Merhabalar. AE86 konumun sonunda foruma renk katmak içi ara ara böyle yazılar yazacağımı söylemiştim. AE86’nın motorsporları başarılarına ve 4A-GE motorun detaylarına başka bir yazıda değineceğim. (AE86 konum için: https://otopark.com/forum/threads/toyota-ae85-ae86ya-derinlemesine-bir-bakis.12132/)
Bugün ise ''Derinlemesine Bakış'' formatın ikinci konusuna başlıyoruz: Nissan Silvia
Öncelikle ''Neden Silvia'' sorusunu cevaplandıralım: Çünkü Silvia, diğer otomobillerin yanında biraz ''Underrated'' bence. Özellikle GT-R, Lan-Evo, Impreza, S2000 gibi örneklerin yanında.
Yine önceki konuda yaptığım gibi bölüm bölüm gideceğiz. O zaman dilerseniz fazla uzatmadan başlayalım:
Birinci Bölüm: Silvia nedir?
İlk Silvia, 1964 yılının Tokyo Otomobil Fuarı’nda CSP311 Kasa kodu ile ‘’Datsun Sports 1500’’ adı ile tanıtıldı, fakat daha sonra proje Nissan’a devredildi. Çift karbüratörlü 1.6 litre I4 OHV R16 kodlu motordan sadece 96 hp ve 140 nm tork (Beygire göre gayet iyi) çıkaran bu otomobilin gövde panelleri tamamen el yapımıydı ve bu yüzden pahalıydı. Maalesef bu pahalılık düşük satış rakamlarını da beraberinde getirdi Shatai fabrikasından dört yılda (59 tanesi Japonya dışına satılmak üzere) 554 tane üretildi ve Silvia ismi 1974 yılına kadar rafa kalktı.
1974 yılında ise Silvia ismi ‘’S10’’ kodu ile geri geldi. ‘’S’’ harfinden anlaşılabileceği üzere bu otomobil tamamen yeni olan Nissan S platformu üzerinde inşa edilmişti. Japonya modelleri 1.8 litre I4 SOHC motordan 105 hp güç çıkarabiliyordu.
Bu kasa ile Silvia, tarihinde ilk kez Amerika pazarına açıldı. USDM modelleri 2.0 litre I4 SOHC L20B motordan 110 hp ve 152 nm tork üretiyordu ve standartlara uyması için daha kalın tamponlar ile donatılmıştı.
Ama Nissan ne yaparsa yapsın, müşteriler yine de Celica’yı, Zama fabrikasında üretilen S10 Silvia’ya tercih ediyordu. Bunun sebebinin ise arka aksta helezon yerine yaprak yay kullanılması yüzünden olduğu düşünülüyor.
(İnsanların alt yapısına bakarak otomobil seçtiği dönemler, ne güzel…)
Bu yüzden Nissan, yeni kasada çok iyi hamleler yapmak zorundaydı.
Devam edecek.
Bugün ise ''Derinlemesine Bakış'' formatın ikinci konusuna başlıyoruz: Nissan Silvia
Öncelikle ''Neden Silvia'' sorusunu cevaplandıralım: Çünkü Silvia, diğer otomobillerin yanında biraz ''Underrated'' bence. Özellikle GT-R, Lan-Evo, Impreza, S2000 gibi örneklerin yanında.
Yine önceki konuda yaptığım gibi bölüm bölüm gideceğiz. O zaman dilerseniz fazla uzatmadan başlayalım:
Birinci Bölüm: Silvia nedir?
İlk Silvia, 1964 yılının Tokyo Otomobil Fuarı’nda CSP311 Kasa kodu ile ‘’Datsun Sports 1500’’ adı ile tanıtıldı, fakat daha sonra proje Nissan’a devredildi. Çift karbüratörlü 1.6 litre I4 OHV R16 kodlu motordan sadece 96 hp ve 140 nm tork (Beygire göre gayet iyi) çıkaran bu otomobilin gövde panelleri tamamen el yapımıydı ve bu yüzden pahalıydı. Maalesef bu pahalılık düşük satış rakamlarını da beraberinde getirdi Shatai fabrikasından dört yılda (59 tanesi Japonya dışına satılmak üzere) 554 tane üretildi ve Silvia ismi 1974 yılına kadar rafa kalktı.
1974 yılında ise Silvia ismi ‘’S10’’ kodu ile geri geldi. ‘’S’’ harfinden anlaşılabileceği üzere bu otomobil tamamen yeni olan Nissan S platformu üzerinde inşa edilmişti. Japonya modelleri 1.8 litre I4 SOHC motordan 105 hp güç çıkarabiliyordu.
Bu kasa ile Silvia, tarihinde ilk kez Amerika pazarına açıldı. USDM modelleri 2.0 litre I4 SOHC L20B motordan 110 hp ve 152 nm tork üretiyordu ve standartlara uyması için daha kalın tamponlar ile donatılmıştı.
Ama Nissan ne yaparsa yapsın, müşteriler yine de Celica’yı, Zama fabrikasında üretilen S10 Silvia’ya tercih ediyordu. Bunun sebebinin ise arka aksta helezon yerine yaprak yay kullanılması yüzünden olduğu düşünülüyor.
(İnsanların alt yapısına bakarak otomobil seçtiği dönemler, ne güzel…)
Bu yüzden Nissan, yeni kasada çok iyi hamleler yapmak zorundaydı.
Devam edecek.