HABER Nissan'ın ekonomik markası Datsun Türkiye'ye geliyor

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Nissan’ın kardeş markası olan Datsun, 1986’da üretimine son verdikten sonra 2013 yılında yeniden yollara inmişti. Ekonomik modeller üretmek adına yeniden konumlandırılan marka, yakın zamanda Türkiye’ye gelmeye hazırlanıyor!

Japon Datsun, pek yakında Türkiye pazarında yer alacak!

Nissan’ın global pazarda ön plana çıkarılması adına 1986 yılında üretimi durdurulan marka, 27 yıllık derin bir uykuya yatmıştı. 2013 yılında gelişmekte olan pazarlar için küllerinden doğan Datsun; Hindistan, Afrika ve Rusya pazarlarında ekonomik modelleriyle boy göstermeye başladı. Örneğin; Japon markanın Hindistan’da satışa sunduğu Go modeli yalnızca 5.000 dolarlık fiyata sahip.

Geçtiğimiz günlerde açıklamalarda bulunan Nissan EMEA başkanı Peyman Kargar, Türkiye ve Pakistan’ın başını çektiği pazara girmek için nabız yokladıklarını belirtti. Kuzey Amerika’da düşen satış rakamlarını bu bölgedeki hesaplı ve ekonomik modellerle sübvanse edeceklerini söyleyen Kargar, %3.7’lik pazar paylarını %5’in üzerine çıkarmak istediklerini söyledi.

Hürriyet’in haberine göre, Nissan Türkiye de Datsun’un satış operasyonu için çalışmalara başlamış durumda. “Nissan’ın Türkiye hedeflerine ulaşması ile beraber markayı Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz. Teşkilatlanma çalışmalarına başladık, bayi ağı olarak kendi bayilerimizi kullanmayı düşünüyoruz.” diyen Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, bu çalışmaların 2020 yılına kadar tamamlanmasının planlandığını belirtti.

Read the whole post here.
 
1011270.jpg

Datsun Cross

Datsun-GO-2018-Unveiled-750x430.jpg


Datsun GO
 
bu aslında iyi bişey değil Türkiyeye düpedüz 3üncü-4üncü dünya ülkesi muamelesi artık bu.
Belki senin ve benim yaşlarımız yetmez ama bu ülke Tüm dünyada üretimi biten Taunuslara,Kuş serilerine mahkum kaldı 90'larda.2000 li yılların başına kadar ülkede karbüratörlü motorlu araba satılıyordu.
Japonlar da dandik yapınca harbi dandik yapıyor, bence tutmaz
Çok haklı japonya'nın ekonomik arabaları endonezya,filipin,hindistan,malezya pazarına dağılır.motosikletten bir tık iyi olması yeterli olur bu yüzden.Bir Dacia gibi bişey beklememek lazım.Direk al kullan lastiği patladığı yerde bırak arabaları.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ee adamlar baktılar Türkiye'de otomobil fiyatları aldı başını gidiyor. Hemen ucuz otomobil piyasası oluşturmak için harekete geçtiler. Fiyatlar bu şekilde devam ettiği müddetçe pahalı c ve d segment arabaları unutun. Onun yerine uygun fiyatlı bu otomobillerle dolup taşacak sokaklar.
 
Datsun Cross satış fiyatı 1.750.000.000 Endonezya rupisi 52.500,00-TL
Datsun GO satış fiyatı 1.139.900.000 Endonezya rupisi 34.197,00-TL

Kaynak: https://www.dealerdatsunkediri.com/mobil/datsun-go-3-baris-kursi

Bu fiyatlarla imkanı yok tutmaz. Çünkü Endonezya da arabanın vergisini liste fiyatında yazmıyor. Arabayı aldıktan sonra araç kaydı diye bir vergi alınıyormuş.
https://smartexpat.com/indonesia/how-to-guides/transport/driving/car-tax

Eee şimdi bu fiyatta bayi+marka kazancı var. Aynı kazancı bizim ülkemizde de hedeflerlerse:
Datsun Cross ülkemizde vergilerle 90000 tl yi geçer.
Datsun Go da tahmini 58-60 k Tl bulur
 
Datsun Go da tahmini 58-60 k Tl bulur
Bu fiyata sıfır araba kalmadı. Hele 1-2 sene sonra bu fiyatların da üstüne çıkılır. Eğer en ucuz sıfır otomobil olmayı başarırsa satar. Mecbur satar. Endonezya, Hindistan gibi ülkeler de bu araçlara bayılarak binmiyor mecburiyetten biniyor. O duruma düştüğümüzde biz de mecbur biniyor olacağız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Belki senin ve benim yaşlarımız yetmez ama bu ülke Tüm dünyada üretimi biten Taunuslara,Kuş serilerine mahkum kaldı 90'larda.2000 li yılların başına kadar ülkede karbüratörlü motorlu araba satılıyordu.

Çok haklı japonya'nın ekonomik arabaları endonezya,filipin,hindistan,malezya pazarına dağılır.motosikletten bir tık iyi olması yeterli olur bu yüzden.Bir Dacia gibi bişey beklememek lazım.Direk al kullan lastiği patladığı yerde bırak arabaları.
şimdide demekki Viraj demiri bile olmayan ve tek hava yastıklı arabalara mahkum kalacak.
 
Bu fiyata sıfır araba kalmadı. Hele 1-2 sene sonra bu fiyatların da üstüne çıkılır. Eğer en ucuz sıfır otomobil olmayı başarırsa satar. Mecbur satar. Endonezya, Hindistan gibi ülkeler de bu araçlara bayılarak binmiyor mecburiyetten biniyor. O duruma düştüğümüzde biz de mecbur biniyor olacağız.
Hocam tamam da 60k çok güzel 2. El arabalar var. 2010 model d sınıfı arabalar bulunur. Yaşlı olur ama kaliteli olur
 
Hocam tamam da 60k çok güzel 2. El arabalar var. 2010 model d sınıfı arabalar bulunur. Yaşlı olur ama kaliteli olur
Öyle öyle ama 2.el araçlar piyasanın talebini kaç yıl daha karşılar ? Netice itibariyle fiyatlar böyle devam ederse 3 sene sonra 2010-11 model araçlar 10 yaşını geçmiş olacak. Km'leri artmış olacak, sıkıntılar çıkarmaya başlayacaklar. Hal böyle olunca mecbur uygun fiyatlı sıfır ne varsa ona yönelme olacak. 90-100 arasına 2015 model tertemiz mondeo'lar vardı şimdi o araçların fiyatı 120'leri buldu, hatta geçti. Yani 2.el fiyatları da sabit kalmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Öyle öyle ama 2.el araçlar piyasanın talebini kaç yıl daha karşılar ? Netice itibariyle fiyatlar böyle devam ederse 3 sene sonra 2010-11 model araçlar 10 yaşını geçmiş olacak. Km'leri artmış olacak, sıkıntılar çıkarmaya başlayacaklar. Hal böyle olunca mecbur uygun fiyatlı sıfır ne varsa ona yönelme olacak. 90-100 arasına 2015 model tertemiz mondeo'lar vardı şimdi o araçların fiyatı 120'leri buldu, hatta geçti. Yani 2.el fiyatları da sabit kalmıyor.
İllaki yetersiz geldiği olacak ama bir süre 2. el piyasasından dolayı bunlar tercih edilmez ondan dolayı da satıştan çekilir zaten
 
İllaki yetersiz geldiği olacak ama bir süre 2. el piyasasından dolayı bunlar tercih edilmez ondan dolayı da satıştan çekilir zaten
Vallahi bu ülkede ucuz araba her türlü satılır. Yeter ki ucuz olsun, az yaksın, servis ağı geniş olsun.. Cayır cuyur dacia satıldı bu ülkede ki hala satılıyor. B segment olmuş 120-130 lira. Focus - golf 200 bin liraları bulmak üzere. Böyle devam ederse ucuz satanlar niye çekilsin piyasadan ? Kim alacak 200 bin liraya focus'u ? Yarın öbür gün öyle ya da böyle 50-60 lira ancak toparlayan birisi arabaya ihtiyacı olduğunda 10-15 yaşında araçlara para vereceğine sıfır olsun, ayağımı yerden kessin deyip alır datsun'u kullanır. Şahsen ben bile kullanırım. O yaşta ki araçların masrafıyla, arızasıyla uğraşamam.
 
Vallahi bu ülkede ucuz araba her türlü satılır. Yeter ki ucuz olsun, az yaksın, servis ağı geniş olsun.. Cayır cuyur dacia satıldı bu ülkede ki hala satılıyor. B segment olmuş 120-130 lira. Focus - golf 200 bin liraları bulmak üzere. Böyle devam ederse ucuz satanlar niye çekilsin piyasadan ? Kim alacak 200 bin liraya focus'u ? Yarın öbür gün öyle ya da böyle 50-60 lira ancak toparlayan birisi arabaya ihtiyacı olduğunda 10-15 yaşında araçlara para vereceğine sıfır olsun, ayağımı yerden kessin deyip alır datsun'u kullanır. Şahsen ben bile kullanırım. O yaşta ki araçların masrafıyla, arızasıyla uğraşamam.

Dacia nın ülkemizde bir geçmişi var aynı zamanda reno nun bakması da büyük bir artı eğer buna da nissan bakarsa belki tutabilir yoksa bir ara geely filan gelmişti onun gibi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Dacia nın ülkemizde bir geçmişi var aynı zamanda reno nun bakması da büyük bir artı eğer buna da nissan bakarsa belki tutabilir yoksa bir ara geely filan gelmişti onun gibi olur.
Tabii ki dacia gibi üstüne eğilecekler. Yedek parça, satış sonrası hizmet, servis gibi konularda üzerine düşeni yapacaklar yoksa dediğin gibi bu iş yaş olur. İleride evlenmeyi düşünüyorum ve büyük şehirde yaşarsam eşimin de servisi falan olmazsa ona mecbur bir araba almak zorundayım. Neticede devir kötü sokakların halini görüyorsunuz. Ben kara kara düşünmeye başladım otomobillerin fiyatları böyle olunca. İşte datsun bu noktada dediğimiz gibi iyi bir iş çıkarırsa benim gibi kısıtlı parası olup 2.el eski araçlara ayıracak vakti, nakti, sabrı olmayanlar için biçilmiş kaftan olur.