Nissan Silvia Ailesine Bir Derinlemesine Bir Bakış

fujiwara

Panpa
456
Marka
Opel
Merhabalar. AE86 konumun sonunda foruma renk katmak içi ara ara böyle yazılar yazacağımı söylemiştim. AE86’nın motorsporları başarılarına ve 4A-GE motorun detaylarına başka bir yazıda değineceğim. (AE86 konum için: https://otopark.com/forum/threads/toyota-ae85-ae86ya-derinlemesine-bir-bakis.12132/)

Bugün ise ''Derinlemesine Bakış'' formatın ikinci konusuna başlıyoruz: Nissan Silvia

Öncelikle ''Neden Silvia'' sorusunu cevaplandıralım: Çünkü Silvia, diğer otomobillerin yanında biraz ''Underrated'' bence. Özellikle GT-R, Lan-Evo, Impreza, S2000 gibi örneklerin yanında.

Yine önceki konuda yaptığım gibi bölüm bölüm gideceğiz. O zaman dilerseniz fazla uzatmadan başlayalım:

Birinci Bölüm: Silvia nedir?

İlk Silvia, 1964 yılının Tokyo Otomobil Fuarı’nda CSP311 Kasa kodu ile ‘’Datsun Sports 1500’’ adı ile tanıtıldı, fakat daha sonra proje Nissan’a devredildi. Çift karbüratörlü 1.6 litre I4 OHV R16 kodlu motordan sadece 96 hp ve 140 nm tork (Beygire göre gayet iyi) çıkaran bu otomobilin gövde panelleri tamamen el yapımıydı ve bu yüzden pahalıydı. Maalesef bu pahalılık düşük satış rakamlarını da beraberinde getirdi Shatai fabrikasından dört yılda (59 tanesi Japonya dışına satılmak üzere) 554 tane üretildi ve Silvia ismi 1974 yılına kadar rafa kalktı.

Nissan_Silvia_CSP311.jpg


1974 yılında ise Silvia ismi ‘’S10’’ kodu ile geri geldi. ‘’S’’ harfinden anlaşılabileceği üzere bu otomobil tamamen yeni olan Nissan S platformu üzerinde inşa edilmişti. Japonya modelleri 1.8 litre I4 SOHC motordan 105 hp güç çıkarabiliyordu.

S10.jpg

Bu kasa ile Silvia, tarihinde ilk kez Amerika pazarına açıldı. USDM modelleri 2.0 litre I4 SOHC L20B motordan 110 hp ve 152 nm tork üretiyordu ve standartlara uyması için daha kalın tamponlar ile donatılmıştı.

Ama Nissan ne yaparsa yapsın, müşteriler yine de Celica’yı, Zama fabrikasında üretilen S10 Silvia’ya tercih ediyordu. Bunun sebebinin ise arka aksta helezon yerine yaprak yay kullanılması yüzünden olduğu düşünülüyor.

(İnsanların alt yapısına bakarak otomobil seçtiği dönemler, ne güzel…)

Bu yüzden Nissan, yeni kasada çok iyi hamleler yapmak zorundaydı.

Devam edecek.
 
Takvimler 1979 yılını gösterdiğinde Silvia ailesinde devrim yaratacak bir model tanıtıldı: S110 Silvia

S10 Silvia’da hayal kırıklığına uğrayan Nissan, yeni model için kolları sıvar. Ortaya daha modern ve CSP311 kasaya daha çok benzeyen bir otomobil çıkar. Önceki kasada olduğu gibi yine S platformundan yükselen S10 Silvia’nın motorları daha güçlü olmak zorundaydı. Bu yüzden Nissan yeni bir Wankel motor tasarlar . Herkesin beklentisi S10’un bu motor ile gelmesidiiirr.... fakat maalesef gelemez. Çünkü yıllardır Wankel üreten NSU ve Mazda’nın aksine Nissan, Rotary konusunda çok acemidir ve bu yüzden ortaya çıkan motor beklentileri karşılayamaz. (Daha enteresan olan ise, Mazda’nın ilk Rotary motorlu otomobilinin adının Cosmo ‘’110S’’ olmasıydı. Eğer S110, Wankel ile gelseydi Cosmo’ya çok güzel bir selam çakacaktı.)

Bunun üzerine Nissan, Doritos’u rafa kaldırıp Çubuk Krakere geri döner ve çift bujili 1.8 litre I4 8V SOHC Z18ET motor 135 hp ve 196 nm tork ile S110 Silvia’nın kaputunun altında görev yapar.

