Ilk aracım,satmaya kıyamadığım bu sleeper ile karşınızdayım.
Araç 2014 Model Mini Cooper Countryman ALL4 , ( S değil )
Kağıt üzerinde 122 bg 160 nm tork.
2014 Ocak ayında Annem kullansın diye aldığımız bir araba. Atmosferik normal bir cooper diye aldık.
Olaylar bundan sonra başlıyor
Aracı kullanmaya başlayıp incelediğimde tuhaf bir kaç şey ile karşılaşıyorum. Normal Cooperlardan farklı olarak araçta JCW gri kadranlar var , 18" s jantları falan var ve hani bunların sonradan takılma ihtimali de yok aracı borusandan sıfır km olarak aldık.
Motoru incelediğimde bir de ne görüyim karşımda nur topu gibi bir turbo var
E hani bu araç atmosferikti ? S değildi ?
Araçta s bodykit falan da yok ama normal cooperlardan farklı gözüküyor. Normal countrymanlerde ön panjurda 3 adet gri çizgi varken benimkinde 2 çizgi var ? Daylight ledler falan var baya farklı bir araba.
E bu turbo'yu gördük boş durur muyuz ? Incelemeye başladım. Bu araç Çin pazarı için yapılmış turbolu bir countryman. Teknik verileri atmosferik kardeşiyle aynı 122hp 160nm tork. Gidişi de aynı , ama gönlümüz böyle binmeye el vermez Biraz haram beygir istiyoruz.
Başladık sanayide mesai yapmaya
- Iskender Downpipe
- Spor Son Susturucu
- Forge sesli dumpvalve
- K&N Hava Filtresi
- Kw ST Yaylar
- AEM Kule Gergisi
Ve bunların üstüne de PowerShop Stage2 Yazılım. Aracı Dyno'ya hiç çıkarmadım fakat minimum 240hp olduğunu düşünüyoruz denediğimiz arabalarla kıyasladığımızda
0-100 değerleri obd'den ölçtüğümde 5,8-6 saniye arası değişiyor. Önceden 11 saniyelerdeydi
Aracın şekli yapısıyla rüzgar direnci baya yüksek olmasına rağmen Top Speed +254km/h'yi gördüm 246 ile radar cezası yemişliğimiz var hatta.
Araç bu hızlara alışık olmadığı için 240 km ile giderken alt muhafaza uçtu haha
Yani sonuç olarak araç tam bir şaka makinesi haline geldi , dışardan normal bir countryman s bile değil. Fakat sesi gidişi cidden çok farklı.
Stock JCW Countrymanlerle arasında ciddi bir fark var denediğimizde , hatta yazılımlılardan bile daha iyi yürüyor.
Araçla IstanbulPark'a hiç çıkmadım o pist için yeterli olduğunu düşünmüyorum intercooler olmadığından ve frenlere çok güvenmediğimden dolayı. Onları da yapıcaktım fakat diğer arabalarla ilgilenmekten uzun süredir süremiyorum bile. Muayeneden dolayı bir kaç parçayı söktüm , yazılımda stock hale getirildi annem uslu uslu kullanıyor şuan şehir içinde
Körfez pistinde 4-5 gün çıkma şansım oldu. Bitik 4 mevsim lastiklerle 55 saniyelere kadar düşürebildim süreyi.
Araç 2014 Model Mini Cooper Countryman ALL4 , ( S değil )
Kağıt üzerinde 122 bg 160 nm tork.
2014 Ocak ayında Annem kullansın diye aldığımız bir araba. Atmosferik normal bir cooper diye aldık.
Olaylar bundan sonra başlıyor
Aracı kullanmaya başlayıp incelediğimde tuhaf bir kaç şey ile karşılaşıyorum. Normal Cooperlardan farklı olarak araçta JCW gri kadranlar var , 18" s jantları falan var ve hani bunların sonradan takılma ihtimali de yok aracı borusandan sıfır km olarak aldık.
Motoru incelediğimde bir de ne görüyim karşımda nur topu gibi bir turbo var
E hani bu araç atmosferikti ? S değildi ?
Araçta s bodykit falan da yok ama normal cooperlardan farklı gözüküyor. Normal countrymanlerde ön panjurda 3 adet gri çizgi varken benimkinde 2 çizgi var ? Daylight ledler falan var baya farklı bir araba.
E bu turbo'yu gördük boş durur muyuz ? Incelemeye başladım. Bu araç Çin pazarı için yapılmış turbolu bir countryman. Teknik verileri atmosferik kardeşiyle aynı 122hp 160nm tork. Gidişi de aynı , ama gönlümüz böyle binmeye el vermez Biraz haram beygir istiyoruz.
Başladık sanayide mesai yapmaya
- Iskender Downpipe
- Spor Son Susturucu
- Forge sesli dumpvalve
- K&N Hava Filtresi
- Kw ST Yaylar
- AEM Kule Gergisi
Ve bunların üstüne de PowerShop Stage2 Yazılım. Aracı Dyno'ya hiç çıkarmadım fakat minimum 240hp olduğunu düşünüyoruz denediğimiz arabalarla kıyasladığımızda
0-100 değerleri obd'den ölçtüğümde 5,8-6 saniye arası değişiyor. Önceden 11 saniyelerdeydi
Aracın şekli yapısıyla rüzgar direnci baya yüksek olmasına rağmen Top Speed +254km/h'yi gördüm 246 ile radar cezası yemişliğimiz var hatta.
Araç bu hızlara alışık olmadığı için 240 km ile giderken alt muhafaza uçtu haha
Yani sonuç olarak araç tam bir şaka makinesi haline geldi , dışardan normal bir countryman s bile değil. Fakat sesi gidişi cidden çok farklı.
Stock JCW Countrymanlerle arasında ciddi bir fark var denediğimizde , hatta yazılımlılardan bile daha iyi yürüyor.
Araçla IstanbulPark'a hiç çıkmadım o pist için yeterli olduğunu düşünmüyorum intercooler olmadığından ve frenlere çok güvenmediğimden dolayı. Onları da yapıcaktım fakat diğer arabalarla ilgilenmekten uzun süredir süremiyorum bile. Muayeneden dolayı bir kaç parçayı söktüm , yazılımda stock hale getirildi annem uslu uslu kullanıyor şuan şehir içinde
Körfez pistinde 4-5 gün çıkma şansım oldu. Bitik 4 mevsim lastiklerle 55 saniyelere kadar düşürebildim süreyi.