MICHELIN Primacy 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan CanSoylu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

CanSoylu

Profesör
258
46
MICHELIN Primacy 4 almayı planlıyorum 205 55 16 kullanan var mı?
Yol sesi, ıslak kuru performansı nasıldır? Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar? Kullananların tecrübeleri başımızın tacı. Yorumlarınızı beklerim.
 
Vallahi benim tecrubem primacy 3 uzerineydi. O lastiklerden de hic memnun olmamistim. Primacy 4 belki daha iyidir ama neredeyse hic bir aracin uzerinde gormedim desem yeridir. 205 55 16 olcusunde o kadar para vereceksem pilot sport 4 ya da premium contact 6 alirim. Isim de garanti olur. Premium contact 6'nin 16 jant ebati bu yaz gelecekmis bayilere. Ya bu aralar ya da yaz basi gibi bayilerde yerini alabilir. Ekstra olarak 4 kanalli versiyonlu efficientgrip performance onerebilirim. Artik model olarak eskidi bu lastik ama hala gayet iyi bir alternatif.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Vallahi benim tecrubem primacy 3 uzerineydi. O lastiklerden de hic memnun olmamistim. Primacy 4 belki daha iyidir ama neredeyse hic bir aracin uzerinde gormedim desem yeridir. 205 55 16 olcusunde o kadar para vereceksem pilot sport 4 ya da premium contact 6 alirim. Isim de garanti olur. Premium contact 6'nin 16 jant ebati bu yaz gelecekmis bayilere. Ya bu aralar ya da yaz basi gibi bayilerde yerini alabilir. Ekstra olarak 4 kanalli versiyonlu efficientgrip performance onerebilirim. Artik model olarak eskidi bu lastik ama hala gayet iyi bir alternatif.
205 55 16 CPC6 geldi bile.
 
205 55 16 CPC6 geldi bile.
Doğrudur, 2-3 hafta önce conti bayisinde kışlık - yazlık değişimi yaparken sormuştum da henüz gelmedi ama ya 1-2 ay içinde ya da yaz ayı içinde gelecek demişlerdi. Demek daha erken gelmiş. Sitesinde 205 55 16 göremedim. O ebat henüz gelmedi sanırım ?
 
Son düzenleme:
Doğrudur, 2-3 hafta önce conti bayisinde kışlık - yazlık değişimi yaparken sormuştum da henüz gelmedi ama ya 1-2 ay içinde ya da yaz ayı içinde gelecek demişlerdi. Demek daha erken gelmiş. Sitesinde 205 55 16 göremedim. O ebat henüz gelmedi sanırım ?
Yazlık kışlık değişimi için gittiğim, bana en yakın yer Continental bayii. Gittiğimde 205 55 16 CPC6 taktılar bir tane 218i cabrio'ya. Satışa başlandı yani.
 
Yazlık kışlık değişimi için gittiğim, bana en yakın yer Continental bayii. Gittiğimde 205 55 16 CPC6 taktılar bir tane 218i cabrio'ya. Satışa başlandı yani.
Güzel güzel, sitesinde göremeyince dedim getirmediler herhalde. Desene bir daha ki lastik alımında ps4 ile pc6 arasında bayağı bir ikileme düşeceğim. Haydi hayırlısı olsun bakalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Lastikler ile ilk testimi İstanbul-Şile-Ağva hafta sonu gezisi ile yaptım. özellikle ısındıkça çok keyifli. yumuşak bir sürümü var. Oğlumun ifadesi şu şekilde "baba araba havada mı gidiyor sanki hava gider gibi hiç sarsıntı hissetmiyorum" şeklindeydi. 28-29 derecelere yükseldiğinde daha da keyifli hale geliyor. 15 derece ve altında sertlik oluşmaya başlıyor ama zaten yaz lastiği çok da problem değil.
ayrıca sitelerdeki yorumlarda çok sesli diye ifade edilmişti. 15 derece altı kötü asfaltta sesi biraz var ama üst sıcaklıklarda sessiz. dinlenmiş kauçuk kullanmışlar performans kaybı yaşanmayacağını belirttiler.
ilerleyen zamanda görüşlerimi belirtmeye devam ederim. yorumlarını belirtenlere teşekkürler
 
MICHELIN Primacy 4 almayı planlıyorum 205 55 16 kullanan var mı?
Yol sesi, ıslak kuru performansı nasıldır? Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar? Kullananların tecrübeleri başımızın tacı. Yorumlarınızı beklerim.
r16 değilde r19 unu kullanıyorum,gayet güzel bir lastik,pek yol sesi yok ama araçla ile de alakalı bir durum bu,taştan dolayı kolay çiziliveriyor ama o dikkatimi çekti,ıslak zemin yol tutuşu güzel tahliyesi baya iyi.
 
