MOTOR YAĞ

grandgrand

Asfalt Kurutucu
58
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak size 2015 dizel arabam yaklaşık 5 aydır yatıyor ayda 1 defa hareket ediyor 20 km kadar bunun dışındada 5,6 gunde bir 10 dakika durduğu yerde çalıştırılıyor bu araba En son bakımdan sonra toplamda 9 bin km yol yaptı ama son 5 ay yukarıda saydıklarım gibi araba sizce bu arabanın yağı suyu filtreleri filan değişmeli midir yoksa hiç gerek Yok mu ?
 
Üreticinin aracınız için tavsiye ettiği periyodik bakım aralığı içinde hiç kullanmasanız dahi bakımı yapılmalıdır diye biliyorum kaldı ki siz yine belli bir kilometre de yapmışsınız.
 
Bu konuda benden çok daha bilgili kişiler var ama ben bildiğim ve yaptığım (yerinizde olsam yapacağım) şeyleri söyleyeyim.
Motor yağının ömrü kilometre veya yıl dolduğu zaman değiştiririm, özelliğini artık yitirmeye başlayacağı için kilometre dolmasa dahi bir yıl geçince değiştiririm.
Suyuna zaten her zaman bakmak lazım ki kışa girişte özellikle donma derecesini ölçtürüp yaşadığınız bölgedeki kış şartlarını değerlendirip ona göre antifriz eklemek gerekir.
Filtrelere gelince, orjinal filtreler kullanacaksanız kağıt filtreler zaten onlar. Yani yağ bakımı geldiğinde o filtrelerin değişmesi lazım yani o atılacak yenisi alınacak, hava filtresine hava tutup tekrardan takan ustalar oluyor ki ne kadar usta denirse de onlara. Tabi bu dediklerim hava filtresi ve polen filtresi. Mazot filtresini bilmiyorum, hiç dizel arabam olmadı.
 
Aracınız hala garanti kapsamındaysa km gelmese bile servisin dayattığı 1yıl veya 6aylık zaman periyodunu doldurduğunda mutlaka periyodik bakımına sokun.

Eğer garantiden çıktıysa biraz daha rahat davranabilirsiniz. 10.000 km'yi görene kadar yağ seviyesine, antifrizli radyatör suyuna, lastik havalarına, diğer hidrolik sıvılarının seviyelerine bakmanız yeterli olacaktır. Periyodik bakım kapsamındaki filtrelerini (km'ye göre gerekiyorsa balata, buji gibi ekstraları) 10'ar binde değiştirseniz yeter. (Tabii 10.000 km'yi 10 yılda yapmayacağınızı varsayıyorum :))
 
Diesel motorlar ısınmadan kapatılmamalı. Kurum bağlarlar zamanla, bunun sonucunda büyük masraflar açabilir. Fan acana kadar bekletilmeli 10 dk da benzinli bir motoru ısıtabilirsiniz ama diesel henüz uyanmaya başlar durdugu yerde.. Motoru en çok soğuk çalıştırmalar yıpratır çalışıyorsa 20 km sürün. Benimki benzinli 2 haftada bir çalıştırıyorum bir şey olmaz.
 
Diesel motorlar ısınmadan kapatılmamalı. Kurum bağlarlar zamanla, bunun sonucunda büyük masraflar açabilir. Fan acana kadar bekletilmeli 10 dk da benzinli bir motoru ısıtabilirsiniz ama diesel henüz uyanmaya başlar durdugu yerde.. Motoru en çok soğuk çalıştırmalar yıpratır çalışıyorsa 20 km sürün. Benimki benzinli 2 haftada bir çalıştırıyorum bir şey olmaz.
Kurum bağlama olayı eski modellerde vardı dostum :) ona filtreler geliştirdiler
Ayrıca dizel benzinliden daha avantajlıdır. Dizel ilk çalıştığında çok yakar ama ısındığında minimum yakmaya başlar. Benzinde bu olay tam tersidir. Ayrıca garaj arabası olarak kullanmanız yağın bileşenlerine zarar verir ve viskoziteliğini bozar. Bu sebepten dolayı motor parçalarına zarar verir. Aracınızı haftada 1-2 kez kullanmanızı öneririm.