Nissan, bu kasada ilk kez iki farklı gövde seçeneğini aynı anda sunar: Coupe ve Hatchback

Ayrıca bu kasada Nissan, Japonya için ‘’Gazelle’’ isminde daha lüks bir model de tanıtır.

Bunun yanında Avrupa ve Amerikada da satılmaya devam eder ve Amerikada yine L20B, Kaliforniya için ise Z20 NAPS-Z kodlu çift bujili motor kullanılır. 1981 yılında Z20 motor tüm Amerikada standart olur. Makyajla ile beraber ise Z22E kodlu 2.2 litre I4 motordan 103 hp çıkartır.

En üst paket olan SL ise uzaktan açılır bagaj, depo kapağı ve hatta motor kaputu ile gelir.

S110.jpg


Bu kasa ile birlikte Nissan, motorsporlarına da el atar ve 240RS isimli bir model ortaya çıkar.

Diğer modellerin aksine bu versiyon sadece kendine özel bir motor olan 2.35 litrelik I4 DOHC FJ24 motordan 237 hp ve 235 nm tork çıkartır ve 1983 Yeni Zelanda Rallisinde ikinci olur. Toplam üretim adeti ise 200 tanedir.

240rs3.jpg

1983 yılında Nissan, eskiyen S110 kasanın yerine S12 kodlu yeni bir model tanıtır. Bu modelde ise eskiyen L ve Z motorların aksine yeni motorlar tanıtılır.

Bu motorların tam listesi:

1.8 L CA18S/E/DE I4: 90/115/133 hp

1.8 L CA18ET/CA18DET Turbo I4: 133/166 hp

2.0 L CA20E I4: 105 hp

2.0 L FJ20E I4: 148 hp

2.0 L FJ20ET I4 Turbo: 187 hp

3.0 L VG30E V6: 153 hp

S12 Silvia Amerika, Japonya, Avrupa ve Avusturalyada satılmıştır. Japonyada satılan Gazelle versiyonları sesli komut sistemi (Yani sesli ‘’gomut sisdemi’’, belki hatırlayan çıkar) gibi enteresan özelliklerle satılmaya devam etmiştir. Ayrıca yine iki farklı gövde tipi ile sunulmuştur.

S12.jpg


Fakat Nissan esas darbeyi daha sonra vuracaktır...
 
Takvimler 1988 yılını gösterdiğinde artık S12 kasanın emekliliği gelmişti. Ayrıca Nissan, artık daha ciddi bir otomobil yapmak istiyordur. Çalışmalara başlanır ve ortaya önceki nesillerden tamamen farklı olan bir otomobil çıkar: Nissan Silvia S13

Silvia, önceki kasalarda olduğu gibi artık lüks değil, sportif bir coupedir. Ayıca Hatchback opsiyonu artık Silvia ismini taşımamakta ve Silvia’dan daha farklı bir tasarıma sahiptir.

Silvia, çıkış yaptığı 1989 yılında Japonya’da yılın otomobili ödülünü kazanmıştır. İsterseniz kendisine daha yakından bakalım:

Mini bölüm: Donanım paketleri ve motorlar

S13 Silvia artık oyun kartlarından ilham alınarak isimlendirilen üç ana donanım paketine ayrılmaktadır:

J’s, Q’s ve K’s

J’s: CA18DE motorlu baz model; Ayarlanabilir direksiyon, alaşım jantlar ve opsiyonel ABS. 91 yılında gelen makyajla beraber; Arka emniyet kemeri ve kapı içi koruma barları standart olup opsiyonel LSD eklenmiştir.

j.jpg


Q’s: Yine CA18DE, elektrikli camlar ve merkezi kilit. Opsiyonel olarak ön sis farları, mercekli far, arka spoiler ve alaşımlı jantlar. Makyajla beraber LSD, deri direksiyon ve deri koltuklar opsiyon olmuştur.


q.jpg

K’s: CA18DET dışında Q’s ile aynı.

k.jpg


Daha sonradan ise beş farklı donanım seçeneği daha eklenmiştir: Almighty, Q’s Diamond, K’s Diamond, Q’s Club ve K’s Club.

Almighty: J’s ve Q’s arasında konumlandırılmıştır. Standart olarak; Klima, merkezi kilit, ayarlanabilir direksiyon ve elektrikli camlar; opsiyonel olarak ise; ABS, LSD, üç mercekli farlar, arka spoiler ve sunroof donanımları vardır.

