilsa bile fark elbette olusacaktir. Uzun vadede vuruntuya yol acarmi bilmiyorum.
Tabi bunlari bir kenara atar basite indirgersem bahsettiginiz etanol nasil avans ayarina etki ediyorsa lpg tam tersi etki edecektir.istanbul trafiginde oldukca sicaklik degerlerinin yukseldigini dusunursek lpg nin sicakliginin benzinden cok daha yuksek oldugunu dusunmek gerekir.tabi klasik subap erimesi bundan geliyor. Kac km de buna yol acar tahmin etmek zor. Yeni motorlarda kullanilan subaplarin, hafifletmek adi altinda yapildigini dusunursek erime sicakligi dusecektir.atmosferik motorlarda bu surec daha uzun olacaktir tipki taksiler gibi.
Aslinda lpg nin ihtiyac duydugu basinci saglayabilecek turbo motorlar lpg ye daha yatkin ama orneklerini cok gormedim.belki bahsettiginiz sivi lpg buna yoneliktir.


Tabi sivi sistem lpg konusunda uzman degilim cunku taktirmasi 8 10 milyar. 6.5 litre yakit yaktigim icin benzinde arastirma geregi duymamistim. Amorti etmesi cok uzun surdugunden benzin sistemini nasil kullanir bilmiyorum dogrudur.
Dedigim gibi 150 200 milyar veripte 3 5 e bakacak insanlara diyecek birseyim yok. Servis bakim yapmayacak garantiden cikacak 2. El fiyati dusecek ustune ben tasarruf pesinde kosmam acikcasi.Herkesin hobisi farkli sanirim.
Birincisi, lpg'nin aslında enerjisi benzine yakın. Afr'si de yakın. Daha iyi pulverize olduğu ve daha iyi ısı çektiği için benzinli araçlardan performanslı oluyor.

Nerede daha az enerjisi var tam olarak ? https://www.engineeringtoolbox.com/fuels-higher-calorific-values-d_169.html

Yakıtın soğutma etkisi, sadece zenginleştirme gerektiren bölgelerde geçerli. Yani %50 yük ve üstü. Aracı kullandığınız sürecin ne kadarını %50 yük ve üstünde gidiyorsunuz ? Daha çok yaktığı yer şehiriçi, zenginleştirme olmayan yer. Lpg'nin daha fazla tüketmesinin sebebi benzin performansı almaya çalışmak değil. Sadece karışım ayarıyla aynı performansı almak mümkün değil. Sıvı halde sevk edildiğinde ve ateşleme ayarlandığında benzinden üstün performans alınır.

Motor delinmiyor, emme manifoldu deliniyor. Söktürmek istesen bir tıpa ile tüm delikleri kapatırsın. Benzinle kullanılan motorların plastik emme manifoldu hiç mi çatlamıyor ? Alt tarafı plastik veya alüminyum emme manifoldu. Bu kadar büyütmeye gerek yok. Piston değil kapak değil.

Benzin yağlama yapmaz. Kurşunlu(süper) benzin yapardı, kurşunsuz benzin yağlama yapmaz. Soğutma istersen de üst devir ve yükte bir nebze benzin atarsın motora. Lpg'de bunu yapabilirsin, peki ya benzinle giderken lpg gibi ekonomik olabilir misin ? Olamazsın. Lpg, insana alternatif sağlar.

Bakın ben bunların hepsini , araçtan veri alarak kendi gözlerimle canlı canlı gördüm:

Sıcaklık İstanbul şehiriçinde yükselmez. Motorda yük yoksa, ısınma gerçekleşmez. Emiş hava sıcaklığı artar ama egzoz ve yanma sıcaklığı, yük altında olduğu duruma göre çok düşüktür. Şehiriçinde benzin tüketmek, boşa yakıt atmaktır. Motor otobanda, yüksek yük altında ısınır ve o yüzden zenginleştirme yapılır yakıtta. Yüksek yük altında lpg'de egzoz supaplarında sünme meydana gelebilir. Çok dert eden varsa, yüksek yük ve devirde motora benzin verme seçeneği mevcut lpg'de. 120 sabit giderken motor ısınmıyor bile. Neyin zenginleştirmesi, ne diye benzin atayım motora ?

Mesele 150-200 bin lira verip 3-5'e bakmak değil. Mercedes'in 200 bin km'de yaktığı benzini hesaplayın, lpg'ye geçildiğinde 20 kuruş az yaksa, 200 bin km'de 20.000 tl ediyor. Adam taksi diye kullansa 30-40 bin lira kar ediyor. Ne supabı ne kapağı adam arabayı amorti ediyor. Servise paradan haber verin. Ben bir sürü yetkili servis biliyorum, lpg'li araçlara da bakım yapan. Hangi servis lpg'li araca bakım yapmıyormuş merak ettim. Bir c180'de lpg takıldı diye ikinci el fiyatı 4-5 bin lira düşmez merak etmeyin. Adam gibi sistemle aynı paraya satılır, hatta üstüne para bile verilebilir.



