Merhaba arkadaşlar öncelikle biraz detay verelim:
Araba: Opel Astra H 1.3 CDTI 2011 Sedan Manuel
Lastik: Michelin CrossClimate 205/55/R16 91 V Üretim Tarihi:Ocak 2015
Kullanım Süresi:13 Ay 35.000 KM
Kullanım Yerleri:Yaklaşık 15.000 KM'si Avrupa tatilinde çeşitli yerlerde, 15.000 KM Bartın Şehir İçi, 5.000 KM Türkiye İçi Uzun Yol(İstanbul,İzmir,Ankara vb.)
Lastikler 24 Kasım 2016 da arabayı aldığımızda üstündelerdi İstanbul içi yaklaşık 5.000 KM yapmışlardı başta lastiklerin 4 mevsim olduğunu öğrenince hoşumuza gitmemişti ancak lastiklerin yeni olması ve michelin olması sebebiyle en kötü yazın değiştiririz dedik ve arabayı Bartın'a getirdik.Daha öncede Astra H'miz vardı o arabada şuankiyle aynı şartlardaydı ancak o araba delicesine sertti CrossClimate'ı şehir içinde yaklaşık 100 KM kullandıktan sonra konforuna hayran kalmıştım araba bu haliyle ContiPremium Contact 5'li octaviamızdan(15.000 km'deydi lastikler yeniydi) çok daha yumuşak ve tok tepki veriyordu çukurlara.Önceki astramızda sert diye yakınırdık ancak bu lastiklerle arabanın konforu gerçekten çok iyiydi. Bir süre sonra lastiklerin testlerine baktım internette ve dediklerinin doğruluğunu denemek istedim çünkü lastik mükemmel olarak tanıtılıyordu.Babam için önemli kriterler konfor,fren mesafesi ve karda tutuştu.Fren mesafesi o dönemde (Hava 0-15 Derece) gayet iyiydi güven veriyordu hız fark etmeksizin panik frende arabanın çizgisi bozulmuyordu (ARAÇTA ESP YOK).Lastik babam için mükemmeldi zaten sakin kullanıyordu ancak yol tutuş performansını hep merak ediyordum ben.Arabayı zorlamaya yavaş yavaş başladım birden kopar endişesiyle ancak zorladıkça lastikte tık yoktu yumuşak olduğu için yana çok yığılır endişesi vardı ancak bir yaz lastiği kadar yatıyordu ekstra bir şey yoktu derken artık iyice meraklanmıştım ne zaman kopacak diye ve yokuş yukarı virajlı bir yolda zorlamaya başladım viraj içinde tam gaz verince önden çeker olması dolayısıyla önden kaymaya başladı ama hiç beklediğim gibi değildi ben direk kopmasını beklerken lastik tutunmaya çalışıyordu 1 cm kayıyor sonra tekrar tutuyor sonra yine 1 cm kayıyor yine tutuyordu derken patlamamak için gazı bıraktığımda ise lift-off dan dolayı arkası usul usul olması gereken yere geliyor ve yüzünüzde bir gülümsemeye yol açıyordu.Ancak neden olduğunu anlamadığım bir şey vardı lastikler ses çıkarmıyordu kayarken patinaj yaparken yada panik frende lastik sesi yoktu.Derken Bartın'a ilk kar düştü ilk gün yerde yaklaşık 10 cm kar vardı ve lastikler iyi iş çıkarıyordu bundan önce octaviada Nokian kış lastiği kullanmıştık ve ondan aşağı kalır yanı yoktu dik yokuştan da indim dik yokuşta çıktım virajada girdim ve lastik karda gayet güven veriyordu.İki hafta sonra artık kar kalmamıştı hava 0-10 derece arasında seyrediyordu ve lastik hala yumuşak ve görevini başarıyla yerine getiriyordu Şubat ayına gelmiştik ve lastikten memnun kalmıştık ancak yaz performansı merak ediyorduk.
Haziran olmuştu İTÜ diğer okullardan erken bitmişti eve erken dönmüştüm ve bol bol boş zamanım vardı bu sırada arabayı bol bol kullandım hava 20-30 derece olmasına rağmen lastik hala performanslı ve yumuşaktı.Temmuzda arabaya bakım yaptık (periyodik+rot+balans) ve Avrupa'ya doğru rotasız bir yolculuğa başladık tatilde bulgaristan-italya dolaylarında sıcaklık 40 derece olduğundada isviçrenin karlı yüksek dağlarındada alman otobanındaki deli gibi yağmurdada kamp alanındaki çamurdada almanyadaki bozuk yoldada parisin ara sokaklarındada bizi bir an olsun bile pişman etmedi ne koşulda olursak olalım hep görevini başarıyla yaptı ve o kadar çeşitli yola 35.000 km ye rağmen bir kez bile patlamadı.Arabayı aldığımızda 30.000 km'deydi şuan 65.000 lastik yaklaşık 40.000 km yaptı önler hala 5-6 mm var arkalar daha iyi rotasyon yapacağım yakında çünkü son zamanlarda fren mesafesinin biraz uzadığını hissediyorum.
Gelelim sonuca BİR DAHA ALIR MIYIM?
Kesinlikle evet gerek yumuşaklığı gerek lastik sök tak derdi olmadan kullanmak gerekse güvenlik bu arada en önemli şeyin güvenlik olduğunu düşünüyorum çünkü Avrupa tatiline yaz lastiği ile çıksak bir çok noktada sınıfta kalacaktı ve güvenliğimizi azaltacaktı.
Bir kaç fotoğraf ekliyorum aklınıza takılan merak ettiğiniz bir şey olursa aşağıya yazabilirsiniz okuduğunuz için teşekkürler.
Yakıt Tüketimi:
Avrupa'dan bir kaç kare
Araba: Opel Astra H 1.3 CDTI 2011 Sedan Manuel
Lastik: Michelin CrossClimate 205/55/R16 91 V Üretim Tarihi:Ocak 2015
Kullanım Süresi:13 Ay 35.000 KM
Kullanım Yerleri:Yaklaşık 15.000 KM'si Avrupa tatilinde çeşitli yerlerde, 15.000 KM Bartın Şehir İçi, 5.000 KM Türkiye İçi Uzun Yol(İstanbul,İzmir,Ankara vb.)
Lastikler 24 Kasım 2016 da arabayı aldığımızda üstündelerdi İstanbul içi yaklaşık 5.000 KM yapmışlardı başta lastiklerin 4 mevsim olduğunu öğrenince hoşumuza gitmemişti ancak lastiklerin yeni olması ve michelin olması sebebiyle en kötü yazın değiştiririz dedik ve arabayı Bartın'a getirdik.Daha öncede Astra H'miz vardı o arabada şuankiyle aynı şartlardaydı ancak o araba delicesine sertti CrossClimate'ı şehir içinde yaklaşık 100 KM kullandıktan sonra konforuna hayran kalmıştım araba bu haliyle ContiPremium Contact 5'li octaviamızdan(15.000 km'deydi lastikler yeniydi) çok daha yumuşak ve tok tepki veriyordu çukurlara.Önceki astramızda sert diye yakınırdık ancak bu lastiklerle arabanın konforu gerçekten çok iyiydi. Bir süre sonra lastiklerin testlerine baktım internette ve dediklerinin doğruluğunu denemek istedim çünkü lastik mükemmel olarak tanıtılıyordu.Babam için önemli kriterler konfor,fren mesafesi ve karda tutuştu.Fren mesafesi o dönemde (Hava 0-15 Derece) gayet iyiydi güven veriyordu hız fark etmeksizin panik frende arabanın çizgisi bozulmuyordu (ARAÇTA ESP YOK).Lastik babam için mükemmeldi zaten sakin kullanıyordu ancak yol tutuş performansını hep merak ediyordum ben.Arabayı zorlamaya yavaş yavaş başladım birden kopar endişesiyle ancak zorladıkça lastikte tık yoktu yumuşak olduğu için yana çok yığılır endişesi vardı ancak bir yaz lastiği kadar yatıyordu ekstra bir şey yoktu derken artık iyice meraklanmıştım ne zaman kopacak diye ve yokuş yukarı virajlı bir yolda zorlamaya başladım viraj içinde tam gaz verince önden çeker olması dolayısıyla önden kaymaya başladı ama hiç beklediğim gibi değildi ben direk kopmasını beklerken lastik tutunmaya çalışıyordu 1 cm kayıyor sonra tekrar tutuyor sonra yine 1 cm kayıyor yine tutuyordu derken patlamamak için gazı bıraktığımda ise lift-off dan dolayı arkası usul usul olması gereken yere geliyor ve yüzünüzde bir gülümsemeye yol açıyordu.Ancak neden olduğunu anlamadığım bir şey vardı lastikler ses çıkarmıyordu kayarken patinaj yaparken yada panik frende lastik sesi yoktu.Derken Bartın'a ilk kar düştü ilk gün yerde yaklaşık 10 cm kar vardı ve lastikler iyi iş çıkarıyordu bundan önce octaviada Nokian kış lastiği kullanmıştık ve ondan aşağı kalır yanı yoktu dik yokuştan da indim dik yokuşta çıktım virajada girdim ve lastik karda gayet güven veriyordu.İki hafta sonra artık kar kalmamıştı hava 0-10 derece arasında seyrediyordu ve lastik hala yumuşak ve görevini başarıyla yerine getiriyordu Şubat ayına gelmiştik ve lastikten memnun kalmıştık ancak yaz performansı merak ediyorduk.
Haziran olmuştu İTÜ diğer okullardan erken bitmişti eve erken dönmüştüm ve bol bol boş zamanım vardı bu sırada arabayı bol bol kullandım hava 20-30 derece olmasına rağmen lastik hala performanslı ve yumuşaktı.Temmuzda arabaya bakım yaptık (periyodik+rot+balans) ve Avrupa'ya doğru rotasız bir yolculuğa başladık tatilde bulgaristan-italya dolaylarında sıcaklık 40 derece olduğundada isviçrenin karlı yüksek dağlarındada alman otobanındaki deli gibi yağmurdada kamp alanındaki çamurdada almanyadaki bozuk yoldada parisin ara sokaklarındada bizi bir an olsun bile pişman etmedi ne koşulda olursak olalım hep görevini başarıyla yaptı ve o kadar çeşitli yola 35.000 km ye rağmen bir kez bile patlamadı.Arabayı aldığımızda 30.000 km'deydi şuan 65.000 lastik yaklaşık 40.000 km yaptı önler hala 5-6 mm var arkalar daha iyi rotasyon yapacağım yakında çünkü son zamanlarda fren mesafesinin biraz uzadığını hissediyorum.
Gelelim sonuca BİR DAHA ALIR MIYIM?
Kesinlikle evet gerek yumuşaklığı gerek lastik sök tak derdi olmadan kullanmak gerekse güvenlik bu arada en önemli şeyin güvenlik olduğunu düşünüyorum çünkü Avrupa tatiline yaz lastiği ile çıksak bir çok noktada sınıfta kalacaktı ve güvenliğimizi azaltacaktı.
Bir kaç fotoğraf ekliyorum aklınıza takılan merak ettiğiniz bir şey olursa aşağıya yazabilirsiniz okuduğunuz için teşekkürler.
Yakıt Tüketimi:
Avrupa'dan bir kaç kare