Q’s ve K’s Diamond: Çift mercekli farlar, sis farları, arka spoiler, alüminyum jantlar, otomatik klima, merkezi kilit, elektrikli camlar ve CD çalar. Opsiyon: Ön lip, ABS, LSD (Q’s için), deri döşeme, sunroof ve HICAS-II (4WS)

Q’s ve K’s Club (1991-1993 arası): Üç mercekli farlar ve sis farları, arka spoiler, alüminyum jantlar, otomatik klima, merkezi kilit, elektrikli camlar, yan koruma barları, arka üç noktalı emniyet kemerleri ve CD çalar. Opsiyon: Sunroof, ABS, LSD, deri döşeme ve Super HICAS. (HICAS-II‘den daha gelişmiş bir sistem)

Bunun yanıda Autech isimli bir Convertible model de üretilmiştir. Formülü ise: K’s paket + 4 ileri otomatik + sıfır opsiyon listesi! Ama 3.25 milyon Yen’lik fiyat etiketi ve sadece otomatik şanzıman ile gelmesi yüzünden sadece 600 adet üretilmiştir.

1988_autech_convertible_s13_02_b.jpg

Mini Bölüm 3: Motorlar

Diğer Silvia modellerinin aksine JDM-Spec S13’ler sadece dört motor seçeneği ile satılmıştır:

CA18DE/DET ve SR20DE/DET

CA18DE: 1.8 (1,809 cc) I4 DOHC 16v. 131 hp @ 6400 rpm ve 159 nm tork @ 5200 rpm.

83 mm X 83.6 mm çap ve strok, dökme demir blok ve alüminyum silindir kafası. 10.0:1 sıkıştırma oranı.

CA18DET: Komple aynı + 8.5:1 sıkıştırma oranı, daha iyi yağlama sistemi, girdle denen arkadaş (Türkçesi ne bilmiyorum) ve Garrett T25 turbo. 173 hp @ 6400 rpm ve 226 nm tork @ 4000 rpm.

CA18DET s13 motor.jpg


SR20DE: 2.0 (1,998 cc) I4 DOHC 16v. 145 hp @ 6400 rpm ve 179 nm tork @ 4800 rpm

86 mm X 86 mm çap ve strok, demir blok ve alüminyum kafa. 9.5:1 sıkıştırma oranı.

SR20DET: Üst satırlar + Garrett T25G turbo (İkisinde de CA için 0.6 bar, SR için 0.4 bar diyor), 8.5:1 sıkıştırma. 205 hp @ 6000 rpm ve 275 nm tork @ 4000 rpm.

sr20det.jpg

(Bir günde 1170 kelime yazmışım. Bu günlük bana müsade, yarın görüşürüz.)
 
Mini Bölüm 4: Kasa kodları, Renkler ve Üretim Sayıları

Aslında S13 Silvia deyip geçiyoruz ancak Her S13, S13 kodunu taşımaz.

S13: CA18DE/DET Non-HICAS Üretim Tarihi: 1988/05-1990/11 Üretim Adeti: 165.932

KS13: CA18DE/DET HICAS Üretim tarihi aynı. Üretim Adeti: 24.492

PS13: SR20DE/DET Non-HICAS Üretim Tarihi: 1991/01-1993/10 Üretim Adeti: 100.128

KPS13: SR20DE/DET HICAS Üretim Tarihi: 1991/01-1993/09 Üretim Adeti: 12.209

Grand Total: 302.761 Adet JDM-Spec S13 Silvia üretilmiştir. (GT-R Registry’nin yalancısıyım)

Renkler: 326 Crystal White, 526 Super Red, 1K4 Purple/Gray, 1K5 Yellowish Silver/Gray, 2M7 Citrus Yellow/Grey, 4J2 Black/Grey, 5G7 Green/Grey, 5H6 Iwory White/Gold, 6G0 Silver/Grey, AG2 Aztek Red, AH3 Red Pearl Metallic, DH0 Dark Green Metallic, FN2 Blue Emerald Green, KG2 Grey, KG5 White, KH3 Black, TH1 Dark Blue Pearl, TK3 Star Sapphire Blue ve WK0 Pearl White

Üçüncü Bölüm: Hatchback Ne Oldu?

Bahsettiğimiz gibi, S13 Silvia’nın Hatchback versiyonu Silvia ismi yerine artık 180SX, 200SX veya 240SX (Ülkeye göre değişiyor) isimlerini taşıyordu ve kasa kodları daha farklıydı.

Aslında yine aynı S platformundan yükseliyordu ancak tipi diğer modellerden farklıydı.

İsterseniz şimdi daha yakından bakalım:

Kendisi aslında yine dört farklı şasi koduna sahipti: RS13, KRS13, RPS13 ve KRPS13 (K=HICAS, P=SR20)

Kendisi üç farklı makyaj geçirmiştir: Zenki, Chuki ve Kouki.
085.jpeg

(Zenki)

086.jpeg

(Kouki)

Kendisi yedi farklı donanım paketi ile üretilmiştir:

Type I: Baz model. LSD ve ayarlanabilir direksiyon standart olup, sis farları, ve ABS opsiyondur.

1991-94 arası ise; Arka silecek, arka emniyet kemeri ve kapı barları standart olup; arka spoiler opsiyonu eklenmiştir.

Type II: 1992’ye kadar dolu paket. Arka silecek, elektrikli camlar, merkezi kilit ve alaşım jant standart donanımdır. Opsiyon olarak; ön ve arka sis farları, ön lip, arka spoiler, ve ABS vardır. 91-94 arası deri döşeme opsiyon listesine eklenmiştir.

Type III: 1992’den sonra dolu paket ama sadece sis farı standart. Geri kalan opsiyon listesi aynı. (Şaka gibi ama gerçek.)

Type-R: İkinci makyajda en boş paket. SR20DE motor, S14’ün hava yastıklı direksiyonu (1995), LSD, arka silecek, ABS, arka emniyet kemeri, kapı içi barlar, elektrikli camlar ve merkezi kilit standart. Opsiyon olarak; sis farları, ön lip, navigasyon sistemi (Tam nasıl bir sitem araştıracağım), deri döşeme ve alaşımlı jantlar. 96-99 Arası ise SR20DET standart olup 97-99 arası karatmalı camlar opsiyon olmuştur.

Type-X: En dolu paket. SR20DET, S14 direksiyonu (1995), LSD, arka spoiler, sürücü hava yastığı, arka emniyet kemerleri, yan barlar, elektrikli camalar, merkezi kilit, direksiyon ayarı, deri döşeme ve alajımlı jantlar. Opsiyon: Sis farları, ön lip ve navigasyon. 96’dan sonra Aero paket standart, 97’den sonra karatılmış camlar ise opsiyon olmuştur.

Type-S: SR20DE ve Aero paket standart. LSD’nin opsiyon olması dışında her şey aynı.

Type-G: Arka spoiler hariç S ile aynı.

087.jpeg

(Aero Package)
 
(Bir süredir bazı sebeplerden dolayı yazamadım. Fırsat bulunca bir bölüm daha yazmak istedim. Anlayışınız için teşekkürler.)
Mini Bölüm 5: Avrupa Ve Amerika

Amerika: 240SX, KA24E (89-90), KA24DE (91-94)

Fastback, Coupe ve çok az miktarda Convertible olarak satılmıştır.

89-90

SE: Fastback ve KA24E (140 hp)

XE: Coupe ve KA24E (140 hp)

91-94:

Base: Coupe ve Fastback’de en boş paket. KA24DE (155 hp)

SE: Standart olarak; alaşım jant, arka spoiler, ön lip, yukarı açılan sunroof (Fastback), deri direksiyon ve vites topuzu, elektrikli camlar, kilitler ve aynalar, cruise control, HUD (Klasik otomobiller ve bilinmeyen özellikleri konusunda bahsetmiştim), arka silecek, ve daha güçlü ses sistemi. Opsiyonel olarak arkaya kayan ve elektrikli sunroof.

LE: (Sadece Fastback) Deri döşeme, sürücü bel destekli koltuk ve klima. Kayan sunroof yine opsiyon.

Limited: Sadece 91 yılına özel olduğu söylenmiş ama pek bilgi yok.

Convertible Limited Edtion: Sadece KA24DE ve 4 ileri otomatik, elektrikli camlar, cruise, alaşım jant ve arka spoiler. Opsiyon galiba yok.

Handling Package (Makyajlı kasada): Super HICAS 4WS, Viscous LSD, spor süspansiyon, farklı lastikler (Ne olduğu belirtilmemiş), ve ABS (Sadece SE pakette).

240sx.jpg

(Fastback)

Avrupa: 200SX

Paket farkı yok, sadece opsiyon donanımlar. LHD ve RHD olarak ve bildiğim kadarı ile sadece Fastback üretilmiştir. Arka tamponları plakaların sığması için daha geniştir.

Almanya: Alaşım jant, arka rezistans, merkezi kilit, ABS, elektrikli katlanan aynalar, ve ayarlanabilir direksiyon standart. Opsiyon ise: 4 farklı kaset çalar, 2 farklı CD çalar, ekolayzer, Borbet veya başka firmaların jantları, tavan barları (Almancı starter pack), 3 veya 4 kollu deri direksiyon, deri vites topuzu, çamurluklar, 3 farklı paspas, klima ve şaka gibi ama çeki demiri !!! (Bunu alan kişilerle tanışmak isterim)

Avusturya modelleri sadece oraya özel olan far yıkamalar ile gelirken İsviçre modelleri hemen hemen Almanya modelleri ile aynıdır.

Tüm Avrupa modelleri CA18DET ile satılmıştır.

200sx.jpg


sx200.jpg

(UKDM 200SX, Şu arkadaş müthiş ya)

Mini Bölüm 6: Sileighty ve Onevia

Bazılarınız burada bahsetmediğim Silvia ön tamponlu 180SX ve 180SX tamponlu Silvia’lar gördüklerini söyleyebilir. İsterseniz bunlardan kısaca bahsedelim.

Onevia: Orijinal sadece USDM Coupe olarak üretilmiştir ancak bazı kişiler sonradan Silvia tamponunu 180SX tamponları ile değiştirmişlerdir.

nissan-onevia-547a2c6cb1fd9.jpg


Sileighty Veya Sil80: Aslında ilk olarak Touge’de 180SX ile kaza yapan abilerin, daha hafif ve ucuz olan Silvia ön tamponunu takması ile oluşmuştur. Daha sonra Kids Heart isimli Japon bir firma tarafından Nissan için 1998 yılında 500 adet Type-X baz alınarak üretilip satılmıştır. Bazı motor modifiyeleri ve Tein Coilover vardır.
Siyah, beyaz, sarı, gri ve morumsu bir mavi (Initial D'de görülebilen) renkleri vardır.

sileighty-1.jpg


Dördüncü Bölüm: Şasi Kodları Ve Üretim Rakamları

Daha önce hatırlarsanız bazı şasi kodlarını paylaşmıştım. Şimdi onlara ek olarak başka kodlar da buldum. (Yazmaya üşendiğim için copy-paste yapıyorum)

S13 = 1988-90 Silvia w/ CA18DET
RS13 = 1990-91 180SX w/ CA18DET
PS13 = 1991-93 Silvia w/ SR20DET
RPS13 = 1991-98 180SX w/ SR20DET
KPS13 = 1991-93 Silvia w/ SR20DET & Super HICAS
KRPS13 = 1991-98 180SX w/ SR20DET & Super HICAS
HS13 = 1989-90 240SX Coupe w/ KA24E
RHS13 = 1989-90 240SX FB w/ KA24E
MS13 = 1991-93 240SX Coupe w/ KA24DE
RMS13 = 1991-93 240SX FB w/ KA24DE
KMS13 = 1991-93 240SX Coupe w/ KA24DE & Super HICAS (Canadian Only)
KRMS13 = 1991-93 240SX FB w/ KA24DE & Super HICAS

These Codes only Apply to S13 Models:
No Letter for Coupe
R = Fastback
No Letter for CA18DET
P = SR20DET
H = KA24E
M = KA24DE
K = Super HICAS
? = Convertibles

Üretim rakamları ise:

RS13: 19485

KRS13: 7271

RPS13: 74925

KRPS13: 11657

Totalde: 113388 adet üretilmiştir. (Sadece JDM modeller)

Dediğim gibi bundan sonra fırsat buldukça yazabileceğim. Sonraki bölümde S14 ile devam edeceğiz.
 
Son düzenleme:
Dördüncü Bölüm: En Büyük Olan

1993 yılının sonunda S13 Silvia emekliye ayrıldı ve yerine yine devrim gibi olan bir kasa geldi: S14 Silvia

Peki neden devrim? Çünkü kendisi S13 Silvia’dan 4-5 cm daha genişti, ve bu sebeple Japonya’da bir üst vergi dilimine giriyordu. Ayrıca artık bir hatchback model yoktu. (180SX, S13 üzerine kurulu olduğundan saymıyorum)

Kendisi yine S13’den alınan donanım paketleri isimlerini kullanıyordu ancak, Diamond ve Almighty paketler gitmiş, yerlerine Type-S isimli bir ‘’Aero Package’’ gelmişti.

