MK 3,5 2015 Focus 1,6 Ti-Vct Titanium Manuel

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Merhabalar; Çokça kullandığım arkadaşımın arabasını tanıtmak istedim.Kendisi Dokuz Eylül Tıp Fakültesinden doktor arkadaşımın arabası.Biz 3 senedir safiş diyoruz bal köpüğü renginden dolayı.
En sevdiğimiz özelliği ciddi şekilde konforlu ve sürücü arabası olması.Diğer Mk1 ve Mk 2 lere göre daha az hissiyat sahibi olsa da emsal rakiplerine göre çok hisli direksiyonunu seviyoruz.Ayrıca hisli frenleri yolda neler yapabildiğini çok iyi aktaran multilink alt yapısıyla ciddi şekilde sürücü arabası haline bürünüyor.Altyapısıyla D segmente göz kırpan konforunu da es geçmemek gerekiyor.
multilink-suspansiyon-4.jpg


Motoru: 126 hp gücünü 6000 devirde veriyor. 160 nm torkuna 4000 devirde ulaşan.Çok noktadan direkt enjeksiyonlu 16V DOHC atmosferik bir 1,6 litre hacimli benzinli motora sahip.En sevdiğimiz yanı gazladıkça emme manifoldundan gelen o kışkırtıcı sesi.
Performans: 0-100 süresi 11,1 sn .Vites geçişleri inanılmaz hissiyatlı ve dayanıklı hissettiriyor.5 ileri vitesle 2500 devirde 120 yapıyor.
Tüketim: Uzun süreli tüketimi 7,5 civarında oluyor.Şehir içi yoğun trafikte 9 lamı görmek mümkün.
Bagaj hacmi: 316 litre olması elindeki en güçsüz koz.
İç hacim: Ön koltuklarla ilgili yeterli ve bazıları için geniş sayılabilecekken arka yaşam alanı olarak rakiplerine göre söz konusu değil.
Koltuklar,Konfor: Yeterince iyi saran koltuklar süngerleri ve sürüş pozisyonunun alçakta konumlanmasıyla sürücüsüne konforlu bir seyahat yaptırıyor.
Güvenlik:sürücü-yolcu için ön-yan-perde havayastıkları, ABS, ESP başta olmak üzere başlıca güvenlik önlemlerine sahip.Aldığı NCAP 5 yıldızı da bunu perçinliyor.Ayrıca titanium donanımla gelen park ve güvenlik sensörleri çok hassas çalışarak kör noktaları iyi kotarıyor.

Otomatik park konusunda başarılı işler çıkaran Ford; Titanium donanımında da bu özelliği sonuna kadar kullanmış.Manuel olması dolayısıyla ileri-geri vitesleri sizden istiyor.

Safiş şuan 37.000 km de 3 yıldır bizle.Severek biniyoruz.Ancak başına maalesef ufak-orta büyüklükte kazalar da geldi bu dönemde.Araba sahibi arkadaşımın da temkinli ve sanayi de olabilecek potansiyel sıkıntılı onarım riskine girmeden İZKAR ve ÇETAŞ Ford servislerinde kasko ile yaptırdığı onarımlarla toplamda 30.000 tl ye yakın bir hasar kaydı oluştu.Bu kayıtlar sonrası başına gelen şansızlıklar dolayısıyla safişe neler yapabilirizi düşünmeye başladık.Aklımıza Rs kitleriyle arabaya custom dokunuşlar yapmak geldi.6 aydır zevkle bu custom haliyle biniyoruz.Fotoğraflar geliyor: Kotanıza dikkat :)

P1Bpb5.jpg

5a24OL.jpg

k9JAPD.jpg


7aPYjY.jpg


9aERjN.jpg

0RL83Z.jpg


NnW3ja.jpg


v6Rmq4.jpg


Kazalar: İlk önce Şu çamura batmış 2 fotoğraftan bahsedeyim.Gece 2 de Bornova Metro-Forum Bornova arasında çok keskin şekilde ''L'' yol var arkadaşımdan önce orda kaza yapmış arabaların lastik yanıklarından oluşma kayganlık vardı.Hava -2 derece lastiğimiz ise primacy3.Araba kaldırımdan sekip çamura saplandı.
Sağ ön çamurluk kazası: Kırmızı ışıkta geçmeye alışmış bir Dominos kuryesi çarptı.
Sağ arka kazası: Dönerken duvara sürtme.
Sonuç: Üzerine titrediği arabaya kasko ve yetkili servis kitlemesi.30.000 hasar kaydı.

