Ncap, henüz güvenlik test sonuçlarına ( yıldızlara ) dahil etmediği, ilk defa teste tabii tuttuğu sürüş destek sistemlerine dair yeni bir test içeriği hazırlamış. Sistemler ve test sınırları daha belirginleştikçe ileri ki zamanlarda güvenlik yıldızlarına ekleyecekler gibi duruyor.
Otomatikleştirilmiş Sürüş Sistemleri Nelerdir?
Üreticiler kendi başlarına sürüş yapacak otonom araç hedeflerine doğru ilerledikçe, arabalar daha gelişmiş hale geliyor. Kendi kendine sürüş yapacak arabalara daha çok var, ancak sürüş destek teknolojileri günümüz arabalarında bile oldukça yaygınlaştı. Bu sistemler (akıllı) Adaptif Yol Bilgisayarı (ACC) ile Şerit Ortalamayı (LC) birleştirerek, sürücünün sabit hızla gitmesine, öndeki araba ile güvenli mesafeyi korumasına ve aracı şeridin ortasında tutmasına yardımcı oluyor.
Sürücüler açısından faydası güvenli sürüş için desteklenmeleri ve daha az stres yaşamalarıdır.
Yasal olarak, sürücüyü sürekli şekilde hem dikey hareketlerde hem de yanal kontrollerde destekleyen sistemlere Otomatikleştirilmiş Komutlu Sürüş Fonksiyonları (ACSF) Kategori B1 denmektedir.
Otomatikleştirilmiş sürüş bağlamında, Otomotiv Mühendisleri Derneği sınıflandırmasının ardından Seviye 2 sürüş sistemleri olarak anılmaktadırlar. Euro NCAP bu sistemleri basit şekilde Sürücüye Yardımcı Sistemler olarak adlandırmaktadır, çünkü bu sistemler kontrol etmek için değil sürücüye yardımcı olmak için dizayn edilmiştir. Sürücü sürekli olarak ellerini direksiyonda tutmalı ve gözleri daima yolda olmalıdır. Şu anda, sürücünün uzun süre boyunca ellerini direksiyondan çekmesine veya ikincil şeyler yapmasına izin verecek sistemlerin yollarda kullanımına izin verilmemektedir.
Testler Hakkında
Otoyol Yardımcısı sistemleri sürüye monoton otoyol sürüş koşullarında destek olur, yoldaki virajlara, hız sınırlamalarına ve çevredeki trafiğe göre sürüş hızını otomatik olarak ayarlayabilir. Tüketicilere şu anda pazarda mevcut sistemler hakkında daha gerçekçi öngörü sağlayabilmek için, Euro NCAP test pisti ortamında simüle edilmiş kritik trafik şartlarında bunların performansını değerlendirecek testler geliştirmiştir.
Audi A6
Bmw 5
DS7 Crossback
Focus
Hyundai Nexo
Mercedes C
https://www.youtube.com/watch?v=MCvPV0XMPT0
Nissan Leaf
https://www.youtube.com/watch?v=bFpoQlgMOzw
Tesla Model S
https://www.youtube.com/watch?v=_5aFZJxuJGQ
Corolla
https://www.youtube.com/watch?v=_29A1xC8N3E
Volvo V60
https://www.youtube.com/watch?v=kuxundRB1zM
Araçların videolarda ki test sonuçları tablosu ( Sürücü müdahalesi hariç, tamamen elektronik sistemlerin kendi ve doğru müdahalesi esasına göre )
Kaynak yazı : https://www.euroncap.com/tr/araç-guevenliği/guevenlik-kampanyaları/2018-otomatikleştirilmiş-suerueş-testleri/
Kaynak tablo : https://www.focusclubtr.com/topic/17317-2018-otomatik-sürüş-testleri-euro-ncap-testingautomation/
Otomatikleştirilmiş Sürüş Sistemleri Nelerdir?
Üreticiler kendi başlarına sürüş yapacak otonom araç hedeflerine doğru ilerledikçe, arabalar daha gelişmiş hale geliyor. Kendi kendine sürüş yapacak arabalara daha çok var, ancak sürüş destek teknolojileri günümüz arabalarında bile oldukça yaygınlaştı. Bu sistemler (akıllı) Adaptif Yol Bilgisayarı (ACC) ile Şerit Ortalamayı (LC) birleştirerek, sürücünün sabit hızla gitmesine, öndeki araba ile güvenli mesafeyi korumasına ve aracı şeridin ortasında tutmasına yardımcı oluyor.
Sürücüler açısından faydası güvenli sürüş için desteklenmeleri ve daha az stres yaşamalarıdır.
Yasal olarak, sürücüyü sürekli şekilde hem dikey hareketlerde hem de yanal kontrollerde destekleyen sistemlere Otomatikleştirilmiş Komutlu Sürüş Fonksiyonları (ACSF) Kategori B1 denmektedir.
Otomatikleştirilmiş sürüş bağlamında, Otomotiv Mühendisleri Derneği sınıflandırmasının ardından Seviye 2 sürüş sistemleri olarak anılmaktadırlar. Euro NCAP bu sistemleri basit şekilde Sürücüye Yardımcı Sistemler olarak adlandırmaktadır, çünkü bu sistemler kontrol etmek için değil sürücüye yardımcı olmak için dizayn edilmiştir. Sürücü sürekli olarak ellerini direksiyonda tutmalı ve gözleri daima yolda olmalıdır. Şu anda, sürücünün uzun süre boyunca ellerini direksiyondan çekmesine veya ikincil şeyler yapmasına izin verecek sistemlerin yollarda kullanımına izin verilmemektedir.
Testler Hakkında
Otoyol Yardımcısı sistemleri sürüye monoton otoyol sürüş koşullarında destek olur, yoldaki virajlara, hız sınırlamalarına ve çevredeki trafiğe göre sürüş hızını otomatik olarak ayarlayabilir. Tüketicilere şu anda pazarda mevcut sistemler hakkında daha gerçekçi öngörü sağlayabilmek için, Euro NCAP test pisti ortamında simüle edilmiş kritik trafik şartlarında bunların performansını değerlendirecek testler geliştirmiştir.
Audi A6
Bmw 5
DS7 Crossback
Focus
Hyundai Nexo
Mercedes C
https://www.youtube.com/watch?v=MCvPV0XMPT0
Nissan Leaf
https://www.youtube.com/watch?v=bFpoQlgMOzw
Tesla Model S
https://www.youtube.com/watch?v=_5aFZJxuJGQ
Corolla
https://www.youtube.com/watch?v=_29A1xC8N3E
Volvo V60
https://www.youtube.com/watch?v=kuxundRB1zM
Araçların videolarda ki test sonuçları tablosu ( Sürücü müdahalesi hariç, tamamen elektronik sistemlerin kendi ve doğru müdahalesi esasına göre )
Kaynak yazı : https://www.euroncap.com/tr/araç-guevenliği/guevenlik-kampanyaları/2018-otomatikleştirilmiş-suerueş-testleri/
Kaynak tablo : https://www.focusclubtr.com/topic/17317-2018-otomatik-sürüş-testleri-euro-ncap-testingautomation/
Son düzenleme: