NCAP - 2018 Otomatikleştirilmiş Sürüş Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Cenk

Galatasaray
18,534
Marka
Ford
Ncap, henüz güvenlik test sonuçlarına ( yıldızlara ) dahil etmediği, ilk defa teste tabii tuttuğu sürüş destek sistemlerine dair yeni bir test içeriği hazırlamış. Sistemler ve test sınırları daha belirginleştikçe ileri ki zamanlarda güvenlik yıldızlarına ekleyecekler gibi duruyor.

Otomatikleştirilmiş Sürüş Sistemleri Nelerdir?

Üreticiler kendi başlarına sürüş yapacak otonom araç hedeflerine doğru ilerledikçe, arabalar daha gelişmiş hale geliyor. Kendi kendine sürüş yapacak arabalara daha çok var, ancak sürüş destek teknolojileri günümüz arabalarında bile oldukça yaygınlaştı. Bu sistemler (akıllı) Adaptif Yol Bilgisayarı (ACC) ile Şerit Ortalamayı (LC) birleştirerek, sürücünün sabit hızla gitmesine, öndeki araba ile güvenli mesafeyi korumasına ve aracı şeridin ortasında tutmasına yardımcı oluyor.

Sürücüler açısından faydası güvenli sürüş için desteklenmeleri ve daha az stres yaşamalarıdır.

Yasal olarak, sürücüyü sürekli şekilde hem dikey hareketlerde hem de yanal kontrollerde destekleyen sistemlere Otomatikleştirilmiş Komutlu Sürüş Fonksiyonları (ACSF) Kategori B1 denmektedir.

Otomatikleştirilmiş sürüş bağlamında, Otomotiv Mühendisleri Derneği sınıflandırmasının ardından Seviye 2 sürüş sistemleri olarak anılmaktadırlar. Euro NCAP bu sistemleri basit şekilde Sürücüye Yardımcı Sistemler olarak adlandırmaktadır, çünkü bu sistemler kontrol etmek için değil sürücüye yardımcı olmak için dizayn edilmiştir. Sürücü sürekli olarak ellerini direksiyonda tutmalı ve gözleri daima yolda olmalıdır. Şu anda, sürücünün uzun süre boyunca ellerini direksiyondan çekmesine veya ikincil şeyler yapmasına izin verecek sistemlerin yollarda kullanımına izin verilmemektedir.

Testler Hakkında

Otoyol Yardımcısı sistemleri sürüye monoton otoyol sürüş koşullarında destek olur, yoldaki virajlara, hız sınırlamalarına ve çevredeki trafiğe göre sürüş hızını otomatik olarak ayarlayabilir. Tüketicilere şu anda pazarda mevcut sistemler hakkında daha gerçekçi öngörü sağlayabilmek için, Euro NCAP test pisti ortamında simüle edilmiş kritik trafik şartlarında bunların performansını değerlendirecek testler geliştirmiştir.

Audi A6


Bmw 5


DS7 Crossback


Focus


Hyundai Nexo


Mercedes C

https://www.youtube.com/watch?v=MCvPV0XMPT0

Nissan Leaf

https://www.youtube.com/watch?v=bFpoQlgMOzw

Tesla Model S

https://www.youtube.com/watch?v=_5aFZJxuJGQ

Corolla

https://www.youtube.com/watch?v=_29A1xC8N3E

Volvo V60

https://www.youtube.com/watch?v=kuxundRB1zM

Araçların videolarda ki test sonuçları tablosu ( Sürücü müdahalesi hariç, tamamen elektronik sistemlerin kendi ve doğru müdahalesi esasına göre )

1181796445_2018OtomatikSrTestleri.png.9307d1b74908553edb5c2144c2286295.png


Kaynak yazı : https://www.euroncap.com/tr/araç-guevenliği/guevenlik-kampanyaları/2018-otomatikleştirilmiş-suerueş-testleri/

Kaynak tablo : https://www.focusclubtr.com/topic/17317-2018-otomatik-sürüş-testleri-euro-ncap-testingautomation/
 
Son düzenleme:
Focus ACC sistemi ile tüm övgüleri hak ediyor. Parasının çok fazlasına sahip bir araç gerçekten. Kayınpederi tiguanden vazgeçirip Focusa kanalize ettim. Sene sonuna kadar umarım vazgeçmez tercihinden.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Focus ACC sistemi ile tüm övgüleri hak ediyor. Parasının çok fazlasına sahip bir araç gerçekten. Kayınpederi tiguanden vazgeçirip Focusa kanalize ettim. Sene sonuna kadar umarım vazgeçmez tercihinden.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Insaallah gonlunuzde ki arac nasip olur hocam. Ben hem bu testlerin artik yapiliyor olusuna hem de premium olmayan markalarin da artik basarili isler cikariyor olmasina seviniyorum. Insaallah tum marka ve modeller daha da gelistirirler kendilerini.
 
Bazı yerlerde araç durmuyor ve sağa yada sola yöneliyor. Orada sürücü mü devreye giriyor çarpışma olmaması için? Belli bir hızdan sonra sistem tepki vermiyor mu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
Bazı yerlerde araç durmuyor ve sağa yada sola yöneliyor. Orada sürücü mü devreye giriyor çarpışma olmaması için? Belli bir hızdan sonra sistem tepki vermiyor mu?
Hareketler oluşurken videonun üst kısmında sarı kutucuk içinde belirtiliyor hocam. Eğer hareket sürücü tarafından yapılmışsa ' driver intervention ' şeklinde ibare çıkıyor. Elektronik sistem tarafından yapılmışsa veye her ikisi de varsa ona göre yine sarı kutucuk içinde belirtiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ ve Porsche
İlk bakışta Focus'la Tesla başarılı Volvo ise başarısız görünüyor. Hyundai da bir tık geride kalmış ama teknoloji paylaşımı olur ve 5 seneye hepsi aynı seviyeye gelir bence.
 
İlk bakışta Focus'la Tesla başarılı Volvo ise başarısız görünüyor. Hyundai da bir tık geride kalmış ama teknoloji paylaşımı olur ve 5 seneye hepsi aynı seviyeye gelir bence.
Aslen Ncap de henüz bu testlerin sınırlarının ve kriterlerinin tam olarak ne olması gerektiğini belirleyememiş. Bu sebeple zaten henüz yıldız derecelendirmelerine eklenmiyor. Benim okuduklarımdan anladığım ' balanced ' yani dengeli sürüş kısmını biraz daha fazla önemsiyorlar. Sürücü ve elektronik sistemlerin beraber ve uyumlu halde çalışması gerektiğini düşünüyorlar. Yani elektronik sistemin kendi müdahalesi ile kazadan kurtulmasına ve bunu sürücüyü de devre dışı bırakmadan yapmasına önem veriyorlar gibi gördüm. Bazı sistemlerin yetersiz derecede fiziksel, görsel ve işitsel destek sağlayıp mevzuyu büyük oranda sürücüye bırakmasını doğru bulmuyorlar.

Tabloda belirtilen başarılı - başarısız sonuçları Ncap'in ön görüsünden ziyade videolarda ki araçların elektronik sistemlerinin kendi başına kazayı önleyip önleyemediği esasına göre hazırlanmış. Ncap'in de söylediği gibi henüz bu sistemlerin sınırlarının ne olması gerektiği hususunda onlar da tam bir karara varamamışlar. Sadece yukarıda ki paragrafta belirttiğim gibi henüz fikir sahibi olma aşamasındalar.
 
