Klasik sileceklerde genelde 8bacak filan oluyor. Cama bu noktalardan baskı uyguluyor. Yapı olarak "leylek" gibi durdukları için yüksek hızlara çıkıldığında spoiler ihtiyacı olabiliyor. Bunun dışında basınçlı yıkama gibi dış etkenlerden daha kolay etkileniyorlar.
Bazı uzakdoğu arabalarında hibrid sistem diye isimlendirdikleri bir silecek tipi çıkarmışlar. Klasik sileceklere kısmen benzer yapıda, ama dış kısmı komple plastikle kapalı. Mahallede iti kopuğu dış kapağı kırana kadar kullanıyordum, kırılınca geometrisi bozuldu ve yüksek hızlarda camı kaçırmaya başladı. Lastikleri güzeldi diye memnundum. Ama yoğun suyu temizlerken plastik kaplamanın içine su giriyordu ve silecek dönüşte cama su sıçratıp bırakıyordu. O kısmı sinir bozucuydu.
Muz silecekler cama belli noktalardan değil, bir bütün olarak basınç uyguluyorlar ve geometrinin normal şartlarda bozulması söz konusu değil. Ayrıca çoğunun dış tarafı spoiler vazifesi görecek şekilde tasarlanmış oluyor. Zaten cama çok yakın oldukları için rüzgardan diğer silecekler kadar etkilenmiyorlar.
2010 Fiesta'mızda aldığımızdan beri muz silecek vardı. Artık 165bin km'ye geldi, iyice suyu çıktı diye orjinal Bosch sileceklerini geçen hafta değiştirdim. Aynı sileceklerin uygun ebadından kendi arabama da aldım (hibridlerin yerine).
Aldığım silecek Bosch AeroEco. Muz tipi silecek. Normalde 2'li Bosch silecek setleri 70 ile 90 TL arasında değişiyor. Fakat toptancı gibi perakende satış yapan bir süpermarkette geçen gün bu AeroEco modelini ikisi ortalama 35-40 TL civarlarında fiyatlara buldum ve direk aldım. İlk haftamda kendi arabamda çok memnunum. Yoldan sıçrayan sert kirli çamuru bile su fıskiyelerini kullanmadan tertemiz silebiliyor ve çok sessiz. Tavsiye ederim.