KAPALI Mondeo 1.6 Tdci - Nasıldır? Tutmadı mı bu araç ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan atoprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

atoprak

Aydın
Panpa
1,589
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba,

2-3 yıl önce gördüğümde iç geçirirdim.
Hatta aklımda kalan iç geçirdiğim erişilebilir bir kaç arabadan biridir.
Şimdi 2nci el araç bakıyorum, dizel olması şart, km yapacağım. Bence bu kadar güzel bir D segmenti için otomatik vites den de vazgeçebilirim diyorum kendi kendime(halen git gellerim var...:))

Malum siteden biraz araştırdım ancak pek fazla araç çıkmadı. Nedenn?
Özellikle beğenilmeyen bir yönü mü var?
Evet pek hızlı değildir, 1.6 tdci anca günü kurtarır
Tüm problem otomatiğinin olmaması mı?

Siz tavsiye eder misiniz?
 
ortadaki ekranın yavaş olduğundan şikayet edenler var onun dışında birde gözüme çarpan bagajı var.Hem kullanışsız hemde arabanın geneli ile aynı kalitede değil (bir yeri kırılmayacağı sürece kalitesi çokta önemli değil aslında).
dizel manuel için 115 bg 270 tork rahat rahat yetecektir o arabaya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
1- Eski mondeo'lardan kalma bir ön yargı mevcut. Malzeme kalitesi, işçilik, yalıtım, konfor gibi konularda
2- Otomatik vites olmaması satışları etkiliyor
3- Passat gibi bir tercih seçeneği var bu ülkede. Öyle ki her köşe başında trendline passat'ı gördüğümüz kadar bile, nispeten tercih edilmesi daha fazla beklenen superb'i onun yarısı kadar ancak görüyoruz yollarda.
4- Malzeme kalitesi ve işçiliği şuana kadar üretilmiş hiç bir ford'a benzemeyecek derecede iyi. Fakat görsel anlamda bir passat'taki kadar şaşalı durmuyor. Bu da tüketici kitlesinde kalitesiz mi acaba sorusunu uyandırıyor. Yahut tüketiciyi etkilemiyor.
5- Titanium donanım ile highline donanım kıyaslanıyor. Dolayısıyla bu noktada highline'a göre eksikleri mevcut. Aralarında mondeo lehine fiyat farkı olması gibi bir gerçek de var ama yine de titanium donanımda daha fazlasını olmasını beklerdim diyen insanlar fazla ki kısmen haklılar.
6- Zihinlerdeki marka konumlandırması. Vw > Ford diye tanımlayabiliriz bunu.
 
Son düzenleme:
1- Eski mondeo'lardan kalma bir ön yargı mevcut. Malzeme kalitesi, işçilik, yalıtım, konfor gibi konularda
2- Otomatik vites olmaması satışları etkiliyor
3- Passat gibi bir tercih seçeneği var bu ülkede. Öyle ki her köşe başında trendline passat'ı gördüğümüz kadar bile, nispeten tercih edilmesi daha fazla beklenen superb'i onun yarısı kadar ancak görüyoruz yollarda.
4- Malzeme kalitesi ve işçiliği şuana kadar üretilmiş hiç bir ford'a benzemeyecek derecede iyi. Fakat görsel anlamda bir passat'taki kadar şaşalı durmuyor. Bu da tüketici kitlesinde kalitesiz mi acaba sorusunu uyandırıyor. Yahut tüketiciyi etkilemiyor.
5- Titanium donanım ile highline donanım kıyaslanıyor. Dolayısıyla bu noktada highline'a göre eksikleri mevcut. Aralarında mondeo lehine fiyat farkı olması gibi bir gerçek de var ama yine de titanium donanımda daha fazlasını olmasını beklerdim diyen insanlar fazla ki kısmen haklılar.
6- Zihinlerdeki marka konumlandırması. Vw > Ford diye tanımlayabiliriz bunu.
+308
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
En temel sebebi pazarlama konusundaki başarısızlık. Binip kullananlardan duyduğum kadarıyla arka kapı üstlerinde sert plastik kullanılmış. Bunun gibi birkaç detayda daha ancak Focus'un büyütülmüş hali gibi bir kalite algısı uyandırıyormuş, tabii ki bu durum donanıma göre değişebilir emin değilim. Bir de süspansiyonu konfor değil sportif sürüş odaklı deniyordu, o yüzden çok eğlenceli sürüşe rağmen şu anki Mondeo'ya yaklaşamayacak bir konfor seviyesi varmış. Bir arkadaşımın sürüşüne dışarıdan canlı şahit oldum, 140 km/h civarlarındaki seri makas hareketlerinde bile gövde salınımı hiç olmuyordu.
@CenkGs benden daha iyi açıklamış durumu.
Alınır mı derseniz, gözü kapalı alınır :). Nitekim çok güvendiğim bir Ford ustası var, o da bu kasa Mondeo'yu kullanıyor.
 
En temel sebebi pazarlama konusundaki başarısızlık. Binip kullananlardan duyduğum kadarıyla arka kapı üstlerinde sert plastik kullanılmış. Bunun gibi birkaç detayda daha ancak Focus'un büyütülmüş hali gibi bir kalite algısı uyandırıyormuş, tabii ki bu durum donanıma göre değişebilir emin değilim. Bir de süspansiyonu konfor değil sportif sürüş odaklı deniyordu, o yüzden çok eğlenceli sürüşe rağmen şu anki Mondeo'ya yaklaşamayacak bir konfor seviyesi varmış. Bir arkadaşımın sürüşüne dışarıdan canlı şahit oldum, 140 km/h civarlarındaki seri makas hareketlerinde bile gövde salınımı hiç olmuyordu.
@CenkGs benden daha iyi açıklamış durumu.
Alınır mı derseniz, gözü kapalı alınır :). Nitekim çok güvendiğim bir Ford ustası var, o da bu kasa Mondeo'yu kullanıyor.
Hocam çok özür dilerim, biraz daha açar mısın demek istediklerini pek anlayamadım kafam karıştı sanırım :) süspansiyonu konfor değil sportif sürüş odaklı deniyordu o yüzden eğlenceli sürüşe rağmen şu anki mondeo'ya yaklaşamayacak bir konforu var. Bir de yüksek hızdaki makasta da gövde salınımı hemen hiç yoktu dedin ya ben pek anlayamadım kusura bakmazsan :)
 
Hocam çok özür dilerim, biraz daha açar mısın demek istediklerini pek anlayamadım kafam karıştı sanırım :) süspansiyonu konfor değil sportif sürüş odaklı deniyordu o yüzden eğlenceli sürüşe rağmen şu anki mondeo'ya yaklaşamayacak bir konforu var. Bir de yüksek hızdaki makasta da gövde salınımı hemen hiç yoktu dedin ya ben pek anlayamadım kusura bakmazsan :)
Bahsi geçen Mondeo'nun süspansiyon konforu yaklaşamayacak düzeyde "geride" dedim.
Dedim de, konuda bahsi geçen Mondeo son kasa ise benim mesajları şikayet edin şimdiden, silinsin :) Çünkü 2-3 yıl önce deyince ben direk eski kasaya Mk4'e gittim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bahsi geçen Mondeo'nun süspansiyon konforu yaklaşamayacak düzeyde "geride" dedim.
Dedim de, konuda bahsi geçen Mondeo son kasa ise benim mesajları şikayet edin şimdiden, silinsin :) Çünkü 2-3 yıl önce deyince ben direk eski kasaya Mk4'e gittim.
Başlığı açan arkadaşa son kasa 1.6 tdci mondeo önermiştim başka bir başlıkta. O da şimdi 1.6 tdci mondeo başlığı açınca güncel kasadan bahsediyor herhalde diyerek yorumlarımı ona göre yapmıştım.
Senin de yorumları görünce eski kasadan mı bahsediyor acaba dedim kendime, orada bir karışıklı çıktı :) Belki senin dediğin gibidir eski kasadan bahsediyordur. Şuan bir karışıklık var, konunun sahibi görünce aydınlatır hangi kasa olduğunu :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bahsi geçen Mondeo'nun süspansiyon konforu yaklaşamayacak düzeyde "geride" dedim.
Dedim de, konuda bahsi geçen Mondeo son kasa ise benim mesajları şikayet edin şimdiden, silinsin :) Çünkü 2-3 yıl önce deyince ben direk eski kasaya Mk4'e gittim.

konforumuymuş,kalitesiymiş filan hepsi bahane Türkiye de bir arabanın tutması için gereken tek şey 1.6 dizel+otomatik (yok diye biliyorum) mondeo nun tutmamasının tek sebebi buydu saçma sapan c4,c4 picasso,c5 ler bile sattı o kombinasyon sayesinde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
Evet arkadaşlar, güzel (en son, yeni veya duruşuna alınacak, Aston Martin kılıklı) kasa dan bahsediyorum.
Sanırım 2014 de çıktı Avrupa ve Türkiyede... ilk üretimi ise US de daha eski diye okudum yine bu forumda bir başka konuda.
Dün akşam birden hatırladım, Eylül ayında iş için Amerikada bulunuyorken arkadaşlar ile bir günlüğüne araçkiralayıp uzak bir yere gitmiştik günü birlik.. Arkadaşlar sıkı içici Avrupalı olduklarından aracı fedakarlık yapıp bütün gün ben kullanmıştım. Araç Ford Fusion du... yani Amerikadaki Mondeo... tabi motoru benzinli idi... 2.0, benzinli idi sanırım .. yaklaşık 600km yol yapmıştık ve sürüş olarak aklımdan kalan şey 1-Yorulmadığım, 2 - Yavaş kullandığım (gerçi orada sıkıysa hızlı kullan)ve aracın dingin yapısıydı, 3- arkada da arkadaşlar rahattı bende uzun boylu olmama rağmen önde kendimi sıkıştırmadan rahatça sürmüştüm arabayı..... maalesef o gün alıcı gözüyle incelemedim arabayı, hoş zaten oraya özgü üretilen araçlar Avrupa pazarından çok farklı olabiliyor.

@CenkGs yorumların için teşekkürler. Donanım konusunda benim şu anki bütçem zaten Style a yetiyor . o da zaten idaalı değil .. ancak ben zaten donanım olarak Golf Comfortline seviyesine indiğim için :) önemli, baz olabilecek bir çok şey mevcut... yinede gidip alıcı gözüyle bakacağım. Duruşu güzel ya... yemişim Passatı ... ancak gerek And ın testinde, gerekse Fifth Gear testinde yol tutuşuyla ilgili hoş şeyler duymadım. And lastiğe bağlamış ama ben zaten sürekli gazlayan biri değilim ki güvenlik olarak taviz verileceğini, hele hele Ford da hiç sanmıyorum.

@berkay4408 Piyasaya çıkıp gerçekten Ford için "Bagaj kapağı ve tasarımcısı" arıyacağım. Focus da da çok kötüydü bu bağaj kapağı...neden böyle kullanışsız bilemiyorum... İçi konusunda da haklısın .. kullanışsız ve çok genişte değil ama yinede bir gidip bakacağım. ne kadar kötü diye. Dediğin gibi dizel + otomatik olursa tutuyor Türkiyede.. gerisi hikaye...

Diğer arkadaşlara da yorumları için teşekkürler..
Bu araç tamamen son anda çıktı önüme... tip olarak beğendiğim bir araç. iç tasarımıda güzel, banal veya çok alışıla gelmiş değil ... o yüzden manuel olsa bile değerlendiriyorum ... sol ayağım yorulacak olsa bile en azından otomatik vites bozuldu mu .. veya klasik otomatik ise, tüketimim arttı mı, araba iyiden iyiye gitmiyor gibi gibi dertler olmayacak .. hemde hem iç hem dışa olarak gerçekten beğendiğim bir araç kullanırım diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve bt
Piyasaya çıkıp gerçekten Ford için "Bagaj kapağı ve tasarımcısı" arıyacağım. Focus da da çok kötüydü bu bağaj kapağı...neden böyle kullanışsız bilemiyorum... İçi konusunda da haklısın .. kullanışsız ve çok genişte değil ama yinede bir gidip bakacağım. ne kadar kötü diye. Dediğin gibi dizel + otomatik olursa tutuyor Türkiyede.. gerisi hikaye...

İçi iyi yine hocam sen kullanışlılık ve iç hacim olarak bizim insignia görmüşsündür mondeo onun yanında harika duruyor. İnsignia nın tek artısı 500lt bagaj olur o da olmasa ne olur bilemiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
@CenkGs yorumların için teşekkürler. Donanım konusunda benim şu anki bütçem zaten Style a yetiyor . o da zaten idaalı değil .. ancak ben zaten donanım olarak Golf Comfortline seviyesine indiğim için :) önemli, baz olabilecek bir çok şey mevcut... yinede gidip alıcı gözüyle bakacağım. Duruşu güzel ya... yemişim Passatı ... ancak gerek And ın testinde, gerekse Fifth Gear testinde yol tutuşuyla ilgili hoş şeyler duymadım. And lastiğe bağlamış ama ben zaten sürekli gazlayan biri değilim ki güvenlik olarak taviz verileceğini, hele hele Ford da hiç sanmıyorum.
Testteki araçta primacy 3 lastikler mevcuttu. Sizin test edeceğiniz aracın lastiklerine de mutlaka bakın ve primacy 3 ise ona göre değerlendirmeye çalışın. Çünkü bu lanet lastiği ben fabrika çıkışlı olarak hem c4 hem focus'da kullanıyorum. İddia ediyorum, kuru zeminde şuan b segment araçların tamamı benim focus'dan daha yüksek limitte viraj alır. Primacy 3 hiç tutmuyor kuruda. Ben de ilkbahar gelsin de yeni lastik alayım diye dört gözle bekliyorum. Onun haricinde mondeo'da kullanılan şase bir önceki mk4 ile aynıdır yani dengelidir, tabii arkadaki süspansiyonlar da jaguar xf, xe, mustang ve biraz daha farklı türde olsa da bmw 5'de kullanılan süspansiyonlarla aynıdır. Direksiyonu focus kadar dinamik değildir, biraz daha konfor odaklı ama ben focus'dan inince aşırı yadırgamamıştım. Donanım olarak da yeteceğini söylüyorsunuz, dediğim gibi en azından bir test edin. Beğenmezseniz zaten diğer seçenekler de mevcut.
 
2016 öncesi Comfortline'ler baya boş cidden 2016 larda blutut usb ön arka park sensörü gibi donanımları standart yaptılar ki iyi de oldu
Mondeoya gelirsek bence alınır.85 civarına temiz style donanımlar var.Style donanımda park sensörü de olsaydı bence gayet yeterli bi donanım olurdu(Sonradan ekletilir sıkıntı değil)Dizel otomatiği olsaydı Tr piyasasında daha çok görebilirdik Mondeo'yu.Ben olsam C segmenti yerine tercih ederdim.Beyaz da olmazsa tadından yenmez.
 
Testteki araçta primacy 3 lastikler mevcuttu. Sizin test edeceğiniz aracın lastiklerine de mutlaka bakın ve primacy 3 ise ona göre değerlendirmeye çalışın. Çünkü bu lanet lastiği ben fabrika çıkışlı olarak hem c4 hem focus'da kullanıyorum. İddia ediyorum, kuru zeminde şuan b segment araçların tamamı benim focus'dan daha yüksek limitte viraj alır. Primacy 3 hiç tutmuyor kuruda. Ben de ilkbahar gelsin de yeni lastik alayım diye dört gözle bekliyorum. Onun haricinde mondeo'da kullanılan şase bir önceki mk4 ile aynıdır yani dengelidir, tabii arkadaki süspansiyonlar da jaguar xf, xe, mustang ve biraz daha farklı türde olsa da bmw 5'de kullanılan süspansiyonlarla aynıdır. Direksiyonu focus kadar dinamik değildir, biraz daha konfor odaklı ama ben focus'dan inince aşırı yadırgamamıştım. Donanım olarak da yeteceğini söylüyorsunuz, dediğim gibi en azından bir test edin. Beğenmezseniz zaten diğer seçenekler de mevcut.