J’s: SR20DE boş paket. Elektrikli camlar, arka kemerler ve yan koruma barları standarttır. Mayıs 95+: Airbag. Kouki: Mercekli far ve ön lip. Opsiyon: LSD, Ön lip, arka spoiler, airbag (95’e kadar) yolcu airbag’i ve navigasyon sistemi. Mayıs 95+: Ön sisler ve ABS.

Q’s: Ek olarak merkezi kilit. Opsiyon olarak arka silecek ve alaşımlı jantlar.

K’s: SR20DET'in daha gelişmiş bir versiyonu (Daha sonra değineceğim), LSD ve alaşımlı jantlar. Kouki: Ön lip, arka spoiler ve ABS standart. Opsiyon olarak karartılmış camlar.

Q’s Type-S ve K’s Type-S: Ön lip, arka kanat, ABS ve deri direksiyon. Kouki ile ön sisler standarttır.

s14.jpg

(Zenki)

kouk.jpg

(Kouki)

aero.jpg

(Aero)

Ekstra Paketler:

Navan (Sadece Zenki): Aero Kit (Daha farklı) ve 3 parça arka kanat. Orijinal Nissan parçası olmamasına rağmen Nissan bayilerinden parça kodları verilerek sipariş ediliyormuş.
navan.jpg


Super HICAS: LSD, ve Super HICAS. Zenki’de ön sis farları.

Q’s Club (Mayıs 95-96 arası): Ön lip ve alaşımlı jantlar.

Bunların yanında Silvia ailesinde daha önce görülmemiş bir şey daha yaşanır ve Nismo, Silvia’ya el atar. Sonuç olarak Nismo 270R isimli bir model çıkar.

Nismo 270R: 1994 yılıında Nismo’nun 10. yılı için 30 tane üretilmiştir. Hava kanallı kaput, Nismo body kit, (Tahminimce) Nismo Coppermix debriyaj, 2 way clutch pack LSD, Nismo külbütör kapağı, Nismo eksantrik, Nismo kule gergisi, hortumlar, hava filtresi, Nismo fren balatası ve fren servosu, ABS iptali, Nismo kadran, Nismo direksiyon, Nismo koltuklar ve Nismo çıkartmaları, motor kapatma şalteri, ses sistemi iptali ve ağırlık azaltma. Tüm otomobiller KH3 Black rengidir. SR20DET motordan 270 hp güç alınmıştır.
270r.jpeg


Autech K’s MF-T: 250 hp güç, LS1 Deep Fuschia veya WK0 Pearl White rengi, devasa bir arka kanat, coilover, ön kule gergisi, daha kalın arka burulma çubuğu, Autech logoları, HUD, orta konsolda yağ basıncı, turbo basıncı ve voltaj göstergeleri, Momo direksiyon, deri vites topuzu, ön tampon, jantlar ve farklı iç trim. 59 adet mor ve 213 tane beyaz, yani toplamda 272 adet üretilmiştir.

autech.jpg

Bundan sonra Japonya dışı modellere geçeceğiz.
 
Son düzenleme:
Dördüncü Bölüm: En Büyük Olan

1993 yılının sonunda S13 Silvia emekliye ayrıldı ve yerine yine devrim gibi olan bir kasa geldi: S14 Silvia

Peki neden devrim? Çünkü kendisi S13 Silvia’dan 4-5 cm daha genişti, ve bu sebeple Japonya’da bir üst vergi dilimine giriyordu. Ayrıca artık bir hatchback model yoktu. (180SX, S13 üzerine kurulu olduğundan saymıyorum)

Kendisi yine S13’den alınan donanım paketleri isimlerini kullanıyordu ancak, Diamond ve Almighty paketler gitmiş, yerlerine Type-S isimli bir ‘’Aero Package’’ gelmişti.

J’s: SR20DE boş paket. Elektrikli camlar, arka kemerler ve yan koruma barları standarttır. Mayıs 95+: Airbag. Kouki: Mercekli far ve ön lip. Opsiyon: LSD, Ön lip, arka spoiler, airbag (95’e kadar) yolcu airbag’i ve navigasyon sistemi. Mayıs 95+: Ön sisler ve ABS.

Q’s: Ek olarak merkezi kilit. Opsiyon olarak arka silecek ve alaşımlı jantlar.

K’s: SR20DET'in daha gelişmiş bir versiyonu (Daha sonra değineceğim), LSD ve alaşımlı jantlar. Kouki: Ön lip, arka spoiler ve ABS standart. Opsiyon olarak karartılmış camlar.

Q’s Type-S ve K’s Type-S: Ön lip, arka kanat, ABS ve deri direksiyon. Kouki ile ön sisler standarttır.

Ekli dosyayı görüntüle 27908
(Zenki)

Ekli dosyayı görüntüle 27909
(Kouki)

Ekli dosyayı görüntüle 27915
(Aero)

Ekstra Paketler:

Navan (Sadece Zenki): Aero Kit (Daha farklı) ve 3 parça arka kanat. Orijinal Nissan parçası olmamasına rağmen Nissan bayilerinden parça kodları verilerek sipariş ediliyormuş.
Ekli dosyayı görüntüle 27910

Super HICAS: LSD, ve Super HICAS. Zenki’de ön sis farları.

Q’s Club (Mayıs 95-96 arası): Ön lip ve alaşımlı jantlar.

Bunların yanında Silvia ailesinde daha önce görülmemiş bir şey daha yaşanır ve Nismo, Silvia’ya el atar. Sonuç olarak Nismo 270R isimli bir model çıkar.

Nismo 270R: 1994 yılıında Nismo’nun 10. yılı için 30 tane üretilmiştir. Hava kanallı kaput, Nismo body kit, (Tahminimce) Nismo Coppermix debriyaj, 2 way clutch pack LSD, Nismo külbütör kapağı, Nismo eksantrik, Nismo kule gergisi, hortumlar, hava filtresi, Nismo fren balatası ve fren servosu, ABS iptali, Nismo kadran, Nismo direksiyon, Nismo koltuklar ve Nismo çıkartmaları, motor kapatma şalteri, ses sistemi iptali ve ağırlık azaltma. Tüm otomobiller KH3 Black rengidir. SR20DET motordan 270 hp güç alınmıştır.
Ekli dosyayı görüntüle 27911

Autech K’s MF-T: 250 hp güç, LS1 Deep Fuschia veya WK0 Pearl White rengi, devasa bir arka kanat, coilover, ön kule gergisi, daha kalın arka burulma çubuğu, Autech logoları, HUD, orta konsolda yağ basıncı, turbo basıncı ve voltaj göstergeleri, Momo direksiyon, deri vites topuzu, ön tampon, jantlar ve farklı iç trim. 59 adet mor ve 213 tane beyaz, yani toplamda 272 adet üretilmiştir.

Ekli dosyayı görüntüle 27912
Bundan sonra Japonya dışı modellere geçeceğiz.
Şu kouki s13...
hangimiz önce ölürsek o güne kadar keyifle kullanırım tasarım, makine, tarih her şeyi mi güzel olur...
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Mini Bölüm 1: Dünya’nın Geri Kalanı

Evet... Tatil, pasaport işleri, hayatımı değiştirecek (Eğer olursa size de anlatacağım) bazı şeyler vs vs derken bu konuyu bayağı boşladığımın farkındayım. (Yazmaya üşendim, kabul.) Aslında bu sürede boş durmadım ve uzun zamandır görmediğimiz Astra’mızı size tanıtmak için bir yazı kaleme almaya başladım, bu konuyu bitirdikten sonra sizinle olur. Neyse, biraz fazla konuştum. Lafı fazla uzatmadan mevzuya geçelim:

Avrupa: Nissan 200SX Turbo

Belli bir trim seviyesi yok. A/C, ABS, LSD, merkezi kilit, elek. cam, ön sisler ve ısıtmalı koltuklar standartmış. UK-Spec olanlar far yıkama ile, Avusturya modelleri kumaş döşeme ile gelirken koltuk ısıtması ve yan etekler yoktur.

Ancak bazı özel versiyonları vardır.

Racing: BBS Jantlar, Cobalt Green rengi, bej deri döşeme, yeşil paspaslar, Sony radyo ve ahşap trimler ile kendini belli eder. 800 adet üretilip içeride özel bir plaket vardır.
Racing.jpg


Sportline: OZ jantlar, krom egzoz ucu, özel paspaslar, alüminyum pedallar ve vites topuzu ve CD changer. 300 adet üretilmiştir.

Z-Edition: OZ jant, 30mm H&R yay ve özel plaket. 200 adet üretilmiştir.

Amerika: Nissan 240SX

Trim isimleri ve motor aynı kalmıştır.

Base: Jant kapakları, elek. cam, ve dört hoparlörlü ses sistemi. Alaşım jant, sunroof, klima, merkezi kilit, cruise, ve CD çalar + altı hoparlör opsiyonu vardır.

SE: 16 inç jantlar, ön lip, klima, kumandalı merkezi kilit, cruise, altı hop. ve CD changer standarttır. Deri paketi ve harita okuma lambaları opsiyondur. 96 yılında koltuklar, makyajla ise süspansiyon ve krom egzoz uçları gelmiştir.

LE: Deri döşeme ve sunroof vardır.

Bunun yanında çoğu opsiyon artık paketler halinde sunulmaya başlanmıştır. Ancak uzatmak istemediğim için kısaca bahsedeceğim:

ABS+LSD, Convenience, Leather, Power, Audio gibi paketleri vardır.

Son olarak JDM üretim rakamlarına bakalım:

Burada çok şaşıracağınız bir şey var; Zenki olanları 81.076 adet görünürken Kouki olanlar sadece 3833 adet üretilmiş.

Özel versiyonları da dahil edince toplamda 85.211 adet JDM S14 üretilmiş.

S14 burada biter. Yarın S15 ile devam ederiz.
 
Beşinci Bölüm: Veda

1999 yılına geldiğimizde ise Nissan, Silvia’nın son kasası olan S15 modelini tanıttı. S14’te yapılan hatadan geri dönmek adına Nissan, aracın ölçülerini kısalttı ve kendisini ‘’Compact Class’’ segmentine geri döndürdü.

Önceki modellerin aksine artık sadece iki farklı donanım paketi ile gelen S15, artık sadece Japonya, Yeni Zelanda ve Avustralya’da satılmaktaydı.

Spec-S: Yeni boş paket. 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik şanzıman ile alınabiliyor ve 163 hp gücünde SR20DE motor ile geliyordu. (Avusturalya modelleri hariç.)

S15 Spec-S.jpg

Spec-R: 250 hp SR20DET motor kullanılan üst paket. 6 ileri manuel şanzıman (Ayrıca 4 ileri otomatik olduğu da yazıyor ancak hiç görmedim.), LSD, daha büyük fren merkezi, Z32 300ZX’in dört pistonlu frenleri ve daha fazla şasi gergisi ile geliyordu. HICAS ise yine opsiyondu. Ayrıca her donanımda aero paketi opsiyonu vardır.
S15 Spec-R.jpg


Silvia, S15 ile birlikte devrim niteliğinde iki yeni şey ile geliyordu: Aisin üretimi altı ileri manuel şanzıman ve önceki modellerde kullanılan viskoz LSD’nin yerine helical LSD.

S15 ailesi, daha sonra tanıtılan farklı modeller ile genişledi.

Tam farkları ile ilgili bilgi maalesef bulamadım ancak versiyonların listesi şöyle:

Spec-R L Package, Spec-R Type B, Spec-R Type B, Spec-R V Package, Spec-S, Spec-S Aero, Spec-S B Package, Spec-S G Package, Spec-S L Package, Spec-S V Package.
S15 2.jpg


S15 Type-B.jpg

Hakkında bilgi bulduğum üç versiyon daha var:

Autech Style-A: Ferrari 456’dan ilham alınan ön ızgara ve iç döşeme, SR20DE veya DET.

Style A.jpg


Autech Version: SR20DE hariç Spec-R ile aynı. Motorun gücü headers, ECU, eksantrik gibi şeylerle 200 hp’ye çıkartılmış.

Autech S15.jpg


Varietta: Spec-S üzerine kurulu üstü açılan model.

Varietta.jpg


Mini Bölüm: Ne anlatacağımı çok iyi biliyorsunuz

Diğer modellerin aksine S15, sadece Japonya, Yeni Zelanda ve Avustralya’da satıldı.

Avustralya; Spec-S, Spec-S GT, Spec-R, Spec-R GT: Sadece SR20DET ve altı ileri manuel/dört ileri otomatik şanzıman. Donanımlar arası farklar ile bilgi maalesef yok.

Yeni Zelanda; Spec-R: Japonya modelleri ile aynı.

Ayrıca Silvia adının aksine 200SX adı ile satılmışlardır.

Son olarak üretim rakamları:

Japonya: 38.741

Avusturalya: 3879

Yeni Zelanda: 477

Yani toplamda 43.097 adet S15 Silvia üretilmiştir.


Ve geldik bir ‘’Derinlemesine Bakış’’ın daha sonuna. Yazmamı istediğiniz başka JDM otomobilleri varsa belirtmeyi unutmayın.

Okuyan herkese teşekkürler, görüşürüz!

Bonus: