Nedir bu Zetec ?

umutzons

Asfalt Kurutucu
6 Nis 2019
75
24
720
23
ankara
Marka
Ford
Honda aracıma ek olarak 97 model bir Ford Mondeo aldım 2.0 130hp kağıt üzerinde motorunun zetec olduğunu gördüm nedir bu zetec motor zetec motor şehir içinde ha gi devirlerde uzun yolda hangi devirlerde kullanılabilir motoruyla ufak ucuz oynamalar yapılıp verim alinabilirmi merak ettim doğrusu 2.0 motor nasıl kullanılmalıdır ( açık hava filtresi taktım motora bir zarar verir mi )
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Zetec motorlarda maf sensörleri çok hassastır, o sebepten dolayı hava akışında orijinal dışı parçalar kullanmanızı önermem, illa kullanacaksanız da kutu içi olanlarını kullanınız.Zetec de Ford’da teknolojiyi simgeleyen bir motor ismidir, eğer bakımlarına ve sensörlerine dikkat ederseniz uzun yıllar sizi üzmez, fakat bu motorlar LPG yi çok sevmezler yani bir Corolla motorundaki sorunsuzluğu da göstermeme ihtimalleri yüksek.

Aracınız maksiumum tork ve güç eğrilerine bakarak kullanım tarzınızı değiştirmeniz gerekebilir.Teknik verileri alacağınız herhangi bir site üzerinden örneğin maksimum tork değeriniz 3400-3750 ise yokuş ve hızlanma senaryolarında motorun verimliliğini kulllanmak adına bu devirlere çıkarsanız aracınız daha rahat yürür.Normal senaryolarda ise atmosferik araçlarda genel olarak 3000-3500 devir üstü önerilmez.Maksimum güç devri de boşa devir çevirmemeniz için faydalı bir bilgidir, ona da teknik verilerden bakmak gerekir zannımca 5500-5800 arasında olmalı.

Edit max.tork :4000 rpm
Max. Güç:6000 rpm

Şaşırttı doğrusu :)
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,650
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yamaha, Mazda, Ford ortaklığında geliştirilen bir motor. Döneminin iyi motorlarındandır. Uygun yollu, motoru pek iyi bilmeyenler tarafından yapılan müdahaleleri pek sevmez. Susuzluk ve yağsızlık konusunda da toleransı pek yoktur. Lpg'yi de sevmez. Bunlara özellikle dikkat etmek gerekiyor. Zaten ucuz şekilde atmosferiğe modifiyeden de pek güç alınmaz. Kullanımı konusunda atmosferik deneyimi olan biriyseniz zaten ekstrası yok. 3700- 4000 civarı devirde torkunu veriyor, 5600'de de tam gücünü veriyor. Özel olarak şu devirlerde gidilmeli diye bir kaide yok. Siz araçla ne yapmak istiyorsanız o devirlerde süreceksiniz. Fakat bu motor canlı bir sürüş için devir ister, 4000'den sonra açılır, açıldığını da hissettirir. Şehir içi sürüşlerinde bir dizel motor gibi aşırı düşük devirlerde kalmadığınız sürece de kullanımı sekteye uğratmaz.

Modifiyesi konusunda benim pek bilgim yok. Daha doğrusu genelde modifiye hakkında pek bir şey bilmem. Bu motorun R, SE gibi performanslı versiyonları var. Yurt dışında supercharger ve turbocharger uygulamalarıyla 200 hp'ye kadar güç alınabildiğini biliyorum. Zaten ralli versiyonları da bu şekildeydi.
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,079
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Özellikle normal kullanımda en az gazla hangi viteste yürüyosa onla yürütün net devir söyleyemeyiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: umutzons

umutzons

Asfalt Kurutucu
6 Nis 2019
75
24
720
23
ankara
Marka
Ford
Zetec motorlarda maf sensörleri çok hassastır, o sebepten dolayı hava akışında orijinal dışı parçalar kullanmanızı önermem, illa kullanacaksanız da kutu içi olanlarını kullanınız.Zetec de Ford’da teknolojiyi simgeleyen bir motor ismidir, eğer bakımlarına ve sensörlerine dikkat ederseniz uzun yıllar sizi üzmez, fakat bu motorlar LPG yi çok sevmezler yani bir Corolla motorundaki sorunsuzluğu da göstermeme ihtimalleri yüksek.

