motor gücü/fren gücü ilişkisi

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
100 beygir atmosferik motorlu polo var.
100 beygir atmosferik motorlu passat var.
fren sistemi 100hp poloya uygun olduğunu varsayalım, bu iki araca aynı fren sistemi yeterli olur mu?
passat ağır ama bastığında yürümeyecek, telafi eder mi?
bakış açım sızce kısmen mi doğru, ne düşünüyorsunuz?
 
100 beygir atmosferik motorlu polo var.
100 beygir atmosferik motorlu passat var.
fren sistemi 100hp poloya uygun olduğunu varsayalım, bu iki araca aynı fren sistemi yeterli olur mu?
passat ağır ama bastığında yürümeyecek, telafi eder mi?
bakış açım sızce kısmen mi doğru, ne düşünüyorsunuz?
Bu tarz araçlar çokça mevcut eğer aracın ağırlığı fazla ise durması için daha fazla fren gücü gerekir, dolayısıyla eğer hafif bir aracın fren sisteminden alındıysa araç durmakta zorlanacaktır.

Bastığınızda yürümeyecek kısmı da doğrudur, güç/ağırlık oranına göre Passat daha yavaş olacak ve daha yavaş hissettirecektir.

”Ağırlık her şeydir.”
 
Bu tarz araçlar çokça mevcut eğer aracın ağırlığı fazla ise durması için daha fazla fren gücü gerekir, dolayısıyla eğer hafif bir aracın fren sisteminden alındıysa araç durmakta zorlanacaktır.

Bastığınızda yürümeyecek kısmı da doğrudur, güç/ağırlık oranına göre Passat daha yavaş olacak ve daha yavaş hissettirecektir.

”Ağırlık her şeydir.”
peki o zaman 150hp golf ile 200hp golfte aynı fren sisteminin kullanılması doğru/yeterli olur mu?
 
peki o zaman 150hp golf ile 200hp golfte aynı fren sisteminin kullanılması doğru/yeterli olur mu?
Ağırlıkları aynı ise 150 hp Golf'de 500 hp Golf'de aynı hızda fren yaptıklarında aynı mesafede duracaktır. Motor gücüne göre fren güçlendirme işi, şuan sormaya çalıştığınız şeye göre bambaşka bir mevzu. Onda işin içine senaryo değişkeni giriyor ama eşit senaryoda bakılırsa yukarıda da söylendiği gibi ''ağırlık her şeydir''. Konuyu yanlış yönden irdeliyorsunuz gibi geldi bana.
 
Bahsettiğiniz şey çabuk hızlanan bir aracın çabuk durması gibi bir şey olabilir mi? beygirle fren çok bağlaştırılabilecek konular olmayabilir. teknik olarak hızlı bir araç hızlı durabilecek fren sistemine sahip olmalıdır
 
100 beygir atmosferik motorlu polo var.
100 beygir atmosferik motorlu passat var.
fren sistemi 100hp poloya uygun olduğunu varsayalım, bu iki araca aynı fren sistemi yeterli olur mu?
passat ağır ama bastığında yürümeyecek, telafi eder mi?
bakış açım sızce kısmen mi doğru, ne düşünüyorsunuz?

Aynı fren sistemi olduğundan emin misiniz?
Toyota'yı bildiğim için ondan örnek vereceğim. 1.33 motor Yaris'te de var, Corolla ve Auris'te de. Yaris'teki sistemle, Auris&Corolla'da bulunan sistem aynı değil.
 
Agirlik ve aracin performansi / uretim - kullanim amaci / konsepti fren gucunun belirlemesinde rol alan konulardandir. Agir olan araci durdurmak icin daha buyuk diskler gerekecektir. Keza hizli otomobil konseptiyle uretilen bir cok spor versiyon otomobil de uretici firma tarafindan suruculerin daha sıklıkla hiz yapacagini, performansli suruse odakli kullanacagini varsayarak daha kuvvetli fren sistemi koyabiliyor. Kisacasi agirlik farki ve otomobilin konsepti fren gucunu belirlemede rol oynayan unsurlardir. Daha bilmedigimiz baska kriterler de olabilir.
 
Frenin yeterli olması sadece arabanın gücü ile ölçülemez. Mesela 0 km doblo 1.6'nın frenleri egea 1.6'nın frenlerinden daha güçlü. Egea daha hızlı olmasına rağmen doblo daha ağır olduğundan ve taşıma kapasitesi daha yüksek olduğundan dolayı daha büyük frenlere sahip. Ağır arabayı yürütmek zor olduğu gibi durdurmakta zordur.