Merhabalar; Çokça kullandığım arkadaşımın arabasını tanıtmak istedim.Kendisi Dokuz Eylül Tıp Fakültesinden doktor arkadaşımın arabası.Biz 3 senedir safiş diyoruz bal köpüğü renginden dolayı.
En sevdiğimiz özelliği ciddi şekilde konforlu ve sürücü arabası olması.Diğer Mk1 ve Mk 2 lere göre daha az hissiyat sahibi olsa da emsal rakiplerine göre çok hisli direksiyonunu seviyoruz.Ayrıca hisli frenleri yolda neler yapabildiğini çok iyi aktaran multilink alt yapısıyla ciddi şekilde sürücü arabası haline bürünüyor.Altyapısıyla D segmente göz kırpan konforunu da es geçmemek gerekiyor.
Motoru: 126 hp gücünü 6000 devirde veriyor. 160 nm torkuna 4000 devirde ulaşan.Çok noktadan direkt enjeksiyonlu 16V DOHC atmosferik bir 1,6 litre hacimli benzinli motora sahip.En sevdiğimiz yanı gazladıkça emme manifoldundan gelen o kışkırtıcı sesi.
Performans: 0-100 süresi 11,1 sn .Vites geçişleri inanılmaz hissiyatlı ve dayanıklı hissettiriyor.5 ileri vitesle 2500 devirde 120 yapıyor.
Tüketim: Uzun süreli tüketimi 7,5 civarında oluyor.Şehir içi yoğun trafikte 9 lamı görmek mümkün.
Bagaj hacmi: 316 litre olması elindeki en güçsüz koz.
İç hacim: Ön koltuklarla ilgili yeterli ve bazıları için geniş sayılabilecekken arka yaşam alanı olarak rakiplerine göre söz konusu değil.
Koltuklar,Konfor: Yeterince iyi saran koltuklar süngerleri ve sürüş pozisyonunun alçakta konumlanmasıyla sürücüsüne konforlu bir seyahat yaptırıyor.
Güvenlik:sürücü-yolcu için ön-yan-perde havayastıkları, ABS, ESP başta olmak üzere başlıca güvenlik önlemlerine sahip.Aldığı NCAP 5 yıldızı da bunu perçinliyor.Ayrıca titanium donanımla gelen park ve güvenlik sensörleri çok hassas çalışarak kör noktaları iyi kotarıyor.
Otomatik park konusunda başarılı işler çıkaran Ford; Titanium donanımında da bu özelliği sonuna kadar kullanmış.Manuel olması dolayısıyla ileri-geri vitesleri sizden istiyor.
Safiş şuan 37.000 km de 3 yıldır bizle.Severek biniyoruz.Ancak başına maalesef ufak-orta büyüklükte kazalar da geldi bu dönemde.Araba sahibi arkadaşımın da temkinli ve sanayi de olabilecek potansiyel sıkıntılı onarım riskine girmeden İZKAR ve ÇETAŞ Ford servislerinde kasko ile yaptırdığı onarımlarla toplamda 30.000 tl ye yakın bir hasar kaydı oluştu.Bu kayıtlar sonrası başına gelen şansızlıklar dolayısıyla safişe neler yapabilirizi düşünmeye başladık.Aklımıza Rs kitleriyle arabaya custom dokunuşlar yapmak geldi.6 aydır zevkle bu custom haliyle biniyoruz.Fotoğraflar geliyor: Kotanıza dikkat
Kazalar: İlk önce Şu çamura batmış 2 fotoğraftan bahsedeyim.Gece 2 de Bornova Metro-Forum Bornova arasında çok keskin şekilde ''L'' yol var arkadaşımdan önce orda kaza yapmış arabaların lastik yanıklarından oluşma kayganlık vardı.Hava -2 derece lastiğimiz ise primacy3.Araba kaldırımdan sekip çamura saplandı.
Sağ ön çamurluk kazası: Kırmızı ışıkta geçmeye alışmış bir Dominos kuryesi çarptı.
Sağ arka kazası: Dönerken duvara sürtme.
Sonuç: Üzerine titrediği arabaya kasko ve yetkili servis kitlemesi.30.000 hasar kaydı.
Rs fotoğrafları: Rs kit alındı(3500 tl) ve 3.sanayide arabanın ruhsatta bal köpüğü renk gri işlenmiş olduğu için Night gray denen mat gri kaplama yapıldı(4500 tl). Son susturucu iptal Avusturyadan getirilen kumandalı varex(1600 tl).Ciddi iyi ses var.Başlık altına koyacağım videosunu.
Peki ne oldu orijinal parçalar? 4 orijinal titanium jant, arka-ön tampon ve spoiler evde kilerde duruyor. Son susturucu da evde duruyor.3 defa bakıma girdi sene dolumundan.Ön fren diskleri ve balataları 1 ay önce değişti.Üzerinde şuan Michelin Pilot Sport 4 ler var.Daha üzerinde 5000 km yaptık. 2018 başında vizeden geçti 2020 de diğer vizemiz.
Bu başlığı neden açtım.Focusun başından neler geçti ve biz nasıl keyifle bindik paylaşmak için.Kafamızda ise takas veya satmak için ise bir kaç düşünce geçiyor şuan arka planda. İyi forumlar! Seviyoruz safişi
En sevdiğimiz özelliği ciddi şekilde konforlu ve sürücü arabası olması.Diğer Mk1 ve Mk 2 lere göre daha az hissiyat sahibi olsa da emsal rakiplerine göre çok hisli direksiyonunu seviyoruz.Ayrıca hisli frenleri yolda neler yapabildiğini çok iyi aktaran multilink alt yapısıyla ciddi şekilde sürücü arabası haline bürünüyor.Altyapısıyla D segmente göz kırpan konforunu da es geçmemek gerekiyor.
Motoru: 126 hp gücünü 6000 devirde veriyor. 160 nm torkuna 4000 devirde ulaşan.Çok noktadan direkt enjeksiyonlu 16V DOHC atmosferik bir 1,6 litre hacimli benzinli motora sahip.En sevdiğimiz yanı gazladıkça emme manifoldundan gelen o kışkırtıcı sesi.
Performans: 0-100 süresi 11,1 sn .Vites geçişleri inanılmaz hissiyatlı ve dayanıklı hissettiriyor.5 ileri vitesle 2500 devirde 120 yapıyor.
Tüketim: Uzun süreli tüketimi 7,5 civarında oluyor.Şehir içi yoğun trafikte 9 lamı görmek mümkün.
Bagaj hacmi: 316 litre olması elindeki en güçsüz koz.
İç hacim: Ön koltuklarla ilgili yeterli ve bazıları için geniş sayılabilecekken arka yaşam alanı olarak rakiplerine göre söz konusu değil.
Koltuklar,Konfor: Yeterince iyi saran koltuklar süngerleri ve sürüş pozisyonunun alçakta konumlanmasıyla sürücüsüne konforlu bir seyahat yaptırıyor.
Güvenlik:sürücü-yolcu için ön-yan-perde havayastıkları, ABS, ESP başta olmak üzere başlıca güvenlik önlemlerine sahip.Aldığı NCAP 5 yıldızı da bunu perçinliyor.Ayrıca titanium donanımla gelen park ve güvenlik sensörleri çok hassas çalışarak kör noktaları iyi kotarıyor.
Otomatik park konusunda başarılı işler çıkaran Ford; Titanium donanımında da bu özelliği sonuna kadar kullanmış.Manuel olması dolayısıyla ileri-geri vitesleri sizden istiyor.
Safiş şuan 37.000 km de 3 yıldır bizle.Severek biniyoruz.Ancak başına maalesef ufak-orta büyüklükte kazalar da geldi bu dönemde.Araba sahibi arkadaşımın da temkinli ve sanayi de olabilecek potansiyel sıkıntılı onarım riskine girmeden İZKAR ve ÇETAŞ Ford servislerinde kasko ile yaptırdığı onarımlarla toplamda 30.000 tl ye yakın bir hasar kaydı oluştu.Bu kayıtlar sonrası başına gelen şansızlıklar dolayısıyla safişe neler yapabilirizi düşünmeye başladık.Aklımıza Rs kitleriyle arabaya custom dokunuşlar yapmak geldi.6 aydır zevkle bu custom haliyle biniyoruz.Fotoğraflar geliyor: Kotanıza dikkat
Kazalar: İlk önce Şu çamura batmış 2 fotoğraftan bahsedeyim.Gece 2 de Bornova Metro-Forum Bornova arasında çok keskin şekilde ''L'' yol var arkadaşımdan önce orda kaza yapmış arabaların lastik yanıklarından oluşma kayganlık vardı.Hava -2 derece lastiğimiz ise primacy3.Araba kaldırımdan sekip çamura saplandı.
Sağ ön çamurluk kazası: Kırmızı ışıkta geçmeye alışmış bir Dominos kuryesi çarptı.
Sağ arka kazası: Dönerken duvara sürtme.
Sonuç: Üzerine titrediği arabaya kasko ve yetkili servis kitlemesi.30.000 hasar kaydı.
Rs fotoğrafları: Rs kit alındı(3500 tl) ve 3.sanayide arabanın ruhsatta bal köpüğü renk gri işlenmiş olduğu için Night gray denen mat gri kaplama yapıldı(4500 tl). Son susturucu iptal Avusturyadan getirilen kumandalı varex(1600 tl).Ciddi iyi ses var.Başlık altına koyacağım videosunu.
Peki ne oldu orijinal parçalar? 4 orijinal titanium jant, arka-ön tampon ve spoiler evde kilerde duruyor. Son susturucu da evde duruyor.3 defa bakıma girdi sene dolumundan.Ön fren diskleri ve balataları 1 ay önce değişti.Üzerinde şuan Michelin Pilot Sport 4 ler var.Daha üzerinde 5000 km yaptık. 2018 başında vizeden geçti 2020 de diğer vizemiz.
Bu başlığı neden açtım.Focusun başından neler geçti ve biz nasıl keyifle bindik paylaşmak için.Kafamızda ise takas veya satmak için ise bir kaç düşünce geçiyor şuan arka planda. İyi forumlar! Seviyoruz safişi