156 hp'lik 1.6 bir araçtan bahsediyoruz. Uçak değil, amg değil. Motora "unique" muamelesi yapmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
 
Birincisi, lpg'nin aslında enerjisi benzine yakın. Afr'si de yakın. Daha iyi pulverize olduğu ve daha iyi ısı çektiği için benzinli araçlardan performanslı oluyor.

Nerede daha az enerjisi var tam olarak ? https://www.engineeringtoolbox.com/fuels-higher-calorific-values-d_169.html

Yakıtın soğutma etkisi, sadece zenginleştirme gerektiren bölgelerde geçerli. Yani %50 yük ve üstü. Aracı kullandığınız sürecin ne kadarını %50 yük ve üstünde gidiyorsunuz ? Daha çok yaktığı yer şehiriçi, zenginleştirme olmayan yer. Lpg'nin daha fazla tüketmesinin sebebi benzin performansı almaya çalışmak değil. Sadece karışım ayarıyla aynı performansı almak mümkün değil. Sıvı halde sevk edildiğinde ve ateşleme ayarlandığında benzinden üstün performans alınır.

Motor delinmiyor, emme manifoldu deliniyor. Söktürmek istesen bir tıpa ile tüm delikleri kapatırsın. Benzinle kullanılan motorların plastik emme manifoldu hiç mi çatlamıyor ? Alt tarafı plastik veya alüminyum emme manifoldu. Bu kadar büyütmeye gerek yok. Piston değil kapak değil.

Benzin yağlama yapmaz. Kurşunlu(süper) benzin yapardı, kurşunsuz benzin yağlama yapmaz. Soğutma istersen de üst devir ve yükte bir nebze benzin atarsın motora. Lpg'de bunu yapabilirsin, peki ya benzinle giderken lpg gibi ekonomik olabilir misin ? Olamazsın. Lpg, insana alternatif sağlar.

Bakın ben bunların hepsini , araçtan veri alarak kendi gözlerimle canlı canlı gördüm:

Sıcaklık İstanbul şehiriçinde yükselmez. Motorda yük yoksa, ısınma gerçekleşmez. Emiş hava sıcaklığı artar ama egzoz ve yanma sıcaklığı, yük altında olduğu duruma göre çok düşüktür. Şehiriçinde benzin tüketmek, boşa yakıt atmaktır. Motor otobanda, yüksek yük altında ısınır ve o yüzden zenginleştirme yapılır yakıtta. Yüksek yük altında lpg'de egzoz supaplarında sünme meydana gelebilir. Çok dert eden varsa, yüksek yük ve devirde motora benzin verme seçeneği mevcut lpg'de. 120 sabit giderken motor ısınmıyor bile. Neyin zenginleştirmesi, ne diye benzin atayım motora ?

Mesele 150-200 bin lira verip 3-5'e bakmak değil. Mercedes'in 200 bin km'de yaktığı benzini hesaplayın, lpg'ye geçildiğinde 20 kuruş az yaksa, 200 bin km'de 20.000 tl ediyor. Adam taksi diye kullansa 30-40 bin lira kar ediyor. Ne supabı ne kapağı adam arabayı amorti ediyor. Servise paradan haber verin. Ben bir sürü yetkili servis biliyorum, lpg'li araçlara da bakım yapan. Hangi servis lpg'li araca bakım yapmıyormuş merak ettim. Bir c180'de lpg takıldı diye ikinci el fiyatı 4-5 bin lira düşmez merak etmeyin. Adam gibi sistemle aynı paraya satılır, hatta üstüne para bile verilebilir.



156 hp'lik 1.6 bir araçtan bahsediyoruz. Uçak değil, amg değil. Motora "unique" muamelesi yapmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Ben mesajinizin son kismina cevap vereyim cunku daha once yazdiklariniz az cok ortusuyor zaten benimde yazdiklarimla.
Vw mazda nissan reno volvo yetkili servisleri.

Bu ikinci el degeri icin diyebilecegim soyle.ben lpg takilinca arabanin daha fazla para ettigini hic gormedim. Genelde lpg taktiracak adamda benzinli alip kendi taktiriyor kafa rahat olacak diye.
Bugune kadar 2 araba sattim benzinli ikisinde de lpg siz motormu diye sasirmislardi. Piyasa degerlerinin ustune sattim bu yuzden de.ozellikle mazda 3 sahibi iken bu fark oldukca fazlaydi.oncesinde de astra sattim.son kullaniciyi bilmemde kadina veya takasta galeriye satarken lpg siz farkli her iki aracimda da fiyat bakimindan farkettirdi.

Ben kendi acimdan lpg taktiripda degeri dusmeyen arabaya hic rastlamadim. Uzun zamandir sahibinden takip ediyorum orada da gormedim.
Motora unique muamelesi ben yapmam. Bende 1.2 turbo motorlu araba kullaniyorum. En azindan 8 milyar versem lpg icin 20 depo benzin demek benim icin . 13 kurus karim olur ortama litre bazinda. 6.5lira diye duz hesap gidiyorum depodaki kar marjim. Dedigim gibi pahali aracta depo basina 6.5 lira hesaplayacaksam arka sokakta yakarim arabayi :D
 
Son düzenleme:
2014 yılında Prins lpg takılı 2001 e39 5.20i almıştım. Şehiriçi yakıt tüketimi 16-17 litre olan bi arabaya lpgsiz binmek beni aşar. F10 5.20i'nin şehir içi yakıt tüketimi ortalama 10-12 litre. Muadili premium markalarda da yaklaşık rakamlar ortaya çıkacaktır. Burada en önemli husus yıllık kaç km yapacağınız. 20-25 bin km kullanacaksanız lpg takılmalı bence.
 
156 HP'lik motorun LPG'ye uyumlu olduğu bir gerçek. Yeter ki montajı bilen insan yapsın, düzgün ellerde bakım görsün. Kaliteli LPG kitleri'nin aracın motor ömrüne dezavantajı olmadığı da artık bir gerçek. Bu hususta LPG düşmanlığı yapmanın bir anlamı yok. Buradan sonrası sene içerisinde yapılan kilometreye bağlı olarak, kaç senede amorti edeceğini hesap etmektir.

Bana kalırsa senede 10.000km ve altında sürüşlerde ne dizel motorun, ne de LPG montajının bir anlamı yok.
Tabii ki LPG montajı yapılmış bir araç satın alıyorsanız, bu kitin güvenilirliğinden ve bakımından eminseniz, amorti etmesinin sizin için bir anlamı da yok. Sadece LPG'siz olsaydı kaç lira benzin alırdınız, LPG'liyken ne kadar yakıt aldınız, bunun hesabıyla tasarrufunuzu hesap eder, sevinirsiniz.

Günümüzde benzinli araçlara binmek için benzinlik sahibi olmak gerek. Piste çıkan bir sürücü iseniz, LPG taktırmak istememenizi anlarım. Fakat normal yol şartlarında LPG kullanmadan benzinli araca binmek bana sorarsanız mantıklı değil. Bakım maliyetleri, verilen yakıt ücretleri yanında hiçbirşey. Buna karşın motor ömrünü kısaltan bir durumu yok, bakımlarını düzenli olarak yaptırdıktan sonra.

Araç hakkındaki yorumlarıma gelirsek, o model yılındaki iki tercihiniz arasında ben şahsen C180 AMG paketi tercih ederdim. Hem çokça yedek parçası bulunabilir, bakım maliyetleri açısından hesap edildiğinde avantajı olur. Hem de şık bulduğum bir araç. Özellikle adaptif bi-xenon farlarına hastayım diyebilirim. Gördüğüm Bi-xenon farlar arasında en verimli çalışan far bu araçta takılı. Bir detaycı olarak söylemek zorundayım ki, krem renk iç döşeme alırsanız kafayı kırabilirsiniz. Çok garip bir kumaş, sırtınızdaki teri tişörtünüzün içinden çekip alıyor. Daha tişörtünüz ıslanmadan koltukta lekesini görüyorsunuz. Es kaza bacak aranıza bir su şişesi koysanız, şişenin izi çıkıyor koltukta. Pantolon renk transferlerini vesaireleri saymıyorum bile. Bu sebeple siyah iç döşemeye yönelmenizi öneririm.

2013 modelde gelmiş olabilir ama Keyless Go, Command ve geri görüş kamerası olan araçları kovalarsanız donanım olarak zengin içeriklere sahip olursunuz. Bütçenizi bir nebze daha aşabilir fakat işlevsel özellikler kazanır, ikinci el satışında diğer araçların bir tık önüne geçersiniz. Özellikle bu özelliklere sahip sedefli beyaz c180'ler peynir ekmek gibi satıldı. kolaylıkla bulunabilir. ancak füme rengi ya da kırmızı rengini bulursanız, dadından yinmez diyorum....
 
680BB138-AFD8-4F70-ADBB-951250CBFCF5.jpeg

Konuyu @bt @Munferit ve ben takip ederken. Zaten ortalama üretilen bir motoru düz klasik bir kompresörü benzinle Lpg arası sıcaklık farkı olan 400 dereceyi nasıl tolere edeceğini düşünüyoruz
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...