Merhaba Focus

Basri Amca

Panpa
2,394
Marka
Ford
Merhabalar bu gün uzun araştırmalar sonucunda arabayı almış bulunmaktayız.
Ama aldığımız aracın bir kaç eksiği var onlarıda hem sizlere sorarak hemde öğreneceğim deneyimlerle burada paylaşmayı düşünüyorum.
Aldığım araç 2007 Ford Focus 1.6 Tdci Ghia (Manda Kasa).
Öncelikle bizden önceki sahibi (Biraz Tanıdık) araca çakma xenon taktırmış ben bunları halojen kaliteli bir farla değiştirmeyi düşünüyorum.
Şimdi bu kısa farlar galiba h7 uzunlar h1 miş ben bunlara sizce led mi takayım yoksa normal sarı far mı ? Yada uzunlara şimşek led gibi bir şey yapılabilir mi ? Ama öncelikli amacım ekonomi. (malum borç harç işleri.)
Birde aracın muaynesi haftaya bitiyor bir yandan da muayneden geçmesi gerekmekte.
 
https://www.hepsiburada.com/philips...i-ampul-seti-130-daha-fazla-isik-pm-otm011300
https://www.hepsiburada.com/osram-h...l-seti-110-daha-fazla-isik-pm-oternak64210nbu

Aracınız hayırlı, uğurlu olsun inşaallah. Yüksek performanslı halojen ampuller. Farları kullanma sıklığınıza göre 1 - 1,5 sene civarı ömürleri var. Muayeneden geçerler. Aracın tesisatını yormazlar. Alıp taktırırsanız far ayarı yaptırmayı da unutmayın. Montaj sırasında ampulleri cam yüzeyinden tutmayın, dibinde ki metal soketten tutun. Led ampuller hakkında ise pek bilgim yok. Orijinal olmadıktan sonra bembeyaz ışık veren ampulleri tercih etmiyorum pek.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
https://www.hepsiburada.com/philips...i-ampul-seti-130-daha-fazla-isik-pm-otm011300
https://www.hepsiburada.com/osram-h...l-seti-110-daha-fazla-isik-pm-oternak64210nbu

Aracınız hayırlı, uğurlu olsun inşaallah. Yüksek performanslı halojen ampuller. Farları kullanma sıklığınıza göre 1 - 1,5 sene civarı ömürleri var. Muayeneden geçerler. Aracın tesisatını yormazlar. Alıp taktırırsanız far ayarı yaptırmayı da unutmayın. Montaj sırasında ampulleri cam yüzeyinden tutmayın, dibinde ki metal soketten tutun. Led ampuller hakkında ise pek bilgim yok. Orijinal olmadıktan sonra bembeyaz ışık veren ampulleri tercih etmiyorum pek.
Beyaz olsun vs. gibi bir takıntım yok yeter ki yolumu aydınlatsın düzgün bir biçimde o eldeki yağın ampule bulaşma meselesini de biliyorum daha önce okumuştum bir yere.
Her şey için teşekkürler @Cenk @motorsinann
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Beyaz olsun vs. gibi bir takıntım yok yeter ki yolumu aydınlatsın düzgün bir biçimde o eldeki yağın ampule bulaşma meselesini de biliyorum daha önce okumuştum bir yere.
Her şey için teşekkürler @Cenk @motorsinann
Rica ederim. Piyasada halojen ampuller için hem ömür hem performans olarak bu ikisinden daha iyisini bulamazsınız. Performansı biraz daha yüksek 2 ampul daha var bu attıklarımın üst versiyonu denebilir ama ömürleri bu ikisinin yarısı kadar. Seneyi çıkartmaz hatta 6-7 ayda ömrü biter. O yüzden bu attığım ikisinden daha iyi halojen ampul yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Rica ederim. Piyasada halojen ampuller için hem ömür hem performans olarak bu ikisinden daha iyisini bulamazsınız. Performansı biraz daha yüksek 2 ampul daha var bu attıklarımın üst versiyonu denebilir ama ömürleri bu ikisinin yarısı kadar. Seneyi çıkartmaz hatta 6-7 ayda ömrü biter. O yüzden bu attığım ikisinden daha iyi halojen ampul yok.
Çok teşekkürler bu ikisinden hangisi sizce ?
 
Vallahi o sizin kararınıza kalmış. Ben şimdi öneririm sonra sıkıntı çıkar yahut memnun kalmazsınız mahçup olurum. Ama hangisini kullandığımı soruyorsanız 2.defa philips xtreme vision %130 kullanıyorum.
Yok canım içine girip bakamazsınız ya zaten ben genel bilgi olarak sormuştum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yardımcı olabilecek kimse yok mu ?
Ben de yetiştim. Aracınız hayırlı uğurlu olsun. :) @Cenk arkadaşımız da en iyi iki seçeneği yazmış. Bosch'un filan da benzer ampulleri var biraz daha uygun fiyatlı ama ben denemedim.

Aracımı ilk aldığımda benim farlar da sizdeki gibi çakma xenon'du. Hatta bu yüzden bir farı değiştirmek zorunda kaldım. Sonra da söktüm. Osram Nightbreaker 2 yıl kullandım, sonra teki patladı. Onun yerine sağlam teki bagaja yedek olarak atıp 2'li set Nightbreaker Unlimited aldım. 3 yıldır kullanıyorum. Çok çok iyi, çok memnunum. Eski nightbreaker'lardan da iyi. İlk etapta kısalara takmak mantıklı oluyor ama uzunlara aynı kalitede ampul takmayınca, standart haliyle kaldığında ancak selektör işlevi görüyor, bir de uzaktaki reflektörlü tabelaları aydınlatıyor :) Akşam evde ışıklar yanıkken, camdan baktığınızda dışarının iyi gözükmemesi gibi düşünün. O yüzden uzunlara da Cenk hocamın gösterdiği modellerden birini takmanızı tavsiye ederim.

Muayene konusunu da dert etmeyin. Ampuller halojen, gözü delip geçen led veya ayarsız xenon gibi değil. Ama güzel yandıkları için dıştan farlar yeniymiş gibi bir görüntü oluyor, daha fazlası değil :)

Benim burada küçük bir tavsiyem olacak (gerçekten küçük:))
Arkadaşımda Mk2,5 kasa var. Çok sık kedi gözü ampullerini patlatıp duruyordu, zamanla kedi gözlerinin olduğu yerde kararma yaptı artık. En sonunda ustanın tavsiyesi üzerine kedi gözlerine minik led ampul taktı, kurtuldu. Eğer siz de aracınızda öyle bir sıkıntı gözlemlerseniz şimdiden bir çözüm önermiş olayım.
 
Ben de yetiştim. Aracınız hayırlı uğurlu olsun. :) @Cenk arkadaşımız da en iyi iki seçeneği yazmış. Bosch'un filan da benzer ampulleri var biraz daha uygun fiyatlı ama ben denemedim.

Aracımı ilk aldığımda benim farlar da sizdeki gibi çakma xenon'du. Hatta bu yüzden bir farı değiştirmek zorunda kaldım. Sonra da söktüm. Osram Nightbreaker 2 yıl kullandım, sonra teki patladı. Onun yerine sağlam teki bagaja yedek olarak atıp 2'li set Nightbreaker Unlimited aldım. 3 yıldır kullanıyorum. Çok çok iyi, çok memnunum. Eski nightbreaker'lardan da iyi. İlk etapta kısalara takmak mantıklı oluyor ama uzunlara aynı kalitede ampul takmayınca, standart haliyle kaldığında ancak selektör işlevi görüyor, bir de uzaktaki reflektörlü tabelaları aydınlatıyor :) Akşam evde ışıklar yanıkken, camdan baktığınızda dışarının iyi gözükmemesi gibi düşünün. O yüzden uzunlara da Cenk hocamın gösterdiği modellerden birini takmanızı tavsiye ederim.

Muayene konusunu da dert etmeyin. Ampuller halojen, gözü delip geçen led veya ayarsız xenon gibi değil. Ama güzel yandıkları için dıştan farlar yeniymiş gibi bir görüntü oluyor, daha fazlası değil :)

Benim burada küçük bir tavsiyem olacak (gerçekten küçük:))
Arkadaşımda Mk2,5 kasa var. Çok sık kedi gözü ampullerini patlatıp duruyordu, zamanla kedi gözlerinin olduğu yerde kararma yaptı artık. En sonunda ustanın tavsiyesi üzerine kedi gözlerine minik led ampul taktı, kurtuldu. Eğer siz de aracınızda öyle bir sıkıntı gözlemlerseniz şimdiden bir çözüm önermiş olayım.
Tavsiyeleriniz için teşekkürler.
Bakayım kararsız kaldım maddiyatta bu aralar sıkıntılı çözene kadar ekonomik bir şeyler bakmak zorunda da kalabilirim. Bir iki güne netlestirmem lazım.

Birde bu çakma Xenonlar takılmış modül fln mı var acaba ? Çünkü yükseklik ayarı da çalışmıyor aracın Xenonlarda yani tek isteğim o farlar bozuk çıkmasında.



EDİT :
Kedi gözü tavsiyesi içinde ayrıca teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Tavsiyeleriniz için teşekkürler.
Bakayım kararsız kaldım maddiyatta bu aralar sıkıntılı çözene kadar ekonomik bir şeyler bakmak zorunda da kalabilirim. Bir iki güne netlestirmem lazım.

Birde bu çakma Xenonlar takılmış modül fln mı var acaba ? Çünkü yükseklik ayarı da çalışmıyor aracın Xenonlarda yani tek isteğim o farlar bozuk çıkmasında.



EDİT :
Kedi gözü tavsiyesi içinde ayrıca teşekkür ederim.
Rica ederim.

Ekonomik çözüm olarak başta sadece kısa farların ampullerini bu yüksek performanslı ampullerle değiştirip uzunları sonraya bırakabilirsiniz. 3 senedir bir türlü o ekonomik çözümden bir üst seviyeye upgrade edemedim durumu, gayet iyi idare ediyor. :)

Çakma xenon'lar takılırken (en azından benim arabadakilerden bildiğim kadarıyla)her ampul için ayrı bir modül oluyor, kaputun içerisinde fara yakın bir yere sabitleniyor, oradan kablosuyla xenon ampulü gidiyor, far ampulünün girdiği yere giriyor. Benim gördüğüm şu sıkıntı vardı: Ayrı kablolarla geldiği için farın arkasındaki kapak yırtılmış veya ucundan açık kalmış olabiliyordu. Bu durumda far elden çıkabiliyor maalesef. Benim arabada farlardan birinde bir sıkıntı çıkmıştı, geçmişte montajı yapan vandallar çok ısrarcı olmuşlar belliydi. Çünkü diğer farın yükseklik ayarı da çalışıyordu ama sol farımın ampulü hem tepedeki otoyol tabelalarına ayarlıydı, hem de farın yükseklik ayarı çalışmıyordu. Daha sonra farı açdığımızda far yükseklik ayar motorunun piminin kırıldığını fark ettik. 4 sene önce filan 150₺ idi sadece o parça. Sizin arabanızda da benzer bir kasaplık olabilir. Umarım farınızı değiştirtecek kadar kötü dalmamışlardır.

Özetle: Far yükseklik ayarı, mercekli far değilse ampullerin bulunduğu yeri değil, farın içbükey aynasını hareket ettirir. Ampulün kendisiyle yükseklik ayarının çoğu zaman alakası olmaz. Yeter ki farda kasaplık yapılmış olmasın. o_O
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Rica ederim.

Ekonomik çözüm olarak başta sadece kısa farların ampullerini bu yüksek performanslı ampullerle değiştirip uzunları sonraya bırakabilirsiniz. 3 senedir bir türlü o ekonomik çözümden bir üst seviyeye upgrade edemedim durumu, gayet iyi idare ediyor. :)

Çakma xenon'lar takılırken (en azından benim arabadakilerden bildiğim kadarıyla)her ampul için ayrı bir modül oluyor, kaputun içerisinde fara yakın bir yere sabitleniyor, oradan kablosuyla xenon ampulü gidiyor, far ampulünün girdiği yere giriyor. Benim gördüğüm şu sıkıntı vardı: Ayrı kablolarla geldiği için farın arkasındaki kapak yırtılmış veya ucundan açık kalmış olabiliyordu. Bu durumda far elden çıkabiliyor maalesef. Benim arabada farlardan birinde bir sıkıntı çıkmıştı, geçmişte montajı yapan vandallar çok ısrarcı olmuşlar belliydi. Çünkü diğer farın yükseklik ayarı da çalışıyordu ama sol farımın ampulü hem tepedeki otoyol tabelalarına ayarlıydı, hem de farın yükseklik ayarı çalışmıyordu. Daha sonra farı açdığımızda far yükseklik ayar motorunun piminin kırıldığını fark ettik. 4 sene önce filan 150₺ idi sadece o parça. Sizin arabanızda da benzer bir kasaplık olabilir. Umarım farınızı değiştirtecek kadar kötü dalmamışlardır.

Özetle: Far yükseklik ayarı, mercekli far değilse ampullerin bulunduğu yeri değil, farın içbükey aynasını hareket ettirir. Ampulün kendisiyle yükseklik ayarının çoğu zaman alakası olmaz. Yeter ki farda kasaplık yapılmış olmasın. o_O

Megane den sonra bana ford pahalı geldi birazcıkk ;)
Megane orjinal 250-300 ken focus 750-800 olunca inşallah zarar vermemişlerdir diyorum tek ümidim olarak.
Yarın kendimde bakiyim biraz sökme işi çok zor değildir umarım.
Ampül olarakta muhtemelen erken tteslimat olacağı için muayeneye yetişmesi lazım kargonun philips salacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Far için yan sanayi Depo marka bakabilirsiniz, orjinaller renault'a göre pahalı ancak depo marka kaliteli bir yan sanayidir. Ampül tavsiyeleri yapılmış zaten.
Park ampüllerindeki is durumu bizim mk2.5 larda var ancak mk2'de yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Far için yan sanayi Depo marka bakabilirsiniz, orjinaller renault'a göre pahalı ancak depo marka kaliteli bir yan sanayidir. Ampül tavsiyeleri yapılmış zaten.
Park ampüllerindeki is durumu bizim mk2.5 larda var ancak mk2'de yok.
Şimdilik yeni fara gerek kalmadı şu cebimiz biraz rahatlasın güzel projeler var aklımda ama öncelik aracın eksiklikleri onları halletmeye çalışıyorum.
Edit
Verdiğiniz ekstra bilgiler için teşekkürler DEPO marka aklımın bir köşesinde dursun.
 
Son düzenleme:
Bu arada güncelleme yapayım,
Uzun yola çıkacağız 10 güne ve muayeneye gireceğiz diye genel bir kontrol yaptıralım dedik
İstanbul Kadosan'da Adem Usta var Kalyoncular Oto.
Ön, arka fren balataları bitmeye yakındı onları değiştirdik kale marka.
Motorda sarsıntılı çalışma ve stop ederken de sarsıntılı stop ediyordu bu şikayet üzerine şanzumanın altında bulunan motor takozunu yani şanzuman kulağı diye geçiyormuş onu değiştirdik. (Ciddi ciddi deforme olmuştu.)
Stop ve sinyal ampullerini komple değiştirdik.
Parçalar 220TL+100TL işcilik =320TL
(Şanzuman kulağının orjinalini bulamadık kısa süre sonra onu orjinali ile değiştireceğim.)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka ve bt