Müşteri memnuniyeti ve arıza konularında en iyi ve en kötü markalar hangileri?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GARAJ TV
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

GARAJ TV

Panpa
6,305
A.B.D'de faaliyet gösteren ve birçok farklı tüketici ürününü müşteri memnuniyeti ve yapılan test sonuçlarına göre inceleyerek en iyi markaları tespit eden consumerreports.org sitesi, 2016 yılı verilerine göre hangi otomobil markalarının bu konularda en iyi olduğunu belirten detaylı bir rapor yayınladı. Ayrıca geçtiğimiz hafta J.D. Power kuruluşu da araç sahipleri ile doğrudan yaptığı görüşmeler sonucu elde ettiği markaların arıza çıkarma miktarlarını yayınlamıştı. A.B.D kökenli olması nedeniyle Renault, Skoda, Seat ve PSA markalarının bulunmadığı çalışmalar oldukça önemli ve objektif sonuçları ile birçok kişiye fikir verebilir diye düşünüyoruz.
Biz de bu doğrultuda elimizdeki verileri yorumlayarak analiz edeceğiz. Ancak şunu da tekrar belirtelim her iki sonuç da Amerikan tüketicilerinin verdiği bilgilere dayanılarak elde edilmiş. Bu durum bizim de dahil olduğumuz Avrupa tüketicisinde farklılık gösterebilir.

İlk olarak J.D.Power'ın elde edilen hangi markanın ne kadar arıza çıkardığı sonuçlara göz atalım;

Aşağıdaki sıralamanın tam ortasında yer alan "Sektör ortalaması" sayısı, tüm markaların arıza sayısının ortalaması alınarak tespit edilmiş ve bu doğrultuda her 100 aracın çıkardığı ortalama arıza miktarı 156 olarak belirtiliyor. Yani 1 araç yaklaşık 1.56 adet arıza çıkarma miktarına sahip. Bu değerler; 2014 model ve farklı marka araçlara sahip 35.186 kişiye son 12 ayda ne kadar arıza ile karşılaştıkları sorularak elde edilmiş. Yani her bir markanın yaklaşık 1130 aracı bu liste için katılımcı olmuş. Bu da böyle bir istatistiği elde edebilmek için oldukça iyi bir yöntem denilebilir. Üstelik yetkili servisler yerine araç sahipleri ile doğrudan temas kurulmuş olması sonuçların doğruluğunu daha da önemli kılıyor diye düşünüyoruz.
J.D.Power'ın sonuçları doğrultusunda en az arıza çıkaran ilk 5 model Lexus, Porsche, Toyota, Buick, Mercedes olmasıyla öne çıkıyor. Bu arada Buick markası ülkemizde satılmasa da birçok modelinin Opel ile aynı olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Yani bu veriler kısmi olarak Opel için de kullanılabilir. İlk 5'i takip eden diğer markalar ise Hyundai, BMW, Chevrolet, Honda ve Jaguar markaları. Audi ve Volvo markaları ise sektör ortalamasının hemen üstünde yer alıyor. (Değerlendirme görsel altından devam ediyor)


Listenin sonunda yer alan Fiat markası ise her 100 araçta 298 arıza tespiti ile açık ara en fazla sorun çıkaran araç olmasıyla fazlasıyla göze batıyor. Onu Jeep, Infiniti, Dodge ve Ram markaları izliyor. Bu arada Fiat'ın da bulunduğu FCA Grubu içinde listenin son 5 sırasında bulunan Jeep, Dodge ve Ram markalarının da yer aldığını belirtelim. Ancak grubunu bir diğer markası Chrsyler sektör ortalamasının hemen altında yer alıyor. Kısacası genel anlamda FCA (Fiat-Chrsyler) modellerinin arıza çıkarma oranı diğer markalara göre oldukça yüksek denilebilir.
Sektör ortalamasının hemen üstünde ve hemen altında gezinen markaların ise VW ve Audi olmasıyla öne çıkıyor. Seat ve Skoda markaları listede yok ancak VW ve Audi ile benzer altyapı, motor ve şanzımanları kullandıkları düşünülürse VW Grubu markalarının Porsche hariç sektör ortalamasında arıza çıkardığı söylenebilir. Ayrıca Subaru, Mazda, Mitsubishi ve Nissan ve Infiniti gibi Japon üreticilerin sektör ortalaması altına düşmüş olması da oldukça ilginç. Bu konuda Toyota ve onun premium markası Lexus'un ilk 3'de yer alması diğer Japon markaların düşünmesi gereken bir durum olarak öne çıkıyor. Honda'nın premium markası olan Acura da sektör ortalamasının altında ancak Honda'nın listenin yukarılarında yer alması markayı toparlıyor. JLR Grubu dahilinde bulunan Land Rover (Range Rover ile) ise ortalamanın altında ancak bir diğer marka Jaguar yukarıya yakın.
Bu arada Kia ve özellikle de Hyundai markalarının sektör ortalamasının üzerinde olması oldukça önemli ve bu konuda Toyota ve Honda'nın ensesinde olan 2 Güney koreli marka takdiri hak ediyor diye düşünüyoruz.
Şimdi ise consumerreports.org sitesinin değerlendirmesini inceleyelim;
Consumerreports.org sitesinin yaptığı araştırma J.D. Power'ın yaptığına göre farklı kriterlere sahip olmasıyla öne çıkıyor. J.D. Power, araç sahipleri ile arıza konularında bilgi toplarken consumerreports.org, site üzerinden yapılan puanlama, araç testi sonuçları ve öngörülen güvenilirlik üzerine değerlendirme gerçekleştiriyor.
Bu doğrultuda Audi, Porsche, BMW, Lexus ve Subaru ilk 5 sırada yer alırken Volvo ve Toyota orta sıralarda yer alıyor. Mercedes ise orta alt sıralarda konumlanıyor diyebiliriz. Listenin sonunda ise aynen J.D. Power listesinde olduğu gibi Fiat, Jeep, Land Rover, Mitsubishi ve Dodge yer alıyor. VW ise bu 5 markaya oldukça yakın bir seviyeye sahip ve alt sıralarda yer alıyor.
Sitenin En'leri ise şu şekilde yer alıyor;

  • Genel anlamda en beğenilen marka : Audi
  • En güvenilir marka: Toyota-Lexus
  • En iyi yol testi markası: Chrysler-Tesla
  • En kötü yol tesit: Mitsubishi
  • Genel anlamda en kötü marka : Fiat
(Sonuç kısmı görsel altından devam ediyor)

SONUÇ
Yaptığımız analiz doğrultusunda Audi, BMW, Hyundai, Kia, Lexus, Toyota, Honda ve Buick (kısmen Opel) markalarının her 2 araştırmada düşük arıza ve müşteri memnuniyeti konularında üst sıralarında yer aldığını söylemek gayet mümkün görünüyor. Diğer taraftan Infiniti, Mercedes, Jaguar, Subaru, Mini ve Chevrolet gibi markalar bir araştırmada üstte diğerinde altta yer alıyor. Her iki araştırmada da altta yer alan markaların başında ise Fiat markası ve dahil olduğu FCA Grubu'nun diğer markaları Jeep ve Dodge yer alıyor. Bu arada Ford, Nissan ve Land Rover markaları da FCA Grubu üyelerinden sonra gelen bir marka olarak göze batıyor.
 
Bugun böyle bir haber okudum aslında Amerikadaki arabalar ile buranın çok alakası olmayabiliyor(model olarak) ama yine de bazı kalıplaşmış şeyleri yıkacak cinsten siz ne düşünüyorsunuz?
kaynak: 8silindir.com
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Şimdi bu markaların arıza performansları değerlendirilirken hangi modellerin kıstas alındığı bazı markalar için önemli. Şöyle ki; bu araştırma ABD'de yapıldıysa, Ford üzerinden konuşursak; bizim ülkemiz dahil Avrupa'ya satılan toplasan 3-4 modeli ancak vardır. Bunlarda bilinen üzere mondeo, focus, fiesta v.s falandır. Fakat ABD'de Ford dendiği zaman, kullanılan araçların markasına bakıldığında bu söylediğim 3-4 model, diğer Ford modellerine göre pek fazla değil. Yani buradaki analizlerde kıstas alınan araçlar çoğunlukla Amerikan Ford'larıysa, ki öyle olması muhtemel, değerlendirmeye o gözle bakmak gerekli.
Listedeki tüm markalar için geçerli olmasa da Amerikan Ford'ları ile Avrupa Ford'larının model ve üretim anlayışı oldukça ve oldukça farklılık gösteriyor. Amerikan Ford'ları hakkında pek bilgim ve ilgim olmadığı için de arızalarının sıklığı hakkında yapacağım yorumlar çok afaki kalacaktır.
Ayrıca Hyundai, Honda, Mazda gibi markalara ait tespitler oldukça şaşırtıcı ve düşündürücü. Akıllara direkt olarak şu soru geliyor; ya bu analiz sonuçları fazla yanlı çıkarılmış ya da bu üreticiler bölgeden bölgeye farklı üretim kriterleriyle satış yapıyor.
 
Son düzenleme:
Şimdi bu markaların arıza performansları değerlendirilirken hangi modellerin kıstas alındığı bazı markalar için önemli. Şöyle ki; bu araştırma ABD'de yapıldıysa, Ford üzerinden konuşursak; bizim ülkemiz dahil Avrupa'ya satılan toplasan 3-4 modeli ancak vardır. Bunlarda bilinen üzere mondeo, focus, fiesta v.s falandır. Fakat ABD'de Ford dendiği zaman, kullanılan araçların markasına bakıldığında bu söylediğim 3-4 model, diğer Ford modellerine göre pek fazla değil. Yani buradaki analizlerde kıstas alınan araçlar çoğunlukla Amerikan Ford'larıysa, ki öyle olması muhtemel, değerlendirmeye o gözle bakmak gerekli.
Listedeki tüm markalar için geçerli olmasa da Amerikan Ford'ları ile Avrupa Ford'larının model ve üretim anlayışı oldukça ve oldukça farklılık gösteriyor. Amerikan Ford'ları hakkında pek bilgim ve ilgim olmadığı için de arızalarının sıklığı hakkında yapacağım yorumlar çok afaki kalacaktır.
Ayrıca Hyundai, Honda, Mazda gibi markalara ait tespitler oldukça şaşırtıcı ve düşündürücü. Akıllara direkt olarak şu soru geliyor; ya bu analiz sonuçları fazla yanlı çıkarılmış ya da bu üreticiler bölgeden bölgeye farklı üretim kriterleriyle satış yapıyor.
Anladığjm kadarıyla her modelden 100 tane araba almışlar sonra ortalamayı almışlar burada asıl olayı dediğiniz gibi orada satılan modeller belirleyecek belki ortalamayı mustang düşürüyor ama fiesta arttırıyor ya da tam tersi
Bence bu haberde ülkemiz ile amerikadaki ortak model sayısı fazla olan dikkate alınmalı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Anladığjm kadarıyla her modelden 100 tane araba almışlar sonra ortalamayı almışlar burada asıl olayı dediğiniz gibi orada satılan modeller belirleyecek belki ortalamayı mustang düşürüyor ama fiesta arttırıyor ya da tam tersi
Bence bu haberde ülkemiz ile amerikadaki ortak model sayısı fazla olan dikkate alınmalı.
Tabii. Avrupa, ABD ve Türkiye üçgeninde ortak modellerin yoğunlukta olduğu markaları almak gerekiyor. Ama şöyle söyleyeyim, markaların Avrupa ve ABD'ye göre üretim anlayışları çok değişiyor. İki kıta arasındaki ürünlerin kalitesinde belli standartı tutturan marka çok az.
Ford Amerikan dersin, mk4 olarak çıkacak yeni Focus, ABD'de torsiyonlu süspansiyon ile satışa sunulacak. Bu aracın üretim tarihinde böyle bir şey yokken ABD pazarına özel bunu yapıyorlar. Sen düşün artık üretim kalitesi ne haldedir. Sadece Ford özelinde değil, diğer markalarda da durum buna yakındır ( istisnalar hariç ).
 
Tabii. Avrupa, ABD ve Türkiye üçgeninde ortak modellerin yoğunlukta olduğu markaları almak gerekiyor. Ama şöyle söyleyeyim, markaların Avrupa ve ABD'ye göre üretim anlayışları çok değişiyor. İki kıta arasındaki ürünlerin kalitesinde belli standartı tutturan marka çok az.
Ford Amerikan dersin, mk4 olarak çıkacak yeni Focus, ABD'de torsiyonlu süspansiyon ile satışa sunulacak. Bu aracın üretim tarihinde böyle bir şey yokken ABD pazarına özel bunu yapıyorlar. Sen düşün artık üretim kalitesi ne haldedir. Sadece Ford özelinde değil, diğer markalarda da durum buna yakındır ( istisnalar hariç ).
Farklı pazarlar tabiki farklılıklar olacak keşke bunu ülkemiz için inceleyen bir firma da olsa.
Şimdi mazdaya baktım cx9 dışında bütün modelleri ortak gözüküyor başka merak edilen marka varsa ona da bakayım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Farklı pazarlar tabiki farklılıklar olacak keşke bunu ülkemiz için inceleyen bir firma da olsa.
Şimdi mazdaya baktım cx9 dışında bütün modelleri ortak gözüküyor başka merak edilen marka varsa ona da bakayım
Vaktin, sabrın ve isteğin olursa eğer bu markaların, en azından bir kısmının, ABD ve Avrupa'da ortak satılan modelleri şeklinde bulup bu başlığa koyman daha yararlı olabilir. Mazda örneğinde olduğu gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Vaktin, sabrın ve isteğin olursa eğer bu markaların, en azından bir kısmının, ABD ve Avrupa'da ortak satılan modelleri şeklinde bulup bu başlığa koyman daha yararlı olabilir. Mazda örneğinde olduğu gibi.
Merak edilen markalar varsa onları doldurayım çok daha mantıklı olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Merak edilen markalar varsa onları doldurayım çok daha mantıklı olur
Ford'lara gerek yok, malum zibilyon tane Amerikan Ford'u var. O listede kaç tane Avrupa ile ortak marka var belli değil. Zaten mondeo hariç Avrupa ile ortak üretilen bir modeli pek yok. Ama yinede bir araştırabilirsin belki ben yanılıyorumdur.
Onun haricinde burada en çok merak edilen markalar sanırım, Honda, Mazda, Hyundai, Opel ( Buick) gibi markalar olacaktır. Bu arada model olarak ortak satılanların üretimleri de aynı mı ona da bakmak gerek. Focus örneğinde verdiğim gibi Avrupa'ya iyi süspansiyonlu, ABD'ye ise daha kötü süspansiyonlu versiyonu satılacak. Diğer markaların ortak modellerinde de üretim açısından durum böyle mi onu da bir araştırmak gerek.
 
Amerika ile da olan modeller
Ford:fiesta,focus,cmax,connect,mondeo,kuga,mustangfarklı olarak farklı olarak 4 model var
Mazda:cx9 dışında bütün modeller ortak
Opel:astra sedan(hb satılmıyor),mokka,cascada,insignia ortak farklı olarak 3 araba var
Honda:civic,jazz,hrv,crv ortak farklı 4 araba var
Hyundai:accent,elentra,tucson,santafe,i30 ortak farklı 5 araba var

Ford u en çok vuran şey powershift honda ise ortaki ekranmış
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Cenk
Amerika ile da olan modeller
Ford:fiesta,focus,cmax,connect,mondeo,kuga,mustangfarklı olarak farklı olarak 4 model var
Mazda:cx9 dışında bütün modeller ortak
Opel:astra sedan(hb satılmıyor),mokka,cascada,insignia ortak farklı olarak 3 araba var
Honda:civic,jazz,hrv,crv ortak farklı 4 araba var
Hyundai:accent,elentra,tucson,santafe,i30 ortak farklı 5 araba var

Ford u en çok vuran şey powershift honda ise ortaki ekranmış
Tahmin ettim. Mevzu çift kavrama ise arıza listelerinde başa oynamaması şaşırtıcı olurdu zaten. Vag grubundaki arızalarda da muhtemelen dsg yer alıyordur. Hiç sevmiyorum şu çift kavrama teknolojisini. Neyse ki Ford, 8-10 ileri tam otomatik dönemine geçiş yapıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
en-az-ariza-yapan-arabalar_575273.jpg

Benim için doğru arıza ihtimali listesi budur. Diğer listeleri tanımıyorum :D
 
Bu listeler ve araştırmalar benim için bir anlam ifade etmiyor. Üreticiler pazar koşullarına göre ürün konumlandırıyorlar. Aynı kasa araçlarda bile pazara göre farklılıklar olabiliyor. Ayrıca ülkemizde marka sempatizanlığı had safhada. Audi kullanıcısına sorsan en sorunsuz arabanın kendisinde olduğunu iddia eder, Mazda kullanıcısına sorsan en sorunsuz benim aracım der, Honda kullanıcısına sorsan o da aynısını söyler ;)
Avrupa ve ABD'yi kıstas alarak araçlar hakkında bir kanıya varmak yanlış. Adamların ülkesinde ne yokuş var ne de trafik var. Hatta satılan araç modelleri bile farklı. Aracın kullanım ömründe sorundan ziyade en büyük etken ; kullanıcı ve kullanım koşulları. TR'de 50.000 km kullanılan bir aracın kondisyonu ve yıpranmışlık seviyesi Almanya'daki 150.000 km kullanılan araçla eşdeğer
 
ben istatistikleri seven biriyim ama burada pek işe yaradığını zannetmiyorum. evet japon arabaları genel olarak sorunsuzdur, buna ben de katılıyorum. ancak türkiye'deki kullanım koşulları çok ağır. arabalar dayanamıyor. istanbul'da yaşayanlara söylüyorum. arabarınızı bir hergün 3.köprü yolunda kullandığınızı düşünün bir de ara sokaklarda. 100000km sonunda arada inanılmaz bir fark olur. türkiye'de ara sokaklarda yol koşulları rezalet. ingilizler hep yollarına söverler. gelsinler türkiye'ye dönüşte asfaltlarını öperler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...