Bir bakalım lastiklerine, ben titizimdir lastik konusunda..
Zaten kış zamanındayız, yazlık lastiklerle olmaz araba... direk gidip CorssClimate veya makul bir kış lastiği taktırıcam ... Primacy 3 konusunda da üzüldüm .. yani Michelin in, özellikle kuruda bu kadar vasat bir lastik çıkarmış olması ilginç geldi. Markayı çok sevmem ama lastikleri genellikle listelerin hep üst sıralarını zorlar.. Galeride test sürüşü ne kadar, nasıl olur emin olamıyorum, bayiler de de genellikle 1.5 benzinli otomatik olur ki o da yanlış bir izlenim verir.. Yarın bir inceleyeceğim bakalım ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bir bakalım lastiklerine, ben titizimdir lastik konusunda..
Zaten kış zamanındayız, yazlık lastiklerle olmaz araba... direk gidip CorssClimate veya makul bir kış lastiği taktırıcam ... Primacy 3 konusunda da üzüldüm .. yani Michelin in, özellikle kuruda bu kadar vasat bir lastik çıkarmış olması ilginç geldi. Markayı çok sevmem ama lastikleri genellikle listelerin hep üst sıralarını zorlar.. Galeride test sürüşü ne kadar, nasıl olur emin olamıyorum, bayiler de de genellikle 1.5 benzinli otomatik olur ki o da yanlış bir izlenim verir.. Yarın bir inceleyeceğim bakalım ...

Yol tutuş konusunda fifth gear eski sürüş keyfinin olmadığını belirtmek için çekmiş ayrıca araba zaten konfor odaklı ve olayı bu. Bu yüzden yana yatması normal otopark onca araba test etti d segmenti için mondeodan konforlusunu yok hatta and abi e sınıfına çıkıyor neredeyse dedi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bir bakalım lastiklerine, ben titizimdir lastik konusunda..
Zaten kış zamanındayız, yazlık lastiklerle olmaz araba... direk gidip CorssClimate veya makul bir kış lastiği taktırıcam ... Primacy 3 konusunda da üzüldüm .. yani Michelin in, özellikle kuruda bu kadar vasat bir lastik çıkarmış olması ilginç geldi. Markayı çok sevmem ama lastikleri genellikle listelerin hep üst sıralarını zorlar.. Galeride test sürüşü ne kadar, nasıl olur emin olamıyorum, bayiler de de genellikle 1.5 benzinli otomatik olur ki o da yanlış bir izlenim verir.. Yarın bir inceleyeceğim bakalım ...
Lastik salt kendi özellikleri bakımından iyi seviyede. Ama çok geçmeden hamuru bozuluyor saçma sapan davranmaya başlıyor maalesef.
Bayilerin telefon numaralarını internetten bulup onlara 1.6 tdci mondeo test araçlarının olup olmadığını sorun en azından. Hiç olmadı 1.5 otomatik versiyonunu test edersiniz. Motor ve şanzıman ile sizin işiniz yok tabii ama en azından gidişini, yalıtımını, yoldaki hareketlerini falan inceler kafanızda fikir oluşturursunuz.
 
Yol tutuş konusunda fifth gear eski sürüş keyfinin olmadığını belirtmek için çekmiş ayrıca araba zaten konfor odaklı ve olayı bu. Bu yüzden yana yatması normal otopark onca araba test etti d segmenti için mondeodan konforlusunu yok hatta and abi e sınıfına çıkıyor neredeyse dedi.
Amerikan müşterisi konforlu araçları çok sevdikleri için, mondeo da fusion temelli direkt amerikan üretim olduğu için konfora fazla kasmışlar. Ama dediğin gibi eski mondeo'lar ile aracın pek alakası yok. Diğer kasalara aşina birisi bunu kullandığı ilk 300 metre içinde bile anlayabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Amerikan müşterisi konforlu araçları çok sevdikleri için, mondeo da fusion temelli direkt amerikan üretim olduğu için konfora fazla kasmışlar. Ama dediğin gibi eski mondeo'lar ile aracın pek alakası yok. Diğer kasalara aşina birisi bunu kullandığı ilk 300 metre içinde bile anlayabiliyor.
Araba zaten avrupalı fordlar gibi değil direk hissediliyor o içine oturunca.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...