KAPALI Motorun yağ atmasi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

muhammed37

Panpa
2,781
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar kartal s 97 model araba var bi abi motorun sesi garip geliyor bi bakayım dedi yağ kapağını açtı ve dışarı yağ atmaya başladı direk kapattı bu motor bitmiş dedi sizce neden olabilir ben pek anlamam
 
Üfleme dedikleri mevzuyu anlamanın bi yolu bu çok ilginç bi durum değil aslında :D Kapak açılır kapağa peçete-kağıt tutulur eğer ufacık sıçramalar değil de büyük damlalar varsa durum vahim denir
Aslında yağ kapağından bakılırsa doğrudan var demek yanlış oluyor diye biliyorum. Asıl anlaşılan yer yağ çubuğunu çekip çubuğun ordan bakmak üfleme olup olmadığına.
 
Aslında yağ kapağından bakılırsa doğrudan var demek yanlış oluyor diye biliyorum. Asıl anlaşılan yer yağ çubuğunu çekip çubuğun ordan bakmak üfleme olup olmadığına.
Karıştırıyor olabilirim hangisi olduğunu ben kendim bakarken ikisini de yapmıştım. Ama haklısın kapağı açınca dönen parça yakın olduğu için sonuç yanıltıcı olabilir
 
Karıştırıyor olabilirim hangisi olduğunu ben kendim bakarken ikisini de yapmıştım. Ama haklısın kapağı açınca dönen parça yakın olduğu için sonuç yanıltıcı olabilir
Aynen demek istediğim buydu zaten bazı durumlarda yanıltabiliyor.
Valla adamın üzerine sicrayacakti öyle atıyordu dışarı :D
Ama durum bu dereceyse ilgili teşhisin konulmasında sıkıntı yok :D
 
Üstten egzantrikli motorlarda yağ kapağı açıldığında yağ sıçraması normal bir durum.Bildiğim kadarıyla kartal s ler sohc (üstten tek egzantrikli).
Bloktan egzantrikli motorlardan gelen bir alışkanlık yağ kapağı ile motor kondisyon tespiti.
Egzoz dumanı rengi,yağ-su eksiltme durumu ve en garantisi her silindir için yapılacak kompresyon ölçümü motor hakkında daha net bilgi verecektir.
 
Son düzenleme:
yağ atma durumu varsa ya yağ fazla geldiği için kapağı atınca atar,ya da üfleme yapınca basınçla atar.üfleme yapıyorsa sıkıntı,motorun sonuna yaklaşmış olabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
Arabayı çalıştırıp bi 5 10 dakika gezin. Stop etmeden yağ çubuğunu çekin. Üfleme varsa sıkıntı, zaten yağ yakıyor da diyorsunuz. Geçmiş olsun ya komple motor ya segman. Allahtan tofaş motor parçaları ucuz. Üzüldüm. Geçmiş olsun. Bu arada yağ yakma çok basit bir nedenle de olabiliyor örneğin subap lastikleri. Aklınızda olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
motor çalışırken segmanların kaçırdığı hava/yakıt karışımı yanma odasının dışına kaçar ve yağ kapağını açtığınızda normalden fazla bir üfleme varsa segmanların artık görevini yapmadığı görülür, ve motor yeterince kompresyon oluşturmamakla beraber karterde bulunan yağı segmanlardan kaçırarak yanma odasında yakar. yağ yakma şikayetinizle beraber doğru bir tespit :)
 
Üflemeye bakılarak motorun durumu anlaşılmaz. Her motor ister sıfır km olsun bir miktar üfleme yapar. Bunu da PCV denilen karter havalandırma sistemi tahliye eder. Eğer yağ kapağını/çubuğunu açınca üfleme varsa ilk olarak bu sistem kontrol edilmelidir.
Hiç bir şeye bakmadan direkt yağ kapağını kaldirip üfleme görünce bu motor bitik diyen ustadan koşarak uzaklaşın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...