Bu lastik ile ilgili ilginç bir tecrübe edindim. araç yıkamalarda bazı istasyonlar lastik parlatmayı abartıyorlar ve lastiğe o parlatıcıyı fazla uyguluyorlar. işte bu şekilde fazla parlatıcı olduğu zamanlarda yağmurun ilk yağmaya başladığı dönemde dikkat etmek gerekiyor normal şartlardan daha önce ters açıya girildiğinde arka kopma eğiliminde oluyor ESP devreye giriyor.
İlk bu işe rastladığımda çok kızmış hatta lastikçinin kapısa dayanmaya gidecektim. Bir hafta içinde farklı durumlarda denemeler yaptım lastikte parlatıcı olduğunda ters açıya girildiğinde tutunma sıkıntısı yaşıyor bu lastik.
Kısaca lastiğinizde parlatıcı var ise özellikle ilk yağmurda kayma eğilimi olduğunu unutmadan hareket etmenizi öneririm
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu lastik ile ilgili ilginç bir tecrübe edindim. araç yıkamalarda bazı istasyonlar lastik parlatmayı abartıyorlar ve lastiğe o parlatıcıyı fazla uyguluyorlar. işte bu şekilde fazla parlatıcı olduğu zamanlarda yağmurun ilk yağmaya başladığı dönemde dikkat etmek gerekiyor normal şartlardan daha önce ters açıya girildiğinde arka kopma eğiliminde oluyor ESP devreye giriyor.
İlk bu işe rastladığımda çok kızmış hatta lastikçinin kapısa dayanmaya gidecektim. Bir hafta içinde farklı durumlarda denemeler yaptım lastikte parlatıcı olduğunda ters açıya girildiğinde tutunma sıkıntısı yaşıyor bu lastik.
Kısaca lastiğinizde parlatıcı var ise özellikle ilk yağmurda kayma eğilimi olduğunu unutmadan hareket etmenizi öneririm
Hemen hemen bütün lastiklerde görülebilen bir tehlike. Lastik yanaklarına sürülen parlatıcı maddeler, genellikle hızlı girilen virajlarda lastiğin yanak üzerine yatması durumunda tutunma yetisini anlık olarak kaybettirebiliyor. Kuru zeminde yaptığı gibi ıslak zeminde daha fazla bu etkiye maruz kalınıyor.
 
Primacy 4 leri dün taktırdım, 100 km yol yapmışımdır. Primacy 3 ' e göre sert geldi bana. Yoldaki çakılları bile hissettirdi. Hava 7 derece hala burda, soğuktan mıdır bilmem ama hamuru sertleştirmişler gibi.
 
Araç yıkama istasyonları ile ilgili benim de bir tecrübem olmuştu.
Lastikleri iyi yıkayın dedim.. baya tazikli sus tutmuşlar ki lastiklere balans ayarı için eklenen küçük ağırlıklar kopmuş, balansı kaçmıştı ...

@FarukR Muhtemelen yapmış veya dikkat etmişsinizdir diye söylüyorum ama bazen, özellikle yetkili servisler, lastiklere fazla hava basabiliyorlar.. bu da bahsettiğiniz durumlara sebep olabiliyor... eğer lastik havalarından eminseniz yapacak bir şey yok tabi, belki lastik ömrünü uzatmak için hamuru ve yanakları biraz daha sertleştirmiş olabilirler
 
Lastikleri iyi yıkayın dedim.. baya tazikli sus tutmuşlar ki lastiklere balans ayarı için eklenen küçük ağırlıklar kopmuş, balansı kaçmıştı ...
Lastiklere tazyikli suyu uzaktan tutun hocam. Özellikle lastik - çamurluk arasına girip çamurluğu temizleyeceğim diye yahut jantı temizleyeceğim diye basınçlı suyu direkt lastiğin yanaklarına da tutuyorlar yakın mesafeden. O tazyikli sular lastiğin yanaklarını inceltebilir, hatta yırtabilir. Balanstan daha büyük problem açabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
@Cenk Evet, bunlar da gayet olası .. zaten hiç huyum değildir oralarda aşırı temizlik arama ama o sefer arabanın fren hidroliğini değiştirtmiştim ve jant lastikler biraz batmıştı. Neyse, bir tecrübe olmuştu ..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
@Cenk Evet, bunlar da gayet olası .. zaten hiç huyum değildir oralarda aşırı temizlik arama ama o sefer arabanın fren hidroliğini değiştirtmiştim ve jant lastikler biraz batmıştı. Neyse, bir tecrübe olmuştu ..
Doğru hocam. Neticede hepsi birer tecrübe. Tazyikli suyu tutmadan evvel basıncına bakmak lazım. Fazla sert ve kuvvetli akıyorsa en az 1 - 1,5 metre uzaktan temizlemek lazım. Boyayı kaldıran, camı çatlatan, lastiğe zarar veren bir çok kişi oldu böyle maalesef.
 


Güzel indirim var hala düşünen almayan varsa.... Ama aynı paraya Continental Premium Contact 6 var :rolleyes:
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: akulkerberkay