KAPALI Motorun Yüksek Devirlerde Ölmesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AlperenDoğan

Taklacı Güvercin
9
20
Merhabalar,
Fırsat bulduğum her yerde sormama rağmen cevap bulamadığım sorumu sizlere de sormak istedim:
e30 s54 swap videosunda kadranlara dikkat ederseniz otomobil 7500 devir rahat çevirebilirken 6500 bandında güç ölmeye başlıyor. Atmosferik ve turbosuz bir arabada bu neden oluyor? Enjeksiyon yetersizliği gibi bir şey mi yoksa pistonlarla mı alakalıdır? Aydınlatırsanız çok sevinirim.
 
Aslında araçların tasarımı da bir etken, firmalar tarafından performans aracı da olsa günlük koşullarda da iyi çalışması için ayarlanıyor. Hem düşük devirde nispeten daha iyi yakıt ekonomisi ve yeterince güç hem de üst devirlerde yüksek güç alınması aynı egzantirik açılarıyla mümkün değil çeşitli sübap zamanlaması değiştiren sistemlerde de amaç bu. Mesela ralli araçları hep yüksek devirde çalışmak için dizayn edilmiştir, alt devirlerde neredeyse ölü motor zar zor rölantide dururken üst devirlerde canavar olur, ki bu da şehirde kullanılması kabus olan bir araçtır, fakat ralli pistinde çok güzeldir :D . Bu konu turbolarda da vardır her turbonun karakteristiği farklıdır ve otomobillerde genelde günlük kullanıma ve stabiliteye daha çok önem verilir ve her devir bandında turbo etkili olamaz yapısı ve ayarları gereği hem de havanın yapısı gereği, bir fanı belirli bir hızın üstüne çıkardığınızda artık fan hızlandıkça hava akışı o kadar da çok artmayacaktır. Bunun çözümü sayılabilecek Volkswagen' in yapmış olduğu düşük devirlerde supercharger, orta devir bandında hem supercharger hem turbo, üst devirlerde ise sadece turbonun çalıştığı motor örneklerden biridir. Veya Hyundai' de görülen değişken geometrili turbo teknolojisidir. Ayrıca fizik kuralları ve bazı motor kısıtlamaları (sübap tasarımı, bore-stroke oranı vs.) nedeniyle zaten genel tasarım motorlar belirli deviri aşamaz ve verim kaybeder.
Birazcık karışık yazmış olabilirim ama cevap buralarda biryerlerde(umarım).
Cevabım kesinlikle buradaydı ve okurken keyif aldım. Teşekkür ederim:)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...