seyficn

Asfalt Kurutucu
63
34
Marka
Kia
Arkadaşlar merhaba, öncelikle forumda yeniyim ve ilk konum. Uyarılara ve fikirlere açığım. Konumuza gelecek olursak, bu konuyu hem araç hakkında bilgi vermek hem sizlerden bilgi alabilmek için açıyorum. Konu zaman geçtikçe güncellenecektir. Doğduğumdan beri istanbulda ikamet ediyorum, malum her yere toplu taşıma var o yüzden şimdiye dek ihtiyaç olmamıştı ancak evlendikten sonra otomobil eksikliğini hissetmeye başladık, özellikle son 5 ayda araç kiralamaya 3-4 bin tl para verdiğimizi fark edince bütçemizi 45.000 tl olarak belirleyip araç bakmaya başladık. Benzinli/otomatik eski kasa yarislere bakarken ilanda 118.000 kmde 2012 model değişensiz bir mito buldum, 55.000 tl yazıyordu. Pazarlık ile 51 civarı alınabilir diye düşünerek aracı bakmaya gittik ve hep otomatik isteyen eşim aracın görünüşünden ve satan kızın çok rahat kullanılıyor sözlerinden etkilendi. Fazla bir pazarlık yapamadık ama yine piyasaya göre makul bir fiyata 53.000 tlye anlaştık ve ilk aracımıza kavuştuk. Gelelim araca, öncelikle satın alma sürecinde bana alma son sahibi olursun diyen çok oldu ama sadece ekspertiz günü eski sahibini yanımızda 3-4 kişi aradı, hatta 54 bin tl verenler oldu. Arancın kendi piyasası olduğunu ve her an satılabileceğini düşünüyorum, dikkat ediyorum ilandaki tüm temiz mitolar bir hafta içerisinde satılıyor.

Aldığım kızın ilk aracıymış bu yüzden tamponlarında bolca çizik mevcut ama değişen yok, sol çamurluk boyalı sadece malum yaşına göre çok normal. Lastikleri 2015te değişmişti ve yol sesi çok fazlaydı. 1480 tl vererek falken as210 4 mevsim lastik taktım, yol sesi ciddi anlamda azaldı. Ancak aracın en büyük eksiği yalıtım, babama ait 2005 partner kadar motor sesi alıyor sanki içeri aynı şekilde çıtasız kapılardan olduğunu düşünüyorum baya bir rüzgar sesi var. Sert bir yapıya sahip tümseklerde yavaşlamama rağmen oldukça sarsıyor beni, radyo ve ses sistemi zayıf hele farları özellikle kısa farları aşırı kötü, en son clio kiralamışım ve gündüz ledleri bile daha iyi aydınlatıyordu.

Saydıklarım dışında bir kötü yönü yok, motor 1.3 multijet ve malum 500.000de dahi sıkıntısız yürüyen bir motor ayrıca yüksek torku hafif olan aracı çok güzel yürütüyor 400 kmlik istanbul şehiriçi ortalamam 6.9 litre şuan, yokuş kalkış ve start stop şehir içinde rahatlık sağlıyor. Dijital klima gayet güzel, buğu çözücüsüne şaşırdım saniye sürmüyor buğuyu götürmesi. Hacim olarak ise bagajı beni şaşırttı, 270 litre tek kapı bir araca göre gayet yeterli, saklama gözü yok ama 27 tlye aldığım bir çanta ile o sorunu çözdüm. İç hacim bazında ferah dün en miniğimiz 1.86/85 kg olan ben dahil 3 kişi sıkıntısız seyahat edebildik ancak cam alanı dar ve camları şuan filmi o yüzden içerisi karanlık. Genel olarak aracı çok sevdim, bakınca dahi beni mutlu eden bir tipi var ve kendimce bu fiyata alabileceğim bu yaşta bu donanımda daha şahsınamünhasır bir araç bulamazdım diye düşünüyorum. Sorularıma gelecek olursak far konusunda neler önerirsiniz? Motor sesi, titreşim vs beni rahatsız etmiyor ama farlar cidden sıkıntı. Son olarak hepinize kazasız belasoz sürüşler arkadaşlar, allah gönlünüzde olan araca sahip olmanızı nasip etsin.
 

Ekli dosyalar

  • _20191020_233754.JPG
    _20191020_233754.JPG
    137.6 KB · Görüntüleme: 0
  • _20191020_233724.JPG
    _20191020_233724.JPG
    171.4 KB · Görüntüleme: 0
Çok tatlı araba maşallah Allah kaza bela vermesin far konusunda photon led farlara bakabilirsiniz
 
Philips extreme vision, osram night breaker kullanan var forumumuzda ve oldukça memnunlar, yalıtım konusunda eğer kendiniz bir şeyler yapmayı seviyorsaniz serhat incinin güzel yalıtım videoları var bir göz atın bence. Aracınız hayırlı uğurlu olsun, forumumuza da ayrıca hoşgeldiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve seyficn
Philips extreme vision, osram night breaker kullanan var forumumuzda ve oldukça memnunlar, yalıtım konusunda eğer kendiniz bir şeyler yapmayı seviyorsaniz serhat incinin güzel yalıtım videoları var bir göz atın bence. Aracınız hayırlı uğurlu olsun, forumumuza da ayrıca hoşgeldiniz
Teşekkür ederim bilgiler için, sonradan takılan beyaz ışıklar bana çiğ geliyor o yüzden önerdikleriniz hoşuma gitti. Bir sorum olacak bu h4-h7 gibi kısaltmalar nedir? uzun yada kısa far ile alakalı bir şey mi?
 
Baykuş gelmiş foruma :) hoş geldiniz , bir alfisti olarak mutluluk duydum aramızda olmanızdan :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: seyficn
Teşekkür ederim bilgiler için, sonradan takılan beyaz ışıklar bana çiğ geliyor o yüzden önerdikleriniz hoşuma gitti. Bir sorum olacak bu h4-h7 gibi kısaltmalar nedir? uzun yada kısa far ile alakalı bir şey mi?
H7 ampuller tek devrelidir. Yani kısa far için ayrı, uzun far için ayrı ampul kullanılır. H4 ise çift devrelidir. Kısa ve uzun farlar aynı ampulün içinde iki ayrı devre olarak bulunurlar. Bu yüzden H4 farlar, H7'ye göre biraz daha kalındır ve bir tık pahalıdır.

Bolca uzun yol yapan biri olarak, farlarda iyi bir halojen aydınlatma için ben masraftan kaçınmadım. Kısalarda Osram Nightbreaker Unlimited, uzunlarda Osram Nightbreaker Laser ampuller kullanıyorum. Aydınlatma olarak aracı alırken üzerinde bulunan xenon farlara göre kıyaslanmayacak kadar iyi. Çok çok memnunum. Ayrıca ampuller güçlü aydınlatıyor olsa bile hala halojen, far ayarı düzgünse sonradan takılan çakma led'ler veya kalitesiz xenon'lar gibi başkalarının gözünü alıp trafikte kendinize ana bacı sövdürmüyorsunuz. Tek sıkıntısı, 2 yıllık ömürleri. O kadar para verdikten sonra insan daha fazla ömür bekliyor. :) Benim aydınlatma önerim bu olur.
 
H7 ampuller tek devrelidir. Yani kısa far için ayrı, uzun far için ayrı ampul kullanılır. H4 ise çift devrelidir. Kısa ve uzun farlar aynı ampulün içinde iki ayrı devre olarak bulunurlar. Bu yüzden H4 farlar, H7'ye göre biraz daha kalındır ve bir tık pahalıdır.

Bolca uzun yol yapan biri olarak, farlarda iyi bir halojen aydınlatma için ben masraftan kaçınmadım. Kısalarda Osram Nightbreaker Unlimited, uzunlarda Osram Nightbreaker Laser ampuller kullanıyorum. Aydınlatma olarak aracı alırken üzerinde bulunan xenon farlara göre kıyaslanmayacak kadar iyi. Çok çok memnunum. Ayrıca ampuller güçlü aydınlatıyor olsa bile hala halojen, far ayarı düzgünse sonradan takılan çakma led'ler veya kalitesiz xenon'lar gibi başkalarının gözünü alıp trafikte kendinize ana bacı sövdürmüyorsunuz. Tek sıkıntısı, 2 yıllık ömürleri. O kadar para verdikten sonra insan daha fazla ömür bekliyor. :) Benim aydınlatma önerim bu olur.
Teşekkürler öneri için çok açıklayıcı olmuş 😊 Benim araçta H7 kullanılıyor sanırım, dün gece biraz araştırdım ve performans sınıfı ampullerin ömürlerinin kısa olduğunu öğrendim. 150/250 saat deniyor, eski bir akışkanlık ben gece gündüz fark etmez kısa farlar açık kullanırım, günde 2 saat kullansam 4-5 ayda doluyor bu süre o yüzden kısalarda night breaker silver düşünmüştüm kalite ve ömür dengesi açısından. Uzunlarda ise en kalitelisi olsun, neredeyse sadece selektör yaparken kullanıyorum o anda da işini iyi yapsın diye düşünüyorum. O yüzden laser tavsiyenizi dikkate alacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hayırlı olsun MiTo.

MiTo'nun hem kısa hem de uzun farları H7. Çok beyaza kaçmayan kaliteli bir LED far öneririm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: seyficn ve S.Asil
Hayırlı olsun MiTo.

MiTo'nun hem kısa hem de uzun farları H7. Çok beyaza kaçmayan kaliteli bir LED far öneririm.
Teşekkür ederim sağ olun, sizin aracı da takip ediyorum maşallahı var allah kaza bela vermesin. Kaliteli led farlar şuan bütçemi zorlayacak gibi duruyor, acil olarak sorunumu düşük bütçe ile halledip ileride led e yönelirim muhtemelen.
 
Evet aracı gerek boyasındaki kusurlar ve gerek önceki sahibinden kalan kir sigara kokusu vs. gibi sebeplerden bugün detaylı temizlik ve pasta cila için çengelköydeki bir oto kuaföre bıraktım. far temizliği, pasta cila + boya koruma, detaylı iç temizlik ve ozon ile koku giderme yapılacak. 650 tlye anlaştık, oradaki arkadaş abi eğer rötüş boyası getirirsen derin çizikleri de hallederiz dedi, kullandığınız ve bu iyidir dediğiniz rötuş boyaları varsa önerilere açığım. Aracı alınca detaylı fotograflarını da yüklerim, fiyat emsallerine göre çok uygundu yakın zamanda açılan bir yer eğer hizmet güzelse değerlendirilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Evet aracı gerek boyasındaki kusurlar ve gerek önceki sahibinden kalan kir sigara kokusu vs. gibi sebeplerden bugün detaylı temizlik ve pasta cila için çengelköydeki bir oto kuaföre bıraktım. far temizliği, pasta cila + boya koruma, detaylı iç temizlik ve ozon ile koku giderme yapılacak. 650 tlye anlaştık, oradaki arkadaş abi eğer rötüş boyası getirirsen derin çizikleri de hallederiz dedi, kullandığınız ve bu iyidir dediğiniz rötuş boyaları varsa önerilere açığım. Aracı alınca detaylı fotograflarını da yüklerim, fiyat emsallerine göre çok uygundu yakın zamanda açılan bir yer eğer hizmet güzelse değerlendirilebilir.
Color N Drive önerebilirim rötuş boyası olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: seyficn
Arkadaşlar merhaba, öncelikle forumda yeniyim ve ilk konum. Uyarılara ve fikirlere açığım. Konumuza gelecek olursak, bu konuyu hem araç hakkında bilgi vermek hem sizlerden bilgi alabilmek için açıyorum. Konu zaman geçtikçe güncellenecektir. Doğduğumdan beri istanbulda ikamet ediyorum, malum her yere toplu taşıma var o yüzden şimdiye dek ihtiyaç olmamıştı ancak evlendikten sonra otomobil eksikliğini hissetmeye başladık, özellikle son 5 ayda araç kiralamaya 3-4 bin tl para verdiğimizi fark edince bütçemizi 45.000 tl olarak belirleyip araç bakmaya başladık. Benzinli/otomatik eski kasa yarislere bakarken ilanda 118.000 kmde 2012 model değişensiz bir mito buldum, 55.000 tl yazıyordu. Pazarlık ile 51 civarı alınabilir diye düşünerek aracı bakmaya gittik ve hep otomatik isteyen eşim aracın görünüşünden ve satan kızın çok rahat kullanılıyor sözlerinden etkilendi. Fazla bir pazarlık yapamadık ama yine piyasaya göre makul bir fiyata 53.000 tlye anlaştık ve ilk aracımıza kavuştuk. Gelelim araca, öncelikle satın alma sürecinde bana alma son sahibi olursun diyen çok oldu ama sadece ekspertiz günü eski sahibini yanımızda 3-4 kişi aradı, hatta 54 bin tl verenler oldu. Arancın kendi piyasası olduğunu ve her an satılabileceğini düşünüyorum, dikkat ediyorum ilandaki tüm temiz mitolar bir hafta içerisinde satılıyor.

Aldığım kızın ilk aracıymış bu yüzden tamponlarında bolca çizik mevcut ama değişen yok, sol çamurluk boyalı sadece malum yaşına göre çok normal. Lastikleri 2015te değişmişti ve yol sesi çok fazlaydı. 1480 tl vererek falken as210 4 mevsim lastik taktım, yol sesi ciddi anlamda azaldı. Ancak aracın en büyük eksiği yalıtım, babama ait 2005 partner kadar motor sesi alıyor sanki içeri aynı şekilde çıtasız kapılardan olduğunu düşünüyorum baya bir rüzgar sesi var. Sert bir yapıya sahip tümseklerde yavaşlamama rağmen oldukça sarsıyor beni, radyo ve ses sistemi zayıf hele farları özellikle kısa farları aşırı kötü, en son clio kiralamışım ve gündüz ledleri bile daha iyi aydınlatıyordu.

Saydıklarım dışında bir kötü yönü yok, motor 1.3 multijet ve malum 500.000de dahi sıkıntısız yürüyen bir motor ayrıca yüksek torku hafif olan aracı çok güzel yürütüyor 400 kmlik istanbul şehiriçi ortalamam 6.9 litre şuan, yokuş kalkış ve start stop şehir içinde rahatlık sağlıyor. Dijital klima gayet güzel, buğu çözücüsüne şaşırdım saniye sürmüyor buğuyu götürmesi. Hacim olarak ise bagajı beni şaşırttı, 270 litre tek kapı bir araca göre gayet yeterli, saklama gözü yok ama 27 tlye aldığım bir çanta ile o sorunu çözdüm. İç hacim bazında ferah dün en miniğimiz 1.86/85 kg olan ben dahil 3 kişi sıkıntısız seyahat edebildik ancak cam alanı dar ve camları şuan filmi o yüzden içerisi karanlık. Genel olarak aracı çok sevdim, bakınca dahi beni mutlu eden bir tipi var ve kendimce bu fiyata alabileceğim bu yaşta bu donanımda daha şahsınamünhasır bir araç bulamazdım diye düşünüyorum. Sorularıma gelecek olursak far konusunda neler önerirsiniz? Motor sesi, titreşim vs beni rahatsız etmiyor ama farlar cidden sıkıntı. Son olarak hepinize kazasız belasoz sürüşler arkadaşlar, allah gönlünüzde olan araca sahip olmanızı nasip etsin.

Hayırlı olsun. Satılma konusuna gelince kimseye kulak asma herkesin ağzında bir laf dolanıyor. 2 sefer Alfa sahibi oldum 159 ve Giulietta 2 side ağır hasar kayitli olmasina rağmen ölü fiyata gitmedi.Hele Gui piyasanin baslangici 42 bin tl iken 55 e sattım. Cok extrasi vardı ama zarar etmedim yani. Sizinki Allah kaza bela vermesin temiz. Temiz Alfayı hemen kaparlar merak etmeyin gule gule kullanın.
Ben alfa alirken herkesten ayni tepkiyi aldım ama bunu diyenler arabayı sürmek için can atıyordu. Küçükken vardır ya bisiklet icin bi tur versene öyle tur istiyorlardı. Alfa karakterli araçtır. Bmw kullaniyorum suan cok zor durumda kalmazsam ne araba alirsam alayim Alfa Bmw alırım. Ben arabayla dost oluyorum bana ruhu olan araba lazım. Alfa da normal arac degildir ruhu vardır...
 
  • Beğeni
Tepkiler: seyficn ve bt
Hayırlı olsun. Satılma konusuna gelince kimseye kulak asma herkesin ağzında bir laf dolanıyor. 2 sefer Alfa sahibi oldum 159 ve Giulietta 2 side ağır hasar kayitli olmasina rağmen ölü fiyata gitmedi.Hele Gui piyasanin baslangici 42 bin tl iken 55 e sattım. Cok extrasi vardı ama zarar etmedim yani. Sizinki Allah kaza bela vermesin temiz. Temiz Alfayı hemen kaparlar merak etmeyin gule gule kullanın.
Ben alfa alirken herkesten ayni tepkiyi aldım ama bunu diyenler arabayı sürmek için can atıyordu. Küçükken vardır ya bisiklet icin bi tur versene öyle tur istiyorlardı. Alfa karakterli araçtır. Bmw kullaniyorum suan cok zor durumda kalmazsam ne araba alirsam alayim Alfa Bmw alırım. Ben arabayla dost oluyorum bana ruhu olan araba lazım. Alfa da normal arac degildir ruhu vardır...
Aynı fikirdeyim dostum, bugün aracı yıkamaya götürürken arkadaşım sen bundan sonra alfadan başka araca zor binersin dedi, anlamış çocuk gözlerimden :) Değişik bir his, belki multijet motorlu evet belki çoğu parçası punto ile bravo ile aynı ama park ettiğim yerden çipil çipil bakıyor bana çok hoşuma gidiyor kerata
 
Arkadaşlar merhaba, öncelikle forumda yeniyim ve ilk konum. Uyarılara ve fikirlere açığım. Konumuza gelecek olursak, bu konuyu hem araç hakkında bilgi vermek hem sizlerden bilgi alabilmek için açıyorum. Konu zaman geçtikçe güncellenecektir. Doğduğumdan beri istanbulda ikamet ediyorum, malum her yere toplu taşıma var o yüzden şimdiye dek ihtiyaç olmamıştı ancak evlendikten sonra otomobil eksikliğini hissetmeye başladık, özellikle son 5 ayda araç kiralamaya 3-4 bin tl para verdiğimizi fark edince bütçemizi 45.000 tl olarak belirleyip araç bakmaya başladık. Benzinli/otomatik eski kasa yarislere bakarken ilanda 118.000 kmde 2012 model değişensiz bir mito buldum, 55.000 tl yazıyordu. Pazarlık ile 51 civarı alınabilir diye düşünerek aracı bakmaya gittik ve hep otomatik isteyen eşim aracın görünüşünden ve satan kızın çok rahat kullanılıyor sözlerinden etkilendi. Fazla bir pazarlık yapamadık ama yine piyasaya göre makul bir fiyata 53.000 tlye anlaştık ve ilk aracımıza kavuştuk. Gelelim araca, öncelikle satın alma sürecinde bana alma son sahibi olursun diyen çok oldu ama sadece ekspertiz günü eski sahibini yanımızda 3-4 kişi aradı, hatta 54 bin tl verenler oldu. Arancın kendi piyasası olduğunu ve her an satılabileceğini düşünüyorum, dikkat ediyorum ilandaki tüm temiz mitolar bir hafta içerisinde satılıyor.

Aldığım kızın ilk aracıymış bu yüzden tamponlarında bolca çizik mevcut ama değişen yok, sol çamurluk boyalı sadece malum yaşına göre çok normal. Lastikleri 2015te değişmişti ve yol sesi çok fazlaydı. 1480 tl vererek falken as210 4 mevsim lastik taktım, yol sesi ciddi anlamda azaldı. Ancak aracın en büyük eksiği yalıtım, babama ait 2005 partner kadar motor sesi alıyor sanki içeri aynı şekilde çıtasız kapılardan olduğunu düşünüyorum baya bir rüzgar sesi var. Sert bir yapıya sahip tümseklerde yavaşlamama rağmen oldukça sarsıyor beni, radyo ve ses sistemi zayıf hele farları özellikle kısa farları aşırı kötü, en son clio kiralamışım ve gündüz ledleri bile daha iyi aydınlatıyordu.

Saydıklarım dışında bir kötü yönü yok, motor 1.3 multijet ve malum 500.000de dahi sıkıntısız yürüyen bir motor ayrıca yüksek torku hafif olan aracı çok güzel yürütüyor 400 kmlik istanbul şehiriçi ortalamam 6.9 litre şuan, yokuş kalkış ve start stop şehir içinde rahatlık sağlıyor. Dijital klima gayet güzel, buğu çözücüsüne şaşırdım saniye sürmüyor buğuyu götürmesi. Hacim olarak ise bagajı beni şaşırttı, 270 litre tek kapı bir araca göre gayet yeterli, saklama gözü yok ama 27 tlye aldığım bir çanta ile o sorunu çözdüm. İç hacim bazında ferah dün en miniğimiz 1.86/85 kg olan ben dahil 3 kişi sıkıntısız seyahat edebildik ancak cam alanı dar ve camları şuan filmi o yüzden içerisi karanlık. Genel olarak aracı çok sevdim, bakınca dahi beni mutlu eden bir tipi var ve kendimce bu fiyata alabileceğim bu yaşta bu donanımda daha şahsınamünhasır bir araç bulamazdım diye düşünüyorum. Sorularıma gelecek olursak far konusunda neler önerirsiniz? Motor sesi, titreşim vs beni rahatsız etmiyor ama farlar cidden sıkıntı. Son olarak hepinize kazasız belasoz sürüşler arkadaşlar, allah gönlünüzde olan araca sahip olmanızı nasip etsin.

Arkadaşlar merhaba, önceki sahiplerinden kalan kir, kötü koku vsden kurtulmak için aracı dün çengelköydeki autozadeye bırakmıştım, az önce teslim aldım. Rengi gözle görülür oranda parlamış, iç mekanı sağ olsunlar sıfır gibi yapmışlar, farları ve motoru da temizlemişler şimdilik sonuçtan çok memnunum. Kısa far olarak 99 tlye philips xtreme vision sipariş ettim yarın gelecekler, memnun kalırsam uzunlara da aynılarından sipariş ederim. Maalesef araba pasta ciladan sonra kaputtaki taş izlerini daha bir belli etti, color n drive'ın bire bir olduğu idda edilen rötuş boyasından da sipariş ettim, bakalım bir haftaya gelir uygulayıp sonuçları buraya koyarım. Taş izlerinin ortaya çıkması biraz canımı sıksa da içerideki sigara kokusu gidince arabayı daha bi sahiplendim doğrusu :)
 

Ekli dosyalar

  • _20191022_214217.JPG
    _20191022_214217.JPG
    1.2 MB · Görüntüleme: 0
  • _20191022_214242.JPG
    _20191022_214242.JPG
    698.4 KB · Görüntüleme: 0