Ford bence Focus 3'de başlattığı otomatik park sistemi ile birlikte hep emsal araçlardan bi adım önde olmaya başladı. Otomatik park sistemi de çok stabil çalışıyordu ilk seviyelerinde bile. Günden güne üstüne katarak ilerlediler. Custom'da o kadar yüksek yerde sensör olmasına rağmen aktif yaya güvenliği oldukça kararlı çalışıyor. Testler de gösteriyor ki yurtdışı lansmanında anlattıkları gibi Focus yarı otonom özellikleri olarak bayağı iyi yol kat etmiş. Tesla'dan sonra en başarılı araç olarak tabloda görmemiz sevindirici. Darısı tüm markalara ve ileride standart olarak sunulduğu zamanları görmekte. (tabi bir de bizim ulaşabilmemiz :P)
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Cenk
Ford bence Focus 3'de başlattığı otomatik park sistemi ile birlikte hep emsal araçlardan bi adım önde olmaya başladı. Otomatik park sistemi de çok stabil çalışıyordu ilk seviyelerinde bile. Günden güne üstüne katarak ilerlediler. Custom'da o kadar yüksek yerde sensör olmasına rağmen aktif yaya güvenliği oldukça kararlı çalışıyor. Testler de gösteriyor ki yurtdışı lansmanında anlattıkları gibi Focus yarı otonom özellikleri olarak bayağı iyi yol kat etmiş. Tesla'dan sonra en başarılı araç olarak tabloda görmemiz sevindirici. Darısı tüm markalara ve ileride standart olarak sunulduğu zamanları görmekte. (tabi bir de bizim ulaşabilmemiz :p)
Focus 3'de otomatik park, sesli komut ve hatta yağmur sensörü gibi çoğu elektronik donanım bile gerçekten güzel ve kararlı çalışıyor. Öyle uyduruk yağmur sensörü falan deyip geçmemek lazım. Araçta donanım olarak var ama doğru düzgün sildiği bir an bile olmayan çok araç gördüm. O donanımlara para verip alıyoruz ama kullanamadıktan sonra boşa para demek hep. O yüzden elektronik donanımlar gerçekten kararında ve işlevsel çalışıyor Ford'da. Eksiği oldu mu acımadan söylemeye çalışırım ama artısı varsa da belirtmek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Focus 3'de otomatik park, sesli komut ve hatta yağmur sensörü gibi çoğu elektronik donanım bile gerçekten güzel ve kararlı çalışıyor. Öyle uyduruk yağmur sensörü falan deyip geçmemek lazım. Araçta donanım olarak var ama doğru düzgün sildiği bir an bile olmayan çok araç gördüm. O donanımlara para verip alıyoruz ama kullanamadıktan sonra boşa para demek hep. O yüzden elektronik donanımlar gerçekten kararında ve işlevsel çalışıyor Ford'da. Eksiği oldu mu acımadan söylemeye çalışırım ama artısı varsa da belirtmek lazım.
Ford oyuncaklar, süs püs için her zaman daha muhafazakar davranmıştır bu zamana kadar. cam tavanı bile daha yeni görücez :) ama yaptığında da kararlı ve sağlam oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ford oyuncaklar, süs püs için her zaman daha muhafazakar davranmıştır bu zamana kadar. cam tavanı bile daha yeni görücez :) ama yaptığında da kararlı ve sağlam oluyor.
Ford'un karakteridir hocam. Muhakkak geriden takip eder. Önce başka markalar yapar, donanım olarak koyar sonra Ford onu getirmeye başlar. Aslında bu durum Avrupa'da biraz daha az ama Türkiye'de Otosan sağolsun donanımları kapalı musluktan akan damla su gibi getiriyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Demek ki Volvo'nun her seferinde reklamını yaptığı, çılgınca paralara sattığı aktif güvenlik opsiyonları tamamen hikayeymiş..
Aklıma da hep şu sahne gelir :D

 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Demek ki Volvo'nun her seferinde reklamını yaptığı, çılgınca paralara sattığı aktif güvenlik opsiyonları tamamen hikayeymiş..
Aklıma da hep şu sahne gelir :D

Haberi ilk kez gördüğüm diğer forumda da söylemiştim; Volvo gibi güvenliğe, teknolojiye çok önem veren bir markanın böyle sonuç alması beni de ciddi şaşırttı. Açıkçası hiç beklediğim bir şey değildi. Acaba otomobilde bir problem mi vardı diye düşünmedim değil.
 
Haberi ilk kez gördüğüm diğer forumda da söylemiştim; Volvo gibi güvenliğe, teknolojiye çok önem veren bir markanın böyle sonuç alması beni de ciddi şaşırttı. Açıkçası hiç beklediğim bir şey değildi. Acaba otomobilde bir problem mi vardı diye düşünmedim değil.

Beni şaşırtmadı açıkçası..Belki pasif güvenlikte en iyi seviyedeki otomobil Volvo'dur..Ancak iş aktif güvenliğe gelince değişiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Beni şaşırtmadı açıkçası..Belki pasif güvenlikte en iyi seviyedeki otomobil Volvo'dur..Ancak iş aktif güvenliğe gelince değişiyor
Muhtemelen o konuda da gerekli geliştirmeleri yapacaklardır. Aktif güvenlik elemanlarının geliştirme ve kullanılma olayı henüz daha yeni sayılır otomotiv endüstrisinde. Zamanla hepsi oturur diye düşünüyorum.