Rs fotoğrafları: Rs kit alındı(3500 tl) ve 3.sanayide arabanın ruhsatta bal köpüğü renk gri işlenmiş olduğu için Night gray denen mat gri kaplama yapıldı(4500 tl). Son susturucu iptal Avusturyadan getirilen kumandalı varex(1600 tl).Ciddi iyi ses var.Başlık altına koyacağım videosunu.

Peki ne oldu orijinal parçalar? 4 orijinal titanium jant, arka-ön tampon ve spoiler evde kilerde duruyor. Son susturucu da evde duruyor.3 defa bakıma girdi sene dolumundan.Ön fren diskleri ve balataları 1 ay önce değişti.Üzerinde şuan Michelin Pilot Sport 4 ler var.Daha üzerinde 5000 km yaptık. 2018 başında vizeden geçti 2020 de diğer vizemiz.

Bu başlığı neden açtım.Focusun başından neler geçti ve biz nasıl keyifle bindik paylaşmak için.Kafamızda ise takas veya satmak için ise bir kaç düşünce geçiyor şuan arka planda. İyi forumlar! Seviyoruz safişi
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kazalar: İlk önce Şu çamura batmış 2 fotoğraftan bahsedeyim.Gece 2 de Bornova Metro-Forum Bornova arasında çok keskin şekilde ''L'' yol var arkadaşımdan önce orda kaza yapmış arabaların lastik yanıklarından oluşma kayganlık vardı.Hava -2 derece lastiğimiz ise primacy3.Araba kaldırımdan sekip çamura saplandı.
Bu kadarla atlatmış olmanız büyük şans doktor. Bu aracın alt takımı sağlamdır ama tamiri de parçası da pahalıdır. Hele arkada ki multilink süspansiyonun başına bir şey gelse seyret mevzuyu. Çok şükür o kısımlardan bir sorun yaşamamışsınız ve ucuz atlatmışsınız. Primacy 3 varken ben de defalarca kaydım. 3 şeritli yolda viraja en içten girip kaya kaya en dıştan çıktığımı bilirim. Çok defa kaza atlattım bu lastikler yüzünden. Neyse ki araca bir şey olmadı o lastikler varken.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,018
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Focus'un dolusu da çok tatlı oluyor be. Titanium Focus'a gözüm alışmamış, bu arabaya bindiğimde içi pek bi hoşuma gitmişti :)
Bu kadarla atlatmış olmanız büyük şans doktor. Bu aracın alt takımı sağlamdır ama tamiri de parçası da pahalıdır. Hele arkada ki multilink süspansiyonun başına bir şey gelse seyret mevzuyu. Çok şükür o kısımlardan bir sorun yaşamamışsınız ve ucuz atlatmışsınız. Primacy 3 varken ben de defalarca kaydım. 3 şeritli yolda viraja en içten girip kaya kaya en dıştan çıktığımı bilirim. Çok defa kaza atlattım bu lastikler yüzünden. Neyse ki araca bir şey olmadı o lastikler varken.
Ucuz ??? 30.000₺ ??? :D

Aklıma patlayan malum mavi RS geldi de, tramere filan işlense rahatlıkla perte çıkartılırdı. Bu kadarcık hasarda bile bu fatura çıkıyorsa, patlayan Focus RS'te kendi ederi kadar fatura çıkarırlardı muhtemelen :)
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Bu kadarla atlatmış olmanız büyük şans doktor. Bu aracın alt takımı sağlamdır ama tamiri de parçası da pahalıdır. Hele arkada ki multilink süspansiyonun başına bir şey gelse seyret mevzuyu. Çok şükür o kısımlardan bir sorun yaşamamışsınız ve ucuz atlatmışsınız. Primacy 3 varken ben de defalarca kaydım. 3 şeritli yolda viraja en içten girip kaya kaya en dıştan çıktığımı bilirim. Çok defa kaza atlattım bu lastikler yüzünden. Neyse ki araca bir şey olmadı o lastikler varken.
Focus limiti çok yüksek araba güveniyorsun ve boşa çıkarmıyor ta ki o lastik limitini aştıktan sonrasına kadar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Focus'un dolusu da çok tatlı oluyor be. Titanium Focus'a gözüm alışmamış, bu arabaya bindiğimde içi pek bi hoşuma gitmişti :)

Ucuz ??? 30.000₺ ??? :D

Aklıma patlayan malum mavi RS geldi de, tramere filan işlense rahatlıkla perte çıkartılırdı. Bu kadarcık hasarda bile bu fatura çıkıyorsa, patlayan Focus RS'te kendi ederi kadar fatura çıkarırlardı muhtemelen :)
En büyük hasar kalemi: Ön sağ jant değişimi lastikle 6000 tl ön alt koruyucu plastik 2500 tl.Ön sağ rotbaşı ve amortisör yuvası 2000 tl.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ucuz ??? 30.000₺ ??? :D

Aklıma patlayan malum mavi RS geldi de, tramere filan işlense rahatlıkla perte çıkartılırdı. Bu kadarcık hasarda bile bu fatura çıkıyorsa, patlayan Focus RS'te kendi ederi kadar fatura çıkarırlardı muhtemelen :)
İşte alt takım ciddi hasar almamasına rağmen 30 lira çıkmış. Direkt sol yandan darbe yiyen bir focus'un arka süspansiyon dahil kapılar, b sütunu yalan olunca aracı perte çıkarmışlardı. Özellikle sol arka süspansiyon sizlere ömürdü :D Altta da ciddi bir hasar oluşsaydı zaten bu aracı da perte çıkarırlardı muhtemelen.

Rs olayı zaten başlı başına büyük maliyet. Malum awd sistemi de oldukça pahalı o aracın. Haliyle maliyetler direkt fırlar ki hava yastıkları falan da açmıştı o mavi rs.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Focus limiti çok yüksek araba güveniyorsun ve boşa çıkarmıyor ta ki o lastik limitini aştıktan sonrasına kadar.
Lastik kötüyse eğer aracın nerede ne yapacağını az çok kestirebiliyorsun. Araç kendini salınca süper geri bildirimleri olmasa da direksiyon tamamen kendini salmıyor. Bu da sıkıntılı bir durum oluşunca faydalı oluyor gerçekten. Alamayacağın viraja girdiğinde direksiyonu biraz hızlı viraj içine kırınca kafadan kaymayı bırakıp arkayı açarak topluyor araba. Ama işte lastiğin kadarsın. Lastik vasat olunca her yerden kayıyorsun.
 

blogger

Profesör
21 Ağu 2018
399
692
1,645
Marka
Renault
RS kit çok yakışmış, arabanın orijinal rengi de çok güzelmiş. :) Bundan sonra kazasız belasız kullanır inşallah arkadaşın. O çamura saplandığı kazadaki viraj gerçekten çok berbat, sürekli orada kaza yapan araba görüyorum. Hem viraj çok keskin, hemde asfaltı çok kötü. Zemin çok kaygan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
RS kit çok yakışmış, arabanın orijinal rengi de çok güzelmiş. :) Bundan sonra kazasız belasız kullanır inşallah arkadaşın. O çamura saplandığı kazadaki viraj gerçekten çok berbat, sürekli orada kaza yapan araba görüyorum. Hem viraj çok keskin, hemde asfaltı çok kötü. Zemin çok kaygan.
Maalesef orası yüzyıllardır falan ege üniversitesi arazisi olduğu için yol düzeltilemiyor.Uyarı levhası da olmayınca böyle şeyler çok sık rastlanıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: blogger
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım