AÇIK Motorda Şakırtı ve Kışın Geç Çalışma

undefinedvoid

Mert Gedikli
Düz Yol Gazcısı
41
28
Marka
BMW
Selamlar, çocukluk arkadaşım ile aynı araca sahibiz E90 320i, ikimizin aracında da soğuklarda zor çalışma mevcut.
Birkaç kişiye daha sordum 163'lük dizellerde de aynı sorun varmış.

Bu sorunu çözebilen var mı? Ayrıca ek olarak motorunda böyle bir şakırtı var, sanırım biraz nakit sıkışmış araya. Sesten ne olduğunu anlayabilen var mı? Bana piston vurması gibi geldi.

Not : Ses biraz yüksek, kısmanızı tavsiye ederim.

 
Buradan anlamak pek mümkün değil. Bir de 320i aracınızı 320d 163hp'lik model ile karşılaştırmanız hiç doğru değil. Dizel araç doğası gereği daha gürültülü çalışır. Aracınız soğukken çalıştırmadan videoya başlayıp cold-start yapmasını çekin ve bu durum bittikten sonraya kadar videoyu çekmeye devam edin. Şuan herhangi bir yorum yapmak mümkün değil. Sanıyorum bir de video esnasında gaza basıp çekiliyor, itici sesi mi var, kayış mı ötüyor ya da kasnak veya gergi sesi mi var hiç bir şey anlaşılmıyor.
 
Buradan anlamak pek mümkün değil. Bir de 320i aracınızı 320d 163hp'lik model ile karşılaştırmanız hiç doğru değil. Dizel araç doğası gereği daha gürültülü çalışır. Aracınız soğukken çalıştırmadan videoya başlayıp cold-start yapmasını çekin ve bu durum bittikten sonraya kadar videoyu çekmeye devam edin. Şuan herhangi bir yorum yapmak mümkün değil. Sanıyorum bir de video esnasında gaza basıp çekiliyor, itici sesi mi var, kayış mı ötüyor ya da kasnak veya gergi sesi mi var hiç bir şey anlaşılmıyor.
Yanlış anlaşıldı sanırım. Soğukta geç çalışma olayı için karşılaştırmıştım.

Evet bu arada videoda gaza basılıyor 3 bin devir civarı ve tak tak tak şeklinde vuruyor bir şey. Sanki piston üst noktaya vuruyor gibi geldi ama anlamadım.
 
Bu ses krank kasnağı sesine benziyor, v kayışı sökük halde ses çalıştırıp deneyin. Ses kesiliyorsa v kayışına bağlı tüm birimleri kontrol edin. Kesilmiyorsa krank kasnağını kontrol edin. Ondan değilse yatak sesine de benziyor, o durumdan hiç bahsetmeyeyim :)
 
Yanlış anlaşıldı sanırım. Soğukta geç çalışma olayı için karşılaştırmıştım.

Evet bu arada videoda gaza basılıyor 3 bin devir civarı ve tak tak tak şeklinde vuruyor bir şey. Sanki piston üst noktaya vuruyor gibi geldi ama anlamadım.

Aynı konu aslında soğukta geç çalışmayı dizel motorla benzinli motoru karşılaştırmak yanlış. Dizelde ısıtma bujileri, enjektörler vs. geç çalışmaya sebep olurken, benzinli motorda buji, benzin pompası vb. farklı parçalar sebebiyet verir. Bu sebepten öyle demiştim.
Üst noktaya piston vursa (ki üst noktaya mekanik olarak vurması imkansız supaplar pistona vuruyor olabilir) fazla çalışmaz, motorun bir yerde kitlenmesin gerekir ya da ısınınca kesmez. Yatak sesi de olsa ısınınca kesmez. Eğer motor ısındığında ses kesiliyorsa itici sesi, kasnak sesi vs. olabilir. Ancak videodan yorum yapmak maalesef zor.
 
Aynı konu aslında soğukta geç çalışmayı dizel motorla benzinli motoru karşılaştırmak yanlış. Dizelde ısıtma bujileri, enjektörler vs. geç çalışmaya sebep olurken, benzinli motorda buji, benzin pompası vb. farklı parçalar sebebiyet verir. Bu sebepten öyle demiştim.
Üst noktaya piston vursa (ki üst noktaya mekanik olarak vurması imkansız supaplar pistona vuruyor olabilir) fazla çalışmaz, motorun bir yerde kitlenmesin gerekir ya da ısınınca kesmez. Yatak sesi de olsa ısınınca kesmez. Eğer motor ısındığında ses kesiliyorsa itici sesi, kasnak sesi vs. olabilir. Ancak videodan yorum yapmak maalesef zor.
Net bir şekilde anladım hocam teşekkür ederim. Arkadaşa ilettim kontrol edecek, duruma göre güncellerim.
 
Evet bu arada videoda gaza basılıyor 3 bin devir civarı ve tak tak tak şeklinde vuruyor bir şey. Sanki piston üst noktaya vuruyor gibi geldi ama anlamadım.
İhale yatağa doğru gidiyor bunu okuyunca, haberiniz olsun. 2-3 bin civarında boşta tutarken veya yolda giderken bu aralıkta çok kısık gazda giderken takırtı geliyor ama altında üstünde kayboluyor, gaza basınca da azalıyor veya kayboluyorsa, kol yatakları sizlere ömür. Eğer buysa ve bir süre de böyle kullanıldıysa, krank da gider.

Tabi direkt yatak diye gitmemek gerekiyor. Youtube'da benzer ses videolarını izleyip altında çözümlere bakılabilir. Usta da bir baksın. Fakat üstüne gitmemek her türlü iyi.
 
Son düzenleme:
İhale yatağa doğru gidiyor bunu okuyunca, haberiniz olsun. 2-3 bin civarında boşta tutarken veya yolda giderken bu aralıkta çok kısık gazda giderken takırtı geliyor ama altında üstünde kayboluyor, gaza basınca da azalıyor veya kayboluyorsa, kol yatakları sizlere ömür. Eğer buysa ve bir süre de böyle kullanıldıysa, krank da gider.

Tabi direkt yatak diye gitmemek gerekiyor. Youtube'da benzer ses videolarını izleyip altında çözümlere bakılabilir. Usta da bir baksın. Fakat üstüne gitmemek her türlü iyi.
2 yere göstermiş piston eteği demişler. İkisi de rektifiye önermiş direkt. 200-250 civarına çıkar diyorlar.