Aracınız maksiumum tork ve güç eğrilerine bakarak kullanım tarzınızı değiştirmeniz gerekebilir.Teknik verileri alacağınız herhangi bir site üzerinden örneğin maksimum tork değeriniz 3400-3750 ise yokuş ve hızlanma senaryolarında motorun verimliliğini kulllanmak adına bu devirlere çıkarsanız aracınız daha rahat yürür.Normal senaryolarda ise atmosferik araçlarda genel olarak 3000-3500 devir üstü önerilmez.Maksimum güç devri de boşa devir çevirmemeniz için faydalı bir bilgidir, ona da teknik verilerden bakmak gerekir zannımca 5500-5800 arasında olmalı.

Edit max.tork :4000 rpm
Max. Güç:6000 rpm

Şaşırttı doğrusu :)
Ne konuda şaşırttı hocam 😄 bilgin için çok teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

umutzons

Asfalt Kurutucu
6 Nis 2019
75
24
720
23
ankara
Marka
Ford
Çok teşekkürler arkadaşlar LPG pek sevmez diyorsunuz fakat malum ülkenin durumunu biliyoruz hepimiz aracımda Atiker sıralı sistem var 6 aydır sağlam sadece çalışırken benzin pompalıyor şehir i için uzun yol hep LPG kullanıldı
 

RWDe39

Senkromeççi
24 Eyl 2019
38
17
70
İSTANBUL
Marka
BMW
Babamda vardı Ford Escort SW Zetec Motor . Akrabalarımıza hava atardı 600 bin oldu daha motora el değmedi diye.Ki babamda bilmezdi alt devir, üst devir ,motorı yorar mı yormaz mı, binip giderdi. Ama bakımlarını hiç aksatmazdı. İyi bakılırsa hatasız motor kendileri.
 
  • Beğeni
Tepkiler: umutzons ve Bilal

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,650
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Güç tork eğrisi üst devirlerde daha başarılı safkan bir atmosferik :) ekonomik amaçtan çok sürüş zevkine odaklanılmış gibi hissettim.
O yüzden ilk mesajımda bu motor üst devirlerde canlanıyor demiştim. Yaklaşık 4 bin devirden sonra motor kendine geliyor. Daha çok uzun yolda sürüş keyfi alınıyor. Hele 2 litre hacimle otoban süratlerinde oldukça dolu hissettiriyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,184
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Çok teşekkürler arkadaşlar LPG pek sevmez diyorsunuz fakat malum ülkenin durumunu biliyoruz hepimiz aracımda Atiker sıralı sistem var 6 aydır sağlam sadece çalışırken benzin pompalıyor şehir i için uzun yol hep LPG kullanıldı
O zaman motorun diğer hassasiyetlerini filan boşverin, ilk arızayı lpg sebebiyle yaşarsınız :) Ford'lar genelde önce akışmetre ve ateşleme bobinini yiyor, sonra bujileri yiyor. 90'ların Mondeo'ları hararet konusunda da limitte gezen araçlardır. Normal koşulların her türlü üstesinden gelir ama beklenmeyen bir durumda hararete meyillilerdir. LPG kuru yakıt malum, daha sıcak ortama neden oluyor. Araba lpg'ye göre tasarlanmadığı için 20 yaşını devirmiş olmanın da etkisiyle bir süre sonra soğutma sisteminden de arıza yaşayacaksınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: umutzons

ilker27

Profesör
9 Mar 2017
118
117
1,185
Benimde şu an kullandığım escortumda mevcut olan ve memnun olduğum bir motor benim kullandığım motor 1.6 efi motor onlarda ztek diye geçiyor. Arkadaşların dediği gibi maf sensöründe hata oluşabiliyor onun haricindede bir sıkıntı yaşamadım 2 sene 30 bin km nin ardından.
 
  • Beğeni
Tepkiler: umutzons

umutzons

Asfalt Kurutucu
6 Nis 2019
75
24
720
23
ankara
Marka
Ford
O yüzden ilk mesajımda bu motor üst devirlerde canlanıyor demiştim. Yaklaşık 4 bin devirden sonra motor kendine geliyor. Daha çok uzun yolda sürüş keyfi alınıyor. Hele 2 litre hacimle otoban süratlerinde oldukça dolu hissettiriyor.
Öğrenciyim genelde hiç yüklenmemiştim arabaya dair fazla bilgim de yok şuana kadar Arabanin hep dış görünümune dikkat ederdim dünden sonra motor performansı na dikkat çektim 97 model bir araca göre çok güzel yürüyor
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım