Michelin Pilot Sport 4 Deneyimi: 4S ve 5’e Göre Gerçekten Daha mı İyi ?

pasa.mehmt

Mehmet Paşa
Senkromeççi
12
Marka
Volkswagen
Birkaç hafta önce sıfır 4 adet Michelin Pilot Sport 4 aldım. Birçok kişi, Pilot Sport 4S ve Pilot Sport 5’in benim lastiğime göre daha az performans gösterdiğini söylüyor. Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/55 R16 ebatlarında lastiğimle kafadan kayarken, şu an Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 + Eibach Sportline spor yay ile kafadan hiç kaymayıp arkayı kaydırmaya başladık. 4S veya 5’i kullanan var mı? Yorumları merak ediyorum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok farklı klasmanlar farklı kıyaslamalar hata verdi sistemim :D
 
16'dan 18' geçiş lastikler aynı olsa bile dramatik fark yaratır. Üstüne yay falan lastiğin farkını anlamanız bence pek olası değil.
 
16'dan 18' geçiş lastikler aynı olsa bile dramatik fark yaratır. Üstüne yay falan lastiğin farkını anlamanız bence pek olası değil.
Araç şuan sanki kilitli diferansiyel varmışçasına kafayı çekiyor lastiği değiştirsem illa ki bir fark yaratır diye düşünüyorum
 
Lastiklerin performansları ebattan ebada değişiyor bunu burada çok kez konuştuk lastik konuları var böyle bir göz atarsanız , sizin ebadınız normal bir polo ebadı değiş başta zaten hata burada başlıyor dinamikleriyle aracın oynamak kayma salma dalma gibi sorunlar yapar esp dengesizleşir ki VW AG araçları ESP sistemi üzerine inşa etmeyi çok seviyor , yani VW grup araçlarını yolda tutan bir şey varsa oda esp :D "Alınıp gelip bana sallamayın lütfen :D" Yani işin aslın şuan sizin aracın ne tepkiler vereceğini emin olun fabrika bile bilmiyor :D En yakıt tepki tespitini şöyle yapabiliriz 2.0 TSI motorlu GTI polo koyup ona da 215 40 R18 takmamız lazım ki yine sizin ebat olmuyor :)
 
Lastiklerin performansları ebattan ebada değişiyor bunu burada çok kez konuştuk lastik konuları var böyle bir göz atarsanız , sizin ebadınız normal bir polo ebadı değiş başta zaten hata burada başlıyor dinamikleriyle aracın oynamak kayma salma dalma gibi sorunlar yapar esp dengesizleşir ki VW AG araçları ESP sistemi üzerine inşa etmeyi çok seviyor , yani VW grup araçlarını yolda tutan bir şey varsa oda esp :D "Alınıp gelip bana sallamayın lütfen :D" Yani işin aslın şuan sizin aracın ne tepkiler vereceğini emin olun fabrika bile bilmiyor :D En yakıt tepki tespitini şöyle yapabiliriz 2.0 TSI motorlu GTI polo koyup ona da 215 40 R18 takmamız lazım ki yine sizin ebat olmuyor :)
araca yapılan çoğu işlem profesyonelce yapılmış olup tamamen orjinal ürünler ile donatıldı.Jant ofseti bijon aralığı hiçbiriyle oynama yapılmadı.Benim konuyu açarken merak ettiğim şey pilot sport 4s ve pilot sport 5 in pilot sport 4 e göre performansı nasıl sorusunun cevabını almaktı.Bizim şuan araca yaptığımız setup yola da uygun pistte yarışmaya da uygun yapılan işlemlerde pekte sıkıntı yok açıkcası.Üzerine yorum yapılacak bir değişim yapılmadı araca.Ayrıca alınacak size sallanacak da bir durum yok zaten ortada :D
 
araca yapılan çoğu işlem profesyonelce yapılmış olup tamamen orjinal ürünler ile donatıldı.Jant ofseti bijon aralığı hiçbiriyle oynama yapılmadı.Benim konuyu açarken merak ettiğim şey pilot sport 4s ve pilot sport 5 in pilot sport 4 e göre performansı nasıl sorusunun cevabını almaktı.Bizim şuan araca yaptığımız setup yola da uygun pistte yarışmaya da uygun yapılan işlemlerde pekte sıkıntı yok açıkcası.Üzerine yorum yapılacak bir değişim yapılmadı araca.Ayrıca alınacak size sallanacak da bir durum yok zaten ortada :D
lastiklerin farkının ortaya çıkması için aracın her iki koşulda tamamen aynı olması gerekiyor, test edilen ortamın koşulları da aynı olmalı, ebatlar da aynı olmalı. Sonuçta her ebatta aynı performansı vermiyor lastikler. Mesela bizde 205/55/r16 lassa driveways lastikler 235/45/r18 ebattaki lastiklerden daha iyi performans veriyordu (205 focus, 235 mondeo). Tecrübe olmadan kıyaslama doğru olmaz kısaca